Wij leven in een land waar ze Sinterklaas niet kennen, maar mijn dochter kijkt soms Nederlandse tv dus heeft het er wel over. De kerstman die in Spanje wel commercieel ingezet wordt verwart ze dan ook aldoor met de Sint. Tot overmaat van ramp is de traditie hier dat je als kind je kadootjes krijgt van de drie koningen, waar wij ons braaf aan houden, maar een groeiend aantal Spanjaarden doet het tegenwoordig met kerst. Het arme kind wordt dus een hele maand in spanning gehouden met kadootjes die al dan niet komen. Heel verwarrend.quote:Op zondag 27 december 2009 08:43 schreef Disana het volgende:
[..]
Mijn buren vieren het trouwens pas in januari, die komen uit voormalig Joegoslavië (UNHCR) en zijn Russisch orthodox. Meestal komt de buurvrouw dan een paar lekkere hapjes brengen
Wat verwarrend voor kinderen zeg. Ik vind het een goed idee om dan maar voor de kerstman te kiezen.quote:Op zondag 27 december 2009 14:52 schreef voyeur het volgende:
[..]
Wij leven in een land waar ze Sinterklaas niet kennen, maar mijn dochter kijkt soms Nederlandse tv dus heeft het er wel over. De kerstman die in Spanje wel commercieel ingezet wordt verwart ze dan ook aldoor met de Sint. Tot overmaat van ramp is de traditie hier dat je als kind je kadootjes krijgt van de drie koningen, waar wij ons braaf aan houden, maar een groeiend aantal Spanjaarden doet het tegenwoordig met kerst. Het arme kind wordt dus een hele maand in spanning gehouden met kadootjes die al dan niet komen. Heel verwarrend.
Volgend jaar misschien maar toegeven aan de kerstman; dan kan ze er iig mee spelen tijdens de kerstvakantie.
p.s. in dit toch zeer katholieke land hebben ze echt geen idee wat tweede kerstdag is en viert niemand dat.
Is dat Hebreeuws ?quote:Op zondag 27 december 2009 13:48 schreef Stali het volgende:
Barouh ata adonai (gezegend bent u, Heer)
barouh ata jerushalaim (gezegend ben jij, Jeruzalem)
Israeli jakirati (Israel mijn geliefde)
ani ohev otach (ik hou van jou)
Het is nu oorlog hier met haar familie, past alvast beter in het oud/nieuw sfeertje.quote:Op zondag 27 december 2009 08:36 schreef Disana het volgende:
Wat sneu. Dat is natuurlijk nooit leuk, maar met kerst als zoveel mensen gezellig bij elkaar zitten is het al helemaal niet leuk. Ik hoop dat jullie het later nog eens goed uit kunnen praten.
Tja, alleen jij weet wat het beste voor je is. Als er teveel onmin is, dan is dat geen leven.quote:Op zondag 27 december 2009 15:35 schreef kitao het volgende:
[..]
Het is nu oorlog hier met haar familie, past alvast beter in het oud/nieuw sfeertje.
Wordt sowieso toch tijd voor een ander vrees ik.
Pro-Israël rasta's, er rest nog hoop in de wereld.quote:Op zondag 27 december 2009 15:32 schreef kitao het volgende:
[..]
Is dat Hebreeuws ?
En hoe komt een Rasta aan die tekst , die zijn daar toch niet veel ?
Gelukkig is er nog Heineken.quote:Op zondag 27 december 2009 15:40 schreef Disana het volgende:
Tja, alleen jij weet wat het beste voor je is. Als er teveel onmin is, dan is dat geen leven.
Terugkerend thema in reaggae , Jerusalem.quote:Op zondag 27 december 2009 15:44 schreef De_Ruyter het volgende:
Pro-Israël rasta's, er rest nog hoop in de wereld.
Die vredelievende joint rokers weten gewoon dat Israël 't beste is dat er is in die regionen, neem er een voorbeeld aan.quote:Op zondag 27 december 2009 15:48 schreef kitao het volgende:
[..]
Terugkerend thema in reaggae , Jerusalem.
Nee , dank je , ik hoef geen mes in m'n pik.quote:Op zondag 27 december 2009 15:53 schreef De_Ruyter het volgende:
Die vredelievende joint rokers weten gewoon dat Israël 't beste is dat er is in die regionen, neem er een voorbeeld aan.
Nou nee ik ook niet, dat mag m'n huisje wel voorbij gaan.quote:Op zondag 27 december 2009 15:56 schreef kitao het volgende:
[..]
Nee , dank je , ik hoef geen mes in m'n pik.
auwauw.
