abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76182173
... wat het verschil is tussen moslims die vrouwen de toegang ontzeggen tot bepaalde gebouwen/activiteiten onder de noemer "geloof" en zodra een Nederlandse dokter dat doet maar de man wel toegang geeft word het opeens discriminatie genoemd?
quote:
Huisarts weigert vrouw in boerka
Een moslim-moeder uit Utrecht heeft bij de Commissie Gelijke Behandeling een klacht ingediend over een huisarts. Met haar zieke baby mocht ze de spreekkamer niet in, omdat ze een boerka droeg.
HUISARTS WEIGERT VROUW IN BOERKA
fotoFoto

Huisarts weigert vrouw in boerka

De vrouw maakte zich zorgen, omdat haar zoontje diarree had en al urenlang niet wilde drinken. De arts zei dat haar man binnen mocht komen, maar dat hij iemand in een boerka weigerde te helpen.

De moslima neemt de zaak hoog op en is naar de Commissie Gelijke Behandeling gestapt. Die zegt dat een arts nooit iemand de deur mag wijzen op basis van een religieuze uiting.
Even gequote waar ik het over heb, en ja idd een populair topic waar jammer genoeg de calimeroislamieten het dikgedrukte maar even weglaten.

Topic zal wel gesloten worden
  dinsdag 29 december 2009 @ 15:14:01 #2
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_76182269
omdat in dit land met 2 maten wordt gemeten
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_76182281
Nee.
pi_76182327
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 15:14 schreef doubleyouteaare het volgende:
Nee.
Feyenoord Rotterdam
  dinsdag 29 december 2009 @ 15:16:21 #5
185327 Thory
Weet wat goed voor je is
pi_76182356
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 15:14 schreef doubleyouteaare het volgende:
Nee.
En wat slecht voor je is.
pi_76182367
Het grappige is dat als de vrouw in Burka zelf ziek was geweest, zij de mannelijke arts wél mag weigeren. Gelijke behandeling inderdaad.
Only when the power of love is greater than the love for power, there will be peace
  dinsdag 29 december 2009 @ 15:18:13 #7
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_76182420
Dat is niet uit te leggen. Dat is letterlijk te gek voor woorden.
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
  † In Memoriam † dinsdag 29 december 2009 @ 15:18:27 #8
230491 Zith
pls tip
pi_76182427
Omdat artsen een eed hebben afgelegd die stelt dat ze iedere hulpnodige persoon helpen, ongeacht geld, geloof, ras, sexe.

Als een persoon niet geholpen wilt worden mag ze dat zelf weten, echter wil je niet dat arten gaan beslissen wie ze helpen en wie niet.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_76182429
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 15:16 schreef SebasM het volgende:
Nee.
Feyenoord Rotterdam
pi_76182432
Ik kan het je niet uitleggen nee. Wat ik wel geloof is dat dit de enige manier is om die drie burka's in Nederland duidelijk te maken dat die dingen echt niet kunnen in een samenleving als ze mee willen doen.
  dinsdag 29 december 2009 @ 15:18:41 #11
222384 Bonzai.
recht in de zee in een ton
pi_76182435
Als ze bij de Commissie Gelijke Behandeling geen gelijk krijgt, ga ik wel in hoger beroep voor haar. En dan zeggen we niet links of rechts, maar recht in de zee in een Loco.

Je zal zien dat ik gelijk ga krijgen.
Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
pi_76182447
Oog om oog.
Tand om tand.

Oh wacht in deze context

Klaar.
Opgelost.
U MAD?
  † In Memoriam † dinsdag 29 december 2009 @ 15:19:06 #13
230491 Zith
pls tip
pi_76182453
Zeker omdat het hier ging over een kind, die zelf niets kan doen aan het feit dat zn moeder een burka draagt.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_76182464
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 15:18 schreef Zith het volgende:
Omdat arten een eed hebben afgelegd die stelt dat ze iedere hulpnodige persoon helpen, ongeacht geld, geloof, ras, sexe.

Als een persoon niet geholpen wilt worden mag ze dat zelf weten, echter wil je niet dat arten gaan beslissen wie ze helpen en wie niet.
Maar ze was niet hulpbehoevend Haar zoontje was dat.
  dinsdag 29 december 2009 @ 15:19:45 #15
285036 Fah-Q
Beter een half spreekwoord...
pi_76182473
Geert kom er maar in...
  † In Memoriam † dinsdag 29 december 2009 @ 15:20:10 #16
230491 Zith
pls tip
pi_76182489
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 15:19 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Maar ze was niet hulpbehoevend Haar zoontje was dat.
Dat maakt het alleen maar erger
pi_76182534
De frustratie word gewoon steeds meer als ik die berichten lees, en dan vragen mensen zich af waarom ik PVV stem, indien het in het straatje van de Moslims valt dan is het geoorloofd, wat als deze dokter zich nu beroept op zijn geloofsovertuiging dat hij niet met vreemde vrouwen mag spreken van zijn geloof? Wij moeten wel altijd begrip hebben voor deze manier van denken, maar onze manier van denken word niet gerespecteerd, denk je anders ben je een racist.
pi_76182556
Groot gelijk, zij hoeft niet behandeld te worden, maar haar kind dus zij heeft er niks te zoeken. De vader van het kind was er toch ook? Opgerot met die vuilniszakken.
Steun ons studieproject! Bezoek ons op: http://www.nextgen-navigation.com
pi_76182559
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 15:19 schreef Fah-Q het volgende:
Geert kom er maar in...
Feyenoord Rotterdam
pi_76182594
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 15:11 schreef VatosLoco het volgende:
... wat het verschil is tussen moslims die vrouwen de toegang ontzeggen tot bepaalde gebouwen/activiteiten onder de noemer "geloof" en zodra een Nederlandse dokter dat doet maar de man wel toegang geeft word het opeens discriminatie genoemd?
Omdat je vrijheid van religie hebt en je die religie mag beleiden op manier die je wil. Dus als vrouwen niet in een mannenmoskee willen moeten ze dat lekker zelf weten.
De dokter moet mensen helpen, ongeacht geloof, ras of sexuele overtuiging.
quote:
Topic zal wel gesloten worden
Bijvoorbaat al het slachtoffer uithangen .
pi_76182596
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 15:18 schreef Zith het volgende:
Omdat artsen een eed hebben afgelegd die stelt dat ze iedere hulpnodige persoon helpen, ongeacht geld, geloof, ras, sexe.

Grappig, want als Mevrouw Boerka op het punt van bevallen stond mag zij zeker wel deze arts weigeren?
pi_76182605
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 15:20 schreef Zith het volgende:

[..]

Dat maakt het alleen maar erger
Nee juist niet. Als die vrouw zelf ziek was geweest had die dokter haar gewoon geholpen, want dat is zijn vak. Maar hij hoeft toch niet tegen een pratende stuk stof te gaan zitten praten als ie daar principiele bezwaren tegen heeft? Temeer om de reden die TS noemt. Nogmaals, het zoontje was ziek en wordt gewoon geholpen.
pi_76182619
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 15:22 schreef zovty het volgende:

[..]

Omdat je vrijheid van religie hebt en je die religie mag beleiden op manier die je wil. Dus als vrouwen niet in een mannenmoskee willen moeten ze dat lekker zelf weten.
De dokter moet mensen helpen, ongeacht geloof, ras of sexuele overtuiging.
ZIJ hoeft niet geholpen te worden en haar man was er ook, die het kind kan begeleiden. Dan wacht zij maar lekker buiten.
Steun ons studieproject! Bezoek ons op: http://www.nextgen-navigation.com
pi_76182620
Het ging om het kind dat ziek was, dat gaat voor.
pi_76182659
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 15:22 schreef VatosLoco het volgende:

[..]

Grappig, want als Mevrouw Boerka op het punt van bevallen stond mag zij zeker wel deze arts weigeren?
Yup. Want dat is haar keuze he.

Is toch niet zo moeilijk te begrijpen/in te leven?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')