quote:
Op woensdag 30 december 2009 01:26 schreef Desunoto het volgende:Nou ja, eigenlijk is dat wel overdreven. Zó veel werken ze niet.
Wat wel waar is, is de enorme prestatiedruk. Presteer je niet, dan wordt er op je neergekeken. Nog veel erger dan in Nederland. Dus daar zal het vele werken imago van Japanners wel vandaan komen. Werken om te presteren.
Het grappig is dan weer dat het in werkelijkheid meer draait om het aanwezig zijn dan om het daadwerkelijk werken. Het is gewoon not done om voor de baas weg te gaan dus blijven veel mensen lang op hun werk maar het is echt niet zo dat ze ook de hele tijd hard doorwerken. Vaak zijn ze meer bezig met doen alsof ze bezig zijn dan echt wat doen.
quote:
Op woensdag 30 december 2009 01:32 schreef L.no het volgende:[..]
Jup, van kleins af aan krijg je die druk op school. Altijd gericht op het examens en niets anders dan studeren. Erger dan hier.
Entrance exams enzo zijn heel erg moeilijk ja. Als je eenmaal binnen bent is het wel minder.
quote:
Op woensdag 30 december 2009 01:37 schreef Desunoto het volgende:Dat Japanners vaak erg beleefd zijn onder elkaar is wel waar. Al die kleine buiginkjes naar elkaar en heel veel "dankjewel" is een goed voorbeeld. Maar naar buitenlanders toe hebben ze wel een redelijk racistische reputatie hoor. Je wordt er gewoon vreemd aangekeken.
Enorme onzin vooral veroorzaakt omdat de meeste westerlingen gewoon niet snappen hoe die mensen daar denken. Japanners zijn over het algemeen enorm lieve mensen, ze denken echt totaal niet slecht over je. Ja je word aangekeken (trouwens leuk om op te letten, ze zullen altijd proberen naar je te kijken als ze denken dat jij het niet doorhebt, als je dan vlug naar hun kijkt zie je ze altijd een beetje schrikken en vlug weg kijken

) maar dat is niet negatief maar gewoon omdat als jij bij wijze van spreke 2 meter met blond haar en blauwe ogen bent dan ben je gewoon speciaal, dat ze ze bijna nooit dus kijken ze. Veder helemaal niet negatief bedoelt en eigenlijk iets wat alle mensen doen.
Ik ben nog nooit een japanner tegengekomen die mij slecht heeft behandeld. Sterker nog, de meeste deden juist extra veel moeite voor mij. Ik heb eens een mini usb naar 3.5mm jack kabeltje willen kopen (heb je niet in japan trouwens) en naar verschillende winkels geweest, niet te krijgen. Maar er waren er bij die zelfs zo ver gingen om naar andere winkels te bellen om daar te vragen of ze dat wel hadden.
De mensen die denken dat ze negatief worden nagekeken zijn van die domme kut toeristen met het cultureel besef van een pinda (terwijl die figuren in NL wss vaak genoeg andere mensen nakijken) die denken dat alles wat een beetje anders is meteen maar negatief bedoelt is tegen hun. Onzin. Leer met die mensen praten en je zal leren dat ze eerder precies het tegenovergestelde denken.
[quote]
Op woensdag 30 december 2009 01:44 schreef L.no het volgende:[..]
Dat beleefde is ook fake. Je word zo opgevoed om non-stop beleefd te gedragen. Ik weet zeker dat men erg gesloten is daar.
haha nou... Ik ben misschien een beetje een geval apart, maar als ik zo hoor wat die mensen tegen mij uit zichzelf over beginnen dan valt het met dat gesloten erg mee hoor

Over het algemeen zijn ze in eerste instantie misschien wat minder open maar dat is meer een kwestie van persoonlijkheid, als je die mensen een beetje leert kennen kan je over dezelfde dingen praten als hier en zijn ze echt niet meer of minder gesloten naar mijn idee.
quote:
Japan was voor Wo2 behoorlijk nationalistisch en volgens mij waren de grenzen zelfs gesloten. Na de oorlog hebben ze minder keus om te handelen met de buitenland, maar dat betekend niet zo dat hun liefde voor hun eigen volk zal verdwijnen. Jammer trouwens.
Veel daarvan kwam trouwens vanuit de regering. Oa door bv Portugezen die tijdens de handel ook meteen het christendom enorm kwamen pushen. Daardoor heeft de regering op een gegeven moment besloten om de grenzen grotendeels te sluiten.
Er is lange tijd maar 1 land geweest wat handel mocht drijven met japan en dat was, jawel, Nederland

Waarom? Omdat wij genoegen namen met gewoon handel drijven en niet perse meteen geloof ed wouden verspreiden. Dat hele feest was over toen de Amerikanen onder leiden van Perry naar Japan kwamen en zeiden van gooi de grenzen open of wij vallen binnen (goh, verrassen die amerikanen).
quote:
Op woensdag 30 december 2009 02:03 schreef Barachem het volgende:En voor het tegengeluid, wat negatieve feiten over Japan:
- Er is nog veel sentiment dat Japan het slachtoffer was tijdens WO II, voornamelijk door foutieve geschiedlering op scholen.
- Men is er best xenofoob tegenover buitenlanders die geen toeristen zijn.
- Politie kan heel kut zijn als je van iets beschuldigd wordt, al ben je onschuldig, en als buitenlander kun je maar hopen dat andere buitenlanders in de buurt geen duistere praktijken uitvreten, want als ze opgepakt worden, kun je erop rekenene dat je ook opgepakt en geframed wordt.
- Engels van meeste japanners is brak.
- Het is er duur wonen, tenzij je ver wilt reizen elke dag, dan is het wat minder duur wonen.
- Successvol immigreren is moeilijk, boeit niet of je uit NL of niet komt.
- Mensen zijn erg gesloten, ies minder voor elkaar.
1. True.
2.Absoluut niet. Nooit last van gehad tenminste.
3.Uhhh ten eerste moet je toch behoorlijk je best doen om van iets beschuldig te worden (aka opzoek gaan naar problemen) en als er volgens ook nog westerlingen in de buurt zijn die echt foute dingen uitvreten dan moet je haast wel opzoek zijn geweest naar foute plekken.
4. Nederlands van Amerikanen is ook kut. Waarom? Omdat het geen noodzaak is om die taal goed te beheersen. Klagen dat Japanners in Japan geen goed engels spreken is dom. Jij gaat daar heen, leer dan Japans als je zo nodig met ze wil praten.
5. Nee hoor. Als je midden in Tokyo wil wonen wel, maar midden in Amsterdam wonen kost ook een godsvermogen. Betaalbaar wonen is best te doen. En wat is lang reizen? Ik was iedere dag 1.5 uur onderweg om te komen waar ik moest zijn maar dat scheelde niet veel met hoelang ik in NL nodig had om in Den Haag te komen. Het land is nou eenmaal vrij groot dus op 30 minuten fietsen van je werk zal je nou eenmaal niet altijd zitten maar je kan meestal echt wel binnen een fatsoenlijke tijd ergens komen.
6. Dat ligt er ook maar net aan hoe je het doet. Als jij zonder fatsoenlijke opleiding, goede kennis van de taal etc opeens besluit dat je daar wil wonen word het idd moeilijk.
7. Zoals ik eerder al zei merk ik daar persoonlijk weinig van.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.