abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76264206
P_iglet wat fijn zeg! En het CB tsja wat zullen we daar eens van zeggen
pi_76267965
Die Pepijn . Dat WIL ik niet
Fake it till you make it...
pi_76268511
Laten jullie jullie peuters vannacht gewoon doorslapen of maken jullie ze om 12 uur wakker? Linde heeft vorig jaar om 12 uur het vuurwerk gezien omdat ze toen de hele avond ziek was en moest overgeven. Dit jaar "vieren" we het lekker met zijn viertjes thuis, maar ik twijfel nu nog of ik haar om 12 uur wakker zal maken
pi_76269291
Pepijn logeert bij opa en oma omdat t_igger en ik beide nachtdienst hebben vannacht.
Maar opa & oma heb ik wel geïnstrueerd om Pepijn wakker te maken om uiterlijk half 12. Ze hebben een behoorlijk groot huis en ik vrees dat ze hem anders niet meer horen als hij wel door het vuurwerk wakker wordt.
Daarbij is Pepijn heel makkelijk met wakker maken en vond hij vorig jaar het vuurwerk prachtig.
pi_76274935
Wij laten Mirte gewoon liggen, tenzij ze zelf wakker wordt. Maar ze zijn de hele dag al aan het knallen en ik hoop dat ze er zo aan gewend is nu dat ze er straks lekker doorheen slaapt. We zien wel.
Ze weigert nog steeds te slapen 's middags, maar eind van de middag was het allemaal weer niet ok. Huilen, dreinen, brullen. Dan zit ze zichzelf zo in de weg, mn grote kleine peuterpuber
pi_76275738
Oh nee, no way dat ik Thies wakker maak! Ik hou rond 12 uur de babyfoon wel goed in de gaten, voor het geval hij wakker wordt van het geknal, maar vorig jaar is hij er ook doorheen geslapen, dus het zal wel loslopen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_76276493
Tsja ik twijfel nog steeds, maar misschien wordt de keuze al voor ons gemaakt want Linde heeft enorme last van obstipatie en het is hier nu dus al 2 uur lang D R A M A... Nou ja we zien wel Het is trouwens geen kwestie van niet kunnen, maar eerder van niet willen. Volgens de huisarts komt dit redelijk vaak voor op deze leeftijd. Zijn er hier ouders die er ook ervaring mee hebben?
pi_76277102
Hier gelukkig (nog) niet Stiemie. Maar verschonen is op het moment wel drama. En of dat nou is doordat ze laatst haar billen stuk had... maar liefst zegt ze niks en als je dan ontdekt dat ze verschoont moet worden gaat ze nee roepen. Misschien ook gewoon peuterpubertijd hoor, want ze roept zo ongeveer om alles nee op het moment...

Wij zijn aan het babysitten op buurmeisje via de babyfoon, hopelijk slaapt zij ook lekker door straks.
Papa zit in het ziekenhuis bij mama die net bevallen is vanmorgen.
pi_76277282
Ja dat nee is heel bekend in alle varianten (NEE! NEEHEEEE! nietus! williknie! doe ik niet! etc ) Ben blij dat vandaag er eindelijk bijna op zit want het was echt geen leuke dag. Huilen om alles, drammen, slaan, klieren, uitdagen en nog veel meer... Nou ja nieuw jaar, nieuwe kansen dus we beginnen morgen weer met frisse moed. Nu eerst een oliebol

Verschonen is hier ook een probleem. Ook al zwermen de bromvliegen om haar heen, dan nog kan ze met zekerheid beweren dat ze NIET gepoept heeft
pi_76277344
Die bromvliegen heb ik nog niet voorbij zien komen hier . Maar ook steevast als ze in bed ligt tussen de middag he... je kan na een half uur gaan kijken en dan ruik je het al als je de kamer binnen komt .
Heel af en toe komt ze het zelf melden dat ze gepoept heeft, heeeeeel af en toe.
pi_76279048
Ik maak Damian rond half 12 wakker en vraag dan gewoon wat hij zelf wil.
Hij heeft zelf al de hele dag gezegd dat hij graag het vuurwerk wilde zien, dus ik neem aan dat hij er gewoon uit komt.
  vrijdag 1 januari 2010 @ 09:40:32 #62
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_76286419
Arwen heeft zo te lezen een bijzondere verjaardag gehad, met taart! Gefeliciteerd nog

Pepijn, wat ben je toch een bijzonder jochie

Hier is het tegenwoordig ook elke keer paniek als hij gepoept heeft: "niet schone luier geven!!". Maar met een beetje omkoperij en af en toe grof geweld lukt het dan toch wel, al moet je heeeeel snel zijn want er zijn 1001 leukere dingen te doen dan wachten tot je eindelijk weer verschoond bent...

Devin slaat zijn middagslaapjes ook steeds vaker over. Of soms inderdaad gewoon in bed liggen, toch even rusten en dan is hij "echt klaar met slapen".
Sowieso is alles "echt" tegenwoordgi: echt mooi, echt lekker, echt bang, echt honger, soms zelfs echtechtecht

Gister rare dag geweest met overdag ook al veel vuurwerk, het vooruizicht van oud en nieuw en papa's verjaardag om 12 uur. M. kwam ook redelijk vroeg thuis van z'n werk wat natuurlijk raar was want papa komt toch pas thuis als het donker is???
Hij wilde 's avonds niet naar bed. was ook bang voor voor het vuurwerk en heeft uiteindelijk 'n uurtje in ons bed geslapen en de rest van de avond lekker opgebleven, bij wijze van uitzondering.
Lekker beneden gezeten, oliebollen gegeten en chips, sterretjes afgestoken... we hadden echt een klein feestje en het was zo gezellig en speciaal
Om 12 uur naar buiten gegaan en hij vond het verschrikkelijk, was doodsbang dus we stonden al gauw via het keukenraam naar buiten te kijken hoe M. vuurwerk ging afsteken. Maar dat mocht ook niet, totale paniek en papa moest ook naar binnen toe. Vermoeidheid zal ook wel een rol hebben gespeeld geloof ik, meneer lag in ieder geval om 0:30 in bed, is vannacht nog meerdere keren huilend wakker geworden maar slaapt nu nog steeds

Gelukkig nieuwjaar allemaal!!
.... met gevoel voor drama....
  vrijdag 1 januari 2010 @ 09:41:02 #63
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_76286421
oeps...
  vrijdag 1 januari 2010 @ 13:23:59 #64
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76289241
wij hebben eli ook niet wakker gemaakt. we zijn om 12u wel na de champagne (water voor mij ) naar boven gegaan om te kijken of het goed ging. een half uurtje bij hem in de buurt gebleven en door het raam vuurwerk gekeken. om 1:30u werd hij toch hysterisch wakker
we waren bij mn ouders, dus dat was allemaal ineens eng en zo...
uiteindelijk hebben we hem bij ons in bed genomen, alwaar hij prinsheerlijk heeft geslapen

hier nog geen ervaring met een poep-weigerende peuter... al was hij vanochtend wel lekker bezig aan tafel. ging er helemaal goed voor zitten en zodra hij min of meer klaar was, wilde hij niet meer zitten! moest direct veschoond worden. naja, we hadden hem ook niet veel langer in de stank laten zitten, maar toch. was wel bijzonder.

kan linde niet uitleggen waarom ze de poep ophoudt? lijkt me wel heel ingewikkeld, hoor!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_76289562
Kersjes klinkt wel erg gezellig zo om oudejaarsavond te vieren (op het angst voor vuurwerk gedeelte na dan)

En Eli ook al wakker geworden door de knallen

Beide dames zijn er hier volledig doorheen geslapen en er was best veel en heftig vuurwerk. (dichtbij centrum Amsterdam en groot feest in de buurt). Vanmorgen hebben ze heerlijk tot 9 uur uitgeslapen dus papa en mama kunnen er ook weer even tegen

Davinia geen idee waarom Linde dan niet wil poepen. Ze heeft wel een keer echt obstipatie gehad en dan doet het na een paar dagen natuurlijk pijn als je wel gaat. Daarbij heeft ze toen denk ik een soort kloofje opgelopen en dan blijft het pijn doen. Van de dokter hebben we toen movicolon gekregen om de poep wat zachter te maken en toen ging het even weer prima. Maar ja als ze dan enthousiast aan het spelen is, houdt ze het op omdat ze haar spel niet wil onderbreken en dan gaat het na een tijdje weer zeer doen, waardoor ze het weer ophoudt, waardoor het weer meer pijn gaat doen etc. En dan kom je in zo'n cirkeltje terecht....

Het ergste is dat je dan ziet dat ze veel pijn heeft, maar je kan helemaal niks voor haar doen Helaas herken ik het zelf ook wel (heb een spastische darm). We letten trouwens al erg op wat we eten. Alleen volkoren pasta, zilvervliesrijst, bruin brood, veel fruit en rauwkost etc.
pi_76290130
Krijgt ze dan wel genoeg vet binnen? Schijnt dat peuters dat sowieso al snel te weinig krijgen, en jouw rijtje klinkt wel erg gezond
pi_76290506
Oh maar vet eten we ook genoeg hoor. Gebakken aardappeltjes, (pinda)kaas, boter, vlees(waren), kokosbrood. Gewoon gevarieerd zeg maar alleen als er een volkoren of variant met meer vezels is, eten we die.
  vrijdag 1 januari 2010 @ 14:21:09 #68
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_76290619
Stiemie, vezels zijn wel heel fijn voor het poepen, maar als je er veel van eet en niet voldoende drinkt dan bereik je het tegenovergestelde van wat je wil! Misschien drinkt ze gewoon niet genoeg?

Weet je vast wel, maar ik zeg het toch maar even
  vrijdag 1 januari 2010 @ 14:29:52 #69
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_76290875
Hoi! Ik begin het dreumestopic een beetje te ontgroeien met Cruella de Sleurder dus ik kom alvast hier meelezen
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_76290997
whaha TF, vertel eens over cruella de sleurder, ben benieuwd!

Iedereen een goed 2010 gewenst!
We hebben Meike lekker laten liggen, en ze is overal dwars doorheen geknort.
Ze is de laatste dagen enorm gezellig, we genieten vreselijk veel van haar!
Kleine kwebbeltante!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_76291235
Welkom Cruella

Karin wat fijn zeg. Lekker dat ze ook zo goed heeft geslapen! Vindt ze Lars inmiddels ook wat liever?

Kersjes drinken gaat wel heel moeizaam bij Linde. We letten er dan ook heel goed op dat ze dat voldoende doet. Gelukkig hebben we ontdekt dat ze rietjes heel spannend vindt, dus dat scheelt een heleboel! Ze drinkt sowieso 's morgens een bekertje met thee, en dan over de rest van de dag nog zo'n 4 bekertjes met sap/water/roosvicee laxo/limonade/melk.
pi_76291563
Stiemie, het gaat steeds wat beter met Meike en Lars samen.
Ze wil hem ab-so-luut niet op schoot, maar ze is wel vaak voor Lars aan het kleuren/knippen weetikveel. Komt dan weer met een kunstwerkje aan, zwaait ermee voor Lars' neus, kijk eens Lars voor jou!
Of soms geeft ze haar lievelingsknuffel heel even aan Lars als hij huilt, erg lief van haar.
Ze vindt alleen wel dat Lars soms gemeen is, dan zitten ze samen op mijn schoot, en Lars beweegt zijn beentjes, dan is Meike er stellig van overtuigd dat Lars haar schopt....
Ik kan uitleggen wat ik wil, maar dat krijg ik er nog niet uit. Maar over het algemeen gaat het steeds beter met die 2! Heel fijn!

Lastig dat poep-gedoe! Ik heb er geen tips voor, heb ik met Meike nooit gehad....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_76291690
Oh dat klinkt inderdaad alsof het al veel beter gaat Dat van die lievelingsknuffel is wel heel schattig!

Linde heeft datzelfde met een jongetje van de opvang. Ze blijft maar zeggen dat hij haar slaat, maar dat jochie is 9 maanden en die snapt het gewoon nog niet zo... Die wil gewoon meespelen. Maar ja leg dat maar eens uit aan een peuter
  vrijdag 1 januari 2010 @ 15:10:06 #74
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_76292112
Met obstipatie zou het wel eens zinvol zijn om heel goed naar het eet- en drinkpatroon te kijken.
Heel veel laten drinken dan wil het ook weleens los komen.
(Ik had zelf ook spastische darmen volgens een arts, blijkt nu toch een lactose-intolerantie te zijn, het niet meer eten van lactose geeft zoveel opluchting!)

Lotte was gister ook panisch voor het vuurwerk voerdag. Steeds maar gerust proberen te stellen. 's nachts is ze niet wakker geworden.
pi_76292777
Hier hebben beide dames lekker door het vuurwerk heen geslapen .

Ahw Meike, wat lief!

Cruella...? Vertel TF...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')