abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76399963
Kers, dat lijkt me lastig...

Mirte was net weer aan het spelen op haar kamer, dus ik om 3 uur naar boven om haar dan maar op te halen... Ligt ze te slapen... op het aankleedkussen. Dat heeft ze op de grond gelegd, hoes eraf gehaald, is erop gaan liggen en heeft de hoes als een dekentje over haar benen heen getrokken .
Waarom hebben we eigenlijk een bed....
Fake it till you make it...
pi_76400201
Mirte
Maar dus wel lekker een middagslaapje gehad!
Ik ben soms zo blij dat Chris zijn bed niet uitkomt als wij niet op zijn kamer zijn..
  maandag 4 januari 2010 @ 15:38:44 #128
108648 cattie
lieve moeder
pi_76400652
Kersjes, Ive heeft dat ruim 2 jaar gedaan, ik weet dus wat je doorstaat. Het is heel naar en pijnlijk. Uiteindelijk is Ive wel weer redelijk bijgedraaid, al is en blijft papa favoriet. maar ik mag nu ook weer dingen bij hem doen. Wat hier helpt is om Ive geen keus in favoriet te geven. Als ik hem verschoon, doe ik dat en bemoeit mijn man zich er niet mee. Ook voor je man is er een rol weggelegd. Hij moet heel duidelijk tegenover Devin zijn dat jij ook je met Devin mag/moet bemoeien en dat mama geen kus geven niet lief is. Zorg dat je man niet onbewust teveel zorg bij jou weg trekt. Als je meer wilt weten of wat kwijt wil kun je me altijd pm-en.
pi_76402294
DF, ze heeft inderdaad wel geslapen, hahaha. Mirte komt wel haar bed uit, al vanaf dat ze in een gewoon bed slaapt. In het begin haalde ze de halve kamer overhoop (lees: alle boeken in bed leggen enzo). Maar inmiddels gaat het beter. Als ze niet gaat slapen dan gaat ze zitten/staan spelen op haar kamer. Of zoals nu liggen slapen op haar aankleedkussen
Fake it till you make it...
  maandag 4 januari 2010 @ 18:27:45 #130
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_76407429
Mirte heb je lekker geslapen

Kersjes ik denk dat het ook gewoon de leeftijd is hoor. Linde kan ook heel erg "eisen" dat 1 van ons haar een schone luier geeft of naar bed brengt. Helaas voor haar heeft ze hier geen inbreng in en we merken dat dat wel scheelt. In het begin gingen we erin mee, maar op een gegeven moment ging ze niet alleen eisen dat bv ik haar naar bed ging brengen, maar ook dat ik dan op een bepaalde plek ging staan enzo. Tot zo ver en niet verder dus

Is je man misschien de afgelopen tijd meer vrij geweest met de feestdagen? Dat er zeg maar iets anders dan anders was? Linde is daar vaak heel gevoelig voor.

Overigens probeert ze bij ons ook vaak als ze van mij bv niet van tafel mag om het dan aan mijn vriend te vragen. Helaas voor haar vragen we dan vaak eerst: en wat zei mama daarvan? en dan is de lol er snel vanaf
  maandag 4 januari 2010 @ 19:32:10 #131
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_76410135
Hier ook wel peuterpubers zo af en toe.
Tis een beetje aanpoten, zeg maar

Vandaag hadden ze elkaar in de haren gebeten, want dat doet geen pijn
Of de deur openmaken (dat mogen ze niet zelf), want dan kan de 1 op de gang gezet worden
  maandag 4 januari 2010 @ 20:22:20 #132
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_76412245
Hier is Lilah zo rond de feestdagen met haar kin op de vensterbank gekletterd. Na een kort ziekenhuisbezoek is het keurig op elkaar geplakt en dat leek best goed te gaan tot de eerste keer douchen een paar dagen later. Korst eraf, maar nog niet zo'n probleem. Totdat ze uit nijd met d'r kin op de rand van haar bed knalde omdat ze niet wilde slapen . Alles weer helemaal open en onder het bloed.

En nu is het rood en lelijk en volgens mij net zo'n grote gleuf als het oorspronkelijk was vóór het plakken. Ik heb er al een paar keer 's avonds een pleister met jodium opgeplakt, maar het lijkt niet echt te helpen, want het gaat steeds weer een beetje open omdat het op een rotplek zit . Maar ik kan het ook niet meer opnieuw laten plakken nu. Hebben jullie nog tips voor een voorspoedig herstel?
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  maandag 4 januari 2010 @ 20:46:18 #133
144006 chacama
Ondernemend!
pi_76413499
Ik moet eigenlijk nog bijlezen, maar snel gescand zie ik heeeeeeel veel kleine peuterpubertjes met al hun eigenaardigheidjes tot aan óvergeven uit protest aan toe. Ik heb er weleens van gehoord, maar geen ervaring mee. Zal mijn oppas een vragen die heeft er geloof ik mee te maken gehad.

En Lilah-meisje op je zere plek. Kim, niet echt advies. Zei de HA dat ie niet meer geplakt kon worden? Kan het dan niet evt, gehecht worden. En inderdaad zoveel mogelijk een pleister er op. Maar goed dat deed je al.
  maandag 4 januari 2010 @ 21:54:26 #134
11682 Moonah
Jolie femme
pi_76417045
Kim, ik zou er even mee terug gaan naar de HA. Het zit natuurlijk wél in haar gezicht...

Chacama weer terug met de meiden (en man)! WB!

Kersjes, wat naar zeg. Goed dat je het hier vertelt. Ik moest ook meteen aan Catiie denken. Gelukkig trouwens Cattie, dat het nu toch wat beter gaat. Ik heb regelmatig aan je moeten denken. want soms heeft Thies ook van die papa-perioden. ThankGod niet zo extreem, en het wordt ook gecompenseerd met mama-perioden. Wij gaan er mee om zoals Books het zo'n beetje omschrijft.
Veel succes en sterkte Kersjes. Ik kan me je pijn en verdriet heel goed voorstellen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 4 januari 2010 @ 21:55:03 #135
11682 Moonah
Jolie femme
pi_76417081
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:32 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
Vandaag hadden ze elkaar in de haren gebeten, want dat doet geen pijn
Of de deur openmaken (dat mogen ze niet zelf), want dan kan de 1 op de gang gezet worden
geweldig!
  maandag 4 januari 2010 @ 21:57:11 #136
14746 k_i_m
pi_76417195
Ik ben met haar naar de spoedeisende hulp geweest omdat het in het weekend was. En omdat er nu wel een korst op zit die "de gleuf" opvult, valt er weinig te plakken denk ik. Gelukkig moet ik weer 4 dagen werken zodat ik lekker makkelijk langs de HA kan .
In my life
Why do I smile
  maandag 4 januari 2010 @ 22:00:36 #137
11682 Moonah
Jolie femme
pi_76417397
quote:
Op maandag 4 januari 2010 21:57 schreef k_i_m het volgende:
Ik ben met haar naar de spoedeisende hulp geweest omdat het in het weekend was. En omdat er nu wel een korst op zit die "de gleuf" opvult, valt er weinig te plakken denk ik. Gelukkig moet ik weer 4 dagen werken zodat ik lekker makkelijk langs de HA kan .
Buitengewoon verlof? Ik zeg maar iets raars... Lijkt me toch wel iets waar een werkgever ontvankelijk voor moet zijn. Is toch een medisch noodzakelijke handeling en begrijpelijk dat je dat niet aan een oppas kunt overlaten. Toch? Of heb je een lastige werkgever wat dat betreft?
  maandag 4 januari 2010 @ 22:07:11 #138
14746 k_i_m
pi_76417772
Ik heb geen idee, ik werk er pas 3 maanden en heb nog geen vrij hoeven nemen voor dit soort zaken. Ik denk wel dat het feit dat mijn wederhelft thuis is op enige weerstand gaat stuiten .

Aangezien ik ook al in mijn eentje in het ziekenhuis zat omdat hij dacht dat het wel meeviel ben ik er eigenlijk zo sjagerijnig van dat ik het niet meer aan hem wil vragen .
In my life
Why do I smile
pi_76417983
Haha in de haren bijten omdat het geen pijn doet.
Wel goed bedacht!

Kim kan je niet eerst naar de huisarts bellen om te vragen wat je het beste kan doen?
Ik zou het anders ook niet weten.

Qua zindelijkheid begint het hier eindelijk ergens op te lijken. Met kerst heeft Damian zijn nichtje op de wc zien plassen en nu wil hij zelf ook. Hij plast meerdere keren per dag op het potje/wc, vooral 's avonds. Dan lijkt hij wat meer rust in zich te hebben en voelt dan ook beter aan dat hij moet plassen.
  maandag 4 januari 2010 @ 22:13:14 #140
11682 Moonah
Jolie femme
pi_76418099
quote:
Op maandag 4 januari 2010 22:07 schreef k_i_m het volgende:
Aangezien ik ook al in mijn eentje in het ziekenhuis zat omdat hij dacht dat het wel meeviel ben ik er eigenlijk zo sjagerijnig van dat ik het niet meer aan hem wil vragen .
Hup, zet die koppigheid trots opzij en vraag of haar vader met haar naar de dokter gaat!
  maandag 4 januari 2010 @ 22:14:21 #141
11682 Moonah
Jolie femme
pi_76418163
Fijn Appelsap!
Uiteindelijk merk je het ook in (minder) luiers sjouwen.
Wij zitten nu op 1 á 2 luiers per dag ('s nachts, en als we echt lang weggaan).
pi_76418996
Kersjes, wag goed dat je het wèl vertelt hier. Goede tips al van iedereen hier, ik hoop voor je dag Devin vlug weer wat meer naar jou toetrekt.

S is echt binnen no time zindelijk geworden! Alleen 's nachts nog een luier, overdag helemaal nooit meer. Naar de stad, in de auto, wat langer aan het wandelen: het gaat allemaal goed.

En hij praat zo leuk. Hele verhalen. "Mama, ik zag vandaag een mens die helemaal verkeerd reed. Die kende ik helemaal niet. Ik stond bij hef stoplicht, terwijl het rood was en toen..." Zó leuk en knap!
pi_76419207
Yeuh, zindelijke peuters

Lis heeft helemaal geen luiers meer, ook 's nachts niet Dat was bij haar broer een iets langer traject zullen we maar zeggen

Lief die verhalen hè, MvD?

K-i-m, ik zou het toch ook wel even laten bekijken hoor. Straks krijg je er nog spijt van...
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_76419413
Wat knap dat dat soort dingen allemaal goed gaan!
Hebben jullie het meteen bij het KDV (oid) gemeld toen jullie kindjes bezig waren met zindelijk worden?
Ik twijfel een beetje. Ik wil het leuk houden voor Damian en er niet teveel druk achter zetten, maar aan de andere kant zou het misschien ook goed kunnen zijn. Nu plast hij alleen 's avonds op het potje of op de wc omdat hij overdag gewoon weinig thuis is.
  maandag 4 januari 2010 @ 22:39:46 #145
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_76419441
Leuk MvD! Dean vraagt ook steeds allerlei wat " abstracte"woorden betekenen . "Dus", bijvoorbeeld . Daaraan merk je dat ze echt met taal bezig gaan.

Kim ! Getsie, kan je niet even telefonisch overleg plegen met de huisarts?

Moonah, hoe is het nu met het praten van Thiesje dan? Er was toch niets bijzonders aan de hand begreep ik?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  maandag 4 januari 2010 @ 22:42:25 #146
14746 k_i_m
pi_76419567
quote:
Op maandag 4 januari 2010 22:34 schreef snoopy het volgende:
Yeuh, zindelijke peuters

Lis heeft helemaal geen luiers meer, ook 's nachts niet Dat was bij haar broer een iets langer traject zullen we maar zeggen

Lief die verhalen hè, MvD?

K-i-m, ik zou het toch ook wel even laten bekijken hoor. Straks krijg je er nog spijt van...
Ik heb al spijt dat ik niet een tweede keer ben teruggegaan om het te laten plakken .
In my life
Why do I smile
pi_76419652
Oh ja, die wond van Lilah klinkt eng. Ik zou mijn vent er toch van overtuigen, denk ik. Sterkte ermee, kim!
  maandag 4 januari 2010 @ 22:46:48 #148
11682 Moonah
Jolie femme
pi_76419784
quote:
Op maandag 4 januari 2010 22:39 schreef Vivi het volgende:
Moonah, hoe is het nu met het praten van Thiesje dan? Er was toch niets bijzonders aan de hand begreep ik?
Nou, dat weten we dus (nog) niet. Ik heb laatst een tussenevaluatie met de logopediste gehad en zij vond dat er tot nu toe te weinig vooruitgang is geboekt. Hij gaat wel vooruit, maar voor anderen is hij toch behoorlijk onverstaanbaar. Sommige klanken en ontwikkelingen zijn leeftijdsadequaat (zinnen van >6 woorden, ontwikkeling van dubbele klanken st-/bl-/tr- ) maar als de logopediste een indicatie zou moeten geven komt ze op een achterstand van anderhalf á twee jaar.
En aangezien er nog wat andere signaaltjes zijn én er Asperger in de familie zit, zijn we er op voorbereid dat hij mogelijk iets in het autistisch spectrum kan hebben.

(Zo Trui, Moonah is uit de kast ).
pi_76419849
Ooh Storm is dan al wel echt ver met praten zeg. Wat ontzettend leuk en goed! Lijkt me heerlijk om dat te horen.

Damian lijkt tegenwoordig wel een duitser. Hij plakt achter elk voltooid deelwoord et ...
Kijk mama, deze auto heb jij gekooptet he? Ja dat klopt, maar het is gekocht Damian, niet gekoopt.
Oja, deze auto heb jij gekochtet, he mama?
  maandag 4 januari 2010 @ 22:48:31 #150
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_76419884
Oh dat is ook niet leuk Moonah Tis ook niets wat je nu al kan testen bij hem ofzo :-/
I`m not weird. I`m limited edition.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')