abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76481781
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:05 schreef kapiteinpannekoek het volgende:

[..]

Heb je een lamp aan op haar kamer?
Ja, ze heeft een nachtlampje dat 's nachts altijd aan is. Dat wil ze heel graag. Op vakantie is het lampje ook mee geweest.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 6 januari 2010 @ 14:31:52 #202
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_76482153
Moonah, wat goed dat je 'uit de kast' bent, maar wat een lastige situatie.

En ook ik had de BE/Sasha eindjes nog niet aan elkaar geknoopt! Welkom Sasha!

Anna gaat tegenwoordig zonder veel gegil meer naar boven en naar bed. We lezen een boekje en spreken af dat Anna zonder huilen in bed blijft en dat mama even wat anders gaat doen en dan weer komt kijken of alles goed gaat. Ik heb haar ook een beweging met de armen geleerd om de koekoeks weg te jagen (ze is panisch van koekoeksklokken. Don't ask...) en dat doen we dan samen een paar keer. En met haar roze Dora telefoon kan ze mama roepen als er wat is. En het werkt!

Stiemie, Anna en koekiemonster zijn juist soulmates, omdat ze allebei zo van koekjes houden! Ze kan ook een meesterlijke koekiemonster-imitatie doen!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  woensdag 6 januari 2010 @ 16:18:25 #203
11682 Moonah
Jolie femme
pi_76486622
Haha, een 'roze doratelefoon'
Slim om haar te leren zélf koekoeks (??) weg te jagen. Zo leert een kind dat het zelf actief aan een oplossing kan werken en geen slachtoffer hoeft te zijn van zijn/haar angsten. (Pff, klinkt wel wat ehm... officieel zo he? )

Ik hoor de hele dag, al weeeeeken: "Askat?" Wat is dat?
Ik neem aan dat dat Thies' equivalent is voor "Waarom?"
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 6 januari 2010 @ 17:05:04 #204
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_76488868
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:05 schreef kapiteinpannekoek het volgende:

[..]

Heb je een lamp aan op haar kamer?
Mahre heeft sinds een half jaar ook een lampje 's nachts aan, iets wat niet te fel is.

Deze dus, met een 5w spaarlampje wat haar kamer iets verlicht.
(het gekke is, als ze tussen ons in slaapt is het wel donker en dan verder geen probleem).
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  woensdag 6 januari 2010 @ 20:27:50 #205
144006 chacama
Ondernemend!
pi_76498149
Askat, hoor ik hier ook. Nou, ja ik hoor dan: is dat? Wijzend naar een auto, bus, boom, huis.... noem maar op. En dat wordt dan vervolgd door mijn antwoord en haar wedervraag: huh... oftewel, maar goed dat we volgende week weer naar de KNO-arts gaan.

En Maud gaat slapen met het grote licht aan en daarna doe ik haar nachtlampje aan. En ze heeft al drie dagen niet meer 's middags geslapen. En moet zeggen dat het 's avonds eigenlijk redelijk goed gaat. Ze is wel moe en sneller huilerig, maar ze gaat wel beter slapen en slaapt ook beter door en langer in de ochtend. We zullen kijken hoe het de komende dagen verder gaat.
  woensdag 6 januari 2010 @ 21:02:13 #206
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_76499967
Haai . We zijn toch nog maar even naar de dokter gegaan en die vond dat de jodium pleisters van moeders toch al goed geholpen hadden. Hij kon wel zien dat het een beetje ontstoken was, maar hij verwachtte dat het toch nog wel aardig bij zou trekken. Pffff .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_76500354
Fijn k_i_m dat het aardig bij gaat trekken. Is toch eng zo in haar gezicht.

Moonah zelf wegjagen hebben we hier ook gedaan, maar dan zegt ze dat de monsters niet naar haar luisteren omdat ze stout zijn We hebben vanavond samen "therapeutisch" allemaal hele lieve koekiemonsters getekend en ik heb haar er met slapen gaan niet meer over gehoord, dus misschen heeft het gewerkt.

En hier ook de hele dag "Wat heeft jij nou?","Doet die nou?" en "Waarom?" Gelukkig heeft ze bij die laatste vraag soms al door dat het een onzinvraag is en dan zegt ze zelf al "waarom banane krom he mama"

O ja ik zei vanavond bij het eten tegen mijn vriend dat ik niet in mijn e-mail kon (storing) Zegt Linde heel serieus: "nee ik ook nie in mij e-mail! Dus dan met hallofoon tegen oma zeggen en niette met e-mail "
  woensdag 6 januari 2010 @ 21:17:14 #208
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76500659
Sasha slaapt sinds een week of 2 met 2 van die Ikea spookjes aan. Die slapen overdag en zijn 's nachts wakker als hij gaat slapen.
Nu nog neit om de monsters weg te jagen, want daar klaagt hij nog niet over, ze zijn gewoon als lampje.
En hier nu al 3 avonden gewoon zonder gehuil en gedoe gaan slapen! En ook overdag trouwens.
En vannacht werd hij zelfs helemaal niet wakker tussendoor!
pi_76501056
Er is weer veel geschreven hier,

Moonah, er is al zoveel gezegd, ik vind het heel vervelend voor jullie.
En dat je dat gevoel al zolang hebt zeg....

Kersjes wat vervelend voor jou dat Devin niks van je wil weten.
Jij bent natuurlijk ook heel veel met Toby bezig.
No offence, want daar kun je niks aan doen verder, maar in die zin wel logisch misschien dat hij dan meer naar zijn papa trekt.
Ik hoop dat je snel een Devin-mama dag kunt inlassen en de "schade" kunt inhalen, en lekker kunt bijknuffelen. Het doet je in ieder geval veel pijn en dat vind ik heel erg naar voor jou.

Stiemie, wat kan Linde het grappig vertellen haha, met die mail!
En bang voor koekiemonster....hmmm hij is ook wel impressive natuurlijk.
Ik hoop dat je het snel hebt overwonnen met dr

Kim, ieks dat klinkt eng joh die wond! Gelukkig dat het herstel goed lijkt te gaan.....

Memmel, gelukkig maar dat de naar-bed-gaan-drama's afnemen. Dat is ook niks, als ze zo loopt te gillen...

En Maud niet meer slapen smiddags! Goed dat ze het al zo knap volhoudt!

Deepfreeze, leuk om die ontwikkeling zo mee te maken he, lief dat meezingen met de tweenies!

Met Meike gaat het goed. Ze is de laatste tijd erg vrolijk en kletst aan 1 stuk door. "ouwe" oma vroeg laatst al aan ons of ze ook weleens stil is haha
Ik ga maandag een ochtendje meedraaien op de peuterspeelzaal.
Juf kwam vanmorgen helemaal lyrisch vertellen dat er een nieuw meisje in de klas was gekomen.
Een buitenlander die geen woord Nederlands spreekt.....ik heb niks tegen buitenlanders hoor, maar het lijkt me niet een kindje waar Meike wat aan heeft.
Juf is ervan overtuigd dat ik zal bijdraaien als ik heb gezien wat ze allemaal doen daar....ik ben benieuwd
Ik ben nog steeds niet blij met het hele gebeuren daar. Vandaag nog vertelt juf heel blij dat het zo goed gaat met Meike, dat ze steeds meer zelf begint te spelen en niet meer steeds stil in een hoekje kruipt...
Op mijn vraag of ze weleens dingen vertelt zei juf dat ze nooit praat.....
En wij kennen Meike als de kletskoningin, dus helemaal op haar gemak is ze niet.
Ik ga het eens aanschouwen maandag!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_76502223
Karin, ik hoop toch dat je positief verrast gaat worden maandag.
Dat ze zelf steeds meer gaat spelen is al wel een goed teken. En dat ze niet zoveel praat hoeft niet te zeggen dat ze het niet naar haar zin heeft.
Wel erg fijn dat je mag gaan kijken, want mocht je met je gevoel goed zitten dan is het toch fijn als ze daar niet langer naar toe hoeft te gaan.
Heb je zelf al aan Meike gevraagd of ze het leuk vindt op de peuterspeelzaal en waarom wel of niet? Of kan ze daar nog geen antwoord op geven?
  woensdag 6 januari 2010 @ 21:58:35 #211
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_76502768
De oorontsteking die Mahre nu al zo'n 10 dagen heeft is nog niet over en vandaag was de laatse dag van een antibioticakuur. En omdat gisteren ook bloed uit haar oortje kwam vandaag toch maar weer naar de HA geweest. Het was nog niet helemaal rustig in het oor en ze zou met KNO arts overleggen of ze dezelfde Antiviotica zou voorschrijven of misschien iets anders. Belde ze later terug dat we weer een kuurtje van een week krijgen (3e kuurtje al in een maand tijd!) en ook nog oordruppels.
Nu maar hopen dat dit gaat helpen!!!
  woensdag 6 januari 2010 @ 22:02:24 #212
144006 chacama
Ondernemend!
pi_76502966
Tazz, ik heb bij Fleur ook oordruppels gekregen. Daar zit ook antibiotica in. Werkte bij haar heel goed. Dus hoop voor jullie dat de combi aan gaat slaan. beterschap.

Karin, maandag hopelijk positive gevoelens.
  woensdag 6 januari 2010 @ 22:09:32 #213
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_76503363
Karin, ik ben erg benieuwd naar je ervaring maandag! En waarom was die leidster zo lyrisch over dat nieuwe meisje dan? Ik zou het anders opmerkelijk vinden als ze geen positieve verhalen zou vertellen momenteel, maar ja, ik ben dan ook erg achterdochtig .

Stiemie, misschien moet je Linde een koekje uit het raam laten gooien voor het slapen en dan zeggen dat het Koekiemonster daar achter aan gaat .

Kim , fijn dat Lilah's kinnetje toch goed geneest! En straks goed smeren met littekencreme, of Calendula ofzo.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_76503610
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 22:09 schreef Vivi het volgende:
Stiemie, misschien moet je Linde een koekje uit het raam laten gooien voor het slapen en dan zeggen dat het Koekiemonster daar achter aan gaat .
Ik zal het eens voorstellen! We wonen wel in een flat. Wordt een koekje vanaf flinke hoogte geen moordwapen?

Karin ik ben erg benieuwd naar je ervaringen maandag. Misschien kan je Meike eens 'uithoren' bij het eten? Ik vraag Linde altijd wat ze die dag bij de opvang heeft gedaan en met wie ze gespeeld heeft en of ze nog buiten geweest is etc. Vindt ze dan ook erg stoer om te evrtellen want dat is echt iets dat van haar is.

Oef en Mahre weer nieuwe antibiotica Hopelijk slaan deze nu echt aan!
  woensdag 6 januari 2010 @ 22:16:23 #215
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_76503740
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 22:14 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Ik zal het eens voorstellen! We wonen wel in een flat. Wordt een koekje vanaf flinke hoogte geen moordwapen?

In dat geval zou ik geen macriobiotische zemelenkoekjes gebruiken nee .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_76503753
Die Mahre blijft wel bezig zo, hopelijk nu voor de laatste keer.

Ja, koekjes naar buiten gooien! Wie weet helpt het, zou zomaar kunnen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 6 januari 2010 @ 22:23:00 #217
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_76504116
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 22:16 schreef YPPY het volgende:
Die Mahre blijft wel bezig zo, hopelijk nu voor de laatste keer.
Yep, helaas, sinds be buisjes van begin november is het raak, is ze erg aan het kwakkelen geslagen. Gelukkig blijft ze meestal wel vrolijk, daar ligt het niet aan maar het is niet leuk als je weet dat je kind pijn heeft.
  † In Memoriam † woensdag 6 januari 2010 @ 22:31:35 #218
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_76504602
Tazz, sterkte met Mahre. Gelukkig heeft ze haar goede hummetje niet verloren, maar je ziet je kind toch liever gewoon onbekommerd ronddarren.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  woensdag 6 januari 2010 @ 22:44:20 #219
11682 Moonah
Jolie femme
pi_76505204
Ik vind het wel een goed idee, die koekjes uit het raam gooien!

Jeetje, al de derde kuur voor Mahre. Heftig.

En Karin, wat fijn dat je mag komen kijken.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_76513199
Mahre, beterschap meisje!

Stiemie, wie weet helpt het koekjes uit het raam!
Ik hoor ook alsmaar: doetie mama?

Karin, hopelijk valt het mee maandag, wel fijn dat je kan komen kijken!
Fake it till you make it...
pi_76513247
Karin hoe lang gaat Mieke nu al naar de psz?

Met Mikael was namelijk ook dat het praten daar best wel lang duurde. Hij was in augustus toen begonnen en in december kwamen ze toen bij me dat ze een vermoeden hadden dat Mikael een spraakachterstand had omdat ie nooit wat zei. Ik viel echt bijna van de stoel. Als iemand daar wel geen spraakachterstand had was hij het wel. Toen is een leidster iets meer een op een met hem gaan doen en toen kwamen de verhalen wel los.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_76517764
Karin, hopelijk valt het maandag mee.
Chris praat op het KDV ook een stuk minder dan thuis. Toen hij daar net met losse woorden begon te praten, kon hij thuis al 2 woord zinnen maken. Ze zijn hem daar ook iets meer 1-op-1 gaan stimuleren, nu is het daar nog niet zo als thuis. Maar het wordt wel duidelijk beter.
En Meike is toch ook zo'n verlegen gevalletje? Chris praat thuis genoeg, maar is bij anderen toch stuk minder spraakzaam.

Mahre al de 3e kuur.. Wat heftig zeg. Beterschap!!

Stiemie, dat vinden de vogeltjes vast ook wel lekker nu

Ik had voor Chris ook zo'n ikea spookje gekocht, maar die staat hier nog bovenop de kast. Er wordt hoogstens mee gegooid (waar niet mee), maar mee naar bed dat hoeft echt niet..
pi_76518702
Hmm mijn vriend vindt het raar om koekjes uit het raam te gooien

En vanmorgen was er weer een nieuwe:"mama er was vannacht een monster met blauw licht en die deed wiewoewiewoe" Ik denk dat er een brandweerwagen of ambulance langs is gereden
pi_76523121
Blijkbaar hebben Linde en ik vandaag een hele andere kijk op haar middagdutje. Ik wil dat ze gaat slapen en zij is nu al anderhalf uur in bed liedjes aan het zingen
  donderdag 7 januari 2010 @ 15:50:13 #225
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_76525646
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 12:37 schreef Stiemie het volgende:
Hmm mijn vriend vindt het raar om koekjes uit het raam te gooien
Ja, je kan ze beter opeten!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: