Ik weet alleen dat HALT straffen niet op je strafblad komen. Wel weet ik dat de meeste bedrijven het zeer op prijs stellen als je gewoon eerlijk bent: gewoon zeggen dat je een aantal jaren geleden een heel domme fout gemaakt hebt, hiervoor gestraft bent en ervan geleerd hebt. Ook als hij het niet op zijn VOG zou hoeven vermelden, gewoon open kaart spelen.quote:Op maandag 28 december 2009 18:07 schreef pepernoot1986 het volgende:
Hallo,
mijn broertje moet voor zijn nieuwe werk een VOG aanvragen (koerier bij transportbedrijf). Hij is nu 20.
Op zijn 17e heeft hij een brommer gestolen en is daarvoor veroordeeld naar Halt toe. In hoeverre schatten jullie dit als probleem in voor een VOG? Is het nog steeds zo dat zaken voor het 18e levensjaar niet worden geregistreerd zoals dat bij volwassenen wel gebeurd / omdat het via Halt is opgelost?
Of je zegt niets en niemand die er ooit van zal horen. Als je een VOG krijgt is de HALT veroordeling kennelijk niet relevant. Dat veel bedrijven het op prijs stellen zodat 75% je direct kan uitsluiten lijkt mij niet handig. Mits je broer gewoon eerlijk wil werken en zijn streken heeft afgeleerd zie ik het probleem niet direct.quote:Op maandag 28 december 2009 18:18 schreef Cat_Tank het volgende:
[..]
Ik weet alleen dat HALT straffen niet op je strafblad komen. Wel weet ik dat de meeste bedrijven het zeer op prijs stellen als je gewoon eerlijk bent: gewoon zeggen dat je een aantal jaren geleden een heel domme fout gemaakt hebt, hiervoor gestraft bent en ervan geleerd hebt. Ook als hij het niet op zijn VOG zou hoeven vermelden, gewoon open kaart spelen.
Da's wel een hele snelle conclusie. Het gaat er niet om of je brommers moet vervoeren, het gaat erom dat je een dief was/ bent. Diefstal kan in elke werkomgeving voorkomen dus ik zou echt niet garanderen dat dit verleden niet uitmaakt.quote:Op maandag 28 december 2009 18:15 schreef vosss het volgende:
Het is heel simpel. Als jij een veroordeling op zak hebt voor het verkrachten van een kind en je hebt VOG nodig bij een sollicitatie bij de kindercreche dan kun je het vergeten.
Zolang dat koeriersbedrijf geen brommers vervoerd zie ik het probleem niet zo in
Nóóit open kaart spelen in zo'n geval. Wat heb je erbij te winnen?quote:Op maandag 28 december 2009 18:18 schreef Cat_Tank het volgende:
[..]
Ik weet alleen dat HALT straffen niet op je strafblad komen. Wel weet ik dat de meeste bedrijven het zeer op prijs stellen als je gewoon eerlijk bent: gewoon zeggen dat je een aantal jaren geleden een heel domme fout gemaakt hebt, hiervoor gestraft bent en ervan geleerd hebt. Ook als hij het niet op zijn VOG zou hoeven vermelden, gewoon open kaart spelen.
enquote:Justitiële documentatie
Een positief afgeronde Halt-afdoening wordt niet opgenomen in de justitiële documentatie. Een jongere krijgt dus geen ‘strafblad’ (officieel bestaat deze term niet meer).
Als een jongere een Halt-afdoening weigert of niet afrondt en zijn zaak wordt doorgestuurd naar de officier van Justitie, dan volgt over het algemeen wel opname in de justitiële documentatie.
quote:Verklaring omtrent het Gedrag (VOG)
Een Halt-afdoening of een Stop-reactie zijn geen beletsel voor het afgeven van een Verklaring omtrent het Gedrag (VOG).
quote:Op maandag 28 december 2009 18:15 schreef vosss het volgende:
Het is heel simpel. Als jij een veroordeling op zak hebt voor het verkrachten van een kind en je hebt VOG nodig bij een sollicitatie bij de kindercreche dan kun je het vergeten.
Zolang dat koeriersbedrijf geen brommers vervoerd zie ik het probleem niet zo in
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |