Minder dan 600 doden in 25 jaar wereldwijd bij terroristische aanslagen in vijfentwintig jaar. Dat is dus minder dan het aantal verkeersdoden in Nederland in 2009.quote:Op dinsdag 29 december 2009 20:16 schreef ijdod het volgende:
[..]
[..]
[..]
747 van Air India, 1985
TWA flight 840, 1986
Korean Airlines flight 858, 1987
Pan Am flight 103, 1988 (Lockerbie, idd)
UTA flight 772, 1989
Reid's bomschoen
Deze laatste idioot
Eind jaren '80 was het jaarlijks raak. Dat is ook de periode waarin de beveiliging zwaar verscherpt is. Dit lijstje zegt niets over een eventueel aantal voortijdig onderschepte bommen. Vzmb is Reid is de enige die aan boord is gepakt voor zijn bom afging, de laatste is, zoals we weten, effectief een blindganger geweest.
Ik ben het met je eens dat je je inderdaad af kan vragen hoe het precies met de kosten/baten hiervan zit. Ik vermoed dat het ook iets te maken heeft met hoe we tegen vliegen aankijken. Bussen, treinen, metro's en statiosn zijn in het verleden ook herhaaldelijke opgeblazen.
[..]
[..]
Kan je ook siliconenborsten herkennen? Dan kunnen we eindelijk uitsluitsel krijgen over Georgina´s Verbaan wonderlijke groeiexplosie.quote:Op dinsdag 29 december 2009 22:34 schreef alors het volgende:
Ik vind dat je anders vrij veel kunt zien. En het is natuurlijk wachten op gelekte foto's. Die beveiligingskereltjes zijn allemaal hormoonbommetjes van net in de 20, ga mij niet vertellen dat dit niet gaat gebeuren. Zeker scans van BN'ers zullen wel must-haves worden.
[ afbeelding ]
Ik kan me ook niet voorstellen dat toekomstige bodyscan minder details gaan weergeven, het zal waarschijnlijk alleen maar gedetailleerder worden.
En je (lees: criminelen) kunt nog steeds voorwerpen in lichaamgaten stoppen. Of ze kopen de beveiliging om.
We zijn amper een halve dag verder en helaas blijkt nu alweer dat zijn aanname (deels) zo belachelijk nog niet is.quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:32 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik heb het hier toch niet met jou over. Revolution is er van overtuigd dat het opgeslagen kan en gaat worden. Zeg dat tegen hem, en quote niet mij. Ik wil een bron van zijn belachelijke aanname.
Blijkbaar is het al niet eens meer de vraag óf ze bewaard gaan worden, maar alleen nog slechts op welke manier.quote:Over wie de beelden bekijkt en hoe ze worden bewaard, kunnen volgens hem ook goede afspraken worden gemaakt.
http://www.dumpert.nl/med(...)stapo_rotterdam.htmlquote:Op woensdag 30 december 2009 03:37 schreef OldJeller het volgende:
Want als jij thuiszit zonder mobiele telefoons in de buurt of zonder op internet te zetten, heb je op wat voor manier precies geen privacy?
Lijkt me minder 'invading' dan een 'full pat-down' eigenlijkquote:Images produced by the machines in the days before privacy advocates began using phrases like “digital strip search” could be startlingly detailed. Machines used in airports today, however, protect privacy to a greater extent, said Kristin Lee, a spokeswoman for the T.S.A.
Depending on the specific technology used, faces might be obscured or bodies reduced to the equivalent of a chalk outline. Also, the person reviewing the images must be in a separate room and cannot see who is entering the scanner. The machines have been modified to make it impossible to store the images, Ms. Lee said, and the procedure “is always optional to all passengers.” Anyone who refuses to be scanned “will receive an equivalent screening”: a full pat-down.
Yep, alleen kijken deze niet door weefsel heen maar weerkaatst de straling dan al. Had laatst een document hoe dat precies in zijn werk ging maar kan het zo snel niet vinden.quote:Op woensdag 30 december 2009 15:32 schreef OldJeller het volgende:
Wat is het voor techniek eigenlijk? Soort van röntgenfoto's?
Als ik 't goed begrijp, gebruikt men op het moment nog (low-level) X-rays, http://www.tsa.gov/approach/tech/imaging_technology.shtmquote:Op woensdag 30 december 2009 15:32 schreef OldJeller het volgende:
Wat is het voor techniek eigenlijk? Soort van röntgenfoto's?
http://en.wikipedia.org/wiki/Millimeter_wave_scanner :quote:Millimeter Wave
- Millimeter wave technology beams millimeter wave radio frequency (RF) energy in the advanced imaging spectrum over the body's surface at high speed from two antennas simultaneously as they rotate around the body.
- The energy reflected back from the body or other objects on the body is used to construct a three-dimensional image.
- The three-dimensional image, with facial features blurred for privacy, is displayed on a remote monitor for analysis.
Backscatter
- Backscatter technology uses low level X-ray to create a two-sided image.
- TSA is testing backscatter with an algorithm applied to the entire image to further protect passenger privacy.
In de toekomst zouden we naar T-rays kunnen gaan, zie bijvoorbeeld: http://www.technologyreview.com/infotech/18203/quote:Clothing and other organic materials are translucent in some extremely high frequency (millimeter wave) radio frequency bands.[1] This frequency range is just below the (related) sub-millimeter "Terahertz radiation" (or "T-ray") range.
http://www.sciencedaily.com/releases/2009/12/091218094633.htmquote:Researchers around the world are trying to tap a barely used portion of the electromagnetic spectrum--terahertz radiation--to scan airline passengers for explosives and illegal drugs. The rays are particularly attractive: they can see through clothing, paper, leather, plastic, wood, and ceramics. They don't penetrate as well as x-rays, but they also don't damage living tissue. And they can read spectroscopic signatures, detecting the difference between, say, hair gel and an explosive.
quote:"T-rays" may make X-rays obsolete as a means of detecting bombs on terrorists or illegal drugs on traffickers, among other uses, contends a Texas A&M physicist who is helping lay the theoretic groundwork to make the concept a reality. In addition to being more revealing than X-rays in some situations, T-rays do not have the cumulative possible harmful effects.
geenstijl als bron gebruikenquote:Op woensdag 30 december 2009 03:44 schreef WallOfStars het volgende:
[..]
http://www.dumpert.nl/med(...)stapo_rotterdam.html
Just Saying....
quote:"Een toezichthouder is bevoegd, met medeneming van de benodigde apparatuur, elke plaats te betreden, met uitzondering van een woning zonder toestemming van de bewoner" (Art. 5:15).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |