Idd wil mooi zwart natuurijs!!quote:Op maandag 28 december 2009 10:05 schreef Xxerxxes het volgende:
Mocht dat echt zo zijn, dan hoop ik wel dat de sneeuw/ijsprut die nu nog door moet gaan als ijs eerst verdwenen is.
quote:Stevige vorst op komst
LC | Gepubliceerd op 28 december 2009, 08:27
HURDEGARYP -
Er komt in Friesland een vorstperiode, die te vergelijken is met die van de Elfstedenwinter van 1997. De weercomputers van het ECMWF (het Europese weercentrum in het Engelse Reading) voorspellen een winter die dinsdag licht begint en het weekeinde oploopt van matige tot strenge vorst.
Volgende week wordt zelfs zeer strenge vorst (-15 graden of lager) verwacht. De verwachting is, dat de nieuwe winterperiode minimaal een dag of tien zal duren. Het wordt dus opnieuw en voor langer dan een paar dagen ‘ouderwets' winterweer.
Zal mooi zijn als er een Elfstedentoch komt, in ieder geval zal er volop geschaats kunnen worden.quote:Elfstedenkou op komst
Naar verwachting kan er begin volgende week volop geschaatst worden. FOTO ANP
ROTTERDAM - Nederland kan zich na nieuwjaar gaan opmaken voor een extreem koude periode die minimaal 10 dagen gaat duren. De minimumtemperaturen kunnen gaan zakken tot min 15 graden. Overdag zal de temperatuur niet boven de -5 uitkomen.
Volgens de weermodellen van zowel Engelse als Amerikaanse weerinstituten blijft het vanaf zaterdag vrijwel overal droog met veel kans op zon. Wel zal er af en toe een ijzige oostenwind waaien.
Goed nieuws voor de schaatsers, dit keer gaat de vorst waarschijnlijk niet gepaard met overvloedige sneeuwval, waardoor de ijslaag in hoog tempo kan aagroeien. Omdat het binnenwater overal al flink is afgekoeld, kan er mogelijk al na het weekend al geschaatst worden.
Naar verwachting zal het ijs rond 8 januari de vereiste 'elfstedendikte' van 15 centimeter hebben bereikt. (CBR)
quote:Op zaterdag 19 december 2009 11:28 schreef raptorix het volgende:
7 Januari
Dat doen ze niet. Het bestuur heeft vastgelegd dat het geen commercieel ding mag worden en alleen door de publieken uitgezonden zal worden.quote:Op dinsdag 29 december 2009 00:52 schreef Red_85 het volgende:
Schaatsen zelf boeit me geen flikker maar een eventuele elfstedentocht vind ik wel bijzonder. Als sbs het maar niet gaat uitzenden.
Brrrquote:70% kans op aanhouden van het meest droge en koude tot zeer koude weertype. 30% kans op een geleidelijke overgang naar minder koud weer met af en toe neerslag.
Volgens mij mag gewoon iedereen het uitzenden, volgens mij was het bij de laatste toch zo dat er toen samengewerkt is maar weet dat niet meer zekerquote:Op dinsdag 29 december 2009 01:02 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dat doen ze niet. Het bestuur heeft vastgelegd dat het geen commercieel ding mag worden en alleen door de publieken uitgezonden zal worden.
quote:Op dinsdag 29 december 2009 10:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij mag gewoon iedereen het uitzenden, volgens mij was het bij de laatste toch zo dat er toen samengewerkt is maar weet dat niet meer zeker
quote:NOS blijft uitzendrechten Elfstedentocht behouden
Hoewel de kans dat er op korte termijn een Elfstedentocht wordt gehouden kleiner wordt heeft de NOS met de vereniging De Friesche Elf Steden een nieuw contract gesloten voor de uitzendrechten van de schaatstoertocht der toertochten. Het contract heeft betrekking tot de exclusieve uitzendrechten van de schaatstocht door Friesland via televisie, radio en internet. De tot nu toe lopende overeenkomst is voor onbepaalde tijd verlengd.
Het is nu 11 jaar geleden dat voor het laatst de Elfstedentocht werd verreden. Toch gaat bij vele Nederlanders het hart sneller kloppen als er in Nederland enkele dagen nachtvorst is geweest. De NOS wil dan ook wanneer de Elfstedentocht weer verreden wordt dit spektakel groots aan het Nederlands publiek tonen. NOS mediadirecteur Jan de Jong schaalt de Elfstedentocht in bij de categorie Olympische Spelen en het EK en WK voetbal. “Iets mooier, unieker en meer Nederlandser bestaat er niet” aldus de Jong.
Dat is juist het leuke.quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:24 schreef Winner_Taco het volgende:
Is dat niet elk jaar zo ? Een enorme poeha en blabla en meteen elfstedenkoorts en uiteindelijk blijft het bij anderhalve wedstrijd op natuurijs
Dan moeten die friezen eens opschieten.quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:09 schreef Peterselieman het volgende:
voorlopig kun je nog niet veel ijs verwachten. Eerst moet het peil in de Friese boezem zakken. Het staat 15 centimeter te hoog.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |