abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76111359
Stuk van een www.mindervuurwerk.nl. Wie heeft er net als haar ook ZOVEEL last van vuurwerk in de december maand?

http://www.mindervuurwerk.nl/

Waarom dit initiatief?
Waar kan ik tekenen?
Hoe kan ik helpen?
Andere vragen
Waarom mensen minder vuurwerk willen

Ineke Verkerk

De hoofdreden dat ik gestemd heb, is dat ik ruim een maand per jaar lastig gevallen wordt door vuurwerk.
Ik heb een hond, ik heb altijd honden en katten gehad. Dat betekent dat je goed voor je dier moet zorgen. Vanaf zo ongeveer december loop ik op eieren. Altijd met de mobiel naar buiten, de omgeving afloeren naar pubers met vuurwerk, je hondje in de gaten houden dat hij er niet in paniek van door gaat.

Naar mate het kerst wordt, wordt het erger. De wandelingen worden steeds verder buiten de bebouwde kom gedaan (en ik heb gelukkig nog een auto). Als ik ergens wordt uitgenodigd in die periode, krijgen ze de hond erbij. Anders blijf ik thuis. Geeft niet, heb ik voor gekozen, maar het betekent wel HUISARREST. In de week na kerst even naar de meubelboulevard - alleen als ik oppas heb. Boodschappen doen - hond afleveren bij moeders. Werken - hond naar de dagopvang.

Kijk, als het vuurwerk zich beperkte tot oudejaarsdag hoorde je me niet. Die ene dag, nou ja. Ieder zijn pleziertje. Maar let's face it, zodra de officiële verkoop begint is de beer los. Niet alleen pubertjes, maar hele gezinnen beginnen meteen met afschieten. Mijn jonge hond weet het nu ook al: vuurwerk is eng, we gingen alleen even chinees halen. De bovenburen begonnen vast met vuurwerk afsteken. Een vriendin met panische honden zit de hele oudejaarsdag en -nacht met "Stalingrad" knalhard aan, want opgenomen knallen zijn niet eng en houden de echte knallen een beetje buiten. Leuk he? Oud en Nieuw?

klacht: Ineke Verkerk die overdrijft.
The above is of no importance.
pi_76111375
TS overdrijft
Lebensraum!
pi_76111402
OP kopiëren van andere sites.
Gósta dô jôgo? Do you like the gaming?
  zondag 27 december 2009 @ 18:36:40 #4
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_76111428
Ineke is een nsbert Ik hou niet van vuurwerk heb 2honden geen van bijde bang van vuurwerk .Mensen maken ze zelf bang en ook al zijn ze wel bang gun andere mensen hun plezier
pi_76111434
Ts kijk eens hoe blij dit kansloze kutkind is met zijn vuurwerk! Wil jij dit mensen ontnemen??

Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
pi_76111435
je kunt je hond tog gewoon thuis laten?

of je hond nou thuis bang is of bij je moeder

/care
pi_76111443
TS' hond kan er niet mee omgaan
You dream it, I live it.
pi_76111453
Ik blaas zo nog even een stalen staafbom van 30 kg de lucht in.
  zondag 27 december 2009 @ 18:38:29 #9
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_76111482
quote:
Op zondag 27 december 2009 18:37 schreef Jahr00n het volgende:
Ik blaas zo nog even een stalen staafbom van 30 kg de lucht in.
Stiekem 20 babypijltjes en ga je weer na binne
pi_76111484
Als je klikt op waar kan ik tekenen:
quote:
The page you were looking for doesn't exist.

You may have mistyped the address or the page may have moved.
  zondag 27 december 2009 @ 18:39:44 #11
279159 OmNomNom
Nomnomnomnom
pi_76111528
je hond africhten is ook een hele kunst ofniet.

stink ineke.
Ein Zwei POLIZEI!!1!!!Nomnom!!!Nom!!11!Einz!
pi_76111538
quote:
Op zondag 27 december 2009 18:38 schreef donthate het volgende:

[..]

Stiekem 20 babypijltjes en ga je weer na binne
nee
pi_76111559
Het wordt tijd voor Mindervuurwerkenminderhondenpoep.nl.
  zondag 27 december 2009 @ 18:42:02 #14
254493 Trollface.
gr rob fruithof, groningencity
pi_76111618
Terechte klacht
★5731U★ Death from above '79★You're a woman, i'm a machinielsie ★ ✠ ★ Telkens weer een beetje sterven★ I was born in a winterstorm, i live there still★
pi_76111643
Mensen, spam deze hyves niet onder met uw nepaccounts. Bedankt voor u aandacht.
_O_
pi_76111756
quote:
Op zondag 27 december 2009 18:42 schreef MinistervanOnderwijs het volgende:
Mensen, spam deze hyves niet onder met uw nepaccounts. Bedankt voor u aandacht.
pi_76111795
Wat een crap. Ze woont in stedelijk gebied terwijl een hond ruimte nodig heeft.
  zondag 27 december 2009 @ 18:51:23 #18
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_76112002
Met die site wordt al zo'n 10-11 maanden niks meer gedaan, maar dat terzijde.

Ze heeft misschien wel gelijk dat ze overlast heeft, maar dat vuurwerk wat ze hoort is al illegaal. Daar zal een verbod op legaal vuurwerk dus niks bij helpen. Sterker nog, dit heeft een averechts effect.
En daarbuiten mag ze haar hond ook wel beter opvoeden, die beesten zijn ook niet dom. Die hond gaat zielig lopen doen als hij vuurwerk hoort zodat hij een koekje krijgt
Tja, had je daar gelijk maar in het begin niet aan toe moeten geven. Onze hond reageerde ook panisch, maar ik trok hem gewoon mee. Zo weet hij nu ook dat hij niet zielig hoeft lopen doen om een koekje te krijgen.
pi_76112109
Verplaats je eens in de schoenen van Ineke. Je woont alleen, samen met je hond. Je bent eenzaam en dat is je net weer onder de neus gedrukt toen je alleen bij je ouders kerst aan het vieren was. In je depressieve kerstbui zie je om je heen allerlei jongeren en gezinnetjes met vuurwerk zich vermaken. Je bent je hond aan het uitlaten terwijl je nogmaals je eenzaamheid aan het overdenken bent en op dat zelfde moment laat zo'n zorgeloos persoon ineens een rotje afgaan, waardoor Fikkie hard begint te blaffen en duidelijk geschrokken is. Met dat idee in je hoofd keer je huiswaarts alwaar niemand op je wacht en niemand met wie je je zorgen kunt delen. Wat doe je? Je gaat een zondebok zoeken! Het was dat vuurwerk. Als dat verdomde vuurwerk er niet was geweest had Fikkie nog rustig in zijn mand gelegen en had jij nog gewoon in je eigen frustraties kunnen wegkwijnen zonder dat je ooit al die leuke, vrolijke mensen met hun vuurwerk ergens van had beschuldigd.

Samenvatting: Ineke is een gefrustreerde, eenzame vrouw die de schuld van haar eigen ongeluk graag legt bij anderen.
pi_76112232
quote:
Op zondag 27 december 2009 18:54 schreef Thomas B. het volgende:
Verplaats je eens in de schoenen van Ineke. Je woont alleen, samen met je hond. Je bent eenzaam en dat is je net weer onder de neus gedrukt toen je alleen bij je ouders kerst aan het vieren was. In je depressieve kerstbui zie je om je heen allerlei jongeren en gezinnetjes met vuurwerk zich vermaken. Je bent je hond aan het uitlaten terwijl je nogmaals je eenzaamheid aan het overdenken bent en op dat zelfde moment laat zo'n zorgeloos persoon ineens een rotje afgaan, waardoor Fikkie hard begint te blaffen en duidelijk geschrokken is. Met dat idee in je hoofd keer je huiswaarts alwaar niemand op je wacht en niemand met wie je je zorgen kunt delen. Wat doe je? Je gaat een zondebok zoeken! Het was dat vuurwerk. Als dat verdomde vuurwerk er niet was geweest had Fikkie nog rustig in zijn mand gelegen en had jij nog gewoon in je eigen frustraties kunnen wegkwijnen zonder dat je ooit al die leuke, vrolijke mensen met hun vuurwerk ergens van had beschuldigd.

Samenvatting: Ineke is een gefrustreerde, eenzame vrouw die de schuld van haar eigen ongeluk graag legt bij anderen.

Ik erger me niet aan vuurwerk, wel aan opgeschoten bontkraagjochies die vuurwerk naar bejaarden gooien.
  zondag 27 december 2009 @ 19:02:10 #21
225797 IJsblock
victoria siempre
pi_76112379
Minder vuurwerk, dat kan die gast uit Vlaardingen helaas wel navertellen maar wel met een klauw minder....
Put On Your Red Shoes And Dance The Blues
pi_76112410
quote:
Op zondag 27 december 2009 18:40 schreef doubleyouteaare het volgende:

DIT. DIT. DIT!

En maar rustig buiten in de mooie parken de natuur een beetje onderschijten.

Amehoela.
  zondag 27 december 2009 @ 19:04:08 #23
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_76112447
quote:
Op zondag 27 december 2009 18:40 schreef doubleyouteaare het volgende:
maar vuurwerk in hondenpoep is dan wel weer een goeie combinatie
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_76112516
'Lets face it', dieren zijn nou eenmaal gauw bang voor knallen en andere harde geluiden. Ik heb zelfs een hond gekend die bang was voor luchtballonnen. Gelukkig zijn er nog zoiets als kalmeringsmedicijnen voor huisdieren. Die werkten perfect voor mijn hond toen die nog niet doof was.

Zolang mensen die vuurwerk afsteken er niks gevaarlijks mee doen (gooien naar andere mensen en dieren) vind ik het best.
  zondag 27 december 2009 @ 19:08:47 #25
225797 IJsblock
victoria siempre
pi_76112609
quote:
Op zondag 27 december 2009 19:05 schreef Justinn het volgende:
'Lets face it', dieren zijn nou eenmaal gauw bang voor knallen en andere harde geluiden. Ik heb zelfs een hond gekend die bang was voor luchtballonnen. Gelukkig zijn er nog zoiets als kalmeringsmedicijnen voor huisdieren. Die werkten perfect voor mijn hond toen die nog niet doof was.
Ik zet voor mijn dobermanns tijdens oud en nieuw altijd MOP van Metallica zeer hard op.
Zijn ze minimaal een uur rustig, ze hebben smaak voor goede muziek.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Put On Your Red Shoes And Dance The Blues
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')