Voor jou misschien anderen hebben er wel baat bij.quote:Op maandag 28 december 2009 09:17 schreef okkie-man het volgende:
Zo'n beetje de grootste onzin van de afgelopen jaren, zo'n lamp
Als je moeite hebt met opstaan is het misschien verstandiger om vroeger naar bed toe te gaan.quote:Op maandag 28 december 2009 09:21 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Voor jou misschien anderen hebben er wel baat bij.
dat heeft er niks mee te maken... wat zeg jij trouwens tegen mensen met een winterdepressie, dat ze maar een half jaar winterslaap moeten houden?quote:Op maandag 28 december 2009 09:23 schreef okkie-man het volgende:
[..]
Als je moeite hebt met opstaan is het misschien verstandiger om vroeger naar bed toe te gaan.
het grote voordeel van de lamp is dat hij vanaf een half uur voordat je wekker afgaat gaat branden, begint heel zwak en eindigt in fel licht (beetje zonsopgang). Op het moment dat je wekker dus afgaat is het licht en dat is voor veel mensen fijn.quote:Op maandag 28 december 2009 09:41 schreef Dionysiou het volgende:
Ik heb geen moeite met opstaan. Maar als je er beter van op staat dan zo'n kut piep is het altijd leuk.
05.00 wakker elke dag.quote:Op maandag 28 december 2009 09:51 schreef gifkwal het volgende:
Het lijkt me best fijn wakker worden, maar de helft van het jaar heb je er niks aan (tenzij je suuuuper vroeg op moet voor je werk).
Dus de wekker gaat nog steeds?quote:Op maandag 28 december 2009 09:44 schreef -moppie- het volgende:
[..]
het grote voordeel van de lamp is dat hij vanaf een half uur voordat je wekker afgaat gaat branden, begint heel zwak en eindigt in fel licht (beetje zonsopgang). Op het moment dat je wekker dus afgaat is het licht en dat is voor veel mensen fijn.
quote:Op maandag 28 december 2009 09:03 schreef -moppie- het volgende:
Ik vindt het heerlijk... een uitkomst.
Zover ik me kan herinneren stond er in de gebruiksaanwijzing van de mijne dat de lamp niet vervangen kon worden. Hij zou zo'n 1000 branduren hebben.quote:Op maandag 28 december 2009 10:25 schreef AlphaOmega het volgende:
Ik had in het begin het gevoel dat hij wel werkte, maar dat is met alles wat nieuw is. Nu vind ik die lamp vervelend, vooral om het feit dat mijn versie nog steeds met een dikke 100W gloeilamp werkt, en Philips daar volgens mij nog geen alternatieven voor heeft, en de gloeilamp straks niet meer verkocht wordt...
Correctie op mezelf, Philips heeft dus tegenwoordig de spaarlamp variant. Ik kan dan weer niets vinden of die spaarlamp ook in de gloeilamp versie kan worden geplaatst, maar Philips kennende zal dat zeer zeker niet.
En daarbij, ik heb in het begin dus de lamp veel gebruikt, en als een waar Philips product ging die dan ook snel stuk, en heb ik dus ondertussen mijn volgende wake-up light, die ik vervolgens al een jaar niet meer heb gebruikt.
En je hebt dat oude model? Of dus een nieuwe? Want dan kan ik me voorstellen dat ze daar een constructie van hebben gemaakt om het energie zuinig toch vloeiend een dimbare lamp te laten zijn. Met spaarlampen is dat namelijk nogal lastig.quote:Op maandag 28 december 2009 11:00 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Zover ik me kan herinneren stond er in de gebruiksaanwijzing van de mijne dat de lamp niet vervangen kon worden. Hij zou zo'n 1000 branduren hebben.
Bij mij werkt het geluid niet meer.quote:Op maandag 28 december 2009 11:05 schreef Happel het volgende:
Heerlijk ding, alleen functioneert mijn lamp niet meer.
Ik heb geen idee of er een spaarlamp inzit.quote:Op maandag 28 december 2009 11:03 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
En je hebt dat oude model? Of dus een nieuwe? Want dan kan ik me voorstellen dat ze daar een constructie van hebben gemaakt om het energie zuinig toch vloeiend een dimbare lamp te laten zijn. Met spaarlampen is dat namelijk nogal lastig.
Dat dus.quote:Op maandag 28 december 2009 09:03 schreef -moppie- het volgende:
Ik vindt het heerlijk... een uitkomst.
quote:Op maandag 28 december 2009 10:00 schreef D. het volgende:
[..]
Dus de wekker gaat nog steeds?
Alleen nu is het behalve het gepiep ook nog eens licht?
Dus die lamp gaat steeds feller schijnen en ineens beginnen er vogels te fluiten?quote:Op maandag 28 december 2009 11:38 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik word wakker van vogelgeluiden, geen gepiep.
Nee niet ineens, dat begint ook heel zachtjes.quote:Op maandag 28 december 2009 11:48 schreef D. het volgende:
[..]
Dus die lamp gaat steeds feller schijnen en ineens beginnen er vogels te fluiten?
Is zo'n lamp ook op proef te krijgen?quote:Op maandag 28 december 2009 11:49 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Nee niet ineens, dat begint ook heel zachtjes.
Ik kan me niet voorstellen dat ik van vogels wakker word eigenlijk. Mijn vader heeft er ook een, heeft 'm een week gebruikt en sliep er gewoon doorheen en dat hoor ik dus vaker. Wil 'm nog eens gaan proberen, maar dan liever wel de variant met radio en niet die met vogelgeluiden, anders krijg ik 's morgen de neiging om de windbuks te pakkenquote:Op maandag 28 december 2009 11:48 schreef D. het volgende:
[..]
Dus die lamp gaat steeds feller schijnen en ineens beginnen er vogels te fluiten?
Maar hoe zit dat dan als je niet alleen in bed ligt? Is de ander dan ook gelijk wakker?quote:Op maandag 28 december 2009 11:58 schreef Notorious_Roy het volgende:
Beste uitvinding sinds gesneden brood. Je wordt zo rustig wakker omdat het een zonsopkomst simuleert dat je nooit meer anders wil.
Ikzelf wordt vaak wakker voordat het ding ook daadwerkelijk geluid gaat maken, je schrikt dus niet meer wakker van een irritante wekker, maar je wordt natuurlijk wakker. Het is even wennen in het begin, je wordt namelijk wakker in een kamer vol licht en ik heb toen een aantal keer gedacht dat het al onwijs laat was en ik me verslapen had
Ik gok van wel, je hele kamer wordt verlicht op een gegeven momentquote:Op maandag 28 december 2009 12:04 schreef D. het volgende:
[..]
Maar hoe zit dat dan als je niet alleen in bed ligt? Is de ander dan ook gelijk wakker?
Ja, die wordt er ook wakker van. Maar dat is met een normale wekker toch ook?quote:Op maandag 28 december 2009 12:04 schreef D. het volgende:
[..]
Maar hoe zit dat dan als je niet alleen in bed ligt? Is de ander dan ook gelijk wakker?
quote:Op maandag 28 december 2009 11:58 schreef Notorious_Roy het volgende:
Beste uitvinding sinds gesneden brood. Je wordt zo rustig wakker omdat het een zonsopkomst simuleert dat je nooit meer anders wil.
Ikzelf wordt vaak wakker voordat het ding ook daadwerkelijk geluid gaat maken, je schrikt dus niet meer wakker van een irritante wekker, maar je wordt natuurlijk wakker. Het is even wennen in het begin, je wordt namelijk wakker in een kamer vol licht en ik heb toen een aantal keer gedacht dat het al onwijs laat was en ik me verslapen had
Maar radio zit niet op alle modellen of wel? Anders moet ik die bij m'n vader maar eens op gaan halenquote:Op maandag 28 december 2009 12:06 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Je kan gewoon kiezen, vogelgeluiden, radio, irritante piep en nog wat geluiden
Jammerquote:Op maandag 28 december 2009 12:05 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Ik gok van wel, je hele kamer wordt verlicht op een gegeven moment
Dat ligt ook een beetje aan de versie die je hebt. Ik heb een eerste generatie zonder radio en ik kan enkel kiezen tussen vogels en een piep. Bij de vogels is het mooi dat vooral de uil steeds harder gaat.quote:Op maandag 28 december 2009 12:06 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Je kan gewoon kiezen, vogelgeluiden, radio, irritante piep en nog wat geluiden
HF 3475/76, want er is amper verschil met het nieuwere model. Dus de goedkoopste is het beste.quote:Op maandag 28 december 2009 16:09 schreef Dionysiou het volgende:
En welke type zou ik dan nemen?
De HF 3475/76 of de HF 3480.
Die laatste heeft schemersimulatie maar is ook duurder.
Je krijgt trouwens op beide producten ¤30,- terug.
Je woont zeker op de evenaar? Waar het elke dag van 7-19 uur licht is.quote:Op maandag 28 december 2009 23:34 schreef Ben. het volgende:
Ik heb het liever donker als ik wakker word. Ik laat de zon de rest doen. Hetzelfde idee...
Denk een spaarlamp, maar hij is sowieso niet te vervangen. Ze verwachten 6000 branduren dus dan zou die het wel 12000 dagen = 32 jaar uit moeten houden. Optimistisch maar het lijkt me ruim voldoende.quote:Op maandag 28 december 2009 23:40 schreef __Saviour__ het volgende:
Werkt dat ding met een gloeilamp? (EU-verbod enzo)
Wat ik zo kon vinden is dat de oude versie met een gloeilamp werd geleverd en de nieuwe worden met halogeenlampen geleverd.quote:Op dinsdag 29 december 2009 00:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
Eerste generatie is wel te vervangen, weet alleen niet of het een spaar- of gewone gloeilamp is. Binnenkort eens kijken
Ik heb wel sinds een week of wat een Philips (Kijkshop voor 89,95 -99,95 incl kortingsbon-) en die maakt ook herrie.....niet echt heel hard, maar wel genoeg om onbewust minder goed op te slapen. Het gezoem is zo'n combinatie van een schemerlamp/ dimmer die op een bepaalde stand gaat zoemen en de hoge toon van je TV of PC-beeldscherm.....heel irritant.quote:Op maandag 28 december 2009 11:11 schreef Lano het volgende:
Ik cind het wel een uitvinding, en dan wel gelijk een philips kopen. Ik kocht een nepmerk en die maakt zo'n herrie(bromtoon) dat ik er niet van kan slapen
Uhm, nee? Hoezo?quote:Op maandag 28 december 2009 23:39 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Je woont zeker op de evenaar? Waar het elke dag van 7-19 uur licht is.
Nee, dat ze zich niet moeten aanstellen.quote:Op maandag 28 december 2009 09:43 schreef -moppie- het volgende:
[..]
wat zeg jij trouwens tegen mensen met een winterdepressie, dat ze maar een half jaar winterslaap moeten houden?
Is met gloeilamp. Heb de eerste generatie staan.quote:Op dinsdag 29 december 2009 00:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
Eerste generatie is wel te vervangen, weet alleen niet of het een spaar- of gewone gloeilamp is. Binnenkort eens kijken
Ik hoor zelf geen zoemtoon, maar je bent niet de eerste die ik daarover hoor, schijnt een vaker voorkomend probleem te zijn.quote:Op dinsdag 29 december 2009 02:38 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Ik heb wel sinds een week of wat een Philips (Kijkshop voor 89,95 -99,95 incl kortingsbon-) en die maakt ook herrie.....niet echt heel hard, maar wel genoeg om onbewust minder goed op te slapen. Het gezoem is zo'n combinatie van een schemerlamp/ dimmer die op een bepaalde stand gaat zoemen en de hoge toon van je TV of PC-beeldscherm.....heel irritant.
Je hoort het gezoem alleen als het verder doodstil is en ook alleen als je er dichtbij ligt...hoor het als ik op mn bed lig slechts een beetje, maar mn oren vangen toch meer op dan ik hoor, onrustiger word ik ervan.
Dus ja, daardoor wel een beetje een miskoop, want soms erger ik me er zo aan of wil ik mn oren gewoon absolute rust/ stilte gunnen en trek ik de stekker er dus maar uit.
Zijn er meer mensen trouwens die last hebben van een zoemende wake up light? (tis echt maar een heel licht geluid hoor, maar ik heb nogal gevoelige orenik hoor bijv ook het geluid van een beeldscherm)
Verder: je hebt er niet minder slaap door nodig, je wordt hooguit iets uitgeruster wakker. Maar tis verder wel een fijn en multifunctioneel ding: wekker, radio, leeslamp
Nee, maar je gebruikte een achterlijke redenatie. Als je de zon gebruikt om wakker te worden dan sta je 's zomers om 5 uur op en 's winters om 10 uur op.quote:Op dinsdag 29 december 2009 06:21 schreef Ben. het volgende:
[..]
Uhm, nee? Hoezo?
Ben je nou serieus op je pikkie getrapt omdat IK zo'n lamp niks vind?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |