Goedemiddag lieve Fokkers,
Begrijp me niet verkeerd; vaak zie je mensen die een intense hekel hebben aan de winter, maar zo iemand ben ik niet. Ik vind de winter een mooi jaargetijde. Ik kan best genieten van een mooi pak sneeuw. Schaatsen vind ik erg leuk, ik hou van warme chocolademelk en bevroren vingers bij de open haard houden geeft een mooi gevoel. Verder ben ik een liefhebber van kerst en alles wat daarmee te maken heeft. Ook Sinterklaas- en oudejaarsavond vind ik leuke dagen.
Hoewel ik dus zeker geniet van de winter, ben ik meer een liefhebber van de zomer. Ik ben van mening dat de winter te lang duurt, vooral in combinatie met de herfst (die twee noem ik overigens in één adem, want zeg nou zelf; het weer verschilt vandaag niet noemenswaardig veel met het weer in oktober en november). In de zomer kun je namelijk zoveel meer doen dan in de winter. Je kunt zwemmen, varen, bbq'en, vissen, buiten feesten, noem het allemaal maar op. In de zomer is het veel langer licht, waardoor je meer aan je dag hebt. Verder maakt het mooie weer veel mensen vrolijk en ook niet geheel onbelangrijk is het feit dat je in de zomer vaak meisjes ziet lopen die zich voor je gevoel de hele winter verstopt hebben.
Als je echter gaat kijken naar hoe lang dit alles duurt, kom ik tot de conclusie dat de zomer te kort duurt in vergelijking met de herfst en winter. Terwijl je hooguit 3 maanden kunt genieten van het heerlijke zonnige weer is het minstens 8 maanden pestweer. Dit feit vond ik wel even een reden om een topic te openen.
Ik ga er overigens vanuit dat jullie het allemaal met me eens zijn. Immers, welke Fokker zit er nou liever de hele dag binnen dan dat hij buiten zomerse activiteiten onderneemt?
-