abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 januari 2010 @ 15:58:06 #226
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_76525973
Ik denk dat Anna het nooit zou kunnen accepteren als ik een koekje uit het raam zou gooien. Ze zou naar beneden lopen, deur open doen en het koekje uit de voortuin vissen.
Of gewoon keihard gaan krijsen. Vind ze ook heel leuk nl...
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_76526507
Herkenning alom Stiemie... Hier is ook zo'n anderhalf uur gezongen en gespeeld en boos geworden omdat ze niet mee mocht naar beneden. En toen ik Iris om half 3 de fles had gegeven en ging kijken lag ze te slapen (met een poepluier, dus heb ik haar toch maar wakker gemaakt om te verschonen...)
Fake it till you make it...
pi_76542550
Heeft Linde nog geslapen?
De mijne is bovenop zijn boek in slaap gevallen vanmiddag (na 30-45 lezen en babbelen). Hij heeft de gewoonte om knuffels onder zijn rug te stoppen. Maar blijkbaar is een boek ook lekker zacht

Ik geloof dat ze Chris op het KDV hebben leren gekke-bekken-trekken. Hij probeert nu steeds aandacht te trekken op die manier. En houd je lachen maar in als je kind van die idiote koppen trekt (met zijn vingers zijn oogleden naar beneden houden, of zijn ogen groot maken met wenkbrauwen omhoog). Ziet er zo lollig uit.
Hij is sowieso wel een clown, expres van de bakfiets vallen, spulletjes verstoppen, bij het aankleden alles precies verkeerd doen etc.. Is dit de leeftijd, of karakter
  vrijdag 8 januari 2010 @ 12:04:57 #229
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_76557847
Hier gaat het ronduit slecht met het slapen. Als sinds dat ze geopereerd is aan haar amandelen heeft ze nachtmerries en kan ze niet meer alleen zijn. Zodra het donker word is ze superbang en slaapt heel slecht in met het hoogtepunt dat we van na de sinterklaas iedere avond rond 1 of 2 uur pas een slapende K hebben die met het minstgeringste geluid in blinde paniek wakker wordt. De afgelopen week hebben we E uit logeren gestuurd na drie nachten tot 5 uur 's ochtends in de weer geweest te zijn. Mijn lief was gelukkig nog een weekje vrij en ieder grapje dat ze maakt al maanden komt weer terug bij het ziekenhuis dus wij zien naar de huisarts gegaan en hebben nu melatonine 0,01 mg gekregen en dit nu 3 avondjes gebruikt en inderdaad ze slaapt in tussen 20.00/20.30 (heel verschil en wel op de bank) maar wordt dan na twee uurtjes wakker als een volwassen puber zeg maar met slaan/schoppen/krijsen enz. en het lijkt ons alsof in paniek raakt omdat ze het inslaap moment niet zelf heeft bepaald.

Het rare is dat ze dus wel de hele dag kan spelen maar wel tig keer zegt ik ben moe en dat horen we nu niet meer dat is een verschil maar wij hebben het zolang uitgesteld de medicijnen en nu we begonnen zijn nog niet echt overtuigd en twijfelen of we er wel mee door moeten gaan.

Ze is er de rest van de nacht onrustig door terwijl als ze zelf laat gaat slapen wel rustig doorslaapt. (klinkt dit nog logisch?). Maar goed we hebben nog een andere stap ook genomen en we gaan naar Villa Kakelbont in Gouda met haar (bij uitzondering behandelen ze kinderen onder de vier jaar als het echt noodzakelijk lijkt en volgens de huisarts is dit inmiddels wel zo. Dat is een kindertherapeut die een traumatisch iets er spelende wijs uit wil krijgen. Het is sneu want ze is inmiddels een bleekneusje en gaat ook bijna niet naar de psz omdat als ze heel haar ritme omprobeert te gooien alleen proberen wij er toch een dag/nacht ritme in te houden.

Het probleem echt ontstaan na haar opname in Leiden en ondanks dat een van ons er de hele nacht ook bij was is er waarschijnlijk iets gebeurd in haar beleving dat haar heel erg in de weg zit en alles is al werkelijk geprobeerd van slaaptraining/vijf minutentraining/huilen/lief doen/boos doen enz. enz. Ze durft bijvoorbeeld als het gaat schemeren niet meer zelf naar het toilet of naar de keuken omdat het te donker is (nooit last van gehad) of als ze een keertje niet luistert en je zegt van waar zijn je oortjes dat zijn ze standaard in het ziekenhuis. Of als ze iets zoekt en je vraagt wat dan zegt ze oh het ligt in het ziekenhuis. Of als we weggaan met de auto dan wil ze naar het ziekenhuis. Het is heel dubbel allemaal en gewoon vervelend dat hierdoor het slapen ech dramatisch is geworden.

Daarom zijn we hier zo weinig puur omdat het hier echt niet lekker gaat op slaapgebied. Verder is ze wel echt een lieve peuter die heel erg van spelen/lezen/puzzelen/knutselen en koken houdt dus daar ligt het niet aan alleen is ze helemaal oververmoeid.

Sorry voor de megalange post overigens.
pi_76565682
Wat heftig Books, een angst die zo diep zit. Hopelijk kunnen ze in Gouda het probleem eruit krijgen!
Veel succes ermee!
  vrijdag 8 januari 2010 @ 20:33:34 #231
144006 chacama
Ondernemend!
pi_76577763
Geeft toch niets Books. Daar is het topic toch ook voor! In elk geval veel sterkte. Het eerste wat bij mij op kwam, was een co-sleeper. Maar weet niet op dat mogelijk is bij jullie. Kan ze bij jullie op de kamer slapen zodat ze niet alleen is? En is misschien een kleine zaklamp een extra hulpje bij de schemer. Dat ze macht heeft over het donker. Het zijn natuurlijk maar tussenoplossingen omdat het trauma aangepakt moet worden, maar het is een idee misschien. In elk geval heel erg veel sterkte want het is slopend die gebroken avonden/nachten.

Chris, grappenmaker. Denk dat het ook een karaktertrek is. Maud maakt wel grapjes, maar toch weer anders dan Chris.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 21:33:01 #232
11682 Moonah
Jolie femme
pi_76580282
Oh Books, wat erg en wat zielig voor K.
En zwaar voor jullie. Jeutje... Heel fijn dat de HA jullie serieus heeft genomen en je heeft doorgestuurd. Ik hoop van harte dat K alles kan verwerken en dat er weer rust komt in jullie grietje.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 22:31:07 #233
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_76582712
Books dat lijkt me heel zwaar zeg om te zien dat het zo'n impact heeft op je kindje. Hopelijk kan Villa Kakelbont jullie verder helpen.
pi_76582971
Books, wat rot!
  vrijdag 8 januari 2010 @ 22:43:29 #235
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_76583205
Books, hier ook slaap probleempjes, maar nog lang niet zo heftig!
Hoop dat ze de oorzaak kunnen vinden!
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  vrijdag 8 januari 2010 @ 22:47:36 #236
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_76583350
Books, wat rot zeg..hopelijk kan er iets mee gebeuren wat helpt!

Mijn zoon is officieel verliefd op mij . Hij zegt het steeds en hij zoekt jurkjes voor me uit die op de waslijn hangen en dan moet ik die aantrekken en rondjes draaien op muziek, en dan roept ie steeds dat ie het zo'n "mooie jurkje mama " vindt .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 22:54:40 #237
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_76583595
Ah Vivi dat klinkt wel heeeeel schattig zeg! Lijkt me toch wel wat zo'n zoontje dat later met mama wil trouwen Kijkt vriend lief aan

Linde zegt ook vaak "Ik vind je zo lief mama", maar die is zo uitgekookt dat het meestal vooraf gaat aan de vraag "mag ik een koekje/ een doosje krentjes / kleien etc"
  zaterdag 9 januari 2010 @ 13:55:40 #238
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_76597911
Chaca ze slaapt al bij ons sinds mei. Toen had ze iedere keelontstekingen en braakte ze heel erg en was ze benauwd en toen mocht ze bij ons slapen op een bedje naast ons bed. Op een gegeven moment was dat ook al te ver van ons vandaan en nu slaapt ze al vanaf juli zo'n beetje bovenop mijn lief. Als ze heel erg over de kook is dan komt ze tussenin en dan wil ze van ons allebei een handje en dan zakt ze langzaam weer weg. We kregen gister al de papieren omdat de huisarts er vaart achter het gezet en nu moeten wij samen de 27e al zonder K en dan daarna gaan we met K. Het is inderdaad prettig dat de huisarts meedacht/denkt. Hij was al op de hoogte en wij hebben het zelf steeds uitgesteld maar wij zijn echt over onze slaap heen ook en zijn duf en nu slapen wij gelukkig ook vroeg en toch scheelt dat voor onszelf ook al een stuk.

Bedankt trouwens allemaal voor jullie reactie's.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 13:58:51 #239
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_76598016
Vivi dat klinkt wel erg lief hoor!

Bijdehandje Stiemie... Hier zitten we nu in de fase van echt gaan spelen met de poppen en toedekken, eten geven, voorlezen enz. enz. Heel leuk om te zien.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 22:27:58 #240
144006 chacama
Ondernemend!
pi_76614993
Dan is het zeker super dat jullie ha zo goed meedenkt. Nogmaals heel veel sterkte

Vief, wat klinkt dat heerlijk zo'n verliefd jochie

En Stiemie, heerlijk bijdehand grietje heb je.

Wij zijn vanavond naar de kerstboomverbranding geweest. En mijn kleine meid is echt een kind van d'r moeder. Fleur liep wat rond op zoek naar bekende, maar Maud heeft samen met mij zich laten betoveren door het vuur. Ze is nog geen elf, maar als ze dan nog steeds diezelfde passie voor vuur heeft, mag ze naar de vrijwillige jeugdbrandweer.
pi_76615208
Books, wat een heftige nasleep van die ziekenhuisopname, jeetje.
Sterkte met alles!

Vivi, aaaaah flieft op mama.....lief!

Chaca, dan vond ze vuurwerk ook mooi zeker! Meike vroeg ook al of ze vuurwerk mocht aansteken....maffie.

Meike ligt nu lekker te slapen met een ui vlakbij dr. Je ruikt em door het hele huis.... buh
Maar ik hoop dat ze nu wel lekker doorslaapt, want de vorige nachten is het moord en brand omdat haar neus verstopt zit.

Gister is ze met opa en oma in de trein geweest. Op het perron had ze al praatjes voor 10, "oma komt de trein zo....? Het duurt wel lang....misschien is er wel een wiel af!" Later in de trein had ze Koos Konijn bij zich, en die bibberde want hij was zo bang....
Op plaats van bestemming bleef ze maar roepen: "kom nou opa! Straks gaan de deuren dicht!" ze was o zo bang dat opa niet op tijd de trein uit was.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zaterdag 9 januari 2010 @ 22:39:23 #242
144006 chacama
Ondernemend!
pi_76615361
Absoluut en ze heeft ook vol trots de sterretjes vast gehouden. Dat koppie glunderde van plezier.

Meike, wat een avontuur zo met opa en oma in de trein. Wat leuk dat ze het nu ook echt beleven. Wat is het toch een heerlijke leeftijd.
pi_76616593
Books wat heftig zeg! Heel veel sterkte!
pi_76616807
Jemig Books, zoveel angst.. wat een problemen voor jullie meisje. Sterkte ermee en ik hoop dat de oplossing snel gevonden is.

Ooh Dean, wat ben je toch een lieverd.

Meike en de trein, wat een spanning maar zo te horen vond ze het stiekem toch ook wel leuk!?
Damian is helemaal gek op de trein. Het liefst zou hij elke dag een reisje maken!
pi_76623946
ivm computer voor reparatie, ff heel weinig online... hopelijk tot gauw!
Fake it till you make it...
  zondag 10 januari 2010 @ 11:11:34 #246
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_76625214
Meike op reis! Treinreizen is ook spannend en leuk, ik kan me nog goed herinneren dat ik dat als kind ook altijd zo tof vond

Books, wat naar voor K. zeg. En voor jullie is het natuurlijk ook geen pretje allemaal... Sterkte

Dean, wat een versierder ben je

Chacama, wat gaaf, later lekker samen fikkie stoken enzo!!

Devin is ziek, sinds gisteren heeft hij waterpokken! Tel daarbij een flinke verkoudheid op en je krijgt een heel zielig en koortsig jochie dat nu op de bank ligt met zijn dekens en ondanks dat en de paracetamol blijft zeggen dat hij het zo koud heeft. Arm schaapje
Van jeuk is gelukkig (nog) geen sprake maar het is zo sneu hem zo suffig te zien. Nou ja, hoort erbij en gaat allemaal wel weer over. Zolang hij nog grapjes kan maken en babbels heeft zal het wel goed zijn!
.... met gevoel voor drama....
  zondag 10 januari 2010 @ 11:27:12 #247
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_76625554
Hier ook een zieke lotte, hoesten en hoesten en hoesten. De koorts is denk ik al minder, hoe meten jullie die? Ze laat zich niet goed temperaturen.
Ze heeft ook al 6 huilbuien gehd vanmorgen geloof ik. Ze wilde verven, maar dat mag pas vanmiddag van mij, Soms moeten ze ook leren dat het een keer nee is.
pi_76626626
Hier ook al een snottebel, maar verder wel vrolijk. Nu lekker met papa aan het dansen op K3

Ik80, bij Chris voel ik het vaak alleen met de hand op zijn bovenrug/nek, als dit erg warm is dan toch de thermometer.. Of als hij zich echt ellendig voelt. Eigenlijk wil ik nog een oorthermometer voor de grove schatting, en dan wel rectaal als het echt hoog is..

En wat een lieve Dean

Devin en Lotte, beterschap!!

Wat leuk dat Meike die treinreis zo leuk beleefde!

Chris is echt zo vrolijk dit weekend. Af en toe wel een bui, maar ook zoveel lachen en geintjes maken. Hij ging er vanochtend al met papa's slof vandoor. En dan zo'n heerlijk ondeugend koppie erbij
En hij is nu echt over naar mt 98.. Alle 92 shirts zijn naveltruitjes.. Alleen broeken is 92 eigenlijk nog wel net te groot. Dus een dikke maat verschil tussen boven en onder..
pi_76653559
ik80 is een oorthermometer iets voor jullie misschien?
Als Meike erg ziek is mag ik haar wel temperaturen, maar op zich kan ik aan haar vaak wel voelen of ze koorts heeft. Ik meet dan 1 keer om te kijken of het niet mega de mega hoog is en verder geloof ik het wel.
Dan geef ik haar een zetpil.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zondag 10 januari 2010 @ 21:32:51 #250
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_76654018
Devin en Lotte beterschap! Snel beter worden hoor, dan kunnen jullie nog in de sneeuw spelen!

Pff zetpil is hier echt een hele grote NEE En je moet haar echt samen in een dubbele houdgreep nemen wil het enigszins lukken. En als ze 1x een zetpil gehad heeft, blijft ze nog wekenlang bij elke verschoning piepen om "geen pilletje he mama?" We hebben onlangs maar sinaaspril gekocht (vloeibaar). Hopelijk gaat dat beter. Misschien overbodig om te zeggen dat temperaturen ook een soort acrobatische judo-act is

Maar werkt zo'n oorthermometer wel goed? Als ik bij de huisarts kom, en ik heb bij Linde rectaal de temperatuur opgenomen, dan is ie bij de huisarts standaard lager met de oorthermometer. Of zijn er hier mensen met goede ervaringen met die dingen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')