abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76159200
Zo!

Tijd voor een topic!
Aangezien ons gezin zich aan het uitbreiden is, verkassen wij weer eens van huis.
Deze keer niet van twee studentenkamers naar een flatje (lees: 2 dagen verven, klaar!) maar van dat bewuste flatje naar een heus rijtjeshuis!

Inmiddels hebben we een week de sleutel en zijn we vlak voor de kerst gestart met klussen.
Alles, maar dan ook álles in het huis moet opnieuw behangen en geverfd. Voordeel: de woningbouw is dit met ons eens en sponsort ons door ons zoveel gratis verf en saus te leveren als we nodig hebben.

Restfactoren:
- De woningbouw is er ook nog bezig, dus we zitten nu zonder keuken, zonder CV (dus ook geen warm water) en met stoppen die er steeds uit knallen. (TARA kan steeds sneller weer stroom regelen voor ons _

- Ik ben best wel bol al (Februari komt er een kleintje bij) en kan en mag niet zoveel meer. En als iets lichamelijk wél kan (zoals verven) dan mag het weer niet ivm de schadelijke stoffen. Lastig!

- Vanaf 15 januari willen we verhuizen, maar we weten niet of we dan al een keuken hebben van de woningbouw. De tegeltjes en het stucwerk zijn klaar, maar de rest moet nog. Voor 1 Februari moeten we in ieder geval uit dit flatje zijn. Maar goed ook, want vanaf dan mag de baby ook komen.

Om het af te maken wat fotootjes van ons nieuwe huis (zoals het er uit zag toen de sleutel nog niet hadden, maar al wel even mochten kijken. Posters/meubilair ed waren dus weg toen wij de sleutel kregen!).

Geweldig schilderwerk en behang in de toekomstige slaapkamer van onze dreumes let ook op de mooie kleurcombinaties):

De 'sier'plintjes zoals ze op elke deur in het huis zitten:

De toekomstige babykamer, nu nog paarse muren met donkerblauwe kozijnen.

Met dit topic willen wij willekeurige belangstellenden updaten over onze vorderingen om zo te voorkomen dat we in daar-niet-voor-bedoelde-topics over verhuizen en klussen gaan lopen kletsen!
  Moderator maandag 28 december 2009 @ 21:56:37 #2
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_76159318
TE VAU PEE!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_76159560
tvp! zien! zien!

Ik vind de deuren best mooi
pi_76159721
tvp altijd leuk een opknaptopic
pi_76160071
...

En dan nu de eerste update
Na 2 dagen en een avond bezig met een groepje mensen is er gebeurd:
- Al het behang boven is er af
- Alle deurkozijnen en plinten boven zijn geschuurd én in de grondverf (de raamkozijnen hoeven nog even niet, de woningbouw wil nog met dubbel glas bezig)
- Alle plafonds boven zijn gesausd (lang leve broers van >2 meter)
- We hebben sinds vanavond een trapleuning Het was eerst een open trap met aan één kant een leuning, nu hebben we er twee! (lang leven 2 broers met bouwkundig inzicht)
  maandag 28 december 2009 @ 22:15:03 #6
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_76160319
quote:
Op maandag 28 december 2009 22:01 schreef LoudGirl het volgende:
tvp! zien! zien!

Ik vind de deuren best mooi
Het zijn moderne, dikke, glanzende deuren met wannabee antieke, eng groene (die kleur heeft 80% van het houtwerk ook ) sierplintjes die grotendeels los zitten.
Nee, niet mooi

Nog wat foto's gevonden van de woonkamer in de huidige staat:

Mocjt je nu denken: Hey, de muren zijn oranje achtig en de kozijnen lijken wel rood?
Dat klopt!

De vloer in de woonkamer mag wél blijven!

Nog iemand een creatief idee voor de schouw? Eruit rammen gaat niet, want dan loopt de vloer niet meer door. Gebruiken gaat ook niet, rookkanaal is dichtgestort dor de woningbouw. We gaan er minstens een mooie nieuwe schoorsteenmantelplank opzetten, maar verder?

En morgen ga ik ook even update foto's maken, want het is al een heel eind opgeknapt
pi_76160343
quote:
Op maandag 28 december 2009 22:15 schreef gateway het volgende:
leuk!! Hopelijk is alles optijd klaar voor de kleine komt!!
Dat hopen wij ook
De vorige hummel was 3 weken te vroeg
  Moderator maandag 28 december 2009 @ 22:20:22 #9
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_76160499
Welke buurt? In de buurt van het winkelcentrum?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_76160523
Die plintjes zijn tot daar aan toe, maar wat doet dat gat in de deur

Schouw: Beetje creatief betimmeren met gipsplaten of hout en dan netjes stuken en/of verven en evt. (deels) betegelen.
pi_76160661
maaareh, waarom huren? Na een tijdje in een flat en onderwijl 2 kinderen is misschien aankoop ook geen raar idee?
pi_76160818
*volgen gaat*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_76160826
quote:
Op maandag 28 december 2009 22:20 schreef Renesite het volgende:
Welke buurt? In de buurt van het winkelcentrum?
Selwerd In de buurt van het mini-winkelcentrumpje inderdaad.
quote:
Op maandag 28 december 2009 22:20 schreef R2R het volgende:
Die plintjes zijn tot daar aan toe, maar wat doet dat gat in de deur
We zijn blij met dat gat
Er waren 3 deuren met gaten en die worden nog vervangen door de woningbouw. Sheelt ons een boel schuren en verven
quote:
Op maandag 28 december 2009 22:23 schreef TheFrankey het volgende:
maaareh, waarom huren? Na een tijdje in een flat en onderwijl 2 kinderen is misschien aankoop ook geen raar idee?
Omdat we op zich nog vrij jong zijn, TARA nog studeert en we met ons inkomen niet het huis kunnen kopen wat we zouden willen.
Dan liever nog een jaartje of wat hier wonen en dan gaan kopen als TARA fulltime werkt
pi_76160947
tvp
pi_76160949
Leuk, dit wil ik zien!
pi_76161004
quote:
Op maandag 28 december 2009 22:27 schreef freecell het volgende:

Omdat we op zich nog vrij jong zijn, TARA nog studeert en we met ons inkomen niet het huis kunnen kopen wat we zouden willen.
Dan liever nog een jaartje of wat hier wonen en dan gaan kopen als TARA fulltime werkt
Jah dan is het allemaal wel een goed idee ja. Wel moedig hoor 2 kinderen als er nog gestudeerd word.

Ben benieuwd naar het resultaat
pi_76161128
Yeah, FreeTaraKlustopic
  maandag 28 december 2009 @ 22:36:07 #18
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_76161302
Ik kijk stiekem mee.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Redactie Sport maandag 28 december 2009 @ 22:38:26 #19
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_76161428
quote:
Op maandag 28 december 2009 22:36 schreef golfer het volgende:
Ik kijk stiekem mee.
Ik kijk niet stiekem mee .
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_76161849
Terug Vind Poetsdoek
pi_76162024
Oh leuk!

Schouw zou ik mooi wit kwatselen, en dan een mooie kaarsen voorzetten op een plateau..

Oh wacht, jij hebt zo meteen twee kruipertjes he?

Hmm.......
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_76162147
Een van die ' kruipertjes' rent nu al hoor
Maar we willen het inderdaad erg sloopkogeltje-vriendelijk maken
pi_76162168
Ik wil ook meelezen! I love klustopics! (Tenzij ik zelf moet klussen, dan niet natuurlijk, hihi)
Alleen met zelfspot kun je overleven...
  maandag 28 december 2009 @ 22:54:24 #24
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_76162187
Ik vind het nog meevallen!

Maar wel een boel werk ja, dat is duidelijk. Succes!
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_76162353
Leuk huisje en leuk tuintje ook!
Maar wat is precies de gedachte achter die spleet in de schouw
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')