Stuk van een
www.mindervuurwerk.nl. Wie heeft er net als haar ook ZOVEEL last van vuurwerk in de december maand?
http://www.mindervuurwerk.nl/Waarom dit initiatief?
Waar kan ik tekenen?
Hoe kan ik helpen?
Andere vragen
Waarom mensen minder vuurwerk willenIneke Verkerk
De hoofdreden dat ik gestemd heb, is dat ik ruim een maand per jaar lastig gevallen wordt door vuurwerk.
Ik heb een hond, ik heb altijd honden en katten gehad. Dat betekent dat je goed voor je dier moet zorgen. Vanaf zo ongeveer december loop ik op eieren. Altijd met de mobiel naar buiten, de omgeving afloeren naar pubers met vuurwerk, je hondje in de gaten houden dat hij er niet in paniek van door gaat.
Naar mate het kerst wordt, wordt het erger. De wandelingen worden steeds verder buiten de bebouwde kom gedaan (en ik heb gelukkig nog een auto). Als ik ergens wordt uitgenodigd in die periode, krijgen ze de hond erbij. Anders blijf ik thuis. Geeft niet, heb ik voor gekozen, maar het betekent wel HUISARREST. In de week na kerst even naar de meubelboulevard - alleen als ik oppas heb. Boodschappen doen - hond afleveren bij moeders. Werken - hond naar de dagopvang.
Kijk, als het vuurwerk zich beperkte tot oudejaarsdag hoorde je me niet. Die ene dag, nou ja. Ieder zijn pleziertje. Maar let's face it, zodra de officiële verkoop begint is de beer los. Niet alleen pubertjes, maar hele gezinnen beginnen meteen met afschieten. Mijn jonge hond weet het nu ook al: vuurwerk is eng, we gingen alleen even chinees halen. De bovenburen begonnen vast met vuurwerk afsteken. Een vriendin met panische honden zit de hele oudejaarsdag en -nacht met "Stalingrad" knalhard aan, want opgenomen knallen zijn niet eng en houden de echte knallen een beetje buiten. Leuk he? Oud en Nieuw?
klacht: Ineke Verkerk die overdrijft.