Andere situatie: Iemand word bedreigd met een geweer en zijn andere 20 maatjes hebben een mes in hun hand.. nu ga jij foto's & filmpjes maken, en een leuk gesprek met hun voerenquote:Op maandag 28 december 2009 18:52 schreef zovty het volgende:
De winkel is niet de straat he broer.
De reclame gaat over zinloos geweld op straat, daar kun je als omstander best wat aan doen.
Dat zou een echte baas doenquote:Op maandag 28 december 2009 18:53 schreef Cristal het volgende:
[..]
Andere situatie: Iemand word bedreigd met een geweer en zijn andere 20 maatjes hebben een mes in hun hand.. nu ga jij foto's & filmpjes maken, en een leuk gesprek met hun voeren
Oh ja:quote:Op maandag 28 december 2009 18:50 schreef Cristal het volgende:
Ik word gek van die reclame die mij gaat vertellen wat ik moet doen als iemand mishandeld word!Zijn er van die domme tips als; Ga met de dader praten, help het slachtoffer, maak foto's, bel 112
![]()
Dus; er komt een man met een geweer de winkel in en die dreigt het een en ander, dan moet ik lekker filmpjes en foto's maken, 112 bellen & lekker een gezellig babbeltje met de dader makennou mij niet gezien.
Ik snap dat er wel iets gedaan moet worden in z'n situatie. Maar ik ga niet dat doen.
Ik kijk wel uit.quote:Op maandag 28 december 2009 18:53 schreef Cristal het volgende:
[..]
Andere situatie: Iemand word bedreigd met een geweer en zijn andere 20 maatjes hebben een mes in hun hand.. nu ga jij foto's & filmpjes maken, en een leuk gesprek met hun voeren
quote:Op maandag 28 december 2009 18:50 schreef Cristal het volgende:
wat ik moet doen als iemand mishandeld word!![]()
er komt een man met een geweer de winkel in
Niet enkel behandeld, maar ook ontrafeld en daarna tot de conclusie gekomen dat je net zo goed tegen een lantaarnpaal kan vertellen wat je hebt gezien. De pliesie komt toch niet.quote:Op maandag 28 december 2009 18:56 schreef Pinkerton het volgende:
Pas behandelde klacht, maar wel mee eens
Dit is Nederland hoor. Als ie een geweer trekt is het voorpaginanieuws, hoef jij je handen niet voor vuil te maken.quote:Op maandag 28 december 2009 18:53 schreef Cristal het volgende:
[..]
Idd het is lullig om te gaan staan kijken maar als je zelf iets onderneemt ben je zelf de pineut, maar er is geen tussenweg tussen wel en niet iets doen, dus dan maar niks doen..quote:Op maandag 28 december 2009 18:58 schreef Rebbedebje het volgende:
Ik vind het ook wel een beetje een dubbele reclame.
Als je er tussen springt of je ermee bemoeit, ben je 9 van de 10 keer zelf de pineut.
Maar om er nou bij te gaan staan en te kijken...
Vind in ieder geval dat ze het een beetje dwingelandig met een vingertje erbij brengen.
Dat is echt geen voorpagina nieuws, mensen vinden Patricia Paay nog wel boeienderquote:Op maandag 28 december 2009 19:02 schreef boyv het volgende:
[..]
Dit is Nederland hoor. Als ie een geweer trekt is het voorpaginanieuws, hoef jij je handen niet voor vuil te maken.
Bellen van een afstand naar 112? Foto's van afstand? Je teddybeer gooien naar de dader?quote:Op maandag 28 december 2009 19:03 schreef Cristal het volgende:
maar er is geen tussenweg tussen wel en niet iets doen
Jaja. Jij hebt dus gewoon even een uurtje of drie de tijd?quote:Op maandag 28 december 2009 19:04 schreef Choad het volgende:
TS is een pussy! Ik zelf stap altijd op de dader af en overmeester hem en houdt hem vast tot de politie komt, indien nodig neem ik ook zijn wapen(s) in beslag. Zouden meer mensen moeten doen
Is dat eigenlijk wel geldig bewijs? Dan moet je toch eerst toestemming vragen aan de dader en/of te kennen geven (indien je de overheid bent) dat je foto's en/of filmpjes maakt?quote:maak foto's, bel 112
quote:Op maandag 28 december 2009 19:04 schreef Choad het volgende:
TS is een pussy! Ik zelf stap altijd op de dader af en overmeester hem en houdt hem vast tot de politie komt, indien nodig neem ik ook zijn wapen(s) in beslag. Zouden meer mensen moeten doen
Whehe in Amsterdam lopen genoeg popo's op straat hoor dus die zijn er best vlot. En ze kennen me en laten me altijd gaan toch beetje de straat kennen en dan heb je dat soort problemen nietquote:Op maandag 28 december 2009 19:07 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Jaja. Jij hebt dus gewoon even een uurtje of drie de tijd?
Bovendien loop je het risico door de oorspronkelijke dader te worden aangeklaagd omdat je 'm van z'n vrijheid hebt beroofd.
De consequenties: je mept de dader eens hard op zijn hoofd waardoor jij en het slachtoffer kans hebben om te vluchten, 5 werkdagen later ligt er een brief bij je op de deurmat waarin staat dat jij voor mishandeling bent aangeklaagd.quote:Op maandag 28 december 2009 21:18 schreef JarnoF het volgende:
Om op de titel te reageren: Ja, veiligheid op straat heb je zelf in de hand !
Mocht een persoon mijn hulp behoeven, dan zal ik niet twijfelen deze te bieden.
Foto's/filmpjes maken kost tijd. De tijd dat jij staat te fotograferen/filmen, kan voor de dader genoeg tijd zijn, om het slachtoffer een hersenbeschadiging toe te brengen. Ook het bellen naar 112 gaat dan te langzaam, aangezien je eerst moet worden doorverbonden naar de betreffende regio.
Daarom ga ik zelf de dader (hoewel op dat moment, verdachte) te lijf en neem de consequenties voor lief.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |