We spreken maandag, 28 december 2009. Ik besluit om even wat boodschappen te gaan doen.
Afijn, je kent dat wel, je halve woonplaats heeft hetzelfde idee en verplaatst zich naar de enige supermarkt die open is om daar afgeprijsde flessen kerstwijn, toastjes en oliebollen te gaan halen en voordat je het weet kom je je buurman tegen. Om in de gezellige kerstsfeer te blijven besloot ik eventjes te wachten terwijl hij zijn goederen afrekende (een pot doperwtjes en een tray duitse halve liters

fijne jaarwisseling alvast) om daarna onder het genot van een babbeltje terug naar huis te lopen.
Op weg naar huis vertelde hij me dat hij iets geks had gezien, we kwamen langs een enigszins verpauperde wijk en volgens hem was daar iets grappigs. Dus ik opletten en opeens zegt hij 'kijk daar eens'.
Had iemand op de deur van een van de huizen een kerstboom gespoten, met als piek een davidsster en een hakenkruis erin

Ik wilde het beter bekijken, dus ik besloot wat dichterbij te gaan staan, maakt opeens zo'n kerel met een haltershirt en een pens de deur open en vraagt of de bel het niet doet

Dus ik maar gezegd dat ik dat niet heb geprobeerd en afgetaaid.
Paint van de situatie: