Beaudelaire | maandag 28 december 2009 @ 10:49 |
Ik zat gister een film te kijken op RTL4 (Night at the Museum) en daar viel me iets op wat al veel langer speelt. Namelijk het aantal reclames op de commerciele zenders. Na tien minuten film kwam er al reclame. Prima als er een beetje reclame in zit, maar dit was een beetje te veel.
Gelukkig bestaat er Film1 zonder reclame.  |
zovty | maandag 28 december 2009 @ 10:49 |
Reclame . |
Meddo | maandag 28 december 2009 @ 10:51 |
Dan kuik je je filmpjes toch gewoon  |
Meneer_Nilsson | maandag 28 december 2009 @ 10:51 |
Gelukkig bestaat er internet waardoor je al je series en films lekker zonder reclame, op elke willekeurige tijd en in prima kwaliteit kunt bekijken. |
wise | maandag 28 december 2009 @ 10:52 |
quote:Op maandag 28 december 2009 10:49 schreef Beaudelaire het volgende:Ik zat gister een film te kijken op RTL4 (Night at the Museum) en daar viel me iets op wat al veel langer speelt. Namelijk het aantal reclames op de commerciele zenders. Na tien minuten film kwam er al reclame.  Prima als er een beetje reclame in zit, maar dit was een beetje te veel. Gelukkig bestaat er Film1 zonder reclame.  eens, en voor mijn gevoel wel om de 5 min. Heb geloof ik 50x het babybel kaas reclame gezien, |
#ANONIEM | maandag 28 december 2009 @ 11:13 |
quote: Dan wat? Ik download ze liever...
Persoonlijk vind ik RTL nog wel meevallen... SBS is pas erg. Geen reclame tussen programma's, maar wel 5 minuten na dat het programma is begonnen... |
Pixie. | maandag 28 december 2009 @ 11:17 |
Night at the museum  |
R4ven | maandag 28 december 2009 @ 11:24 |
Wel een goede film, of niet? |
Ratelslangetje | maandag 28 december 2009 @ 11:26 |
quote: Enige film, ik zou deel 2 ook graag willen zien.  |
JarnoF | maandag 28 december 2009 @ 11:28 |
Nou, dit probleem speelt al JAREN. Niet alleen komt er steeds vaker een reclameblok, ze duren ook langer. VEEL langer.
Laatst heb ik de hond uitgelaten tijdens het reclameblok en dat was toch een kilometertje lopen (ik weet, ben lam, maar het was 's avonds en de hond heeft zn pee en shit gedaan), maar ik kwam thuis en moest nog wachten tot het andere deel van het programma hervatte |
Ratelslangetje | maandag 28 december 2009 @ 11:33 |
Moet je eens op zondagavond net 5 gaan kijken. Het is meer reclame dan series. En lopen ze je lekker te maken met eerst 1 minuutje reclame om vervolgens na 5 minuten met een langere reclame te komen. Maar goed, gister dus RTL4 gekeken en dat was niet veel beter. |
WhAzAaA | maandag 28 december 2009 @ 11:38 |
sbs6 dan, krijg je hart van nederland er ook nog eens doorheen ik kijk tegenwoordig al mn films op de pc, tenminste geen reclame en kan kijken wanneer ik wil |
Crutch | maandag 28 december 2009 @ 11:39 |
Ik word er ook knettergek van . Het duurt niet lang meer totdat we de TV niet meer aanzetten; ik download nu alles (al haast uit principe) en kijk het lekker wanneer het mij uitkomt. |
BigRedKane | maandag 28 december 2009 @ 11:40 |
Was wel een goede film ja. Die reclame is om gek van te worden inderdaad.  |
Vono | maandag 28 december 2009 @ 11:41 |
TV Je hebt toch een PC... |
ilona-scuderia | maandag 28 december 2009 @ 11:41 |
YouTube begint er ook al mee
|
Beavis | maandag 28 december 2009 @ 11:45 |
Het is wettelijk vastgelegd dat zenders 12 minuten per uur reclame mogen uitzenden. Als zij meer dan12 minuten in een uur aan reclame uitzenden krijgen zij een fikse boete. Ze kijken dus wel uit.
Het is niet vastgelegd hoe vaak reclameblokken mogen komen. Het zou dus kunnen dat ze tegenwoordig meer korte blokken uitzenden ipv minder lange blokken. |
Roflpantoffel | maandag 28 december 2009 @ 11:51 |
quote: Moet je ook niet van die pauper muziek luisteren. |
Vierkantblokje | maandag 28 december 2009 @ 11:53 |
ja! het is ontzettend vervelend, ik erger mij hier dan ook kapot aan! |
Ratelslangetje | maandag 28 december 2009 @ 11:53 |
quote:Op maandag 28 december 2009 11:45 schreef Beavis het volgende:Het is wettelijk vastgelegd dat zenders 12 minuten per uur reclame mogen uitzenden. Als zij meer dan12 minuten in een uur aan reclame uitzenden krijgen zij een fikse boete. Ze kijken dus wel uit. Het is niet vastgelegd hoe vaak reclameblokken mogen komen. Het zou dus kunnen dat ze tegenwoordig meer korte blokken uitzenden ipv minder lange blokken. Het lijkt toch echt wel meer dan 12 minuten. Ik zal vanavond eens met de stopwatch voor de tv zitten.  |
Beavis | maandag 28 december 2009 @ 12:02 |
quote: Op maandag 28 december 2009 11:53 schreef Ratelslangetje het volgende:[..] Het lijkt toch echt wel meer dan 12 minuten. Ik zal vanavond eens met de stopwatch voor de tv zitten.  Dat heb ik mij ook weleens voorgenomen maar nog nooit gedaan. Ben benieuwd hoe lang het nu echt is.
Je laat het wel even weten? |
MervinMinky | maandag 28 december 2009 @ 12:22 |
quote:Op maandag 28 december 2009 11:53 schreef Ratelslangetje het volgende:[..] Het lijkt toch echt wel meer dan 12 minuten. Ik zal vanavond eens met de stopwatch voor de tv zitten. Lijkt me ook erg interessant om te weten, het zou fijn zijn als je het laat weten hiero kunnen we dreigbrieven sturen  |
Crutch | maandag 28 december 2009 @ 12:26 |
Heb onlangs het boekje van Stichting Reclame Code ontvangen. Maar die ligt nog op de zaak. Hier(pdf) kun je de belangrijkste regels en de klachtprocedure terugvinden. |
Pixie. | maandag 28 december 2009 @ 14:05 |
quote: Deel 2 is niet leuk vergeleken met deel 1  |
nikky | maandag 28 december 2009 @ 14:10 |
Ik heb het idee dat de definitie reclame alleen de reclame zoals de booschappen, verzekeringen, postbus 51 en dergelijke omvat, maar niet de reclame van hun eigen zender. Dus dat er een programma dan en dan begint en dat op dinsdag avond die en die series komen. Dat is immers "informatief". De reclames van de boodschappen, verzekeringen en dergelijke zijn volgens mij gewoon max ongeveer 12 minuten. Maar die kutzooi als in: hole in de wall, straks in shownieuws, de dinsdagavond van net 5, de donderdagavond van net 5. Die zooi slokt een hoop tijd op. En in plaats dat het hierbij blijft.... nee er moeten ook irritante popups in je scherm komen wanneer je een prgramma\serie zit te kijken. En een popupblocker op de TV is er nog niet geloof ik . |
Beavis | maandag 28 december 2009 @ 14:29 |
quote: Op maandag 28 december 2009 14:10 schreef nikky het volgende:Ik heb het idee dat de definitie reclame alleen de reclame zoals de booschappen, verzekeringen, postbus 51 en dergelijke omvat, maar niet de reclame van hun eigen zender. Dus dat er een programma dan en dan begint en dat op dinsdag avond die en die series komen. Dat is immers "informatief". De reclames van de boodschappen, verzekeringen en dergelijke zijn volgens mij gewoon max ongeveer 12 minuten. Maar die kutzooi als in: hole in de wall, straks in shownieuws, de dinsdagavond van net 5, de donderdagavond van net 5. Die zooi slokt een hoop tijd op. En in plaats dat het hierbij blijft.... nee er moeten ook irritante popups in je scherm komen wanneer je een prgramma\serie zit te kijken. En een popupblocker op de TV is er nog niet geloof ik  . Dat klopt. Dat wordt niet als reclame gezien:quote:Hoeveel reclame mogen omroepen per dag uitzenden? Bij de publieke omroep mag de hoeveelheid reclame niet meer bedragen dan twintig procent (twaalf minuten) per uur met een maximum van vijftien procent van de zendtijd per dag op een programmanet en tien procent van de totale zendtijd per jaar. Bij de commerciële omroep mag de hoeveelheid reclameboodschappen niet meer bedragen dan twintig procent (twaalf minuten) per uur met een maximum van vijftien procent per dag.Telewinkelboodschappen mogen samen met de reclameboodschappen niet meer dan twintig procent van de dagelijkse zendtijd bedragen. Verder mogen per dag acht telewinkelblokken (per blok ten minste vijftien minuten) worden uitgezonden, waarvan de totale duur ten hoogste drie uur per dag is. Daarnaast kan een commerciële omroepinstelling toestemming krijgen voor het verzorgen van een programma dat uitsluitend bestaat uit telewinkelboodschappen. Gedurende de hele uitzending moet het voor de kijker duidelijk zijn dat het gaat om telewinkelboodschappen en er moeten daadwerkelijk producten worden aangeboden met de mogelijkheid tot direct reageren. In de praktijk heeft een en ander tot gevolg dat op een televisiekanaal in de ochtenduren bijvoorbeeld een telewinkelprogramma kan worden uitgezonden en in de middag- en avonduren het reguliere commerciële programma. Ik stoor mij aan de vele vooraankondigingen tijdens tv-uitzendingen, met name bij speelfilms. Kan dat zomaar? De door commerciële omroepen uitgezonden 'promo's' en vooraankondigingen van toekomstige programma's zijn wettelijk toegestaan. Dit is in lijn met europese regelgeving: dergelijke uitingen worden niet als reclame, maar als onderdeel van het programma beschouwd. Dat betekent ook dat dit soort vermeldingen, anders dan bij 'echte' reclameboodschappen, niet van de overige programma's afgescheiden hoeven te zijn. Dat kan er toe leiden dat er opeens 'pop ups' of andersoortige vooraankondigingen tijdens de uitzending van een tv-programma - bijvoorbeeld tijdens een speelfilm - in beeld komen. Dit kan als irritant worden ervaren. Het is echter de omroep of zender die verantwoordelijk is voor de vorm en inhoud van de programma's. Het Commissariaat voor de Media heeft hier geen bemoeienis mee. TV-programma's worden vaak onderbroken door reclame. Zijn hier geen regels voor? De Mediawet kent zowel voor de publieke als de commerciële omroep bepalingen ten aanzien van programma-onderbrekende reclame. In artikel 2.95, lid 1, onderdelen b en c, artikel 296 en artikel 297 van de Mediawet 2008 (voorheen art. 41a MW) staan de bepalingen zoals die gelden voor de publieke omroep, en in de artikelen 3.10, 3.11 en 3.12 (art. 71h en 71i MW van de 'oude' mediawet) de bepalingen die voor de commerciële omroep gelden. Bron |