Een Mazda Xerxes is dan weer 2,5 liter per blok, en die liep dan ook nog in de soep.quote:Op maandag 28 december 2009 19:27 schreef vosss het volgende:
12 blokjes voor 6 liter en dat komt neer op 2 blokjes per liter
Volgens mij maak je een rekenfout, ik kom uit op een kwart blokje de liter.quote:Op maandag 28 december 2009 19:26 schreef Pieter-utd het volgende:
2 blokjes voor 2 liter is dus 50% van 1, gedeeld door 2 is dus een half blokje per liter! Duuuhhhhhh!
ja dan ben je de 19% btw vergetenquote:Op maandag 28 december 2009 19:29 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Volgens mij maak je een rekenfout, ik kom uit op een kwart blokje de liter.
thanx.quote:Op maandag 28 december 2009 19:29 schreef Pieter-utd het volgende:
[..]
ja dan ben je de 19% btw vergeten
Die doe ik er nooit in, want ik vind kleffe soepballetjes niet lekkerquote:Op maandag 28 december 2009 19:29 schreef Adelante het volgende:
Wat heb jij met soep vosss? Eerst de vermecelli, nu de maggie. Wat straks: de balletjes???
quote:Op maandag 28 december 2009 19:28 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Een Mazda Xerxes is dan weer 2,5 liter per blok, en die liep dan ook nog in de soep.
dan heb je dus ook al een probleem met soepballen maken.... tjonge jonge: ik zou gewoon overstappen op het bakken van pannenkoeken....quote:Op maandag 28 december 2009 19:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Die doe ik er nooit in, want ik vind kleffe soepballetjes niet lekker
simpel 1/8 blokje.quote:Op maandag 28 december 2009 19:31 schreef doubleyouteaare het volgende:
De inhoud van een soepkom is 0,25 liter. De rest van de rekensom mogen jullie oplossen.
Nee, dat is me teveel werk en pannekoeken zijn niet gezond en soep welquote:Op maandag 28 december 2009 19:32 schreef zomaareennaam het volgende:
[..]
dan heb je dus ook al een probleem met soepballen maken.... tjonge jonge: ik zou gewoon overstappen op het bakken van pannenkoeken....
Laat hem lullen, soep is gewoon baas en wie dat niet snapt telt niet mee in dit topic.quote:Op maandag 28 december 2009 19:31 schreef vosss het volgende:
EN IK EET GEWOON GRAAG SOEP JA BEMOEI JE MET JE EIGEN ZAKEN ADELANTE!!!!
maar als je de soep niet de baas kunt ben je niet echt baas imhoquote:Op maandag 28 december 2009 19:33 schreef deepart het volgende:
[..]
Laat hem lullen, soep is gewoon baas en wie dat niet snapt telt niet mee in dit topic.
Jong vuilak, ik kan de soep zekerste weten de baasquote:Op maandag 28 december 2009 19:35 schreef zomaareennaam het volgende:
[..]
maar als je de soep niet de baas kunt ben je niet echt baas imho
Gvd blijft een lekker wijfquote:Op maandag 28 december 2009 19:36 schreef IJsblock het volgende:
Ik wil wel ballen in mijn soep hoor.
[ afbeelding ]
Maar wellicht wel 1,5 liter, of 3,5 liter?quote:Op maandag 28 december 2009 20:02 schreef vosss het volgende:
NIEMAND MAAKT HALVE LITERS SOEP!!!!!!!!
Nee hoor, echt 1/8 blokje.quote:
0,5 blokje voor 0,25 liter.quote:Op maandag 28 december 2009 20:02 schreef vosss het volgende:
12 blokjes voor 6 liter
8 blokjes voor 4 liter
4 blokjes voor 2 liter
2 blokjes voor 1 liter
1 blokje voor 1/2 liter
Natuurlijk niet. Wat is dat nou voor een raar idee?quote:Op maandag 28 december 2009 20:04 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Maar wellicht wel 1,5 liter, of 3,5 liter?
0,25 liter is toch niet genoeg voor 1 persoon!quote:
Dat begrijp ik, maar ik reageerde op die droeftoeter die meent dat er 1/8 blokje in moet voor een kom van 0,25 liter.quote:Op maandag 28 december 2009 20:08 schreef vosss het volgende:
[..]
0,25 liter is toch niet genoeg voor 1 persoon!
Ik heb het niet over soep vooraf, maar gewoon soep als avondeten en dan moet dat dus veel en goed gevuld zijn.
Wtf, zit je me uit te schelden of zo!quote:Op maandag 28 december 2009 20:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar ik reageerde op die droeftoeter die meent dat er 1/8 blokje in moet voor een kom van 0,25 liter.
Ow okayquote:Op maandag 28 december 2009 20:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar ik reageerde op die droeftoeter die meent dat er 1/8 blokje in moet voor een kom van 0,25 liter.
Even een tip: zoek op fok maar eens op "2 keer de helft" topic.quote:Op maandag 28 december 2009 20:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
prutserquote:Op maandag 28 december 2009 20:10 schreef droomvrouwtje het volgende:
ik ben het helemaal eens met deze klacht, ik vind maggieblokjes zowiezo bagger, ik ga niet afmeten hoeveel water ik in een pan doe. En meestal heb ik het idee dat er te weinig inzit en doe ik er een half blokje meer bij dan ist het te zout... grrr kut blokjes zijn het
tsss probeer jij maar eens een perfect smakende groentesoep te maken, is niet zo makkelijk hoor... En alles afmeten is voor watjes koken doe je opgevoel niet op maat.. behalve met van die kant en klare prut ja als je dan wat teveel of te weinig doet dan is de smaak naar de klotequote:
Dan moet je ook je eigen boullion maken.quote:Op maandag 28 december 2009 20:25 schreef droomvrouwtje het volgende:
[..]
tsss probeer jij maar eens een perfect smakende groentesoep te maken, is niet zo makkelijk hoor... En alles afmeten is voor watjes koken doe je opgevoel niet op maat.. behalve met van die kant en klare prut ja als je dan wat teveel of te weinig doet dan is de smaak naar de klote
dat vind ik echt teveel werk... dat laat ik wel aan mijn oma over, als zij soep maakt trekt ze zelf haar boullion maar die staat dan ook de hele dag in de keuken. Heb ik naar een dag werken geen zin meer in. Maar wat maakt het uit, maakt het er niet minder om dat maggie blokjes bagger zijn. Volgens mij waren de blokjes vroeger ook kleiner of was een zo'n blokje al gedeeld of vergis ik me nu of ligt het aan het merk?? De meeste supermarkten hebben namelijk ook een eigen merkquote:Op maandag 28 december 2009 20:32 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dan moet je ook je eigen boullion maken.
Dat moet je dan ook op een zondag doen en wat je niet gebruikt indikken en er je eigen boullionblokjes van vriezen.quote:Op maandag 28 december 2009 20:36 schreef droomvrouwtje het volgende:
[..]
dat vind ik echt teveel werk... dat laat ik wel aan mijn oma over, als zij soep maakt trekt ze zelf haar boullion maar die staat dan ook de hele dag in de keuken. Heb ik naar een dag werken geen zin meer in.
Ga jij met je userid van meer dan 200K mij nou zitten vertellen hoe het hier werkt?quote:Op maandag 28 december 2009 20:20 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Even een tip: zoek op fok maar eens op "2 keer de helft" topic.
Fuck, je wist hem al.....quote:Op maandag 28 december 2009 20:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ga jij met je userid van meer dan 200K mij nou zitten vertellen hoe het hier werkt?
Ik ook! Sterker nog, ik heb ook nog van die vierkante bouillonblokjes in huisquote:Op maandag 28 december 2009 20:53 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik maak regelmatig soep voor mij alleen en dan is een liter veel teveel dus ik ben wel blij met die blokjes.
Moet je dan eens gaan rekenen hoeveel blokjes per liter je nodig hebt.quote:
Je snapt het verschil tussen ragout en soep niet?quote:Op maandag 28 december 2009 20:58 schreef ouderejongere het volgende:
Als ik champignonragout maak gebruik ik maar 1 blokje, een halve liter water, bloem, 1 bakje champignons, 1 kleingesneden uitje en een scheutje rode wijn
o wacht, CUL is een deur verderop.
Dit was een suggestie waarvoor je ze ook kan gebruiken. Ik gebruik ze in wel meer gerechten.quote:Op maandag 28 december 2009 21:03 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Je snapt het verschil tussen ragout en soep niet?
WTF, dat schiet toch helemaal voor geen flikker opquote:Op maandag 28 december 2009 21:00 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik ook! Sterker nog, ik heb ook nog van die vierkante bouillonblokjes in huis
[ afbeelding ]
32 blokjes voor 6,4 liter
Whehehequote:Op maandag 28 december 2009 20:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ga jij met je userid van meer dan 200K mij nou zitten vertellen hoe het hier werkt?
Twee keer de helftquote:Op maandag 28 december 2009 21:03 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Moet je dan eens gaan rekenen hoeveel blokjes per liter je nodig hebt.
Pfff, zitten er ook breuklijnen voor kwartblokjes?quote:
Je weet hoe je ragout moet maken?quote:Op maandag 28 december 2009 21:03 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Je snapt het verschil tussen ragout en soep niet?
64 = 2*32 dus 5quote:Op maandag 28 december 2009 21:03 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Moet je dan eens gaan rekenen hoeveel blokjes per liter je nodig hebt.
Oh, ik deed 32/10=3,2=0,5*6,4=5 blokjes.quote:Op maandag 28 december 2009 21:13 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
64 = 2*32 dus 5
Niet te geloven wat mensen slecht zijn in hoofdrekenen.
We hebben niet voor niets calc uitgevonden schlemiel.quote:Op maandag 28 december 2009 21:13 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
64 = 2*32 dus 5
Nee, nee... twee en een half in dit gevalquote:Op maandag 28 december 2009 21:13 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
64 = 2*32 dus 5
-edit-
1 blokje per kop (0,2l), daar zijn ze voor gemaakt. Ik kan me alleen niet voorstellen dat je zoiets zonder verdere toevoegingen gaat opdrinken.
Maar er zijn genoeg gerechten waarin een beetje boullion nodig is. Of even een blokje bij de pasta. tijdens het koken.quote:Op maandag 28 december 2009 21:13 schreef ouderejongere het volgende:
1 blokje per kop (0,2l), daar zijn ze voor gemaakt. Ik kan me alleen niet voorstellen dat je zoiets zonder verdere toevoegingen gaat opdrinken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |