abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76195821
Ze hebben het nu aangepast trouwens:
quote:
Iran stopt bewaking oppositieleider
Update: dinsdag 29 dec 2009, 20:39

In Iran geeft de regering niet langer politiebewaking aan oppositieleider Karroubi. De maatregel komt neer op een vorm van huisarrest. Gebruikelijk is dat ook politici van de oppositie door de politie speciale bescherming krijgen.

De maatregel is een nieuw bewijs van de verscherpte tegenstellingen in Iran, dat zijn ernstigste interne crisis in 30 jaar kent. Vandaag werden een neef van oppositieleider Moussavi en een zus van Nobelprijswinnaar Shiri Ebadi opgepakt.

Een Iraans persbureau meldt dat er een vliegtuig klaarstaat om geestelijk leider Khamenei naar Rusland te brengen als de situatie uit de hand loopt.

bron
know'm sayin?
word? word.
pi_76195905
die laffe rat staat dus al op het punt te vluchten...das een goed teken
  Redactie Frontpage dinsdag 29 december 2009 @ 21:10:05 #4
145738 superworm
is erbij
pi_76196092
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 21:05 schreef montier het volgende:
die laffe rat staat dus al op het punt te vluchten...das een goed teken
tvp
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  dinsdag 29 december 2009 @ 21:11:39 #5
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_76196149
Als dat waar is dan is dit misschien het begin van het einde.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_76196757
Gaat het dan toch gebeuren?
pi_76196793
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 21:10 schreef superworm het volgende:

[..]

tvp
Niet te gauw juichen. Zoals ik al zei is dat sowieso wel slim. In Juni had ie ook continue motoren draaien. Ik zou het ook dom vinden als je het niet zou doen.

http://gatewaypundit.firs(...)an-escape-to-russia/
pi_76196827
Ik denk dat regeringsleiders overal ter wereld bij het minste of geringste zo'n ding klaar hebben staan, en er in 99% van de gevallen geen gebruik van hoeven maken.
pi_76196882
Bovendien kunnen andere ayatollah's een Fatwa uitsprekene over Khamenei waardoor de IRGC hun kant zou kunnen kiezen en Khamenei laten vallen. En dan heb je andere tulbanden aan de macht.
pi_76196938
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 21:28 schreef ShadyLane het volgende:
Ik denk dat regeringsleiders overal ter wereld bij het minste of geringste zo'n ding klaar hebben staan, en er in 99% van de gevallen geen gebruik van hoeven maken.
Juist ja. Als Khamenei een enorme bunker heeft dan weet je wel met wat voor bewind we te maken hebben. Ja mensen dat is wat anders dan Jan Peter z'n 2 onder 1 kap.
  dinsdag 29 december 2009 @ 21:33:02 #11
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_76197015
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 21:29 schreef Lagrinta het volgende:
Bovendien kunnen andere ayatollah's een Fatwa uitsprekene over Khamenei waardoor de IRGC hun kant zou kunnen kiezen en Khamenei laten vallen. En dan heb je andere tulbanden aan de macht.
Jawel maar is het niet zo dat -als Khamenei de benen neemt- de gevestigde orde wankelt op hun grondvesten zoals nooit te voren, en dat het volk zich daardoor nog meer gesterkt gaat voelen?
DeviantArt
pi_76197076
Khamenei wil altijd doen overkomen dat hij bescheiden is en niet geeft om luxe. Een facade natuurlijk, maar je moet wat als je de Shah haat.

Een leuk artikeltje!

http://iranfacts.blogspot.com/2009/12/khamenei-secrets.html
pi_76197140
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 21:33 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Jawel maar is het niet zo dat -als Khamenei de benen neemt- de gevestigde orde wankelt op hun grondvesten zoals nooit te voren, en dat het volk zich daardoor nog meer gesterkt gaat voelen?
Dat kan goed. mijn scenario is slechts één van de scenario's. Er zijn meerdere mogelijk, maar de sfeer proevend wil men geen IRI meer. Maar of dat verstandig is valt te betwijfelen. Geleidelijke veranderingen zijn beter.
  dinsdag 29 december 2009 @ 21:39:53 #14
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76197328
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 20:21 schreef Disana het volgende:
Volgens het NOS Journaal zou de tegendemonstratie van vandaag een teken zijn dat de regering zich sterk voelt.
Nee, de regering voelt zich bij lange na niet sterk. De regering zit vol met angst. Serieus, ze zijn echt bang.

Overigens kan ik het NOS Journaal nauwelijks serieus te nemen. Dan doet de Belgische media het nog tig keer beter. Het NOS Journaal is een platform voor Iraans propaganda die het regime verspreidt.
pi_76197539
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 21:39 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Nee, de regering voelt zich bij lange na niet sterk. De regering zit vol met angst. Serieus, ze zijn echt bang.

Overigens kan ik het NOS Journaal is nauwelijks serieus te nemen. Dan doet de Belgische media het nog tig keer beter. Het NOS Journaal is een platform voor Iraans propaganda die het regime verspreidt.
Absoluut. Het NOS journaal ik heb echt de neiging eens om te bellen. Luie zwijnen dat het zijn. Wie zit er in godsnaam op info van een regime te wachten in staat van beleg. De arrogantie van het NOS journaal kent geen grenzen. Het zijn faalhazen.
  dinsdag 29 december 2009 @ 21:54:05 #16
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76197985
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 21:44 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Absoluut. Het NOS journaal ik heb echt de neiging eens om te bellen. Luie zwijnen dat het zijn. Wie zit er in godsnaam op info van een regime te wachten in staat van beleg. De arrogantie van het NOS journaal kent geen grenzen. Het zijn faalhazen.
Inderdaad. Ik overwoog ook om met het NOS Journaal contact op te nemen en vragen waar ze in hemelsnaam mee bezig zijn. Zelfs RTL Nieuws komt professioneler over.
  † In Memoriam † dinsdag 29 december 2009 @ 21:55:50 #17
137949 Disana
pi_76198068
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 21:39 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Overigens kan ik het NOS Journaal nauwelijks serieus te nemen. Dan doet de Belgische media het nog tig keer beter. Het NOS Journaal is een platform voor Iraans propaganda die het regime verspreidt.
Ja, ik zei het niet, maar ik vond dus ook dat het NOS Journaal als een papegaai de propaganda overnam. RTL doet het veel beter. Dat was van de zomer ook al zo, en bovendien was de NOS er toen erg laat mee.
pi_76198421
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 21:54 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik overwoog ook om met het NOS Journaal contact op te nemen en vragen waar ze in hemelsnaam mee bezig zijn. Zelfs RTL Nieuws komt professioneler over.
omdat de huidige nederlandse regering ook gewoon een keiharde plasser krijgt van hoe tot voorkort het iraanse regime de bevolking onderdrukte en allerlei maatregelen oplegde om ze in de gaten te houden.
pi_76198733
Het NOS journaal kan best gebruiken maken van officiële bronnen, maar ze moet afwegen of dat interessant is op dit moment. Daarnet ook weer. "het lijkt erop dat alleen voorstanders van de regering vandaag demonstreerden". NOS, NOS, NOS ze vissen altijd achter het net en komen doorgaans met zeer oppervlakkig nieuws.

Het is toch jammer dat Nederland geen echte nieuwszender heeft die wat langer op onderwerpen in gaat. Dan krijgt dit soort oppervlakkige info ook geen kans.
pi_76198823
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 22:03 schreef montier het volgende:

[..]

omdat de huidige nederlandse regering ook gewoon een keiharde plasser krijgt van hoe tot voorkort het iraanse regime de bevolking onderdrukte en allerlei maatregelen oplegde om ze in de gaten te houden.
Harry van Bommel heeft een poster van Khamenei boven z'n bed.
  dinsdag 29 december 2009 @ 22:12:16 #21
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76198841
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 22:10 schreef Lagrinta het volgende:
Het NOS journaal kan best gebruiken maken van officiële bronnen, maar ze moet afwegen of dat interessant is op dit moment. Daarnet ook weer. "het lijkt erop dat alleen voorstanders van de regering vandaag demonstreerden". NOS, NOS, NOS ze vissen altijd achter het net en komen doorgaans met zeer oppervlakkig nieuws.

Het is toch jammer dat Nederland geen echte nieuwszender heeft die wat langer op onderwerpen in gaat. Dan krijgt dit soort oppervlakkige info ook geen kans.
Inderdaad.
  dinsdag 29 december 2009 @ 22:13:19 #22
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_76198891
Ik kijk eigenlijk zelden tv, behalve sport en het nieuws (op de publieken) en in dit soort gevallen ben ik blij dat er internet is, en bijvoorbeeld topics zoals deze.
DeviantArt
  dinsdag 29 december 2009 @ 22:21:13 #24
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76199261
En maar de beelden van de pro-regering demonstraties uitzenden die slechts een paar duizend man halen. Wellicht morgen weer, aangezien mensen vanuit het platteland, die vaak niet eens weten wat er echt aan de hand is, met bussen naar Teheran worden vervoerd. De mensen die het echt zat zijn, zijn ver, maar dan ook ver in de meerderheid! Of denkt men dat de miljoenen mensen die in juni de straat opgingen allemaal verdwenen zijn?

Wacht maar tot de bom echt losbarst. Dit is precies hoe het 30 jaar geleden ook gebeurde. Waar vreedzame protesten de kop werden ingedrukt en mensen in koele bloede werden afgeslacht, met als gevolg dat de demonstraties steeds heviger werden en er uiteindelijk molotovcocktails en wapens werden ingezet door beide kampen.
  dinsdag 29 december 2009 @ 22:32:07 #25
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_76199804
De geschiedenis herhaalt zich (misschien), en dan hopen dat er zich een positief regime aandient. Zal voor velen weer een ongelooflijke cultuuromslag zijn, denk ik.
DeviantArt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')