abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76195821
Ze hebben het nu aangepast trouwens:
quote:
Iran stopt bewaking oppositieleider
Update: dinsdag 29 dec 2009, 20:39

In Iran geeft de regering niet langer politiebewaking aan oppositieleider Karroubi. De maatregel komt neer op een vorm van huisarrest. Gebruikelijk is dat ook politici van de oppositie door de politie speciale bescherming krijgen.

De maatregel is een nieuw bewijs van de verscherpte tegenstellingen in Iran, dat zijn ernstigste interne crisis in 30 jaar kent. Vandaag werden een neef van oppositieleider Moussavi en een zus van Nobelprijswinnaar Shiri Ebadi opgepakt.

Een Iraans persbureau meldt dat er een vliegtuig klaarstaat om geestelijk leider Khamenei naar Rusland te brengen als de situatie uit de hand loopt.

bron
know'm sayin?

word? word.
pi_76195905
die laffe rat staat dus al op het punt te vluchten...das een goed teken
  Redactie Frontpage dinsdag 29 december 2009 @ 21:10:05 #4
145738 superworm
is erbij
pi_76196092
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 21:05 schreef montier het volgende:
die laffe rat staat dus al op het punt te vluchten...das een goed teken
tvp
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  dinsdag 29 december 2009 @ 21:11:39 #5
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_76196149
Als dat waar is dan is dit misschien het begin van het einde.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_76196757
Gaat het dan toch gebeuren?
pi_76196793
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 21:10 schreef superworm het volgende:

[..]

tvp
Niet te gauw juichen. Zoals ik al zei is dat sowieso wel slim. In Juni had ie ook continue motoren draaien. Ik zou het ook dom vinden als je het niet zou doen.

http://gatewaypundit.firs(...)an-escape-to-russia/
pi_76196827
Ik denk dat regeringsleiders overal ter wereld bij het minste of geringste zo'n ding klaar hebben staan, en er in 99% van de gevallen geen gebruik van hoeven maken.
pi_76196882
Bovendien kunnen andere ayatollah's een Fatwa uitsprekene over Khamenei waardoor de IRGC hun kant zou kunnen kiezen en Khamenei laten vallen. En dan heb je andere tulbanden aan de macht.
pi_76196938
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 21:28 schreef ShadyLane het volgende:
Ik denk dat regeringsleiders overal ter wereld bij het minste of geringste zo'n ding klaar hebben staan, en er in 99% van de gevallen geen gebruik van hoeven maken.
Juist ja. Als Khamenei een enorme bunker heeft dan weet je wel met wat voor bewind we te maken hebben. Ja mensen dat is wat anders dan Jan Peter z'n 2 onder 1 kap.
  dinsdag 29 december 2009 @ 21:33:02 #11
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_76197015
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 21:29 schreef Lagrinta het volgende:
Bovendien kunnen andere ayatollah's een Fatwa uitsprekene over Khamenei waardoor de IRGC hun kant zou kunnen kiezen en Khamenei laten vallen. En dan heb je andere tulbanden aan de macht.
Jawel maar is het niet zo dat -als Khamenei de benen neemt- de gevestigde orde wankelt op hun grondvesten zoals nooit te voren, en dat het volk zich daardoor nog meer gesterkt gaat voelen?
DeviantArt
pi_76197076
Khamenei wil altijd doen overkomen dat hij bescheiden is en niet geeft om luxe. Een facade natuurlijk, maar je moet wat als je de Shah haat.

Een leuk artikeltje!

http://iranfacts.blogspot.com/2009/12/khamenei-secrets.html
pi_76197140
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 21:33 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Jawel maar is het niet zo dat -als Khamenei de benen neemt- de gevestigde orde wankelt op hun grondvesten zoals nooit te voren, en dat het volk zich daardoor nog meer gesterkt gaat voelen?
Dat kan goed. mijn scenario is slechts n van de scenario's. Er zijn meerdere mogelijk, maar de sfeer proevend wil men geen IRI meer. Maar of dat verstandig is valt te betwijfelen. Geleidelijke veranderingen zijn beter.
  dinsdag 29 december 2009 @ 21:39:53 #14
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76197328
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 20:21 schreef Disana het volgende:
Volgens het NOS Journaal zou de tegendemonstratie van vandaag een teken zijn dat de regering zich sterk voelt.
Nee, de regering voelt zich bij lange na niet sterk. De regering zit vol met angst. Serieus, ze zijn echt bang.

Overigens kan ik het NOS Journaal nauwelijks serieus te nemen. Dan doet de Belgische media het nog tig keer beter. Het NOS Journaal is een platform voor Iraans propaganda die het regime verspreidt.
pi_76197539
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 21:39 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Nee, de regering voelt zich bij lange na niet sterk. De regering zit vol met angst. Serieus, ze zijn echt bang.

Overigens kan ik het NOS Journaal is nauwelijks serieus te nemen. Dan doet de Belgische media het nog tig keer beter. Het NOS Journaal is een platform voor Iraans propaganda die het regime verspreidt.
Absoluut. Het NOS journaal ik heb echt de neiging eens om te bellen. Luie zwijnen dat het zijn. Wie zit er in godsnaam op info van een regime te wachten in staat van beleg. De arrogantie van het NOS journaal kent geen grenzen. Het zijn faalhazen.
  dinsdag 29 december 2009 @ 21:54:05 #16
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76197985
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 21:44 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Absoluut. Het NOS journaal ik heb echt de neiging eens om te bellen. Luie zwijnen dat het zijn. Wie zit er in godsnaam op info van een regime te wachten in staat van beleg. De arrogantie van het NOS journaal kent geen grenzen. Het zijn faalhazen.
Inderdaad. Ik overwoog ook om met het NOS Journaal contact op te nemen en vragen waar ze in hemelsnaam mee bezig zijn. Zelfs RTL Nieuws komt professioneler over.
  † In Memoriam † dinsdag 29 december 2009 @ 21:55:50 #17
137949 Disana
pi_76198068
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 21:39 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Overigens kan ik het NOS Journaal nauwelijks serieus te nemen. Dan doet de Belgische media het nog tig keer beter. Het NOS Journaal is een platform voor Iraans propaganda die het regime verspreidt.
Ja, ik zei het niet, maar ik vond dus ook dat het NOS Journaal als een papegaai de propaganda overnam. RTL doet het veel beter. Dat was van de zomer ook al zo, en bovendien was de NOS er toen erg laat mee.
pi_76198421
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 21:54 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik overwoog ook om met het NOS Journaal contact op te nemen en vragen waar ze in hemelsnaam mee bezig zijn. Zelfs RTL Nieuws komt professioneler over.
omdat de huidige nederlandse regering ook gewoon een keiharde plasser krijgt van hoe tot voorkort het iraanse regime de bevolking onderdrukte en allerlei maatregelen oplegde om ze in de gaten te houden.
pi_76198733
Het NOS journaal kan best gebruiken maken van officile bronnen, maar ze moet afwegen of dat interessant is op dit moment. Daarnet ook weer. "het lijkt erop dat alleen voorstanders van de regering vandaag demonstreerden". NOS, NOS, NOS ze vissen altijd achter het net en komen doorgaans met zeer oppervlakkig nieuws.

