ALs het via de bank gebeurt kan zelfs een Surinamer weinig geks doen heur.quote:Op vrijdag 25 december 2009 18:18 schreef DirkZz het volgende:
't blijft een Surinamer he, ik zou oppassen.
Je weet hoe die verschillende scams werken?quote:Op vrijdag 25 december 2009 18:19 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
ALs het via de bank gebeurt kan zelfs een Surinamer weinig geks doen heur.
Ik heb zo het gevoel dat jij mij over een voor mij onbekende scam gaat vertellen.quote:Op vrijdag 25 december 2009 18:29 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Je weet hoe die verschillende scams werken?
En hier zou ik dus maar niet vanuit gaan, er zijn wel degelijk scams waarbij het geld gewoon weer van je rekening gehaald wordt. Google maar eensquote:Op vrijdag 25 december 2009 19:01 schreef Fokski het volgende:
Als je geld op je rekening krijgt dan heb je je geld. Hij kan het niet terug vorderen en als hij zo graag je rekeningnummer en naam wilde hebben om je zogenaamd op te lichten kon hij net zo goed zeggen dat hij in Nederland woonde (hij spreekt daar immers goed Nederlands voor) en dan had je blijkbaar geen argwaan gehad.
Tja, nu heb je het wel over 2 totaal verschillende zaken.quote:Mwoah.... Niemand van de goedgelovigen van Western Union gehoord??? Hij zegt wel dat 'ie het over gaat maken via de ABN.....
Heb ik gedaan, maar ik heb niets relevants gevonden dat je stelling onderbouwt. Misschien is mijn google-fu niet zo sterk dus wat voor zoekterm(en) moet ik gebruiken? (of als het zo simpel te vinden is als jij beweert; doe eens wat links dan)quote:En hier zou ik dus maar niet vanuit gaan, er zijn wel degelijk scams waarbij het geld gewoon weer van je rekening gehaald wordt. Google maar eens
Met een ongedekte cheque lukt dat wel.quote:Op vrijdag 25 december 2009 19:41 schreef bug_me_not2 het volgende:
Overschrijven per bank == Prima. Vrij lastig om daar mee iemand op te lichten
quote:Op vrijdag 25 december 2009 19:45 schreef lirpA het volgende:
Meneer schrijft en spreekt goed Nederlands, maar het moet naar Suriname ergo het is een oplichter? Ooit gehoord van expats, voor het zelfde geld is het een Nederlander die daar woont.
Dat kan zeker![]()
Google maar eens op "fraude+cheque"quote:Op vrijdag 25 december 2009 19:41 schreef bug_me_not2 het volgende:
Tja, nu heb je het wel over 2 totaal verschillende zaken.
Western Union == Foute boel, niet doen.
Overschrijven per bank == Prima. Vrij lastig om daar mee iemand op te lichten
[..]
Heb ik gedaan, maar ik heb niets relevants gevonden dat je stelling onderbouwt. Misschien is mijn google-fu niet zo sterk dus wat voor zoekterm(en) moet ik gebruiken? (of als het zo simpel te vinden is als jij beweert; doe eens wat links dan)
Dat zie je op je afschrift (bijv. code CH). Als er een tegenrekening is van de ABN dan is er niets aan de hand.quote:Op vrijdag 25 december 2009 21:30 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Met een ongedekte cheque lukt dat wel.
Hier ben ik het in principe mee eens. Waarom zou je een risico nemen om zo'n bruinjoekel te vertrouwen, als je het product ook aan een ariër kunt verkopen?quote:Op vrijdag 25 december 2009 21:47 schreef ClioSporT het volgende:
vertrouw allochtonen niet.
Ja, vooral via Western Union.quote:Op vrijdag 25 december 2009 17:19 schreef DJ-Kool het volgende:
Een check? Je bedoelt een cheque neem ik aan. Die gebruiken we niet meer in Nederland.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |