quote:Op dinsdag 29 december 2009 14:39 schreef brother52 het volgende:
[..]
Je kunt net zo goed tuxguitar downloaden. Is gratis en werkt ook nog eens een stuk prettiger.
Vast wel.quote:Op dinsdag 29 december 2009 14:42 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Kun je dan ook bijvoorbeeld een akkoord laten herhalen zodat je er mee kunt oefenen?
Vond ik ook.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:05 schreef Meursault het volgende:
De OP ziet er meteen een stuk minder fleurig uit.
Nu vind je dat dus niet meer?quote:
pffff, ik vind van nie!quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:40 schreef Svyatagor het volgende:
Opgeruimd staat netjes. Iedereen mag hier wonen.
Plak er volgende keer een bos bloemen inquote:Op dinsdag 29 december 2009 15:05 schreef Meursault het volgende:
De OP ziet er meteen een stuk minder fleurig uit.
quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:35 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Plak er volgende keer een bos bloemen in.
snel doorposten danquote:Op dinsdag 29 december 2009 16:58 schreef TeleluvR het volgende:
Het was mooier met logo's in de OP.
Jaloers newbies!
Vocoderquote:Op dinsdag 29 december 2009 16:34 schreef Gitaarmat het volgende:
Wat gebruikt hij daar allemaal?
Keyboard, Synthesizer, Microfoon?
Hoe doet hij dat leuke effect.
Je hebt toch ook talkboxen ofzoiets? Die wordt gebruikt in Rocket Queen van Guns N' Roses, dan staat Slash daar in te praten, en klinkt het heel gaafquote:Op dinsdag 29 december 2009 17:06 schreef KaMo het volgende:
[..]
Vocoder
Dat is je stem dat via de synth vervormd wordt
Ja, dan gaat er een slang in je mond, waar je gitaar geluid uitkomt.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:16 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Je hebt toch ook talkboxen ofzoiets? Die wordt gebruikt in Rocket Queen van Guns N' Roses, dan staat Slash daar in te praten, en klinkt het heel gaaf.
Ja, een vocoder is digitaalquote:Op dinsdag 29 december 2009 17:29 schreef Gitaarmat het volgende:
Maar zo'n vobox vocoder werkt dus anders?
What's up, my primate?quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:48 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
jo sapiens
Enkel keyboards met ingebouwde vocoders (zoals de microkorg)quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:43 schreef Gitaarmat het volgende:
Daarom had ik maken ook veranderd in nabootsen. Lijkt me tof om gewoon op m'n kamer wat te kloten met zo'n ding. Eigenlijk heb je geen keyboard nodig maar alleen een synthesizer en boxen met een microfoon of niet?
Een zwart met witte.quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:19 schreef shythe het volgende:
ben raslinkshandig, maar op een of andere manier voelt het veel natuurlijker aan het rechtshandig te doen..
en verder lijkt het me uberhaupt veel handiger dat nu ik het me nog aan kan leren toch rechtshandig te doen, linkshandig iets vinden is normaal, met bijna alles eigenlijk, echt niet leuk.
met wat voor gitaar begonnen jullie?
heb je het nu over gitaarspelen ofzo of eh?quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:19 schreef shythe het volgende:
ben raslinkshandig, maar op een of andere manier voelt het veel natuurlijker aan het rechtshandig te doen..
en verder lijkt het me uberhaupt veel handiger dat nu ik het me nog aan kan leren toch rechtshandig te doen, linkshandig iets vinden is normaal, met bijna alles eigenlijk, echt niet leuk.
quote:
yep, niet over fietsenquote:Op dinsdag 29 december 2009 18:23 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
heb je het nu over gitaarspelen ofzo of eh?
Er zijn op zich genoeg goede en betaalbare linkshandige gitaren te krijgen, je betaalt alleen iets meer dan voor een rechtshandige van hetzelfde model en je bent iets langer aan het zoeken.quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:19 schreef shythe het volgende:
ach, ik speelde ook al met Guitar hero (gaat m'n zelfvertrouwen...quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:39 schreef brother52 het volgende:
[..]
Er zijn op zich genoeg goede en betaalbare linkshandige gitaren te krijgen, je betaalt alleen iets meer dan voor een rechtshandige van hetzelfde model en je bent iets langer aan het zoeken.
De gemakkelijkste manier om er achter te komen of je beter links- of rechtshandig kunt gaan spelen is airguitar gaan spelen, doe je dat linkshandig, koop dan een linkshandige gitaar.
Lokale muziekzaak, daar wordt je wel verder geholpen. Gewoon uitleggen wat/welke stijlen je wilt spelen enzo.quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:44 schreef shythe het volgende:
[..]
ach, ik speelde ook al met Guitar hero (gaat m'n zelfvertrouwen...) rechtshandig en het wilde linkshandig echt niet lukken...
waar zou ik naar een gitaar moeten kijken? en wat heb ik verder dan nog nodig?
trouwens, bedankt voor de reacties!
Iemand meenemen die er een beetje verstand van heeft is vaak ook wel handig, dan weet je vrij zeker dat ze je geen rommel aansmeren.quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:46 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Lokale muziekzaak, daar wordt je wel verder geholpen. Gewoon uitleggen wat/welke stijlen je wilt spelen enzo.
Nou, EADGBe meestalquote:Op dinsdag 29 december 2009 19:16 schreef shythe het volgende:
okee, moet gaan lukken
en verder... hoe stem je een gitaar goed? want het klinkt volgens mij niet als het hoort te klinken, of dat ligt aan de gitaar (oud akoustisch half uit elkaar mengsel van hout en snaren...:P)
nou met de klank opzoeken en dan zorgen dat mn snaar hetzelfde klinkt, maar als ik dan een liedje probeer dan klinkt het gewoon net niet goedquote:Op dinsdag 29 december 2009 19:17 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Nou, EADGBe meestal. Hoe heb je geprobeerd hem te stemmen?
Gefrituurd in carterolie 40Wquote:Op dinsdag 29 december 2009 23:09 schreef The_Dean het volgende:
Vanmiddag stond de vrouw van mijn autosleutelhomie oliebollen te bakken, heb ik er een paar meegekregen
Lekker
Voor mijn partquote:Op dinsdag 29 december 2009 23:13 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Gefrituurd in carterolie 40W![]()
quote:
En zo niet who caresquote:Op dinsdag 29 december 2009 23:18 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
*Ben benieuwd of de NS me morgen naar m'n werk kan brengen
Zit je weer tegen jezelf te praten?quote:Op dinsdag 29 december 2009 23:28 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
En zo niet who cares![]()
Lekker gitaarspelen en m'n GF pesten![]()
Ik kan 90% van mijn werkzaamheden prima vanaf m'n klaptopje doen hier of waar dan ook
Hier nog niks. Hooguit een beetje vorst aan de grond.quote:Op dinsdag 29 december 2009 23:18 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
![]()
Trouwens het sneeuwt hier nu![]()
alles ziet wit
![]()
*Ben benieuwd of de NS me morgen naar m'n werk kan brengen
Hey ik heb op z'n minst 4 persoonlijkheden dus ben ik nooit alleenquote:Op dinsdag 29 december 2009 23:31 schreef brother52 het volgende:
[..]
Zit je weer tegen jezelf te praten?
Wil je er over praten?quote:Op dinsdag 29 december 2009 23:30 schreef brother52 het volgende:
Ik heb al jaren geen oliebollen meer gehad.
quote:Op dinsdag 29 december 2009 23:35 schreef The_Dean het volgende:
Je zal maar voor alle 4 moeten koken
Tof, doen!quote:Op dinsdag 29 december 2009 23:37 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Ik ben trouwens nog steeds in m'n sas over mijn nieuwe liedje met 2 akkoorden![]()
Ik ga het goed uitwerken en opnemen misschien laat ik het nog wel horen ook
Vetquote:Op dinsdag 29 december 2009 23:42 schreef Cynic het volgende:
[..]
Tof, doen!
Ik heb net het drumstel in elkaar gezet. Het is een Alesis DM5 met Surge cymbals. Best cool, kan niet wachten tot ik hier de oefenruimte voor elkaar heb.
Dan kun je wel mooi met je zelf klaverjassen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 23:34 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Hey ik heb op z'n minst 4 persoonlijkheden dus ben ik nooit alleen![]()
![]()
![]()
![]()
Neuh, ik vind het wel best zo. Ik heb het niet zo op oliebollen.quote:
Ziet er niet eens zo heel erg verkeerd uit.quote:Op dinsdag 29 december 2009 23:42 schreef Cynic het volgende:
[..]
Tof, doen!
Ik heb net het drumstel in elkaar gezet. Het is een Alesis DM5 met Surge cymbals. Best cool, kan niet wachten tot ik hier de oefenruimte voor elkaar heb.
Laat ff weten hoe die is, zit er zelf ook over te denken namelijkquote:Op dinsdag 29 december 2009 23:42 schreef Cynic het volgende:
[..]
Tof, doen!
... het is maar wat je wilt doen he...quote:Op woensdag 30 december 2009 00:44 schreef Witchfynder het volgende:
Zo, net ff ontzettend web 2.0 bezig geweest voor de band. Als wij een tweet maken, wordt deze integraal op Twitter, MySpace en Facebook geplaatst. En uiteraard kunnen wij die vanaf onze telefoon maken.
"Hi I'm now on stage playing The Oaken Shield and this guy in front of me is looking quite curiously at me while I'm tweeting this".
n3rdquote:Op woensdag 30 december 2009 00:44 schreef Witchfynder het volgende:
Zo, net ff ontzettend web 2.0 bezig geweest voor de band. Als wij een tweet maken, wordt deze integraal op Twitter, MySpace en Facebook geplaatst. En uiteraard kunnen wij die vanaf onze telefoon maken.
"Hi I'm now on stage playing The Oaken Shield and this guy in front of me is looking quite curiously at me while I'm tweeting this".
Het voelt niet eens zo heel verkeerd, natuurlijk is het geen echte kit maar de pads hebben wel een soort vel-achtig iets dat je ook kan spannen met een drumkey. De sounds zijn ook best lekker eigenlijk. Maar goed, ik heb geen ervaring met andere kits en ik ben ook helemaal geen drummer... Vandaag ga ik kijken hoe het klinkt met drums en gitaar over headphones.quote:Op woensdag 30 december 2009 00:18 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ziet er niet eens zo heel erg verkeerd uit.
Voelt het een beetje aan als een akoestische kit of zit je echt op pads te tikken?
Ja, maar jij hebt meerdere gitaren, dus je hoeft geen enkele te bespelenquote:
Ik zou ook wel zo'n elektische kit willen, maar dan wil ik meteen een Roland TD-9 of liever nog zelfs een TD-12 maar om dat meteen aan te gaan schaffen is me wat te prijzig. Zeker ook gezien ik qua drummen de motoriek heb van een spastische mongool die onder stroom staat.quote:Op woensdag 30 december 2009 10:30 schreef Witchfynder het volgende:
Ik wil er wel één. Beetje beats neerleggen
. Oorspronkelijk wilde ik drummen, maar ben toch bas gaan doen omdat ik graag een instrument wilde leren bespelen
.
Soms als onze drummer een ritme kwijt is ofzo, drum ik die voor op mijn bas.
Dit jaquote:Op woensdag 30 december 2009 10:36 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik zou ook wel zo'n elektische kit willen, maar dan wil ik meteen een Roland TD-9 of liever nog zelfs een TD-12 maar om dat meteen aan te gaan schaffen is me wat te prijzig. Zeker ook gezien ik qua drummen de motoriek heb van een spastische mongool die onder stroom staat.
quote:Op woensdag 30 december 2009 10:55 schreef brother52 het volgende:
Dan kan ik beter een bas kopen, daar heb ik dan waarschijnlijk veel meer aan.
Zo moeilijk kan het toch niet zijn? Ik heb dan 2 snaren minder dus ook minder kans op foutenquote:Op woensdag 30 december 2009 11:07 schreef Witchfynder het volgende:
[..].
Wel leren bespelen dan en niet de fout maken van "ik kan op een gitaar rammen dus op een bas lukt ook wel".
*Zucht* gitaristen snappen ook niks he...quote:Op woensdag 30 december 2009 11:13 schreef brother52 het volgende:
[..]
Zo moeilijk kan het toch niet zijn? Ik heb dan 2 snaren minder dus ook minder kans op fouten
Tja, het is ook niet helemaal hetzelfde. Maar het werkt goed genoeg voor oefenen en ik heb straks een oefenruimte in huis. Daar gaat het me voornamelijk om.quote:Op woensdag 30 december 2009 10:24 schreef Witchfynder het volgende:
Veel drummers vinden electrische kits verfoeilijk, want "het is niet echt", maar is het verschil in spelen niet zoiets als het verschil tussen een electrische en een akoestische gitaar? Je hebt ook genoeg gitaristen die maar één van de twee echt kunnen bespelen.
Bedoel je dat ik dan beter een 6-snarige bas kan kopen omdat ik al aan dat aantal snaren gewend ben?quote:Op woensdag 30 december 2009 11:17 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
*Zucht* gitaristen snappen ook niks he...![]()
.
quote:Op woensdag 30 december 2009 11:07 schreef Witchfynder het volgende:
[..].
Wel leren bespelen dan en niet de fout maken van "ik kan op een gitaar rammen dus op een bas lukt ook wel".
Ja doe maar. Daar wil ik je wel op horen spelen danquote:Op woensdag 30 december 2009 11:26 schreef brother52 het volgende:
[..]
Bedoel je dat ik dan beter een 6-snarige bas kan kopen omdat ik al aan dat aantal snaren gewend ben?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |