Elluk nadeel hep ze foordeelquote:Op maandag 4 januari 2010 22:50 schreef Moonah het volgende:
Het praten blijft ook nogal in het hier en nu. Beschrijvend van wat hij ziet, waar hij mee bezig is. Hoewel, gisteren en morgen gebruikt hij ook op een goede manier.
Woorden zoals MVD beschrijft komen al helemaaaaaal nog niet uit zijn mond!
En Pijpepippie kan hij ook niet zeggen!![]()
![]()
Mag ik je een juffentip geven Appelsap?quote:Op maandag 4 januari 2010 22:47 schreef appelsap het volgende:
Kijk mama, deze auto heb jij gekooptet he? Ja dat klopt, maar het is gekocht Damian, niet gekoopt.
Oja, deze auto heb jij gekochtet, he mama?
Goede tip en ik zal hem vanaf nu gaan toepassen! (Ik bedenk me nu ik het lees dat ik het vaker gehoord heb, maar niet meer aan gedacht.)quote:Op maandag 4 januari 2010 22:52 schreef Moonah het volgende:
[..]
Mag ik je een juffentip geven Appelsap?
Spiegel hem pedagogisch.
Dus niet herhalen wat hij fout zei, maar zeggen: "Ja dat klopt, ik heb deze auto gekocht."
Bij vlagen maak ik me druk, en bij vlagen kan ik er laconieker naar kijken. Gelukkig is mijn lief erg relativerend. Thies is en blijft hoe dan ook Thies. wat er evt ook 'zou zijn' , hij is een heerlijk, innemend, sociaal (gek he, lijkt zo tegenstrijdig), vrolijk, ondernemend kind.quote:Op maandag 4 januari 2010 22:51 schreef Vivi het volgende:
Jeetje Moon, anderhalf a twee jaar, dat is niet niks nee. Wat zijn die "andere signaaltjes" dan? (als je het wil vertellen hoor). En hoe voelde jij je erbij, bij die mededeling? En heb je zelf een *gut*-feeling of niet?
Hij is aan het experimenteren. Als jij zelf het goede voorbeeld geeft neemt hij dat op den duur zelf over. En hij weet dan ook zonder dat jij het benoemt dat zijn experimentje niet helemaal klopte.quote:Op maandag 4 januari 2010 22:55 schreef appelsap het volgende:
[..]
Goede tip en ik zal hem vanaf nu gaan toepassen! (Ik bedenk me nu ik het lees dat ik het vaker gehoord heb, maar niet meer aan gedacht.)
Ik vraag me alleen af wat voor gedachte er achter zit?
Alsof de duvel ermee speelde kwam er bijna elke keer wat tussen de afgelopen tijd waardoor dat dus niet ging. December en januari ben ik veel extra aan het werk, ook in de weekenden en dat gaat dus ook af van Devin & mij-tijd. We zitten gewoon in een erg drukke periode: 4 maanden geleden is Toby geboren, we zijn pas 2 maanden geleden verhuisd en niet lang daarna zat mijn verlof erop en moest ik ineens veel extra werken... De spaarzame tijd die we als gezin samen hebben is me erg dierbaar en wil ook het liefst met z'n vieren doorbrengen. Zoals Devin aan papa hangt hangt Toby namelijk aan mij, we moeten nog meer 1 geheel zien te gaan vormen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:36 schreef Nijna het volgende:
Kers, heb je de mogelijkheid om af en toe iets echt alleen met Devin te gaan doen?
Ik weet niet hoe vaak je Toby voedt en of het een optie is om eventueel een gekolfde voeding te laten geven door lief... Zodat Devin jou soms ook even helemaal voor zichzelf heeft?
Deepfreeze wat sneu zegquote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:22 schreef Deepfreeze het volgende:
Op het KDV ging dat gistermiddag ook mis. Hij raakte opeens in een situatie en moest daardoor huilen. De leiding kreeg er wel uit dat het iets met een auto was. Maar of hij nou pijn had, of dat de auto afgepakt werd, kan hij niet vertellen op zo'n moment. De leiding had hem dus wel getroost, maar hij had daarna grotendeels op de grote stoel gezeten. Zijn vriendje was er wel naast gaan zitten, dus hij was niet in zijn uppie, maar het is toch zo handig als hij het zou kunnen vertellen.
Thuis is hij verbaal wel handiger. Maar in drama-situaties kan hij weinig uitleggen. Dus ook moeilijk om hem dan goed te troosten (en beland hij dus bij ons op schoot voor een knuffel en om uit te huilen) Dat laatste vind ik eigenlijk wel moeilijk. Hij begrijpt wel veel, maar als hij niet zegt wat er is, heb je niks om uit te leggen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |