quote:Ongeveer 90 cm, gisteren "gemeten". Echt veel ruimte aan de bovenkant heeft ze niet meer over.Op maandag 25 oktober 2010 09:28 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Is Lotte zo lang/groot dan? Isa heeft tot ze ongeveer 4,5 was in de Römer King Duoplus gezeten...
quote:Bij de maxi-cosi let je op het hoofd inderdaad, bij de volgende stoeltjes op het gewicht, dacht ik.Op dinsdag 26 oktober 2010 09:40 schreef mrien het volgende:
[..]
Ongeveer 90 cm, gisteren "gemeten". Echt veel ruimte aan de bovenkant heeft ze niet meer over.
Het stoeltje in oma's auto (praxis stoeltje) is eigenlijk al te klein, d'r hoofd steekt daar al stukje aan de bovenkant uit
Dacht dat dat toch de criteria waren waar je op moet letten?
quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 09:46 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Bij de maxi-cosi let je op het hoofd inderdaad, bij de volgende stoeltjes op het gewicht, dacht ik.
quote:Hier in een Audi A6 uit 2009 geen Isofix.. bleek achteraf optie te zijn van 121 euroOp zondag 4 juli 2010 21:31 schreef Leandra het volgende:
Isofix bestaat pas vanaf 1999, maar een hoop moderne auto's hebben gewoon isofix, en gezien er nogal wat jonge gezinnen met een lease-auto zijn hebben die dus gewoon isofix.
De mijne is van voor 1999, en ik heb geen enkele intentie hem om te ruilen voor wat nieuwers, dus het zal gewoon heel oldskool met de gordels moeten.
quote:Het is schijnveiligheid. Het is aangetoond dat mensen met helm vaker ongelukken krijgen, enerzijds omdat zij zichzelf veiliger voelen en dus minder voorzichtig rijden, anderzijds omdat ook automobilisten minder zorgvuldig bij fietsers zijn, omdat ze toch een helm op hebben.Op dinsdag 26 oktober 2010 15:25 schreef p_iglet het volgende:
OT, maar het gaat wel om veiligheid.
Waarom zou je niet willen dat je kind een helm op krijgt tijdens het fietsen?
quote:ware het niet dat vallen met een goed passende helm een stuk minder complicaties heeft. wielrenners dragen ook niet voor niets een helm. ik heb iets te veel jonge kinderen met hoofdletsel gezien om het met die schijnveiligheid eens te zijn.Op donderdag 28 oktober 2010 01:18 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Het is schijnveiligheid. Het is aangetoond dat mensen met helm vaker ongelukken krijgen, enerzijds omdat zij zichzelf veiliger voelen en dus minder voorzichtig rijden, anderzijds omdat ook automobilisten minder zorgvuldig bij fietsers zijn, omdat ze toch een helm op hebben.
quote:Ik vind wielrenners geen vergelijk eigenlijk, die vliegen soms met meer dan 50 km/u over de weg. En is ook onderzoek gedaan naar de effecten van een ongeval in zijn algemeen? Want het trauma van een ongeval kan volgens mij ook die klachten die jij noemt veroorzaken? Is daar bij die onderzoeken onderscheid bij gemaakt?Op donderdag 28 oktober 2010 07:17 schreef p_iglet het volgende:
[..]
ware het niet dat vallen met een goed passende helm een stuk minder complicaties heeft. wielrenners dragen ook niet voor niets een helm. ik heb iets te veel jonge kinderen met hoofdletsel gezien om het met die schijnveiligheid eens te zijn.
Uit onderzoek is gebleken dat er na hoofdletsel toch ook heel vaak psychische problemen ontstaan, geheugen problemen, concentratie problemen,gedragsproblemen etc. In veel ziekenhuizen worden kinderen met hoofdletsel ook na 6 weken nog een keer terug gezien op de poli en bestaan en revalidatieprogramma's hiervoor.
Met een helm voorkom je dit grotendeels. ik ben echt niet voor alle fietsers verplicht een helm, maar basisschool kinderen zou ik geen bezwaar hebben.
quote:Dat onderzoek gaat over volwassenen, niet over kinderen, volgens mij...Op donderdag 28 oktober 2010 01:18 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Het is schijnveiligheid. Het is aangetoond dat mensen met helm vaker ongelukken krijgen, enerzijds omdat zij zichzelf veiliger voelen en dus minder voorzichtig rijden, anderzijds omdat ook automobilisten minder zorgvuldig bij fietsers zijn, omdat ze toch een helm op hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |