abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 januari 2010 @ 20:04:50 #176
108648 cattie
lieve moeder
pi_76452250
Moonah,
Deepfreeze, wat vervelend is dat toch, als ze niet kunnen uitleggen wat er is.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 20:08:46 #177
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76452528
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 19:39 schreef Moonah het volgende:
En ik realiseer me ineens dat BE hier nu legaal post!
Sasha is jarig geweest!
Alsnog van harte gefeliciteerd door deze spuit 11...
Nu nog leren lezen. Ik wens je sterkte met onderzoeken die je niet gaat doen.
Maar thanks! Ja, zomaar ineens horen we in dezelfde groep thuis!
  dinsdag 5 januari 2010 @ 21:47:07 #178
1762 YPPY
Yppiaans
pi_76458319
Hallo, onze peuter is echt de liefste en leukste. Ze is echt heel slim. Sta ik de was op te hangen: "papa, als jij nou de was ophangt, kan mama mij naar bed brengen" Wordt ze net voor de 4e keer wakker: "mama, jij bent lief" als ik vraag wat er aan de hand is.
Gisteren vertelde ze over spookjes. Had ze van Dora en Boots gehoord. En schijnbaar zijn er spookjes bij kabouter Plop? Of dat heeft ze ook ergens van. Ze is iig erg schattig en een frummel.

Moonah, heb je maar gepm'ed.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  † In Memoriam † dinsdag 5 januari 2010 @ 21:53:10 #179
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_76458724
BE welkom

Wat schattig YPPY Volgens mij is er wel een aflevering waarin er spook in voorkomt. Even zoeken... gevonden: Kabouter Plop - Spook
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 21:54:42 #180
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_76458815
Oke ik ben er achter welk gruwelijk en vreselijk monsterachtig wezen er in de gedachtenwereld van mijn dochter leeft. Na een enorm kruisverhoor kwam eruit dat het monster heel groot is.... en blauw...en met rare ogen... Het blijkt dat mijn dochter doodsbang is voor...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voorlopig geen Sesamstraat meer kijken dus
  dinsdag 5 januari 2010 @ 21:56:58 #181
11682 Moonah
Jolie femme
pi_76458938
Ach gosh, Linde toch.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  † In Memoriam † dinsdag 5 januari 2010 @ 21:58:27 #182
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_76459020
Koekiemonster. Misschien is ze bang om opgegeten te worden door hem.

Sesamstraat is hier echt favoriet en ook ik moet zeggen dat ik het fantastisch vind. Vooral Bert en Ernie zijn subliem
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 21:58:38 #183
144006 chacama
Ondernemend!
pi_76459030
Moonah ik ga je nog PM-en

En ik ben weer niet bij

Stiemie fijn dat je het nu weet! Daar kun je in elk geval wat mee.

Ypsel.... Anna is voor jullie de allerallerliefste.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 22:01:06 #184
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_76459180
Nu twijfel ik dus of ik een koekiemonster-knuffel moet kopen om haar eroverheen te helpen of dat dat juist een tegenovergesteld effect zal hebben...

Slaapmeisje Bert en Ernie vind ze wel helemaal geweldig. En Sesamstraat vind ik zelf ook een stuk leuker om naar te kijken dan naar bv Nijntje, Bumba of Plop
  dinsdag 5 januari 2010 @ 22:03:05 #185
144006 chacama
Ondernemend!
pi_76459310
Kun je ze niet meenemen naar een speelgoedwinkel waar ze hem hebben. Dan kan ze op een afstandje kijken en kan jij d'r reactie peilen.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 22:04:06 #186
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_76459362
Oh da's nog wel een goed idee! Volgens mij hebben we ook nog ergens een klein koekiemonster-poppetje liggen. Ga ik die eerst ook eens proberen!
pi_76459708
LOL Arm Koekiemonster

Moonah, sterkte met de onderzoeken en therapieen, hopelijk helpt het jullie goed.

Niet speciaal voor Moonah, maar omdat hier vragen over waren: Autisme kan al jong herkend en behandeld worden, maar die diagnose kan dan alleen bij 'zwaar' autisme echt goed gesteld worden (kenmerken als gefascineerd door lichtvariaties, door kleine onderdelen vh speelgoed ipv speelgoed als geheel, taalachterstand (muv Asperger) bijv niet reageren op de naam, niet geinteresseerd in andere kinderen, enz). Op YouTube zijn wel veel filmpjes hierover te vinden. En er zijn vragenlijsten als de CHAT die vanaf 18mnd al afgenomen kunnen worden. Over St Marie heb ik ook goede dingen gelezen Evenstar.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 22:15:44 #188
1762 YPPY
Yppiaans
pi_76460034
Arme Linde, bang voor zoiets dat je heel vaak ziet.

Vanmiddag heb ik een dvd van Caper het spookje gekocht, maar ik weet ook nog niet of ik hem durf te laten zien. Weer een heel andere fase gaan we zo in.

Sesamstraat vind ik ook leuk om te zien, is goed vol te houden. Veel beter dan die giraffen van een Dip&Dap, dat is echt verschrikkelijk.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_76460423
Voor Linde is het wel zielig maar ik moest aan Monsters Inc denken hebben we pas gekeken hier, vandaar.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 22:25:00 #190
108648 cattie
lieve moeder
pi_76460583
Ive heeft een hekel aan Sesamstraat!
Ive is ook erg in de monsters en spoken enz, maar omdat we ook wat boekjes hebben over spoken die niet echt blijken te zijn enz vindt hij het niet eng. Ik denk dat het vooral goed is om met dit soort "enge' dingen te zorgen dat het leeftijdsconform is wat ze kijken.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 22:27:58 #191
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_76460761
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:25 schreef cattie het volgende:
Ive heeft een hekel aan Sesamstraat!
Ive is ook erg in de monsters en spoken enz, maar omdat we ook wat boekjes hebben over spoken die niet echt blijken te zijn enz vindt hij het niet eng. Ik denk dat het vooral goed is om met dit soort "enge' dingen te zorgen dat het leeftijdsconform is wat ze kijken.
Ik dacht dat Sesamstraat toch wel geschikt was voor een 2,5 jarig meisje Verder kijkt ze eigenlijk alleen peuter tv.

O ja deze vindt ze ook eng trouwens, dus die zap ik altijd weg als we kijken:
pi_76461192
Dat vonden ze hier juist het leukste onderdeel van Sesamstraat Grappig hoe kinderen anders kunnen reageren op 'tzelfde.
Sesamstraat is eigenlijk voor oudere kinderen bedoeld Iets voor oudere kinderen kijken kan geen kwaad hoop ik voor J, maar dingen voor de eigen leeftijd kunnen ook best leuk zijn. En vaak wel wat rustiger.
  † In Memoriam † dinsdag 5 januari 2010 @ 22:44:42 #193
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_76461596
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:15 schreef YPPY het volgende:
Sesamstraat vind ik ook leuk om te zien, is goed vol te houden. Veel beter dan die giraffen van een Dip&Dap, dat is echt verschrikkelijk.
Die giraffen zijn inderdaad vreselijk. Dat irritante gegiechel van ze Milo heeft op dit moment erg een Sesamstraatfase, maar het wisselt nogal met Bob de Bouwer, Nijntje en Hopla. Bumba is ie nu geloof ik wel klaar mee. O ja, Thomas de trein staat hier ook regelmatig op. Daar is een aflevering te zien van Thomas met Halloween en die vind ik (met mama's ogen) best spannend. Milo vind het gelukkig niet spannend. Hij zal wel de horrorgenen van zijn oma hebben geerfd
  dinsdag 5 januari 2010 @ 22:48:04 #194
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_76461771
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:36 schreef poemojn het volgende:
Dat vonden ze hier juist het leukste onderdeel van Sesamstraat Grappig hoe kinderen anders kunnen reageren op 'tzelfde.
Sesamstraat is eigenlijk voor oudere kinderen bedoeld Iets voor oudere kinderen kijken kan geen kwaad hoop ik voor J, maar dingen voor de eigen leeftijd kunnen ook best leuk zijn. En vaak wel wat rustiger.
Echt

Vond trouwens nog dit linkje en daaruit blijkt dat de gemiddelde leeftijd van Sesamstraat-kijkers 49 jaar is
  woensdag 6 januari 2010 @ 00:06:33 #195
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_76465542
Bang voor Koekiemonster? Daar is Devin juist dol op, vast omdat hij zelf ook zo van koekjes houdt
Sesamstraat vindt hij hartstikke leuk en sinds hij voor kerst DVD's van de Snorkels (mama's jeugdsentiment ) heeft gekregen wil hij die steeds kijken. Da's best eng trouwens Echt heel spannend!! Maar hij vindt het leuk.
Het enige wat hij vroeger eng vond was bij TikTak als de vliegende vogel de ballon kapot pikte. Hij is sowieso niet bang aangelegd, behalve dan de paniek toen we buiten stonden en naar het vuurwerk keken.
.... met gevoel voor drama....
pi_76465724
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:25 schreef cattie het volgende: Ik denk dat het vooral goed is om met dit soort "enge' dingen te zorgen dat het leeftijdsconform is wat ze kijken.
Dat vind ik toch wel lastig, al probeer ik erop te letten. Die plop aflevering heeft ze volgens mij niet eens gezien. We hebben 1 dvd van studio 100 met 2 plop liedjes erop, zonder spoken. Het zou via het kdv kunnen komen, dat 1 van de andere kinderen het wel gezien heeft.

Ze is bijvoorbeeld gek op Pipi Langkous (de film en serie uit 'onze tijd' zeg maar) en ik was bang dat ze die boeven heel eng zou vinden. Of het feit dat ze geen papa en mama heeft. Maar daar zit ze niet mee. Kijkt rustig naar boeven die boven Pipi's bed hangen.
*OUD heilige*
  woensdag 6 januari 2010 @ 09:10:10 #197
11682 Moonah
Jolie femme
pi_76470106
Kan het niet zo zijn dat ze bepaalde dingen pas op een latere leeftijd echt snappen? Dat ze als ze er eigenlijk te jong voor zijn het gewoon consumeren zonder er echt iets bij te voelen? Het inlevingsvermogen ontwikkelt zich immers pas later .
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_76470462
Yppy, wat een lief meisje heb je thuis!!

Koekiemonster heeft toch van die rare schud-ogen?
Chris vind Oscar eng. Dat chagerijnige afvalbakmonster is ook wel gemeen.
Die hand-pop vond Chris eng. Maar dat is nu inmiddels wel goed. Zomaar opeens was het wel oke.
Gisterochtend voor het eerst bert en ernie gekeken in zo'n klei (of animatie?) variant. Chris praatte echt leuk mee met wat er gebeurde. En dan zit je safe met alle andere monsters
En de bruine beer in het blauwe huis vind ik ook leuk. En met de tweenies zong Chris gisteren opeens hier en daar losse woorden mee bij het intro. Maar nijntje blijft wel favoriet.

Ik bedacht me gisteren nog, dat Chris nog nooit heeft uit kunnen leggen wat hem dwarszat. Alleen nu hij praat verwacht ik blijkbaar dat hij dat wel zou moeten kunnen. Terwijl er naast fysiek woorden vormen nog veel meer in dat koppie moet gebeuren voordat ze over hun problemen kunnen vertellen.
pi_76472978
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 09:10 schreef Moonah het volgende:
Kan het niet zo zijn dat ze bepaalde dingen pas op een latere leeftijd echt snappen? Dat ze als ze er eigenlijk te jong voor zijn het gewoon consumeren zonder er echt iets bij te voelen? Het inlevingsvermogen ontwikkelt zich immers pas later .
Dat weet ik wel zeker. Maar wat ze dan wel snappen en wat niet vind ik wel lastig. 's Avonds wil ze niet gaan slapen, want dan is het donker. Dat is eng en dan komen de spookjes. En de spookjes nemen spullen mee. Ze is overstuur omdat ze niet alleen wil zijn en bang is dat wij weg gaan. Hoe je daar dan mee om gaat, ook om het niet erger te maken dan het is, vind ik wel moeilijk. Het wel serieus nemen, maar ook niet het probleem groter maken dan het is.
*OUD heilige*
  woensdag 6 januari 2010 @ 13:05:27 #200
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_76478571
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 10:51 schreef YPPY het volgende:

[..]

Dat weet ik wel zeker. Maar wat ze dan wel snappen en wat niet vind ik wel lastig. 's Avonds wil ze niet gaan slapen, want dan is het donker. Dat is eng en dan komen de spookjes. En de spookjes nemen spullen mee. Ze is overstuur omdat ze niet alleen wil zijn en bang is dat wij weg gaan. Hoe je daar dan mee om gaat, ook om het niet erger te maken dan het is, vind ik wel moeilijk. Het wel serieus nemen, maar ook niet het probleem groter maken dan het is.
Heb je een lamp aan op haar kamer?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')