quote:Op zondag 27 december 2009 14:28 schreef liesje1979 het volgende:
Wtf, ik schrik me rot, opeens veel herrie op straat, ik kijken echt een inminse rouwstoet door de straat.
Lopende, roepende mensen.
En net toen ik keek werd er een kist langsgedragen met een laken vol rode verfspetters.
Ik zal maar geen foto maken, terwijl ik dit typ is de stoet nog steeds niet voorbij.
Het is echt indrukwekkend op niet zo'n leuke manier.
Ohw wacht nu hoor ik vrouwen geloof ik.
Het eerste deel waren mannen.
Dag kerstgevoel.
quote:Op zondag 27 december 2009 14:43 schreef liesje1979 het volgende:
Ik zit een beetje na te bibberen, ik schrok me echt rot van die kist met dat laken.
Nog nooit zoiets gezien, vind het ook wel een erg confronterende traditie.
Het is een beetje lastig te zien maar ik denk dat hier het begin van de stoet, met de kist, al bij het begin van mijn straat is, of verder.
Er lopen ook veel mensen met vlaggen en vaandels mee.
Weet iemand wat ik net gezien heb?
Met politie.quote:Op zondag 27 december 2009 14:51 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik zat te hopen op: met vlag en wimpel.![]()
Maar jeetje Lies...Was het niet "gewoon" een begrafenis?
Dat kan, ik weet het niet, ik heb zoiets echt nog nooit gezien!quote:Op zondag 27 december 2009 14:51 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik zat te hopen op: met vlag en wimpel.![]()
Maar jeetje Lies...Was het niet "gewoon" een begrafenis?
Ja nou ja, als het een hoge geestelijke is ofzo, of iemand die een geweldadige dood is gestorven...quote:
Waarom ben je er niet achteraan gelopen?quote:Op zondag 27 december 2009 14:59 schreef liesje1979 het volgende:
Misschien komt ie ook wel bij Gert langs.
Dat voelde zwaar ongepast.quote:Op zondag 27 december 2009 15:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Waarom ben je er niet achteraan gelopen?
Ik denk een demonstratie Lies.quote:Op zondag 27 december 2009 15:02 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Dat voelde zwaar ongepast.
Ik ga het even in het den haag topic vragen, misschien weet iemand het daar.![]()
Ik kan het niet hebben dat ik niet weet wat het was.
Zelfs twitter weet het nietquote:Op zondag 27 december 2009 15:02 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Dat voelde zwaar ongepast.
Ik ga het even in het den haag topic vragen, misschien weet iemand het daar.![]()
Ik kan het niet hebben dat ik niet weet wat het was.
nee, kan ook niets vinden erover, maar ik denk dat je ervan uit kunt gaan dat de kist leeg is.quote:Op zondag 27 december 2009 15:09 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Weet je ook van wie? En die kist was dus leeg?
*opgelucht.
Nah, ik heb liever een echte rouwstoet waarbij de kist dus niet leeg is, dan wanneer mensen een lege kist gebruiken om anderen te shockeren eigenlijkquote:Op zondag 27 december 2009 15:09 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Weet je ook van wie? En die kist was dus leeg?
*opgelucht.
quote:Op zondag 27 december 2009 15:12 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Maar als het een demonstratie zou zijn, zou je er toch wat over moeten kunnen vinden?
Dit was exact 2 geleden:quote:Op zondag 27 december 2009 14:53 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Dat kan, ik weet het niet, ik heb zoiets echt nog nooit gezien!
Maar dan zal dat laken met "bloed" vast niet staan voor een vreedzame dood van de overlede denk ik.
Ja dat ben ik eigenlijk ook wel met je eens.quote:Op zondag 27 december 2009 15:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nah, ik heb liever een echte rouwstoet waarbij de kist dus niet leeg is, dan wanneer mensen een lege kist gebruiken om anderen te shockeren eigenlijk![]()
En nee.... een kist die symbolisch gevuld is met een of andere republiek die al jaren niet meer bestaat vind ik geen echte rouwstoet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |