abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 december 2009 @ 09:48:51 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_76069523
Hoi, even een vraagje. Mijn laptop van Dell wordt de laatste tijd erg warm, soms zelfs zo warm dat 'ie uitvalt, en ik wil hem graag even open schroeven om het stof eruit te blazen en evt een nieuwe koeler erin te zetten. Bij veel apparaten vervalt echter de garantie als je ze eigenhandig open schroeft. Nu zit er geen zegel op de onderkant met 'waranty void if seal broken' oid, maar volgens mijn huisgenoot kan de sticker ook aan de binnenkant zitten. Weet iemand hier iets van? Iemand die zelf een Dell laptop heeft en hem heeft open geschroefd? Open maken of Dell bellen? .
Niet meer actief op Fok!
pi_76069561
Sticker aan de binnenkant? Vraag me af hoe Dell dan de laptop in elkaar heeft gezet.

Kan je niet eens goed in de ventilator blazen? Zet je dat ding wel op tafel? Als je hem op een zachte ondergrond neerlegt kunnen ze vaak niet ademen.
pi_76069596
Bij die van mij zit er een klepje over het geheugen wat ook meteen toegang geeft tot t fan gedeeltje, dat mag je iig gewoon zelf open maken.
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
  zaterdag 26 december 2009 @ 10:01:20 #4
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_76069642
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 09:57 schreef Sjonnjoop het volgende:
Bij die van mij zit er een klepje over het geheugen wat ook meteen toegang geeft tot t fan gedeeltje, dat mag je iig gewoon zelf open maken.
Je mag hem sowieso gewoon open maken.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  zaterdag 26 december 2009 @ 10:10:27 #5
187674 Sigmund666
Do not feed the Residents
pi_76069734
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 10:01 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Je mag hem sowieso gewoon open maken.
Dat hangt er vanaf. Als het ding nog onder garantie valt kun je hem beter niet helemaal openmaken, aangezien je dan je garantie kwijt bent
U heeft de issues, ik heb de tissues.
Your shit's weak! My shit will fuck you up son! YEAH BUDDY!
  zaterdag 26 december 2009 @ 10:23:25 #6
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_76069912
Laptop staat gewoon op tafel ja. Maar als er geen sticker op zit kunnen ze toch helemaal niet weten dat ik hem uit elkaar heb gehaald?
Niet meer actief op Fok!
pi_76069923
er zit plastic rond de schroefdraad en als je die schroef er uit draait dan breekt die shit, daar aan kunnen ze zien dat het is open geweest.. dit heb ik ooit is ergens gelezen dacht ik.
Proud Supporter of Royal Antwerp F.C. !
pi_76070047
Welke laptop heb je precies? Ik heb mijn Inspirion 6000 (jaja een oudje) al eens op aanraden van de helpdesk geopend (om de kabel van de lcd-monitor te checken). De fan zit waarschijnlijk onder je toetsenbord die, verwacht ik met 2 schroefjes vast zit (vanaf de bovenkant te bereiken).

Je moet wel een beetje handig (,voorzichtig en geduldig) zijn voor dit werk.
Ohja mijn laptop is gewoon nog door Dell gerepareerd (onder garantie) na het openen van mijn laptop, daar zal ik me niet al te veel zorgen over maken. Ik moet daar wel even bij zeggen dat Dell hem daarvoor zelf ook al eens had bekeken en dat dit zich al zo'n 2 jaar geleden heeft afgespeeld.
- Logica brengt je van A naar B...Fantasie brengt je overal... -
pi_76134409
Je kan het ook laten doen, zodat je geen verdere schade aanricht!
LAPPARTS
Uw supplier in laptoponderdelen en accessoires
pi_76134426
Dat kost duur!
  maandag 28 december 2009 @ 12:07:40 #11
61660 Lariekoek
pi_76135119
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 10:10 schreef Sigmund666 het volgende:

[..]

Dat hangt er vanaf. Als het ding nog onder garantie valt kun je hem beter niet helemaal openmaken, aangezien je dan je garantie kwijt bent
Is hier wetgeving over?
Want dit lijkt mij complete onzin.
pi_76135203
quote:
Op maandag 28 december 2009 12:07 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Is hier wetgeving over?
Want dit lijkt mij complete onzin.
Wel eens van garantie gehoord?
  maandag 28 december 2009 @ 12:32:18 #13
61660 Lariekoek
pi_76135968
quote:
Op maandag 28 december 2009 12:10 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Wel eens van garantie gehoord?
Ja. Jij ook?
Je hebt sowieso recht op garantie, met of zonder sticker, zolang het niet aantoonbaar is dat je met je laptop hebt lopen smijten e.d.

Stel je hebt een pc gekocht en wilt daar geheugen bijplaatsen.
Dan zou je dat zelf dus niet kunnen omdat de kast verzegeld is met een sticker?

Zou dan lekker wezen dat alleen de winkel waar jij je pc hebt gekocht het geheugen mag bijplaatsen.

[ Bericht 14% gewijzigd door Lariekoek op 28-12-2009 12:58:26 ]
pi_76144284
Heb dezelfde vraag eens aan een dell monteur gesteld, je mag em gewoon open maken zonder problemen.
Het bedrijf waar ik nu werk heeft enkele duizenden dell pc's, en het bedrijf daarvoor was ik degene die met dell aan de lijn mocht hangen voor reparaties, kwam regelmatig voor dat ze alleen het onderdeel toestuurden en ik het er zelf in mocht zetten.
pi_76144496
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 10:24 schreef ne0n het volgende:
er zit plastic rond de schroefdraad en als je die schroef er uit draait dan breekt die shit, daar aan kunnen ze zien dat het is open geweest.. dit heb ik ooit is ergens gelezen dacht ik.
en dat fabeltje is ook niet waar, ken het verhaal maar dat "plastic" is loctite..
  maandag 28 december 2009 @ 16:06:30 #16
54408 Parzival
Where it happens
pi_76144628
wat voor type is het.. wat voor garantie heb je?

bel gewoon even met dell.. en vraag aan de technical support hoe je dit het beste kunt doen..

wellicht mag het zelf.. en wellicht niet..

ik weet iig uit ervaring dat de nieuwe E series heel makkelijk zijn.. 1 schroefje aan de onderkant en voila de ventilator is daar.. maar de x30 series en x20 series zijn een kriem.. alles maar dan ook alles moet los beeld eraf, toetsenbord eraf, boven en onderkant scheiden en dan pas kun je bij de koeler komen.. dus even afhankelijk van het model..

dus even bellen TS.. daar heb je meer aan dan het forum hier
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_76161760
Zoek ook even op je typenummer in Google, zo kwam ik een uitgebreide handleiding, compleet met "exploded views" tegen over het demonteren van mijn Dell C810 laptop. (hier gekocht voor 50 euro als defect )
...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')