Ik weet van mijzelf dat ik in vergelijking met anderen boven gemiddeld veel tijd besteed in de keuken. Ik kan mij uren vermaken met het combineren van smaken, om dat heerlijke gerecht op tafel te krijgen. En aangezien oefening in kunst resulteert, kan ik van mijzelf zegegn dat ik goed kan koken.
Tegelijkertijd besef ik héél goed dat anderen er wat minder goed in zijn. Combinaties die domweg goor zijn bij elkaar, té veel verschillende dingen bij elkaar gooien, niet weten hoe lang alles op moet staan en dus gedeeltelijk koud voedsel bereiden of verkeerde kruiden gebruiken kan iedereen gebeuren, ook mij.
Waar ik mij dan wel bijzonder zwaar aan kan ergeren zijn mensen die hun eten laten aanbranden, te ver doorkoken, nog half rauw uit de pan halen of verkeerd bereiden. Weinig dingen zijn zo goor als half rauwe kip (ook nog enigszins gevaarlijk) of doorgekookte groenten of pasta.
Klacht: van de week ben ik uitgenodigd bij een vriend te eten, en zijn vriendin gaat koken. Ze doet ongelooflijk haar best, maar ze kan eht domweg écht niet, dus dat wordt een avondje afzien