abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 december 2009 @ 03:42:59 #1
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_76094384
Ik ben al bijna een jaar bezig om met iemand van woning te ruilen. Nu wordt eindelijk as Dinsdag het huurcontract getekend. Alleen; ik heb de hele maand December gewoon betaald. Gewoon, tot 1 Januari. 1 Woningbouw vereniging zegt echter dat 1 januari voor hen geen datum is en rekenen dus vanaf 30 December. Degeen die in mijn huis gaat wonen moet nu dus buiten de huur van Januari ook 30 en 31 December huur betalen. Die huur heb ik echter gewoon betaald. Ik heb gewoon de volledige huur van December betaald, dus ook de 30e en 31e. De nieuwe huurder wordt echter de 30e en 31e ook weer in rekening gebracht, omdat de WBV volgens hen geen huurberekening kan maken op de 1e.

Aangezien we al bijna een jaar tegen het zinloze gezeik van deze WBV aanlopen, vraag ik me af of ze dit zomaar kunnen doen.
pi_76094407
Twee fucking dagen?

Dus jij maakt je druk over twee tientjes, terwijl je woningruilwens wordt ingewilligd?

Verhuizen is nog veel duurder.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_76094447
Als de nieuwe huurder aanstaande dinsdag het huurcontract ondertekent en de sleutel krijgt, waarmee hij dus feitelijk per die datum huurder van jouw woning wordt, is hij ook vanaf 29 december huur verschuldigd aan de verhuurder.

Naar ik aanneem, zit jij met 1 kalendermaand opzegtermijn en dus loopt jullie huurovereenkomst per 1 januari 2010 af. Of zoveel eerder als verhuurder daarmee akkoord gaat; en kennelijk gaan ze ermee akkoord, anders kunnen ze niet per 29 december 2009 een huurovereenkomst met een ander aangaan voor hetzelfde huis (anders zou je in de vreemde situatie komen dat er voor de jaarwisseling 2 huurders zijn die rechten kunnen ontlenen aan een huurovereenkomst). Jij hebt dan in beginsel recht op restitutie, lijkt me, of de huurovereenkomst moet erin voorzien dat er geen recht op restitutie bestaat bij voortijdige beëindiging van de huurovereenkomst.

Lees dus jouw huurcontract er even goed na, daar moet het antwoord staan.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_76094459
quote:
Op zondag 27 december 2009 03:47 schreef Daffodil31LE het volgende:
Verhuizen is nog veel duurder.
Ehm ... met woningruil hoeft TS niet te verhuizen
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_76095978
quote:
Op zondag 27 december 2009 03:56 schreef r_one het volgende:

[..]

Ehm ... met woningruil hoeft TS niet te verhuizen
De kosten van het verhuizen zijn hoger dan die twee dagen huur.
  zondag 27 december 2009 @ 11:01:17 #6
243159 Lundegaard
You're darned tootin'
pi_76096102
TS, waarom heeft het zo lang geduurd? Wat waren de bezwaren van de WBV?
pi_76117035
quote:
Op zondag 27 december 2009 10:52 schreef Conflict het volgende:
De kosten van het verhuizen zijn hoger dan die twee dagen huur.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')