Het is toch jammer dat Nederland geen echte nieuwszender heeft die wat langer op onderwerpen in gaat. Dan krijgt dit soort oppervlakkige info ook geen kans.
pi_76198823
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 22:03 schreef montier het volgende:

[..]

omdat de huidige nederlandse regering ook gewoon een keiharde plasser krijgt van hoe tot voorkort het iraanse regime de bevolking onderdrukte en allerlei maatregelen oplegde om ze in de gaten te houden.
Harry van Bommel heeft een poster van Khamenei boven z'n bed.
  dinsdag 29 december 2009 @ 22:12:16 #21
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76198841
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 22:10 schreef Lagrinta het volgende:
Het NOS journaal kan best gebruiken maken van officile bronnen, maar ze moet afwegen of dat interessant is op dit moment. Daarnet ook weer. "het lijkt erop dat alleen voorstanders van de regering vandaag demonstreerden". NOS, NOS, NOS ze vissen altijd achter het net en komen doorgaans met zeer oppervlakkig nieuws.

Het is toch jammer dat Nederland geen echte nieuwszender heeft die wat langer op onderwerpen in gaat. Dan krijgt dit soort oppervlakkige info ook geen kans.
Inderdaad.
  dinsdag 29 december 2009 @ 22:13:19 #22
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_76198891
Ik kijk eigenlijk zelden tv, behalve sport en het nieuws (op de publieken) en in dit soort gevallen ben ik blij dat er internet is, en bijvoorbeeld topics zoals deze.
DeviantArt
  dinsdag 29 december 2009 @ 22:21:13 #24
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76199261
En maar de beelden van de pro-regering demonstraties uitzenden die slechts een paar duizend man halen. Wellicht morgen weer, aangezien mensen vanuit het platteland, die vaak niet eens weten wat er echt aan de hand is, met bussen naar Teheran worden vervoerd. De mensen die het echt zat zijn, zijn ver, maar dan ook ver in de meerderheid! Of denkt men dat de miljoenen mensen die in juni de straat opgingen allemaal verdwenen zijn?

Wacht maar tot de bom echt losbarst. Dit is precies hoe het 30 jaar geleden ook gebeurde. Waar vreedzame protesten de kop werden ingedrukt en mensen in koele bloede werden afgeslacht, met als gevolg dat de demonstraties steeds heviger werden en er uiteindelijk molotovcocktails en wapens werden ingezet door beide kampen.
  dinsdag 29 december 2009 @ 22:32:07 #25
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_76199804
De geschiedenis herhaalt zich (misschien), en dan hopen dat er zich een positief regime aandient. Zal voor velen weer een ongelooflijke cultuuromslag zijn, denk ik.
DeviantArt
pi_76200130
Wat een bende is dat Twitter . De ene na de andere naam van mensen die gearresteerd zouden zijn komt voorbij, iedereen praat elkaar na zonder te weten of het klopt.

Is logisch natuurlijk met zo'n medium maar bij hectische toestanden als deze wordt het extra duidelijk.
  dinsdag 29 december 2009 @ 22:38:27 #27
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76200174
Van dit soort filmpjes begint mijn bloed echt te koken! Het is te hopen dat ik nooit zo'n iemand in mijn handen krijg:

dinsdag 29 december 2009 @ 22:39:42 #28
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76200237
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 22:37 schreef ShadyLane het volgende:
Wat een bende is dat Twitter . De ene na de andere naam van mensen die gearresteerd zouden zijn komt voorbij, iedereen praat elkaar na zonder te weten of het klopt.

Is logisch natuurlijk met zo'n medium maar bij hectische toestanden als deze wordt het extra duidelijk.
Maar de namen blijken achteraf toch wel te kloppen! Je moet natuurlijk goed kijken wie dergelijke berichten post!
pi_76200968
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 22:38 schreef AryaMehr het volgende:
Van dit soort filmpjes begint mijn bloed echt te koken! Het is te hopen dat ik nooit zo'n iemand in mijn handen krijg:

Maar volgens mij is dat al een keer geplaatst.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Vlkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_76201765
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 22:39 schreef AryaMehr het volgende:
Maar de namen blijken achteraf toch wel te kloppen! Je moet natuurlijk goed kijken wie dergelijke berichten post!
Bij de zus van Shirin Ebadi klopte het inderdaad. Ik vind het moeilijk filteren allemaal. Berichten komen met een duizelingwekkende snelheid binnen, iedereen retweet elkaar zodat je dezelfde dingen tig keer tegenkomt, en ik heb geen idee wat betrouwbaar is en wat niet.

Als je me een paar betrouwbare namen kunt geven ga ik die gewoon followen en laat de chaos van #iranelection voor wat ie is.
pi_76207630
Burak, hoe kom je erbij dat wij genetisch verwant zijn aan centraal-aziaten?? Het is juist onderzocht dat wij genetisch het meest verwant zijn aan de andere Iranirs. Het genotype wordt duidelijk door het fenotype en ons fenotype lijkt het meest op dat van andere Iranirs en niet op dat van Turken of centraal-aziaten.
Voorbeeld voor jou:
Klaas woont in brussel. Hij is vlaams (nederlands in jouw termen). Hij krijgt kinderen die nederlands n frans spreken. Na enkele generaties spreken ze alleen nog frans. Zijn klaas' kleinkinderen nu (genetisch) frans?
Dat wij een verwante taal spreken betekent niet dat we verwant zijn aan turken, centraal-aziaten, mongolen, japanners, enz.
Als je het nog niet snapt, mag je door gaan met mij (en de rest van de wereld) turks te noemen. deze discussie duurt te lang
pi_76207756
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 21:29 schreef Lagrinta het volgende:
Die allemaal even erg zijn.
pi_76208038
Interessante discussie hier: wat is nou een goede manier om verwantschap te meten: taal, afstamming of inprenting?
Als ik de discussie hier goed begrepen heb, zijn de Koerden via taal verwant aan de Iranirs (en dus Indo-Germanen), terwijl de Azari's in Iran verwant zijn aan de Turken (e dus geen Indo-Germanen). De afstamming (sinds enige jaren te traceren via DNA) is nog onduidelijk. De inprenting is, dat Koerden gemankeerde Turken zijn en dat Azari's anderstalige Iranirs zijn.

Overigens komen, als ik het goed heb, zowel de Indo-Germanen als de Turkse bolken uit Centraal-Azi.

Maar misschien is dit off-topic?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Vlkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_76208761
quote:
Op woensdag 30 december 2009 01:52 schreef Kees22 het volgende:
Interessante discussie hier: wat is nou een goede manier om verwantschap te meten: taal, afstamming of inprenting?
Als ik de discussie hier goed begrepen heb, zijn de Koerden via taal verwant aan de Iranirs (en dus Indo-Germanen), terwijl de Azari's in Iran verwant zijn aan de Turken (e dus geen Indo-Germanen). De afstamming (sinds enige jaren te traceren via DNA) is nog onduidelijk. De inprenting is, dat Koerden gemankeerde Turken zijn en dat Azari's anderstalige Iranirs zijn.

Overigens komen, als ik het goed heb, zowel de Indo-Germanen als de Turkse bolken uit Centraal-Azi.

Maar misschien is dit off-topic?
Taal is ook belangrijk, maar om verwantschap te meten gaat het om genen. Een Groninger uit een dorp aan de rand van friesland is meer verwant met die fries (die fries spreekt) 1 km verderop, dan met die vlaming uit brussel die nederlands spreekt. En de vlaming en de groninger spreken allebei nog dezelfde taal (nederlands). Azari's, turken, turkmenen, uzbeken, enz. spreken niet eens dezelfde taal maar een taal uit dezelfde taalfamilie. 'Sommigen' zeggen dat azari's aan turken verwant zijn omdat ze een taal spreken uit dezelfde taalfamilie. Dit, terwijl onderzocht is dat azari's genetisch verwant zijn aan de andere Iranirs en niet eens op turken lijken.
Taal zegt niet alles, of zijn surinamers ook nederlanders of germanen omdat ze nederlands spreken? Surinamers spreken nederlands. Ze zijn het niet.
Azari's spreken een taal uit de turkse taalfamilie of ze zijn turkstaligen, maar zijn niet turken.
Azari's zijn gewoon Iranirs.

Turkse Koerden zijn toch ook geen Iranirs. Ze spreken een Iraanse taal. Dat turkse koerden zich niet turken voelen komt doordat ze in hun land onderdrukt worden, hun taal niet mochten spreken en in een achtergesteld gebied wonen. Turken zeggen als koerden zich willen afscheiden wel altijd dat koerden ook gewoon turken zijn en dat ze turkse onderdanen zijn, maar eigenlijk zijn ze tweederangsturken en voelen de turken zich meer verbonden met bijv. turkmenen en uzbeken. Tuurlijk willen de koerden dan niet in turkije wonen. De turken denken dat ze minder verbonden zijn met hun koerdische landgenoten dan met bijv. mij als azari Iranir.
richt je op je eigen land dan kun je die problemen ook oplossen.

[ Bericht 17% gewijzigd door sz90 op 30-12-2009 03:34:17 ]
pi_76208938
Om toch even ontopic te posten:

Wat zou, denken jullie, een goede regeringsvorm voor Iran zijn als deze regering verdwijnt?

Ik ben sowieso voor een seculiere democratie, maar denk wel dat, ook al komt er opeens een nieuwe regering, de democratisering en secularisering toch langzaam zal moeten verlopen om problemen te voorkomen.

De manier hoe er met religie om wordt gegaan is denk ik ook erg belangrijk. Ten tijde van de shah was er een erg seculier beleid waarbij bijv. het dragen van hoofddoeken op veel (vooral overheids-) plaatsen verboden werd en de chadors die soms het gezicht bedekken helemaal verboden. Dit was voor veel religieuze (vooral uit de dorpen afkomstige) vrouwen erg moeilijk en zorgde voor veel verzet.
De islamitische republiek is precies het tegenovergestelde waarbij de hoofddoek verplicht is voor alle vrouwen, de chador bij veel beroepen verplicht is, mannen met een baard eerder bij bepaalde banen worden aangenomen, kinderen op school arabisch en koranles krijgen, tv en andere media vol zit met islam.

Vrijheid van godsdienst klinkt dan heel logisch maar in Iran heb je veel extreme gelovigen en veel extreme seculieren dus wat zou volgens jullie het best zijn? Alle uitingen van geloof op openbare instellingen verbieden en dus een streng seculier bewind voeren of het juist vrij laten en dus bijvoorbeeld vrouwen met hoofddoeken voor de klas toestaan en het riskeren dat extreme gelovigen misbruik maken van de vrijheid.

Ik zie zelf het liefst alle uitingen van geloof uit alle openbare plaatsen verdwijnen, maar de kans dat veel gelovigen zich daar tegen gaan verzetten is groot.
  † In Memoriam † woensdag 30 december 2009 @ 10:30:04 #36
230491 Zith
pls tip
pi_76212247
tvp
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 30 december 2009 @ 11:04:25 #37
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76213286
Iraanse politie commandant beweert dat de politieauto waarmee in een filmpje te zien is hoe het over een demonstrant rijdt gestolen was. Ik vraag me af of ze dat zelf geloven.
  † In Memoriam † woensdag 30 december 2009 @ 11:07:40 #38
137949 Disana
pi_76213392
quote:
Op woensdag 30 december 2009 11:04 schreef AryaMehr het volgende:
Iraanse politie commandant beweert dat de politieauto waarmee in een filmpje te zien is hoe het over een demonstrant rijdt gestolen was. Ik vraag me af of ze dat zelf geloven.
En dan ook nog gestolen door een tegenstander van de demonstranten zeker
  woensdag 30 december 2009 @ 12:49:18 #39
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76216902
quote:
Khamenei, de Iraanse keizer Nero

De wereld was getuige van de bloedigste Ashoura (herdenking van imam Hussein op 27 deccember) in de geschiedenis van Iran. Maar volgens president Mahmoud Ahmadinejad waren het de Amerikanen en Isralirs die de straten van Teheran onveilig maakten. Wat een brutaliteit!

In deze film ziet u hoe een politieauto door het weerloze publiek heen rijdt. Ja, het lijkt erg op 30 april in Apeldoorn. Het verschil is dat hier men het publiek wil doden in opdracht van een regering.

Menselijkheid
Het zijn huiveringwekkende beelden hoe een islamist ver verwijderd is van elke vorm van menselijkheid.

Schokkende beelden

De demonstraties van 27 december begonnen zeer vreedzaam. Dat blijkt ook uit verschillende videobeelden. Plotseling komt de horde van islamisten aan, die iedereen zonder aanziens des persoon aanvalt.

Wie was beschaafder: de burger of de islamitische regering? Vaak werden de veiligheidsfunctionarissen en politie in het nauw gedreven door de burgers: oudtestamentische taferelen. Vrouwen die hun beulen, terwijl ze omsingeld zijn, willen beschermen tegen de woedende massa. Kijk naar deze foto, dit is toch verbazingwekkend.

Wat is de juridische status van een staat die willens en wetens haar eigen bevolking met behulp van willekeurige barbaarse methoden mishandelt en doodt?

Dreiging
Moet de Iraanse bevolking de wetten en de bevelen van de soevereine macht opvolgen? Nee, een staat die een dreiging vormt voor de veiligheid van haar burger, is geen staat meer.

De islamitische staat van Iran is nu veranderd in een criminele bende. Het geweld richt zich immers niet meer op een bepaalde oppositiegroep zoals in de jaren tachtig van de vorige eeuw. Nu gebruikt de staat het geweld tegen alle lagen en leden van de samenleving. Dit moeten ook de westerse diplomaten onder ogen zien.

Nu is de Iraanse bevolking volgens de regels van het natuurrecht en de internationale verdragen inzake de mensenrechten, gerechtigd om ter verdediging van haar eigen lijf geweld te gebruiken. En dit gaat vroeg of laat gebeuren. Een treurige toestand.

Sinds zondagavond zijn er duizenden gearresteerd. Door tekort aan ruimte zitten arrestanten vast in kazernes en ander militaire plaatsen. De Ewien-gevangenis van Teheran zit helemaal vol. In de gangen zitten de arrestanten op de koude betonnen vloer.

Foltering
De inlichtingendienst denkt dat een professionele groep het verzet tegen de staat had georganiseerd. Uiteraard was een aantal pleinen van Teheran gedurende minstens twee uur in handen van demonstranten. Toen de horde begon te schieten, gingen de burgers zich te verdedigen. Betrouwbare bronnen melden mij dat nu de arrestanten zwaar worden gefolterd om de namen van degenen die het verzet hadden georganiseerd prijs te geven.

Ze denken aan oud-militairen, uitgetreden leden van de Revolutionaire Garde en veteranen uit de Iran-Irak-oorlog. Tegelijkertijd moeten ze bekennen dat ze in opdracht van Isral en Amerika hebben gehandeld.

Schokkende beelden

Wie zijn er gearresteerd? Demonstranten, journalisten, studenten, politieke activisten rond Mousavi en Karoubi, maar ook de familieleden van de oppositionele personen zoals de zus van de Nobelprijswinnares Shrin Ebadi. De staatsterreur wordt blindelings toegepast.

Mousavi aanvallen
Maar om Mousavi en Karoubi, de oppositieleiders te arresteren hebben ze een ander scenario bedacht. Dat gaat het volk en niet de regering doen. Althans zal de regering in naam van het volk optreden. Vandaag gaan de leden van Basij (militie), de Revolutionaire Garde en ander tuig de straat op om de arrestatie en de executie van de oppositieleiders te eisen. Zelfs een Iraans ministerie vraagt in een officile brief aan alle ambtenaren om aan deze demonstratie deel te nemen.

Ook is het tuig van plan om voor het kantoor van Mousavi te gaan zitten. Dan kunnen ze natuurlijk zelf Mousavi gaan aanvallen. Een staatsdemonstratie zoals in Noord-Korea.

Vandaag is een cruciale dag. Vanavond moet blijken of de Iraanse keizer Nero, Khamenei, bereid is om de oppositieleiders te arresteren. Doet hij dat, dan zal Teheran veranderen in rook en vuur. Daarna kan de islamitische Nero naar zijn diabolische kunstwerk gaan kijken.

PS: Geen enkele site in de westerse wereld is in staat om de historische gebeurtenissen in Iran zo nauwkeurig te kunnen volgen. Daarom worden deze teksten regelmatig door de internationale pers als uitgangspunt genomen voor de berichtgeving en analyse. Ondertussen weet ik dat deze blog ook wordt gelezen (al dan niet vertaald) door onze vrienden en vijanden in de Iraanse gemeenschap. Dit zal ik niet kunnen doen zonder de loyale steun van de webredactie van Elsevier. Dank en hulde aan de webredactie en ook aan u; de trouwe lezer.

Afshin Ellian
  woensdag 30 december 2009 @ 13:02:22 #40
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76217368
Scholen zijn overigens gesloten door de Iraanse regering en de leerlingen moeten verplicht in de pro-regering demonstratie van vandaag meelopen.
  † In Memoriam † woensdag 30 december 2009 @ 13:03:24 #41
137949 Disana
pi_76217403
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:02 schreef AryaMehr het volgende:
Scholen zijn overigens gesloten door de Iraanse regering en de leerlingen moeten verplicht in de pro-regering demonstratie van vandaag meelopen.
Dat meen je niet. Wat wil de regering hier in 's hemelsnaam mee bereiken of aantonen.
  woensdag 30 december 2009 @ 13:06:46 #42
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76217521
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:03 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat meen je niet. Wat wil de regering hier in 's hemelsnaam mee bereiken of aantonen.
Ik denk voornamelijk de rest van de wereld wijsmaken dat de Iraanse regering nog sterk in haar schoenen staat. Enkele Iraniers die in Teheran de pro-regering demonstratie zien:
quote:
I hear some chants in the background, it could be greens but I can't tell #Iranelection
quote:
They're also chanting Death to infidels, Israel, US, Britain... nothing new #Iranelection
quote:
People in the government rally sound so unmotivated. I can barely hear them #Iranelection
quote:
This rally is like a joke. It's all about acting and propaganda. Reminds me of Hitler and his propaganda #Iranelection
En de Iraanse staatszenders filmt de demonstratie op een dusdanige manier dat het net lijkt alsof er meer mensen meelopen. Er lopen niet meer dan 100.000 mee vandaag. De meesten zijn overigens met bussen uit andere steden naar Teheran gehaald.
  Redactie Frontpage woensdag 30 december 2009 @ 13:10:55 #43
145738 superworm
is erbij
pi_76217657
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:02 schreef AryaMehr het volgende:
Heb je hier een bron voor? Dan pas ik het FP-bericht aan.
op FOK!
op Facebook
op de website
  woensdag 30 december 2009 @ 13:17:43 #44
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76217932
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:10 schreef superworm het volgende:

[..]

Heb je hier een bron voor? Dan pas ik het FP-bericht aan.
Ik zal kijken of ik een Engelstalige bron voor je kan vinden. Overigen het zinnetje: ''In juni werd president Ahmadinejad met een overweldigende meerderheid herkozen''. Wellicht dat je daar nog achter kan plakken: ''Maar volgens de oppositie zou er gefraudeerd zijn''.
  Redactie Frontpage woensdag 30 december 2009 @ 13:21:55 #45
145738 superworm
is erbij
pi_76218096
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:17 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Ik zal kijken of ik een Engelstalige bron voor je kan vinden. Overigen het zinnetje: ''In juni werd president Ahmadinejad met een overweldigende meerderheid herkozen''. Wellicht dat je daar nog achter kan plakken: ''Maar volgens de oppositie zou er gefraudeerd zijn''.
Done:

Ahmadinejad werd in juni met een overweldigende meerderheid herkozen. Volgens de oppositie verliepen deze verkiezingen niet eerlijk, en werd er door Ahmadinejad op grote schaal gefraudeerd.

Fuckin' ANP-staatspropaganda. Die nemen berichten nog letterlijk over van de Noord-Koreanen joh.
op FOK!
op Facebook
op de website
  woensdag 30 december 2009 @ 13:24:40 #46
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76218205
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:21 schreef superworm het volgende:

[..]

Done:

Ahmadinejad werd in juni met een overweldigende meerderheid herkozen. Volgens de oppositie verliepen deze verkiezingen niet eerlijk, en werd er door Ahmadinejad op grote schaal gefraudeerd.

Fuckin' ANP-staatspropaganda. Die nemen berichten nog letterlijk over van de Noord-Koreanen joh.
Inderdaad. Net zoals het NOS Journaal doet.
  Redactie Frontpage woensdag 30 december 2009 @ 13:27:15 #47
145738 superworm
is erbij
pi_76218317
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:24 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Inderdaad. Net zoals het NOS Journaal doet.
op FOK!
op Facebook
op de website
  woensdag 30 december 2009 @ 13:30:38 #48
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76218466
Press TV (gecontroleerd door de Iraanse regering) zendt de demonstratie live uit. Linkje:

http://www.presstv.ir/live/watch_live5_us.aspx

Het uiterlijke verschil tussen de anti-regering demonstraties en pro-regering demonstraties is snel te merken.
pi_76219071
quote:
Op woensdag 30 december 2009 03:09 schreef sz90 het volgende:
Om toch even ontopic te posten:

Wat zou, denken jullie, een goede regeringsvorm voor Iran zijn als deze regering verdwijnt?

Ik ben sowieso voor een seculiere democratie, maar denk wel dat, ook al komt er opeens een nieuwe regering, de democratisering en secularisering toch langzaam zal moeten verlopen om problemen te voorkomen.

De manier hoe er met religie om wordt gegaan is denk ik ook erg belangrijk. Ten tijde van de shah was er een erg seculier beleid waarbij bijv. het dragen van hoofddoeken op veel (vooral overheids-) plaatsen verboden werd en de chadors die soms het gezicht bedekken helemaal verboden. Dit was voor veel religieuze (vooral uit de dorpen afkomstige) vrouwen erg moeilijk en zorgde voor veel verzet.
De islamitische republiek is precies het tegenovergestelde waarbij de hoofddoek verplicht is voor alle vrouwen, de chador bij veel beroepen verplicht is, mannen met een baard eerder bij bepaalde banen worden aangenomen, kinderen op school arabisch en koranles krijgen, tv en andere media vol zit met islam.

Vrijheid van godsdienst klinkt dan heel logisch maar in Iran heb je veel extreme gelovigen en veel extreme seculieren dus wat zou volgens jullie het best zijn? Alle uitingen van geloof op openbare instellingen verbieden en dus een streng seculier bewind voeren of het juist vrij laten en dus bijvoorbeeld vrouwen met hoofddoeken voor de klas toestaan en het riskeren dat extreme gelovigen misbruik maken van de vrijheid.

Ik zie zelf het liefst alle uitingen van geloof uit alle openbare plaatsen verdwijnen, maar de kans dat veel gelovigen zich daar tegen gaan verzetten is groot.
Goede vraag. Je zou moeten nagaan wat er in de jaren 60 en 70 en begin jaren 80 misgegaan is.
Naar ik begrepen heb heeft de sjah inderdaad te haastig en te grondig de islam onderdrukt. Hoewel ik geen voorstander ben van freligie, is wel duidelijk dat religie voor heel veel mensen een belangrijk houvast is en soms een grote troost kan bieden. Het is misdadig en dom om dat mensen te ontnemen, want je kunt er niks vervangends voor in de plaats geven.
Na de revolutie bleek dat de moslims beter georganiseerd waren dan de linksen. Dus in de samenwerking tussen die groepen namen de moslims de overhand en dat deden te met veel geweld.

Ik begrijp van de huidige onlusten, dat er geen sterke georganiseerde eenheid is en dat mensen van allerlei pluimage meedoen. Dat voorkomt een overheersing door een van de partijen, maar is ook een zwakte tegenover een goed georganiseerde partij.
Voldoende wederzijds en wederkerig respect is dan erg noodzakelijk. Maar ja, wie kan dat opbrengen in deze hectiek?
  † In Memoriam † woensdag 30 december 2009 @ 13:49:30 #50
137949 Disana
pi_76219229
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:30 schreef AryaMehr het volgende:
Press TV (gecontroleerd door de Iraanse regering) zendt de demonstratie live uit. Linkje:

http://www.presstv.ir/live/watch_live5_us.aspx

Het uiterlijke verschil tussen de anti-regering demonstraties en pro-regering demonstraties is snel te merken.
Wat een triest gezicht zeg. Ze staan gewoon een beetje lamlendig rond te hangen.

En dat commentaar ook. Momenteel worden de 'onrustokers' rechtstreeks toegesproken over hun 'unjust demands' die tot gevechten leiden.
  woensdag 30 december 2009 @ 13:51:52 #51
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76219342
quote:
Veel examens zijn ook geannuleerd zodat de studenten kunnen meelopen in deze demonstraties. (beetje lastig uit te leggen, maar in Iran worden veel studies op een andere wijze betaald... Ayathollas houden op deze manier grip op studenten).
Ambtenaren en hun gezinnen worden gedwongen mee te lopen, anders hebben zij een grote kans op problemen.

6 maanden geleden waren het vooral de meer welvarende mensen die demonstreren. Nu wordt zelfs in de armste delen van o.a Teheran keihard gedemonstreerd tegen dit walgelijk regime. Niemand is meer bang. Niemand.
pi_76219455
Toch wel spannend de gebeurtenissen aldaar. Ga ik wat intensiever volgen nu.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_76219490
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:51 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Ik zou geloof ik juist doodsbang zijn nu. Dergelijke demonstraties kunnen makkelijk uitlopen op een bloedbad ben ik bang.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 30 december 2009 @ 14:00:56 #54
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76219629
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik zou geloof ik juist doodsbang zijn nu. Dergelijke demonstraties kunnen makkelijk uitlopen op een bloedbad ben ik bang.
Ach welnee, er zullen vast een boel hardliners tussen zitten, maar het merendeel is afkomstig uit het platteland.
  † In Memoriam † woensdag 30 december 2009 @ 14:03:37 #55
137949 Disana
pi_76219735
Het is echt nauwelijks om aan te horen. Het staat bol van de propaganda en grootspraak en is duidelijk gericht op ons. 'We are fighting the arrogance of the west' en dat soort uitspraken.
pi_76221872
Terug vind Politiek
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_76221934
Bestaat er fotomateriaal van deze betoging? Ik ben erg benieuwd.
  † In Memoriam † woensdag 30 december 2009 @ 14:55:12 #58
137949 Disana
pi_76221980
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:54 schreef Chooselife het volgende:
Bestaat er fotomateriaal van deze betoging? Ik ben erg benieuwd.
Je kunt toch zelf screenshots maken? AryaMehr heeft de link gepost naar de live beelden.
pi_76222167
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:55 schreef Disana het volgende:

[..]

Je kunt toch zelf screenshots maken? AryaMehr heeft de link gepost naar de live beelden.
Het regent hier altijd high-res foto's.
pi_76222429
quote:
Op woensdag 30 december 2009 01:32 schreef sz90 het volgende:
Burak, hoe kom je erbij dat wij genetisch verwant zijn aan centraal-aziaten?? Het is juist onderzocht dat wij genetisch het meest verwant zijn aan de andere Iranirs. Het genotype wordt duidelijk door het fenotype en ons fenotype lijkt het meest op dat van andere Iranirs en niet op dat van Turken of centraal-aziaten.
Voorbeeld voor jou:
Klaas woont in brussel. Hij is vlaams (nederlands in jouw termen). Hij krijgt kinderen die nederlands n frans spreken. Na enkele generaties spreken ze alleen nog frans. Zijn klaas' kleinkinderen nu (genetisch) frans?
Dat wij een verwante taal spreken betekent niet dat we verwant zijn aan turken, centraal-aziaten, mongolen, japanners, enz.
Als je het nog niet snapt, mag je door gaan met mij (en de rest van de wereld) turks te noemen. deze discussie duurt te lang
Klaas blijft Vlaams en spreek Frans.

Omdat je het maar niet begrijpt. Hier een etno-religieuze verdeling van Iran. ETNICITEIT:

In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_76222585
Edit: toen ik op wikipedia eens ging lezen over Azeri's in Iran, is gebleken dat het openstaat voor heel veel nationalistische gevoelens. Heel veel onderzoeken wijzen verschillende dingen uit. Ik geef toe, ik wist niet dat er zoveel discussie om heen was, en ik had het altijd voor waar aangenomen dat het gewoon Turken waren. Blijkbaar zijn de Azeri's zelf gemixt met Perzisch/Turks/Caucisch bloed.
  woensdag 30 december 2009 @ 16:02:54 #62
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76224972
Aantal doden tijdens Ashura is trouwens al opgelopen tot 37/38.
  woensdag 30 december 2009 @ 16:30:37 #63
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76225996
Nieuw filmpje van tijdens Ashura. Gevechten tussen de oproerpolitie en demonstranten:

pi_76227803
Waarom zijn er geen pics en vids van die burgerdemonstratie vr de huidige regering ??
  woensdag 30 december 2009 @ 17:24:05 #65
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76228022
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:17 schreef Burakius het volgende:
Waarom zijn er geen pics en vids van die burgerdemonstratie vr de huidige regering ??
Je bedoelt de demonstratie van ambtenaren, scholieren en anderen die onder druk verplicht werden mee te lopen? Ik heb op de vorige pagina nog een link geplaatst waar de demonstratie live te volgen was. Er zullen vast wel foto's en filmpjes online staan. Wellicht dat we ook nog wat op het nieuws te zien krijgen, aangezien de Westerse journalisten een vrijbrief kregen om van de demonstratie verslag te doen.
pi_76228091
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:24 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Je bedoelt de demonstratie van ambtenaren, scholieren en anderen die onder druk verplicht werden mee te lopen? Ik heb op de vorige pagina nog een link geplaatst waar de demonstratie live te volgen was. Er zullen vast wel foto's en filmpjes online staan. Wellicht dat we ook nog wat op het nieuws te zien krijgen, aangezien de Westerse journalisten een vrijbrief kregen om van de demonstratie verslag te doen.
Goed om het tegengeluid ook te zien natuurlijk!
pi_76228175
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:26 schreef Burakius het volgende:

[..]

Goed om het tegengeluid ook te zien natuurlijk!
Ik denk niet dat meneer daar aan meewerkt.
  woensdag 30 december 2009 @ 17:30:03 #68
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76228229
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:28 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Ik denk niet dat meneer daar aan meewerkt.
Nee, want ik stop het liefst alle tegengeluid in de doofpot. Vandaar dat ik ook de vorige pagina een link heb geplaatst waar de pro-regering demonstratie live te zien was.
pi_76228444
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:30 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Nee, want ik stop het liefst alle tegengeluid in de doofpot. Vandaar dat ik ook de vorige pagina een link heb geplaatst waar de pro-regering demonstratie live te zien was.
PLaats foto's dude (als je wil )
  woensdag 30 december 2009 @ 17:38:29 #70
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76228560
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:35 schreef Burakius het volgende:

[..]

PLaats foto's dude (als je wil )
Ik heb nog geen foto's/video's van de demonstratie gezien. Ik heb wel live beelden gezien, maar verder interesseert die hele faade mij niet.
pi_76228584
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:38 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Ik heb nog geen foto's/video's van de demonstratie gezien. Ik heb wel live beelden gezien, maar verder interesseert mij die hele faade niet.
Awwwwww, waarom meteen een facade.... je hebt toch niet kunnen bewijzen dat de mensen gedokt zijn door de regering...
  woensdag 30 december 2009 @ 17:43:43 #72
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76228750
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:39 schreef Burakius het volgende:

[..]

Awwwwww, waarom meteen een facade.... je hebt toch niet kunnen bewijzen dat de mensen gedokt zijn door de regering...
Jawel. Ik heb Perzisch-talige nieuwsbronnen gevonden, alleen is het lastig om die te vertalen. De mensen zijn wel degelijk - direct of indirect - gedwongen om met de demonstratie mee te lopen. Overigens halen de aantallen het bij lange niet bij de pro-Mousavi demonstraties van een paar maanden geleden.
  woensdag 30 december 2009 @ 19:36:46 #73
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76232965
quote:
'Oppositieleiders ontvluchten Teheran'

TEHERAN - De leiders van de hervormingsbeweging in Iran, Mir Hossein Mousavi en Mehdi Karroubi, zijn uit Teheran gevlucht.

Dat meldde het Iraanse staatspersbureau IRNA woensdag. Ze zouden naar een noordelijke provincie van Iran zijn gegaan.

Mousavi en Karroubi waren kandidaat bij de presidentsverkiezingen in juni, maar ze verloren van de zittende conservatieve president Mahmoud Ahmadinejad.
Click here to find out more!

De hervormingsgezinde oppositie in Iran demonstreert sindsdien tegen de officile uitslag.

Vijanden van god

De autoriteiten slaan de betogingen met harde hand neer, maar afgelopen week zijn de protesten toch opgelaaid.

De oppositieleiders worden door prominente geestelijken herhaaldelijk uitgemaakt voor 'vijanden van God' (mohareb). Mohareb is in Iran een misdrijf waarop de doodstraf staat.d.

Steun

Honderdduizenden Iranirs gaven woensdag gehoor aan oproepen van de autoriteiten om steun te betuigen aan het bewind van president Mahmoud Ahmadinejad en geestelijk leider ayatollah Ali Khamenei.

In een aantal grote steden, waaronder de hoofdstad Teheran, stonden de straten vol met regeringsgezinde burgers.

Staatstelevisie

De staatstelevisie in Iran zond de betogingen rechtstreeks uit, terwijl de demonstraties van de oppositie in de afgelopen maanden vrijwel volledig werden doodgezwegen.

Imams, religieuze scholen en de veiligheidsdiensten hadden hun achterbannen en werknemers opgeroepen om mee te doen aan de manifestaties.

Berouw

De demonstranten hekelden de leiders van de hervormingsbeweging in Iran, onder wie ex-presidentskandidaat Mir Hossein Mousavi.

''Toon berouw, anders zal het systeem jullie behandelen als vijanden van God'', zei de prominente ayatollah Ahmad Alamolhoda tegen de hervormers. Een 'vijand van God' krijgt in Iran de doodstraf.

Vlaggen

Regeringsgezinde betogers verbrandden bovendien vlaggen van de Verenigde Staten en Groot-Brittanni.

De Iraanse regering had beide westerse landen ervan beschuldigd achter de demonstraties van de oppositie te zitten.
Nu.nl

Honderdduizenden? Een simpele onderzoek brengt slechts 20.000 naar voren:

pi_76233120
hoeveel m2 neemt een mens dan in?
pi_76233169
Ken je operatie Azadi, AryaMehr?
  woensdag 30 december 2009 @ 19:42:14 #76
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76233272
quote:
Op woensdag 30 december 2009 19:40 schreef Chooselife het volgende:
Ken je operatie Azadi, AryaMehr?
Ja. Prachtig manifest.
pi_76233469
Laten we zeggen dat er op n m2 drie mensen passen. Dat dingetje daar is ongeveer 25.000 m2. Dus 25.000 * 3 = 75.000 mensen... ongeveer.
  woensdag 30 december 2009 @ 19:49:30 #78
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76233704
quote:
Op woensdag 30 december 2009 19:45 schreef Burakius het volgende:
Laten we zeggen dat er op n m2 drie mensen passen. Dat dingetje daar is ongeveer 25.000 m2. Dus 25.000 * 3 = 75.000 mensen... ongeveer.
Drie mensen op n vierkante meter? Maak er maar twee van.
  woensdag 30 december 2009 @ 19:50:17 #79
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76233741
quote:
Op woensdag 30 december 2009 19:45 schreef Burakius het volgende:
Al zijn het 75.000 of honderdduizenden. De aantallen wegen niets af tegen de aantallen die in juni de straat opgingen. En toen werden er geen mensen van het platteland afgehaald.
pi_76233771
quote:
Op woensdag 30 december 2009 19:49 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

In zo'n menigte kunnen het er best drie zijn.
  † In Memoriam † woensdag 30 december 2009 @ 19:52:35 #81
230491 Zith
pls tip
pi_76233886
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:39 schreef Burakius het volgende:

[..]

I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_76233897
quote:
Op woensdag 30 december 2009 19:49 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Ziet er best gepropt uit... 3 moet makkelijk kunnen.
  † In Memoriam † woensdag 30 december 2009 @ 19:53:48 #83
137949 Disana
pi_76233950
quote:
TEHERAN - De leiders van de hervormingsbeweging in Iran, Mir Hossein Mousavi en Mehdi Karroubi, zijn uit Teheran gevlucht.

''Toon berouw, anders zal het systeem jullie behandelen als vijanden van God'', zei de prominente ayatollah Ahmad Alamolhoda tegen de hervormers. Een 'vijand van God' krijgt in Iran de doodstraf.
Wat afschuwelijk. Ze zijn hun leven niet meer zeker.
  woensdag 30 december 2009 @ 19:53:51 #84
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76233951
quote:
Op woensdag 30 december 2009 19:52 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ziet er best gepropt uit... 3 moet makkelijk kunnen.
Lees mijn bericht daarna.
pi_76233988
quote:
Op woensdag 30 december 2009 19:53 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik hoop dat ze veilig zijn, als het waar is.
  woensdag 30 december 2009 @ 19:55:37 #86
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76234045
quote:
Op woensdag 30 december 2009 19:53 schreef Disana het volgende:

[..]

Ze zijn hun leven sinds juni al niet meer zeker. Hoe vaak Karroubi wel niet bedreigd is, is echt ongelooflijk.
  † In Memoriam † woensdag 30 december 2009 @ 19:56:18 #87
137949 Disana
pi_76234092
quote:
Op woensdag 30 december 2009 19:55 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Ze zijn hun leven sinds juni al niet meer zeker. Hoe vaak Karroubi wel niet bedreigd is, is echt ongelooflijk.
Maar als ik het goed begreep hadden ze nog wel bewaking en die is ook weggehaald.
  woensdag 30 december 2009 @ 19:58:29 #88
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76234199
quote:
Op woensdag 30 december 2009 19:56 schreef Disana het volgende:

[..]

Maar als ik het goed begreep hadden ze nog wel bewaking en die is ook weggehaald.
Door de regering bewaakt worden is net zoiets als een slager die zijn eigen vlees keurt.
  † In Memoriam † woensdag 30 december 2009 @ 19:59:37 #89
137949 Disana
pi_76234263
quote:
Op woensdag 30 december 2009 19:58 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Door de regering bewaakt worden is net zoiets als een slager die zijn eigen vlees keurt.
Niets waard dus.

Ik vind het echt akelig dat ze huis en haard hebben moeten verlaten. Wat een crimineel regime is dit.
pi_76234490
Ik ben echt bang dat straks de pleuris uitbreekt als Mousavi wordt vermoord.
pi_76234939
quote:
Op woensdag 30 december 2009 20:03 schreef Doler12 het volgende:
Ik ben echt bang dat straks de pleuris uitbreekt als Mousavi wordt vermoord.
Ik denk dat de moord op zijn familielid een waarschuwing was. Ja, een erg originele gedachte, ik weet het. Dat hij per ongeluk, hij van al die duizenden, doodgeschoten zou zijn, toevallig... hm... ik geloof het niet.
pi_76235151
Natuurlijk laat NOS weer de staatspropaganda zien en maar 30 seconden natuurlijk!
  † In Memoriam † woensdag 30 december 2009 @ 20:16:18 #94
137949 Disana
pi_76235214
quote:
Op woensdag 30 december 2009 20:15 schreef Doler12 het volgende:
Natuurlijk laat NOS weer de staatspropaganda zien en maar 30 seconden natuurlijk!
Ze hebben er kennelijk heel weinig interesse in, iemand die zich erin verdiept kan er niet af. Maar ze zeiden nog wel kort dat het opgezet kon zijn.
pi_76238799
quote:
TEHERAN - De leiders van de oppositie in Iran, Mir Hossein Mousavi en Mehdi Karroubi, zijn volgens Iraanse staatsmedia gevlucht uit de hoofdstad Teheran. Ze zouden woensdag naar een noordelijke provincie gegaan.
ANP

Het bericht werd direct tegengesproken door Karroubi's zoon. ''Mijn vader en Mousavi zijn in Teheran, ze zetten zich nog altijd in voor de eisen van het volk'', zei Hossein Karroubi tegen oppositiewebsite Parlemannews.

Volgens staatspersbureau IRNA waren Mousavi en Karroubi op de vlucht geslagen ''nadat ze erachter waren gekomen dat het volk steeds kwader werd en eiste dat ze zouden worden bestraft''.

bron: nu.nl
  woensdag 30 december 2009 @ 21:35:48 #96
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76239278
Het volk wordt inderdaad steeds kwader, maar eist totaal iets anders!
pi_76245370
quote:
Wow ze hebben die ordetroepen gewoon zelf in een hoek gedrukt. Ze durven letterlijk gewoon niks meer te doen Daarna zie je al die motoren gewoon keihard in de fik. Hoop voor ze dat ze eindelijk een regime krijgen die ze verdienen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ludacriss op 31-12-2009 00:14:43 ]
pi_76246459
quote:
Op woensdag 30 december 2009 23:43 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Wow ze hebben die ordetroepen gewoon zelf in een hoek gedrukt. Ze durven letterlijk gewoon niks meer te zoen Daarna zie je al die motoren gewoon keihard in de fik. Hoop voor ze dat ze eindelijk een regime krijgen die ze verdienen.
Die Basij ordetroepen zijn een soort wannabe soldaten en niet goed getraind. Dan krijg je inderdaad faal acties als dit.
pi_76246917
http://www.youtube.com/user/nabardtarahaie#p/a/u/0/VJ042wMP3z0

Ik zit hier een filmpje te kijken waar 2 mannen van hun ophanging worden gered. Is dit al een oud filmpje? Weet niet of ze het hebben gehaald als ik het zo bekijk trouwens.
pi_76247345
Het interesseert de echte machthebbers in Iran echt niks. Ze richten zich op de verkeerde man, die president is slechts een praatpop van de echte machthebbers, die Moushavari (ofzo iets) is iets meer hervormd maar ook hij was goedgekeurd door de verkiezing dus grootschalige veranderingen hoeven ze daar met hem niet te verwachten vrees ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')