Komt door Bob Marley en zijn geloof in de Rastafaribeweging.quote:Op zondag 27 december 2009 15:48 schreef kitao het volgende:
[..]
Terugkerend thema in reaggae , Jerusalem.
Yep.quote:Op zondag 27 december 2009 15:58 schreef voyeur het volgende:
[..]
Komt door Bob Marley en zijn geloof in de Rastafaribeweging.
Daar is het hier geen weer voor , hoe warm zit jij daar ?quote:Op zondag 27 december 2009 15:58 schreef voyeur het volgende:
Komt door Bob Marley en zijn geloof in de Rastafaribeweging.
Hij heeft wel iets weg van een mormoon met die baard.quote:
quote:Op zondag 27 december 2009 15:44 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Pro-vrede rasta's, er rest nog hoop in de wereld.
De zanger is als moslim opgevoed begreep ik. Hij laat duidelijk blijken dat iedere gelovige toch samen amen zegt en in dezelfde God. Allah, Jaweh gelooft. Ik vond het een mooi nummerquote:Op zondag 27 december 2009 15:44 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Pro-Israël rasta's, er rest nog hoop in de wereld.
Hoorde nog een nummer wat me wel aansprak "Afrika" Weet zo niet welke zanger dit zong.quote:Op zondag 27 december 2009 13:48 schreef Stali het volgende:
[..]
Mooi nummer inderdaad en ze hebben nog meer mooie.
Barouh ata adonai (gezegend bent u, Heer)
barouh ata jerushalaim (gezegend ben jij, Jeruzalem)
Israeli jakirati (Israel mijn geliefde)
ani ohev otach (ik hou van jou)
Open lucht barbecue vanmiddag, maar zonder Bob Marley helaas.quote:Op zondag 27 december 2009 16:10 schreef kitao het volgende:
[..]
Daar is het hier geen weer voor , hoe warm zit jij daar ?
je zit in Spanje te rentenieren?quote:Op zondag 27 december 2009 18:40 schreef voyeur het volgende:
[..]
Open lucht barbecue vanmiddag, maar zonder Bob Marley helaas.
Alpha Blondy komt voort uit een huwelijk met verschillende geloven. (Vader christen en moeder moslim.)quote:Op zondag 27 december 2009 18:26 schreef paddy het volgende:
[..]
De zanger is als moslim opgevoed begreep ik. Hij laat duidelijk blijken dat iedere gelovige toch samen amen zegt en in dezelfde God. Allah, Jaweh gelooft. Ik vond het een mooi nummer![]()
alpha blondy Werd de zanger genoemd.
[..]
Hoorde nog een nummer wat me wel aansprak "Afrika" Weet zo niet welke zanger dit zong.
Je linkjes kan ik vandaag niet luisteren. Mijn geluid staat aan de pc van mijn man gekoppeld. Sie zit de top 2000 te luisteren, en ik luister mee
Luister hem wel wanneer het geluid weer op die van mij zit
Was dat maar waar. Ik moet gewoon geld verdienen, maar het was hier ook zondag vandaagquote:
Toto: Africa?quote:Op zondag 27 december 2009 18:26 schreef paddy het volgende:
[..]
De zanger is als moslim opgevoed begreep ik. Hij laat duidelijk blijken dat iedere gelovige toch samen amen zegt en in dezelfde God. Allah, Jaweh gelooft. Ik vond het een mooi nummer![]()
alpha blondy Werd de zanger genoemd.
[..]
Hoorde nog een nummer wat me wel aansprak "Afrika" Weet zo niet welke zanger dit zong.
Je linkjes kan ik vandaag niet luisteren. Mijn geluid staat aan de pc van mijn man gekoppeld. Sie zit de top 2000 te luisteren, en ik luister mee
Luister hem wel wanneer het geluid weer op die van mij zit
Nee, was ook een reggae of rasta nummer.quote:
Maar in welk land zit je?quote:Op zondag 27 december 2009 19:07 schreef voyeur het volgende:
[..]
Was dat maar waar. Ik moet gewoon geld verdienen, maar het was hier ook zondag vandaag
Pfff die zie ik vandaag niet meer. Zal het morgen eens vragen.quote:Op zondag 27 december 2009 18:45 schreef Stali het volgende:
[..]
Alpha Blondy komt voort uit een huwelijk met verschillende geloven. (Vader christen en moeder moslim.)
Op Afrika zoeken is wel vrij lastig. Als je misschien nog een steekwoord hebt?
@ Kitao, dat stukje is inderdaad Hebreeuws inderdaad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |