FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Nuon wil geld
defamaidinsdag 29 december 2009 @ 15:54
Ok, ik heb het volgende probleem:

Mijn vriendin zag vandaag dat er ineens 900 euro was afgeschreven van haar rekening door NUON. Zij heeft nooit een overeenkomst met NUON gehad in het korte verleden, en na een belletje naar NUON bleek er een fout in hun administratie te zijn geslopen, waarbij er dus blijkbaar het rekeningnummer van mijn vriendin bij een contract was gevoegd, ergens in Groningen, behorend bij een woning waar zij nog nooit is geweest, laat staan gewoond heeft. Zij heeft nooit getekend voor een automatische incasso of iets dergelijks. Goed, NUON geeft hun fout toe, en heeft toegezegd het geld terug te storten. Nu blijkt echter dat ze in de afgelopen jaren ook enkele malen een kleine 10 euro hebben overgemaakt, iets wat dus simpelweg door de administratie is geslipt.

Nu willen ze dat bedrag ook terug hebben (de automatische incasso is ondertussen geblokkeerd), door middel van een accept-giro. Naar mijn mening hoeft mijn vriendin dat geld niet naar NUON terug te storten, het is hun fout, en zij moeten bij de bank zijn. De bank zal misschien proberen te bemiddelen, maar aangezien het ondertussen over een bedrag van over de 100 euro gaat, is het toch een flink bedrag om ineens over te maken, iets wat tevens weer administratieve rompslomp met zich mee brengt (al is het niet veel, maar toch). Mij lijkt het dus in principe dat wij vrij sterk staan als we zeggen; "Jammer NUON, het is jullie administratiefout, wij willen onze 900 euro terug en dat bedrag uit het verleden ben je kwijt".

Nu is het natuurlijk een energiemaatschappij, dus die zal ongetwijfeld met een incassobureau gaan schermen, maar wat ik tot nu toe altijd heb ervaren, is dat een incassobureau of deurwaarder (geen gerechtsdeurwaarder dus) ongeveer zoveel recht heeft als een kinderpostzegelverkoper om jouw inboedel op te eisen. Geen dus. De kracht ligt in de intimidatie (toch?).

Kan iemand bevestigen of ontkrachten dat we inderdaad sterk (of niet), in deze zaak staan?
SebasMdinsdag 29 december 2009 @ 15:57
Je krijgt van NUON straks de 900 euro minus het totale andere bedrag terug, en dan mag jij zelf achter het geld aan wat niet van jou is. Succes
Johannes_Klabanusdinsdag 29 december 2009 @ 15:58
Natuurlijk sta je niet sterk.
Conflictdinsdag 29 december 2009 @ 15:58
Dus niks zeggen als je onterecht geld hebt gekregen en gaan piepen als er onterecht geld afgeschreven wordt?

Tien keer onterecht geld gekregen en lekker mondje dicht en nu moeilijk gaan doen en je geld terug eisen

Laat dat geld storneren door de bank en betaal lekker het onterecht ontvangen geld terug joh
defamaidinsdag 29 december 2009 @ 16:04
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 15:58 schreef Conflict het volgende:
Dus niks zeggen als je onterecht geld hebt gekregen en gaan piepen als er onterecht geld afgeschreven wordt?

Tien keer onterecht geld gekregen en lekker mondje dicht en nu moeilijk gaan doen en je geld terug eisen

Laat dat geld storneren door de bank en betaal lekker het onterecht ontvangen geld terug joh
Naar mijn mening is er en vrij groot verschil tussen een paar keer een tientje, en 900 euro in een keer.

Daarnaast, ik heb NUON verteld dat ze hun geld eventueel pas konden zien als wij dat geld eerst volledig terug hebben en daar gingen ze mee akkoord.
Jodocus1dinsdag 29 december 2009 @ 16:05
Je weet toch dat het geld niet van jou of je vriendin is?
Dus gaat het terug naar de eigenaar.
En zoals al eerder gemeld. Jouw bedrag min het verschuldigde bedrag
En1gmadinsdag 29 december 2009 @ 16:07
Geweldige mentaliteit!

Wel je geld terugeisen, maar geld dat je ten onrechte hebt ontvangen niet terug willen betalen.

Natuurlijk sta je niet sterk, dit is een onverschuldigde betaling. Sowieso raar dat je geen contact opneemt met NUON op het moment dat je het geld ontving, maar goed.
SebasMdinsdag 29 december 2009 @ 16:08
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:05 schreef Jodocus1 het volgende:
Je weet toch dat het geld niet van jou of je vriendin is?
Dus gaat het terug naar de eigenaar.
En zoals al eerder gemeld. Jouw bedrag min het verschuldigde bedrag
De verjaringstermijn is vijf jaar, dat wel. Binnen deze termijn moet je het onterecht ontvangen geld gewoon terugbetalen.
#ANONIEMdinsdag 29 december 2009 @ 16:09
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 15:58 schreef Conflict het volgende:
Dus niks zeggen als je onterecht geld hebt gekregen en gaan piepen als er onterecht geld afgeschreven wordt?

Tien keer onterecht geld gekregen en lekker mondje dicht en nu moeilijk gaan doen en je geld terug eisen

Laat dat geld storneren door de bank en betaal lekker het onterecht ontvangen geld terug joh
Dat dus. Klootviool
defamaidinsdag 29 december 2009 @ 16:09
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:07 schreef ruud.nl het volgende:
Geweldige mentaliteit!

Wel je geld terugeisen, maar geld dat je ten onrechte hebt ontvangen niet terug willen betalen.

Natuurlijk sta je niet sterk, dit is een onverschuldigde betaling. Sowieso raar dat je geen contact opneemt met NUON op het moment dat je het geld ontving, maar goed.
Dat ontvangen geld is in zulke kleine hoeveelheden gegaan, zonder veelzeggend commentaar.
En1gmadinsdag 29 december 2009 @ 16:10
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:09 schreef defamai het volgende:

[..]

Dat ontvangen geld is in zulke kleine hoeveelheden gegaan, zonder veelzeggend commentaar.
Dan nog, jullie wisten gewoon dat jullie er geen recht op hadden, logisch toch dat het ze dan terugwillen?
SebasMdinsdag 29 december 2009 @ 16:11
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:09 schreef defamai het volgende:

[..]

Dat ontvangen geld is in zulke kleine hoeveelheden gegaan, zonder veelzeggend commentaar.
Waarom probeer je recht te praten wat je weet dat krom is?
ManAtWorkdinsdag 29 december 2009 @ 16:11
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:04 schreef defamai het volgende:
Daarnaast, ik heb NUON verteld dat ze hun geld eventueel pas konden zien als wij dat geld eerst volledig terug hebben en daar gingen ze mee akkoord.
En dan nu opeens je keutel intrekken en het bedrag niet terug storten,...
Met jou kun je afspraken maken!
Conflictdinsdag 29 december 2009 @ 16:19
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:09 schreef defamai het volgende:

[..]

Dat ontvangen geld is in zulke kleine hoeveelheden gegaan, zonder veelzeggend commentaar.
En dat merk je niet op? Tot tien keer toe!

Hup, ga dit regelen joh malloot
defamaidinsdag 29 december 2009 @ 16:27
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:19 schreef Conflict het volgende:

[..]

En dat merk je niet op? Tot tien keer toe!

Hup, ga dit regelen joh malloot
Kijk, en dat is nu precies mijn probleem: Het is verdomme niet onze fout! Hun administratie is niet op orde, en wij worden met de problemen opgescheept. Elke seconde die je er aan besteed is verspilling, door hun fout.
ManAtWorkdinsdag 29 december 2009 @ 16:29
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:27 schreef defamai het volgende:

[..]

Kijk, en dat is nu precies mijn probleem: Het is verdomme niet onze fout! Hun administratie is niet op orde, en wij worden met de problemen opgescheept. Elke seconde die je er aan besteed is verspilling, door hun fout.
Dan heb je nu al een half uur verspild door dit topic te openen. Terwijl je in 10 seconden het geld terug had kunnen storten. Tel uit je winst.
ktnxbyedinsdag 29 december 2009 @ 16:29
Nou. Ik zou er ook niet blij van worden als ze zomaar 900 euro van m'n rekening zouden halen zonder enige vorm van contract. Dat staat niet in verhouding met dat ene tientje wat zij ook al eens verkeerd overmaakten.
#ANONIEMdinsdag 29 december 2009 @ 16:29
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:27 schreef defamai het volgende:

Kijk, en dat is nu precies mijn probleem: Het is verdomme niet onze fout! Hun administratie is niet op orde, en wij worden met de problemen opgescheept. Elke seconde die je er aan besteed is verspilling, door hun fout.
Problemen? Welke problemen? Ik zie nergens problemen!
miss_slydinsdag 29 december 2009 @ 16:30
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:09 schreef defamai het volgende:

[..]

Dat ontvangen geld is in zulke kleine hoeveelheden gegaan, zonder veelzeggend commentaar.
Hoe en wat maakt niets uit. Het is een onverschuldigde betaling, dus je staat absoluut niet sterk als je zegt dat ze naar dat geld kunnen fluiten. Hoe kom je erbij?

En dat is nog zonder het feit dat je ongelofelijk hypocriet bezig bent als je stelt dat een foutje van Nuon in jouw nadeel wel direct moet worden gecorrigeerd, maar een foutje van Nuon in jouw voordeel niet.
wouter37dinsdag 29 december 2009 @ 16:36
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:27 schreef defamai het volgende:

[..]

Kijk, en dat is nu precies mijn probleem: Het is verdomme niet onze fout! Hun administratie is niet op orde, en wij worden met de problemen opgescheept. Elke seconde die je er aan besteed is verspilling, door hun fout.
Welke problemen ? man zeur niet zo en verreken het met die 900 euro en klaar. Overal kan wel eens een keer een fout gemaakt worden
#ANONIEMdinsdag 29 december 2009 @ 16:37
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:36 schreef wouter37 het volgende:
Welke problemen ? man zeur niet zo en verreken het met die 900 euro en klaar. Overal kan wel eens een keer een fout gemaakt worden
Als mensen dat toch eens wat vaker in gedachten zouden nemen...
_Flash_dinsdag 29 december 2009 @ 16:45
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 15:58 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
Natuurlijk sta je niet sterk.
Aliceydinsdag 29 december 2009 @ 16:45
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 15:54 schreef defamai het volgende:

Kan iemand bevestigen of ontkrachten dat we inderdaad sterk (of niet), in deze zaak staan?
Het is een onverschuldigde betaling. Je bent verplicht dat bedrag terug te betalen. NUON kan het eventueel voor de rechter brengen wanneer je weigert terug te betalen.
zuchtjedinsdag 29 december 2009 @ 16:56
Als je voor 100 onterecht verkregen euro's gaat strijden, dan is je opleiding waarschijnlijk ook verspilde tijd geweest.
defamaidinsdag 29 december 2009 @ 16:56
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hoe en wat maakt niets uit. Het is een onverschuldigde betaling, dus je staat absoluut niet sterk als je zegt dat ze naar dat geld kunnen fluiten. Hoe kom je erbij?

En dat is nog zonder het feit dat je ongelofelijk hypocriet bezig bent als je stelt dat een foutje van Nuon in jouw nadeel wel direct moet worden gecorrigeerd, maar een foutje van Nuon in jouw voordeel niet.
900 euro is misschien voor een bedrijf dat gigantische bonussen aan het bestuur geeft een klein foutje, voor een startend stel zoals wij is het dat zeker niet.
TheFreshPrincedinsdag 29 december 2009 @ 16:58
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:56 schreef defamai het volgende:

[..]

900 euro is misschien voor een bedrijf dat gigantische bonussen aan het bestuur geeft een klein foutje, voor een startend stel zoals wij is het dat zeker niet.
Hmm, je wekt weinig medelijden op.
Mug, olifant, huilen...
ManAtWorkdinsdag 29 december 2009 @ 16:59
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:58 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Hmm, je wekt weinig medelijden op.
Mug, olifant, huilen...
...en weer tien seconden verspild.
TheStonedOnedinsdag 29 december 2009 @ 17:06
Lol die 900 laat je toch gelijk terugstorten, bij de postbank iig kan je dat via internet bankieren laten doen.

Kan ik ook geld terug laten storten op mijn rekening?

Ja. De meeste bedragen die automatisch van uw rekening zijn afgeschreven, kunt u binnen 56 dagen laten terugstorten. Dit noemen we ook wel storneren of terugboeken. U hoeft dan niet te zeggen waarom u dat doet.

Wilt u geld terug laten storten? Stuur dan een kaartje naar uw bank. Hiervoor zijn speciale kaarten gemaakt die u bij uw bank kunt krijgen. Bankiert u via internet? Dan kunt u het bedrag zelf via internet terugstorten.

http://www.consuwijzer.nl(...)Automatische_incasso
SuperrrTuxxxdinsdag 29 december 2009 @ 17:11
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En dat is nog zonder het feit dat je ongelofelijk hypocriet bezig bent als je stelt dat een foutje van Nuon in jouw nadeel wel direct moet worden gecorrigeerd, maar een foutje van Nuon in jouw voordeel niet.
defamaidinsdag 29 december 2009 @ 17:48
Tussen alle mensen die de die dit behandelden alsof het een topic in klb is heb ik toch een paar dingen kunnen vinden waar ik wat aan had. Slotje graag
Steevendinsdag 29 december 2009 @ 17:48
Het verbaast me dat ze zeggen dat ze het terug gaan storten, ze zullen je normaal gesproken vragen het te storneren bij je bank. Of denk je dat zo dom zijn het terug te boeken waarna jij de afschrijving alsnog storneert? 2x geld .
Roidinsdag 29 december 2009 @ 17:53
Zomaar 900 euro van iemands rekening trekken is ook niet erg netjes. Heb je ze eigenlijk al gebeld?
TheFreshPrincedinsdag 29 december 2009 @ 18:00
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 17:53 schreef Roi het volgende:
Zomaar 900 euro van iemands rekening trekken is ook niet erg netjes. Heb je ze eigenlijk al gebeld?
Hans Anders heeft een leuke aanbieding momenteel.
Roidinsdag 29 december 2009 @ 18:07
TS zegt dat hij naast de 900 ook nog de 100 moet betalen.. Waar komt dat bedrag dan vandaan?

Die 100 euro moet de TS natuurlijk terug betalen, maar waarom laat hij de bank dit onderhandelen en belt hij niet gewoon zelf om wat af te spreken (in termijnen bijvoorbeeld)?
Sharpdressedmandinsdag 29 december 2009 @ 18:30
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:27 schreef defamai het volgende:

[..]

Kijk, en dat is nu precies mijn probleem: Het is verdomme niet onze fout! Hun administratie is niet op orde, en wij worden met de problemen opgescheept. Elke seconde die je er aan besteed is verspilling, door hun fout.
Problemen

Je krijgt 900 euro terug en maakt in 1 minuut die 100 euro over naar de Nuon, opgelost

Het is idd een fout van hun kant maar om nu te doen dat je er giga veel werk van hebt .
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 17:48 schreef defamai het volgende:
Tussen alle mensen die de die dit behandelden alsof het een topic in klb is heb ik toch een paar dingen kunnen vinden waar ik wat aan had. Slotje graag
Je hebt gezond verstand gevonden? Mocht ook wel eens...

Nu krijg je kritiek en roep je ineens om een slotje
Met 'slotjesroepers' zijn we ook wat minder blij

Tip, volgende keer dat je weer een topic opent zet er dan even bij dat je alleen gewenste antwoorden wilt

[ Bericht 11% gewijzigd door Sharpdressedman op 29-12-2009 18:59:48 ]
SuperrrTuxxxdinsdag 29 december 2009 @ 18:32
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:00 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Hans Anders heeft een leuke aanbieding momenteel.
SuperrrTuxxxdinsdag 29 december 2009 @ 18:34
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:30 schreef Sharpdressedman het volgende:

[..]
Het is idd een fout van hun kant maar om nu te doen dat je er giga veel werk van hebt .
Ja tis zo'n rompslomp, jeweettog.
defamaidinsdag 29 december 2009 @ 19:26
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:30 schreef Sharpdressedman het volgende:

[..]

Problemen

Je krijgt 900 euro terug en maakt in 1 minuut die 100 euro over naar de Nuon, opgelost

Het is idd een fout van hun kant maar om nu te doen dat je er giga veel werk van hebt .
[..]

Je hebt gezond verstand gevonden? Mocht ook wel eens...

Nu krijg je kritiek en roep je ineens om een slotje
Met 'slotjesroepers' zijn we ook wat minder blij

Tip, volgende keer dat je weer een topic opent zet er dan even bij dat je alleen gewenste antwoorden wilt
ik vroeg enkel en alleen of het mogelijk is, niet of jij het toevallig ethisch verantwoord vind...
Sharpdressedmandinsdag 29 december 2009 @ 19:40
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 19:26 schreef defamai het volgende:

[..]

ik vroeg enkel en alleen of het mogelijk is, niet of jij het toevallig ethisch verantwoord vind...


Die mening heb je nu dan ook, helemaal gratis trouwens! ( 99% deelt die overigens.)

Doe niet zo sneu en regel het.

+t
Snapcount2dinsdag 29 december 2009 @ 20:12
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:56 schreef defamai het volgende:

[..]

900 euro is misschien voor een bedrijf dat gigantische bonussen aan het bestuur geeft een klein foutje, voor een startend stel zoals wij is het dat zeker niet.
Ja, maar die 900 euro krijg je toch gewoon terug? En als je even zoekt op 'onverschuldigde betaling' mbv google, dan zie je dat je helemaal niet sterk staat met betrekking tot het geld dat je onterecht hebt ontvangen en dat je dus niet kan roepen "Jammer, jullie fout...". Hoe zou je het vinden als Nuon zegt: "Jammer van die 900 euro, dan had je maar moeten reageren toen je dat geld van ons onterecht ontving."?

(nog afgezien van de hypocrisie om je kaken op elkaar te houden als je geld onterecht ontvangt van een bedrijf waar je geen contract of andere banden mee hebt, maar moord en brand schreeuwt als ze onterecht geld van je (vriendins) rekening afschrijven)
Lariekoekdinsdag 29 december 2009 @ 21:03
Gewoon die 900 euro even laten storneren en het geld wat je van de NUON grekegen hebt terug betalen.
Kan je nog mooi met een schone lei het jaar 2010 in.
BeamofLightdinsdag 29 december 2009 @ 21:57
Gelukkig ben ik erbij in dit topic. Kan nog net hèt topic van 2009 worden. Fuck zeg, wat een kneus is TS. 900 eisen en 100 niet willen betalen. Beiden onterecht.

PS: als ik van Nuon een keer een tientje zou krijgen zou ik ook niet contact gaan zoeken, omdat het me alleen al teveel moeite is (als het me al op zou vallen).
defamaidinsdag 29 december 2009 @ 23:21
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 21:57 schreef BeamofLight het volgende:
Gelukkig ben ik erbij in dit topic. Kan nog net hèt topic van 2009 worden. Fuck zeg, wat een kneus is TS. 900 eisen en 100 niet willen betalen. Beiden onterecht.

PS: als ik van Nuon een keer een tientje zou krijgen zou ik ook niet contact gaan zoeken, omdat het me alleen al teveel moeite is (als het me al op zou vallen).
Ja, daar zit dus het probleem, die 100 euro (ongeveer), is wat we tot nu toe kunnen achterhalen na het naspitten, is iets minder dan 100, maargoed, wederom, het is opgelost, het geld is gestorneerd, NUON is verteld het geld niet over te maken, en we wachten tot er ooit een acceptgiro van ze komt. Maargoed, probleem is opgelost. Beetje jammer van alle moraalridders hier alleen. Alsof je ook maar een beetje medelijden moet hebben met dit soort bedrijven...
miss_slydinsdag 29 december 2009 @ 23:26
Ik snap niet helemaal op welke acceptgiro je nou wacht...
TheFreshPrincedinsdag 29 december 2009 @ 23:27
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 23:26 schreef miss_sly het volgende:
Ik snap niet helemaal op welke acceptgiro je nou wacht...
Ik ben het ook een beetje kwijt.
defamaiwoensdag 30 december 2009 @ 00:04
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 23:26 schreef miss_sly het volgende:
Ik snap niet helemaal op welke acceptgiro je nou wacht...
Het rekeningnr. van NUON is geblokkeerd, om herhaling te voorkomen, dus ze kunnen het iig niet afschrijven. En ze sturen dus een acceptgiro, dan check ik dat bedrag, en als het klopt sturen we die ingevuld op.
nikkywoensdag 30 december 2009 @ 00:12
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 23:26 schreef miss_sly het volgende:
Ik snap niet helemaal op welke acceptgiro je nou wacht...
Om de onterechte tientjesbetalingen mee terug te betalen.


Wel moet ik zeggen dat TS een jankert eerste klas is met " het is hun fout". Waar mensen werken worden nou eenmaal fouten gemaakt. Ik denk dat TS en zijn vriendin ook niet hun hele leven foutloos zijn. En dan ook nog gaan janken wanneer users het niet met hem eens zijn. Nou nou, en dit is een zogenaamde "starter". Je mot nog een hoop leren in je leven menneke.
Kazawoensdag 30 december 2009 @ 00:50
Waar wel iets voor te zeggen valt, is een kleine schadevergoeding als TS door de afschrijving van 900 euro de kerstdagen zonder geld heeft gezeten (zou zo maar kunnen). Honderd euro lijkt me daarvoor dan weer te veel, maar een compensatie voor het ongemak misschien?
Artbij2woensdag 30 december 2009 @ 10:06
Wat een mongol is TS zeg. Hier komen zoeken naar bevestiging dat hij NUON mag oplichten. Stort gewoon terug huillie.
#ANONIEMwoensdag 30 december 2009 @ 10:38
Ik nomineer dit topic en TS voor de Darwin Award van 2009
SuperrrTuxxxwoensdag 30 december 2009 @ 11:11
quote:
Op woensdag 30 december 2009 00:50 schreef Kaza het volgende:
Waar wel iets voor te zeggen valt, is een kleine schadevergoeding als TS door de afschrijving van 900 euro de kerstdagen zonder geld heeft gezeten (zou zo maar kunnen). Honderd euro lijkt me daarvoor dan weer te veel, maar een compensatie voor het ongemak misschien?
En1gmawoensdag 30 december 2009 @ 11:16
quote:
Op woensdag 30 december 2009 10:38 schreef iamredleader het volgende:
Ik nomineer dit topic en TS voor de Darwin Award van 2009
Misschien zou je eens op moeten zoeken wat de Darwin Award inhoudt en welke voorwaarden er aan zijn verbonden.
#ANONIEMwoensdag 30 december 2009 @ 11:41
quote:
Op woensdag 30 december 2009 11:16 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

Misschien zou je eens op moeten zoeken wat de Darwin Award inhoudt en welke voorwaarden er aan zijn verbonden.
De Fok! Darwin Awards zijn iets anders dan de "echte" awards
Snapcount2woensdag 30 december 2009 @ 12:01
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 23:21 schreef defamai het volgende:

[..]

Alsof je ook maar een beetje medelijden moet hebben met dit soort bedrijven...
Volgens mij is het gezegde: "Verbeter de wereld, begin bij jezelf" en niet "Hou je mond zolang je onterecht geld ontvangt en ga gillen als het onterecht wordt afgeschreven".
defamaiwoensdag 30 december 2009 @ 23:12
quote:
Op woensdag 30 december 2009 12:01 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Volgens mij is het gezegde: "Verbeter de wereld, begin bij jezelf" en niet "Hou je mond zolang je onterecht geld ontvangt en ga gillen als het onterecht wordt afgeschreven".
Blijkbaar kun je niet lezen, punt 1 is het geheel al lang geregeld, punt 2 heeft mijn vriendin nooit gezien dat er eerder geld is overgemaakt, dit werd pas duidelijk toen die lui van NUON dat zeiden. Als je een ingewikkelde drukke administratie is het echt niet vreemd dat er dit soort dingen door heen glippen, wanneer er met onregelmatige tussenposen verschillende bedragen die niet schokkend hoog of absurd laag zijn.

Dus er is helemaal niets aan de hand, mijn enige vraag was puur of het verplicht is om verkeerd overgemaakt geld terug te storten. Blijkbaar wel, dus dat doen we dan ook. Klaar, punt uit. Niets oplichten, niets zeiken 'wanneer het fout gaat, maar bek houden zolang het goed gaat'.

Het is goed gekomen, het is geregeld, en zeik niet zo.
#ANONIEMdonderdag 31 december 2009 @ 04:58
quote:
Op woensdag 30 december 2009 23:12 schreef defamai het volgende:
Blijkbaar kun je niet lezen --
Gozertje, weet je hoe triest je overkomt bij iedereen anders? Zou je ons kunnen vertellen hoe groot het bord voor jouw kop is? Of is zelfs deze vraag te moeilijk voor je? Hoe meer je probeert jezelf te verdedigen, hoe ongeloofwaardiger je overkomt. Te treurig voor woorden, eigenlijk
Markdonderdag 31 december 2009 @ 07:46
quote:
Op woensdag 30 december 2009 00:50 schreef Kaza het volgende:
Waar wel iets voor te zeggen valt, is een kleine schadevergoeding als TS door de afschrijving van 900 euro de kerstdagen zonder geld heeft gezeten (zou zo maar kunnen).
De winkels waren toch dicht:
Winkels dicht op kerst/koopavond
JaJoahdonderdag 31 december 2009 @ 07:54
Mijn god zeg, storneer die 900 euro en maak zelf 100 euro over naar Nuon en ga verder met je leven huilie

edit: wat inmiddels ook gebeurd is.
Snapcount2donderdag 31 december 2009 @ 09:50
quote:
Op woensdag 30 december 2009 23:12 schreef defamai het volgende:

[..]

Blijkbaar kun je niet lezen, punt 1 is het geheel al lang geregeld, punt 2 heeft mijn vriendin nooit gezien dat er eerder geld is overgemaakt, dit werd pas duidelijk toen die lui van NUON dat zeiden. Als je een ingewikkelde drukke administratie is het echt niet vreemd dat er dit soort dingen door heen glippen, wanneer er met onregelmatige tussenposen verschillende bedragen die niet schokkend hoog of absurd laag zijn.
Jaja, dus jij mag een zooitje maken van je administratie, (als het geld dat binnenkomt maar van een grote organisatie is, en de bedragen maar klein genoeg zijn), maar oh wee als zij onterecht iets afschrijven. Op de brandstapel ermee!!
quote:
Dus er is helemaal niets aan de hand, mijn enige vraag was puur of het verplicht is om verkeerd overgemaakt geld terug te storten. Blijkbaar wel, dus dat doen we dan ook. Klaar, punt uit. Niets oplichten, niets zeiken 'wanneer het fout gaat, maar bek houden zolang het goed gaat'.

Het is goed gekomen, het is geregeld, en zeik niet zo.
Het idee dat het ook maar in je opkomt om een onverschuldigde betaling niet te hoeven terugbetalen, is op zich een beetje raar. Zeker als je dat koppelt aan het feit dat je moord en brand staat te schreeuwen zodra de Nuon een keer iets int waar ze geen recht op hebben.

Als je nu je gezonde verstand gebruikt had, had je geweten wat je had moeten doen en had je dit topic niet hoeven openen en had je ook al dit 'gezeik' niet om je oren gekregen.
tisauchvrijdag 1 januari 2010 @ 14:00
Ts start in KLB een topic met een twijfelachtige manier van handelen om het maar netjes uit te drukken.
Krijgt vervolgens hier commentaar op en doet vervolgens huilie.
Djeez.
Fokskivrijdag 1 januari 2010 @ 14:54
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:04 schreef defamai het volgende:

[..]

Naar mijn mening is er en vrij groot verschil tussen een paar keer een tientje, en 900 euro in een keer.

Daarnaast, ik heb NUON verteld dat ze hun geld eventueel pas konden zien als wij dat geld eerst volledig terug hebben en daar gingen ze mee akkoord.
Storneren die 900 EUR en gewoon die 100 EUR die niet van jullie is terugstorten.
Fokskivrijdag 1 januari 2010 @ 14:56
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:27 schreef defamai het volgende:

[..]

Kijk, en dat is nu precies mijn probleem: Het is verdomme niet onze fout! Hun administratie is niet op orde, en wij worden met de problemen opgescheept. Elke seconde die je er aan besteed is verspilling, door hun fout.
Je hebt geld die niet van jou is en dan boeit het niet of het NUON's fout is of niet. Je gaat dokken! De keuze is nu tussen 100 EUR of 100 EUR + incassokosten + een hoop gedoe. Doe maar wat je wilt NUON zal er geen dag slecht van slapen.
jitzzzzezaterdag 2 januari 2010 @ 13:17
TS

Alles is al gezegd, maar ik wil toch even vermelden hoe hypocriet en achterlijk TS is.
geeveezondag 3 januari 2010 @ 15:36
Nuon heeft gewoon 2 maal fouten gemaakt,de eerste keer toen ze een aantal malen foutief geld terugstortten op een verkeerde rekening en de tweede keer toen ze foutief een bedrag van 900 euro van de rekening boekten,ze hadden eenvoudig dit kunnen oplossen door de foutief op de rekening gestorte bedragen te verreken met die foutief afgeboekte 900 euro.

En nee naar mijn mening hoeft T.S. dit niet te doen voor de Nuon hij is daar niet in dienst en hoeft voor hun niet hun fouten recht te zetten,ik hoop alleen wel dat de terugstorten van het geld geen problemen opleverd meestal duurt dit heel lang omdat dit via een klantennummer gaat en de Nuon geen klantennummer van hem of zijn vriendin heeft (en voor het afboeken schijnt dat geen verschil te maken)
Sharpdressedmanzondag 3 januari 2010 @ 20:32
quote:
Op zondag 3 januari 2010 15:36 schreef geevee het volgende:
Nuon heeft gewoon 2 maal fouten gemaakt,de eerste keer toen ze een aantal malen foutief geld terugstortten op een verkeerde rekening en de tweede keer toen ze foutief een bedrag van 900 euro van de rekening boekten,ze hadden eenvoudig dit kunnen oplossen door de foutief op de rekening gestorte bedragen te verreken met die foutief afgeboekte 900 euro.

En nee naar mijn mening hoeft T.S. dit niet te doen voor de Nuon hij is daar niet in dienst en hoeft voor hun niet hun fouten recht te zetten,ik hoop alleen wel dat de terugstorten van het geld geen problemen opleverd meestal duurt dit heel lang omdat dit via een klantennummer gaat en de Nuon geen klantennummer van hem of zijn vriendin heeft (en voor het afboeken schijnt dat geen verschil te maken)
t enzo

Welkom in de wereld.... btw ze verekenen die bedragen nooit, gewoon tegenboeken anders is het einde zoek
Snapcount2zondag 3 januari 2010 @ 21:41
quote:
Op zondag 3 januari 2010 15:36 schreef geevee het volgende:
Nuon heeft gewoon 2 maal fouten gemaakt,de eerste keer toen ze een aantal malen foutief geld terugstortten op een verkeerde rekening en de tweede keer toen ze foutief een bedrag van 900 euro van de rekening boekten,ze hadden eenvoudig dit kunnen oplossen door de foutief op de rekening gestorte bedragen te verreken met die foutief afgeboekte 900 euro.

En nee naar mijn mening hoeft T.S. dit niet te doen voor de Nuon hij is daar niet in dienst en hoeft voor hun niet hun fouten recht te zetten,ik hoop alleen wel dat de terugstorten van het geld geen problemen opleverd meestal duurt dit heel lang omdat dit via een klantennummer gaat en de Nuon geen klantennummer van hem of zijn vriendin heeft (en voor het afboeken schijnt dat geen verschil te maken)
Het grappige is natuurlijk wel, dat als de vriendin van TS tijdig had aangegeven dat ze onterecht geld had ontvangen van de Nuon, dezelfde Nuon waarschijnlijk ook nooit de 900 euro afgeschreven had.