abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76113810
VOORGAAND TOPIC (#37): Piercings & Zo #37

OP is letterlijk gekopieerd.

Lees voordat je een vraag gaat stellen aub goed de OP, deze is er niet voor niets!

Met piercen wordt bedoeld: een doorboring maken in de huid met de bedoeling er een sieraad in te hangen.

Ben je er van overtuigd dat een bepaalde piercing bij jou past wees er dan zeker van dat je je piercing laat zetten bij een betrouwbare zaak die hygienisch werkt.
Ga nooit alleen maar naar een goedkopere piercingshop omdat het 10 euro in de kosten scheelt.
Laat je van tevoren goed informeren over hoe ze te werk gaan met het steken en schat alvast in hoe jou omgeving op jouw nieuwe piercing gaat reageren (dit hoeft nl. lang niet altijd positief tezijn).
Als je piercing ontstoken is schroom dan niet terug te gaan naar de winkel waar je gepierced bent of ga naar je huisarts. Haal je piercing er niet uit. Laat het zitten totdat iemand die er meer verstand van heeft naar gekeken heeft.

De prijzen per piercingshop willen nog wel eens verschillen. De prijzen bedragen gemiddeld tussen de 25 euro (bijv. oorlel) en 70 euro (bijv. intiem). Deze prijzen kunnen dus best lager of hoger liggen in de zaak waar jij heen gaat.

Indien je je piercingsieraad wilt verwisselen dien je er zeker van te zijn dat de piercing geheeld is.
Hou er rekening mee dat als je op vakantie (bv. Turkije) een nieuw sieraad koop de metaalwaarden anders kunnen liggen (denk aan bv. Nederlands goud en Turks goud, totaal verschillende kwaliteit) en je piercing kan gaan irriteren indien het nog niet genezen is.

***Let op!***- Een piercingshop mag geen (plaatselijke) verdoving toedienen. Geen zalf en ook geen spuitje. Dit is bij de wet verboden.

Het dragen van piercings is een grondrecht volgens de vakcentrale FNV.

Voor een piercing ga je nooit naar een juwelier maar naar een piercingshop. Laat nooit een gaatje in je bovenoor schieten als je een misvormd oor wilt voorkomen. De kans op infecties is een stuk groter omdat deze apparaatjes niet gesteriliseerd kunnen worden. Tevens kan je gaatje nooit exact geplaatst worden en doet het meer pijn.

De tijd dat een piercing nodig heeft om te helen of om dicht te groeien is verschillend per persoon.

Gebruik nooit producten met alcohol om je piercing tijdens het helen schoon te maken (tenzij aanbevolen door de piercer of arts).

Maak je sieraden regelmatig schoon.

De meeste piercingshops hanteren een minimale leeftijd van 16 jaar voor een navel- of gezichts- of oorpiercing. Voor genitale piercings is dit meestal 18 jaar. In sommige gemeenten (zoals Amsterdam) is vastgesteld dat je minimaal 18 jaar moet zijn voor een tattoo of een piercing.

Links met informatie over piercing guns:
bmeworld.com
encyc.bmezine.com

Enkele links naar websites waar je piercingsieraden kunt bestellen:
alloverpiercings.nl
alpha art jewelry
coldsteel.co.uk
crazy-factory.com
jewelsoffantasy.nl
mariebelle.nl
mypiercing.nl (favoriet: niet duur, snelle levering, mooi en netjes verpakt)
piercingworld.nl
roxy-shop.be
wildcat.de (favoriet: professioneel)
bodyartforms

Voorgaande delen:
Piercings #1
Piercings #2
Piercings #3
Piercings #4
Piercings #5
Piercings #6
Piercings #7
Piercings #8
Piercings #9
Piercings #10
Piercings #11
Piercings #12
Piercings #13
Piercings #14
Piercings #15
Piercings #16
Piercings #17
Piercings #18
Piercings #19
Piercings #20
Piercings #21
Piercings #22
Piercings #23
Piercings #24 Bijna Jubileum
Piercings #25 Jubileum
Piercings #26
Piercings #27
Piercings #28
Piercings #29
Piercings #30
Piercings #31
Piercings #32
Piercingtopic #33
Piercingtopic #34
Piercings #35
Piercings ende zo #36
Piercings & Zo #37
pi_76113896
Ik heb dus een week geleden een botte 1,6mm taper door mijn oren geboord, eerst ging het een beetje ontsteken maar nu ik er 2mm tapers in heb zitten is het weer normaal geworden
Ik ben overigens ook niet erg hygenisch bezig geweest (beetje ontsmettingsmiddel op de taper en oor en porren maar )
pi_76114125
Ik kom weer even tvp'en
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  zondag 27 december 2009 @ 19:52:28 #4
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_76114207
Tvp!
Het stomste weblog vind je hier: KLIKKERDEKLIK!!!
pi_76116301
Wees er trots op omnomnom. Is het niet verstandig om gewoon een beetje die stretchingguide aan te houden?
  zondag 27 december 2009 @ 20:54:20 #6
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_76116348
idd omnomnom, je kan er wel zo over doen maar het is jouw oor wat ontsteekt en straks lelijk wordt als je zo door gaat
an urge to help mankind overcomes me
pi_76116544
Piercings ben zo blij met die van mij
  zondag 27 december 2009 @ 21:02:42 #8
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_76116709
TVP Ga binnenkort in elk oorlel een gaatje erbij halen en als die genezen zijn komt mn industrial
I never look back, darling. It distracts from the now.
  zondag 27 december 2009 @ 21:28:59 #9
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_76117703
Morgen dus weer tongpiercing!!!
pi_76123321
quote:
Op zondag 27 december 2009 20:58 schreef Pluis_Konijn het volgende:
Piercings ben zo blij met die van mij
Die zijn dan ook erg tof
  maandag 28 december 2009 @ 17:01:34 #11
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_76146667
Toch nog ff gewacht met tongpiercing. Doe ik over een tijdje wel. Komt iets beter uit.
pi_76146740
quote:
Op zondag 27 december 2009 23:14 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Die zijn dan ook erg tof
. Op naar de tattoos :3. Voor m'n verjaardag mn arm.. maar das beter voor een ander topique,.
  maandag 28 december 2009 @ 19:16:20 #13
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_76151678
mijn tragus begint nu eindelijk weer wat te herstellen Binnenkort balletjes bestellen!
man.da.rijn de; -en 3 m,v kleine, oranje citrusvrucht
pi_76183686
Ik droomde dat ik 2 traguspiercings had Iemand had heel scheef en onprofessioneel een nieuwe in mijn linkeroor geschoten ofzo In m'n slaap, heel raar

Verder gaat het goed met mijn rechtertragus
Toch maar geen nieuwe piercings in de planning.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_76183718
terugvind piercing
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  dinsdag 29 december 2009 @ 16:47:53 #16
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_76185561
quote:
Op zondag 27 december 2009 19:44 schreef OM-NOM-NOM het volgende:
Ik heb dus een week geleden een botte 1,6mm taper door mijn oren geboord, eerst ging het een beetje ontsteken maar nu ik er 2mm tapers in heb zitten is het weer normaal geworden
Ik ben overigens ook niet erg hygenisch bezig geweest (beetje ontsmettingsmiddel op de taper en oor en porren maar )
Bohhhhh stoer mag ik je aanraken?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_76185949
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:47 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Bohhhhh stoer mag ik je aanraken?
Als je hem niet mag aanraken, mag je dat bij mij wel doen hoor..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*** Nul Dertien ***
  dinsdag 29 december 2009 @ 16:57:56 #18
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_76186013
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:56 schreef theKiD het volgende:

[..]

Als je hem niet mag aanraken, mag je dat bij mij wel doen hoor..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hahaha ja maar dan is het niet stoer en gewaagd en vooral recalcitrant .
pi_76187971
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:57 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Hahaha ja maar dan is het niet stoer en gewaagd en vooral recalcitrant .
Maar.. Maar.. Ik ben dat al van mezelf Daar heb ik geen onhygiënische piercings voor nodig

Ik twijfel al jaar of 4 over een PA Wat moet ik doen.. Durf ik t wel
*** Nul Dertien ***
  dinsdag 29 december 2009 @ 17:52:07 #20
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_76188052
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 17:50 schreef theKiD het volgende:

[..]

Maar.. Maar.. Ik ben dat al van mezelf Daar heb ik geen onhygiënische piercings voor nodig

Ik twijfel al jaar of 4 over een PA Wat moet ik doen.. Durf ik t wel
Gewoon er doorheen laten jassen, al hou ik persoonlijk niet van genitale piercings. Blijkbaar wil je 'm toch erg graag!
pi_76188950
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 17:52 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Gewoon er doorheen laten jassen, al hou ik persoonlijk niet van genitale piercings. Blijkbaar wil je 'm toch erg graag!
Punt is dat ze opgerekt moeten worden.. Tenminste dat heb ik gehoord, ivm snijden bij de dunne ring die erin gezet word bij de eerste x prikken... En dat durf ik niet
*** Nul Dertien ***
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:24:43 #22
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_76189163
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:17 schreef theKiD het volgende:

[..]

Punt is dat ze opgerekt moeten worden.. Tenminste dat heb ik gehoord, ivm snijden bij de dunne ring die erin gezet word bij de eerste x prikken... En dat durf ik niet
Wat ik zo lees op internet moet 'ie met minimaal 2,4mm gezet worden. En dat vindt men aan de dunne kant.. dus zal je moeten rekken ja . maar je weet toch dat de pijn tijdelijk is en dat het resultaat het altijd waard is?
pi_76189524
@ theKid; Meestal wordt het gewoon meteen groter gepierced, dus dan hoef je niet te stretchen.
En het doet niet heel veel meer zeer als iets op 2,4 of op 1,6mm gepierced wordt.
pi_76190945
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:24 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Wat ik zo lees op internet moet 'ie met minimaal 2,4mm gezet worden. En dat vindt men aan de dunne kant.. dus zal je moeten rekken ja . maar je weet toch dat de pijn tijdelijk is en dat het resultaat het altijd waard is?
Dat weet ik idd ondertussen allemaal wel.. maar toch.. we hebben t hier wel over mijn gevoelige kleine kiddow
*** Nul Dertien ***
pi_76190997
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 19:10 schreef theKiD het volgende:

[..]

Dat weet ik idd ondertussen allemaal wel.. maar toch.. we hebben t hier wel over mijn gevoelige kleine kiddow
Ik vind het wel baas als je het doet overigens. .
Mij niet gezien.. wat genitale piercings betreft.. vind het zo eng
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')