Ja daar moet je inderdaad geen illusies over hebben. Maar zover is het nog lang niet, daarom zitten we afwachtend te speculeren bij de beelden die we momenteel zien. Ik gun dit land het beste.quote:Op zondag 27 december 2009 15:07 schreef iteejer het volgende:
[..]
Het westen zal vermoedelijk de lijn kiezen die in de smaak valt van investeerders, en de zakelijke belangen van westerse bedrijven.
Dus die branden hun handjes nog ff niet. Eerst de partijen elkaar intern laten uitmoorden, en als alles verzwakt is en er zich een winnaar aftekent daar mee in zee gaan en als het ff kan dán wel ff het beslissende militaire duwtje geven. Zodat zij er als the good guys uitkomen.
Volgens de regering zouden het twee dieven zijn, maar dat claimen ze wel vaker terwijl het om politieke activisten gaat, die ter dood werden veroordeeld. Ze werden gered door hun familie-leden en burgers. Eén van de twee of allebei zouden nog leven toen ze werden gered, maar de regering claimt uiteindelijk dat ze weer zijn opgepakt en opgehangen. Of dat waar is weet ik niet.quote:Op zondag 27 december 2009 15:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Afschuwelijk, maar ik heb werkelijk geen idee waar ik naar kijk... wie zijn de opgehangenen.
Ik heb het uitsluitend over dit filmpje en dat kan van alles zijn. De opstand die we in de overige filmpjes zien kan ik geen anarchie noemen; deze opstand is heel gericht.quote:Op zondag 27 december 2009 15:17 schreef marcodej het volgende:
[..]
Waar je naar kijkt is pure anarchie.
Het zal wel waar zijn want burgers kunnen niet tegen wapens op. Dank voor de uitleg.quote:Op zondag 27 december 2009 15:17 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Volgens de regering zouden het twee dieven zijn, maar dat claimen ze wel vaker terwijl het om politieke activisten gaat, die ter dood werden veroordeeld. Ze werden gered door hun familie-leden en burgers. Eén van de twee of allebei zouden nog leven toen ze werden gered, maar de regering claimt uiteindelijk dat ze weer zijn opgepakt en opgehangen. Of dat waar is weet ik niet.
Op korte termijn niet, maar vroeg of laat valt elk regime om dat geen steun meer geniet van het volk.quote:Op zondag 27 december 2009 15:19 schreef Disana het volgende:
[..]
Het zal wel waar zijn want burgers kunnen niet tegen wapens op. Dank voor de uitleg.
Prachtig filmpje.quote:Op zondag 27 december 2009 15:07 schreef Monidique het volgende:
Nogmaals: heftig. Er lijkt helemaal geen politie te zijn. Het is een momentopname van maar een plek, maar het lijkt haast anarchie.
zoals hier (tijdens verkiezingsrellen)quote:Op zondag 27 december 2009 15:10 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Klopt, de ratten kom altijd 's nachts tevoorschijn, maar vanavond gaat Ashura door. Dan rouwen ze.
Waar gehakt word vallen spaanders, tochquote:
Ja, dan pak ik meteen mijn koffers. En ik hoop dat meer expats dat zullen doen, wat ik ook wel denk dat gebeurd, aangezien de meeste expats goed opgeleid zijn en opgegroeid zijn in heel ander omgeving.quote:Op zondag 27 december 2009 15:24 schreef Aloulou het volgende:
@ Arya Mehr: Indien dit regime zou vallen en er een redelijk democratische regering komt, zou jij dan terug willen om in Iran te gaan leven? Vraagje uit nieuwschierigheid, meer niet.
Wat verwacht je dan ook als mensen vandaag op straat zijn neergeschoten en de mensen dan vervolgens een paar te pakken krijgen. Overigens werd hij zelfs nog beschermd door demonstranten.quote:Op zondag 27 december 2009 15:27 schreef Zith het volgende:
[..]
Waar gehakt word vallen spaanders, toch
Als je het maar weet.quote:Op zondag 27 december 2009 15:27 schreef Zith het volgende:
[..]
Waar gehakt word vallen spaanders, toch
Wie noemt het een vredig protest?quote:
Het gaat dus wel degelijk hard tegen hard.quote:Op zondag 27 december 2009 15:38 schreef AryaMehr het volgende:
Weer een filmpje van een gedode tiener:
quote:Op zondag 27 december 2009 15:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Het gaat dus wel degelijk hard tegen hard.
Triest als het waar is van Mousavi's neef.
Haaretzquote:Report: Mousavi's nephew among five killed at Tehran rally
Five Iranian demonstrators, including the nephew of opposition leader Mir Hossein Mousavi, were killed on Sunday in clashers with security forces in central Tehran, according to a pro-reformist Web site.
"Ali Mousavi, 20, was killed in clashes on Sunday noon and his body was still kept in a Tehran hospital," said parlemannews.
According to the Web site, police forces also refused orders to shoot at pro-reform protesters after the first four victims were killed in the clashes.
"Police forces are refusing their commanders' orders to shoot at demonstrators in central Tehran ... some of them try to shoot into air when pressured by their commanders," the Jaras website said.
Mja, tijdens de vorige verkiezingsrellen stonden de demonstranten ook soms bloemen aan de agenten te geven, samen vruchtensap drinken, politie beschermde demonstranten van baseej.. maar een dag later werd toch weer de knuppel getrokken.quote:Op zondag 27 december 2009 15:44 schreef Zero2Nine het volgende:
Ongehoorzaamheid bij de politie, dan is het hek van de dam.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |