maar de winsten van nu zijn korte termijn winsten behaald met burgergeldquote:Op vrijdag 25 december 2009 12:38 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Als de bank op een goede wijze winst weet te maken zijn dergelijke bonussen toch niet raar?
Op een dag is iedereen bezig met de grote moneyshufflequote:Op vrijdag 25 december 2009 12:28 schreef sarah199 het volgende:
De bank die kort geleden nog gered moest weorden door het Amerikaanse volk. Heet dit jar meer dan twee keer zo veel geld uitgegeven aan bonussen namelijk 22.000.000.000 euro, Goldman Sachs bankiers zijn dan ook angstig voor het Amerikanse publiek , omdat bang zijn dat de opinie het iet langer pikt, maar toch worden er recordbonussen uitgekeeerd omdat GS inmiddels alweer winst maakt,
quote:Op vrijdag 25 december 2009 12:45 schreef CrèmeBrûlée het volgende:
waar Jezus ons lang geleden al voor waarschuwde.
Ik geloof niet in Jezus, maar ik geloof wel in de kwaadaardige bedoelingen van mensen. De bankiers waren vroeger nobele heren waar je een 'herenakkoord' mee kon sluiten. Tegenwoordig gedragen ze zich meer als maffioso, graaien wat er te graaien valt is het motto. De overheden hadden de banken gewoon moeten laten vallen, nu de banken weten dat de overheden ze wel weer redden worden ze nog brutaler. Vraag het een dokter hoe je kanker bestrijd en hij zal je vertellen dat het beter is om de vormig van deze kwaadaardige ziekte te voorkomen, mocht het zover zijn dat je er toch mee te maken krijgt dan is het bestralen, vergiftigen en/of uitsnijden van het gezwel de enige optie. De overheden hadden de banken moeten genezen van de afschuwelijke ziekte waar ze aan lijden i.p.v. hebben ze peppillen voorgeschreven.quote:Op vrijdag 25 december 2009 12:45 schreef CrèmeBrûlée het volgende:
Bankiers, walgelijke figuren zijn het, die het eigenlijk niet verdienen om op deze aarde te mogen rondlopen. En de financiële sector is als geheel de aardse verschijning van het Grote Kwaad, de Antichrist, waar Jezus ons lang geleden al voor waarschuwde.
Bewaar jij je geld in een oude sok onder je bed?quote:Op vrijdag 25 december 2009 13:22 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik geloof niet in Jezus, maar ik geloof wel in de kwaadaardige bedoelingen van mensen. De bankiers waren vroeger nobele heren waar je een 'herenakkoord' mee kon sluiten. Tegenwoordig gedragen ze zich meer als maffioso, graaien wat er te graaien valt is het motto. De overheden hadden de banken gewoon moeten laten vallen, nu de banken weten dat de overheden ze wel weer redden worden ze nog brutaler. Vraag het een dokter hoe je kanker bestrijd en hij zal je vertellen dat het beter is om de vormig van deze kwaadaardige ziekte te voorkomen, mocht het zover zijn dat je er toch mee te maken krijgt dan is het bestralen, vergiftigen en/of uitsnijden van het gezwel de enige optie. De overheden hadden de banken moeten genezen van de afschuwelijke ziekte waar ze aan lijden i.p.v. hebben ze peppillen voorgeschreven.
Ik bewaar mijn geld niet in oude sokken, staat gewoon op de bank. Maar mijn bank had dan ook geen steun nodigquote:Op vrijdag 25 december 2009 13:26 schreef draaier89 het volgende:
[..]
Bewaar jij je geld in een oude sok onder je bed?Als de overheid de banken niet had gesteund dan was de hele economie in gestort, maar dat begrijp je waarschijnlijk toch niet.
Ongelofelijk dat de overheden niet zelf gaan bankieren tochquote:Op vrijdag 25 december 2009 13:37 schreef Digi2 het volgende:
STEP 1: Form a bank.
STEP 2: Round up a bunch of unemployed friends to be "bankers."
STEP 3: Raise $1 billion of equity. (This is the only tricky step. And it's not that tricky. See below.*)
STEP 4: Borrow $9 billion from the Fed at an annual cost of 0.25%.
STEP 5: Buy $10 billion of 30-year Treasuries paying 4.45%
STEP 6: Sit back and watch the cash flow in.
Ik ook niet. Maar hej, het is Kerst!quote:
Zeker. Als er werkelijk zoiets zou bestaan als het Absolute Kwaad, de Satan, de Antichrist, of hoe je de entiteit ook wil noemen die de mensheid aan de rand van de afgrond zal brengen, dan zijn bankiers toch zeker zijn directe dienaars.quote:maar ik geloof wel in de kwaadaardige bedoelingen van mensen. De bankiers waren vroeger nobele heren waar je een 'herenakkoord' mee kon sluiten. Tegenwoordig gedragen ze zich meer als maffioso, graaien wat er te graaien valt is het motto. De overheden hadden de banken gewoon moeten laten vallen, nu de banken weten dat de overheden ze wel weer redden worden ze nog brutaler. Vraag het een dokter hoe je kanker bestrijd en hij zal je vertellen dat het beter is om de vormig van deze kwaadaardige ziekte te voorkomen, mocht het zover zijn dat je er toch mee te maken krijgt dan is het bestralen, vergiftigen en/of uitsnijden van het gezwel de enige optie. De overheden hadden de banken moeten genezen van de afschuwelijke ziekte waar ze aan lijden i.p.v. hebben ze peppillen voorgeschreven.
Dus cashen de banken door het regulier begrotingstekortquote:Op vrijdag 25 december 2009 13:37 schreef Digi2 het volgende:
STEP 1: Form a bank.
STEP 2: Round up a bunch of unemployed friends to be "bankers."
STEP 3: Raise $1 billion of equity. (This is the only tricky step. And it's not that tricky. See below.*)
STEP 4: Borrow $9 billion from the Fed at an annual cost of 0.25%.
STEP 5: Buy $10 billion of 30-year Treasuries paying 4.45%
STEP 6: Sit back and watch the cash flow in.
gebeurt niet, gaat gewoon door op dezelfde manier.quote:Op vrijdag 25 december 2009 12:38 schreef LaTiNo het volgende:
Nog even snel scoren, veel goud ervan kopen voordat ze de dollar laten klappen
quote:Op vrijdag 25 december 2009 13:56 schreef xenobinol het volgende:
[ afbeelding ]
Ik kan haast niet wachten tot het 'goede vrijdag' is dit jaar
Daar ging het helemaal niet om. Jij veroordeelt alle bankiers tot aanhangers van de duivel o.i.d ongeacht bij welke bank ze werken.quote:Op vrijdag 25 december 2009 13:43 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik bewaar mijn geld niet in oude sokken, staat gewoon op de bank. Maar mijn bank had dan ook geen steun nodig![]()
Maar alle steun die de overheid in de bank gepompt heeft kost ook enorm veel geld, misschien wel meer dan de gemiddelde Nederlander op zijn rekening heeft staan, want voor een hoop gezinnen moeten zelfs lenen om een wasmachine te vervangen. De enige die echt in de problemen zouden dreigen te raken zijn de mensen die meer dan gemiddeld aan geld op de bank hebben staan. Je kan natuurlijk in de waan leven dat al die centjes wel weer terug gaan komen bij WB maar zo heel erg zeker ben ik daar niet van. Wij mogen dus fijn gaan betalen en zijn dus de werkelijke 'lossers', die bankiers lachen zich de knoppen van de broek.
Wat maakt het uit bij welke bank ze werken? Ze doen allemaal mee aan hetzelfde verrotte spelletje.quote:Op vrijdag 25 december 2009 14:46 schreef draaier89 het volgende:
[..]
Daar ging het helemaal niet om. Jij veroordeelt alle bankiers tot aanhangers van de duivel o.i.d ongeacht bij welke bank ze werken.
Nou en?quote:Op vrijdag 25 december 2009 15:17 schreef sarah199 het volgende:
maar aan de andere kant als er geen miljoenenbonusen zijn lopen de bankiers zo weg naar andere bank.
Jawel hoor, er zal heus een keer een eind aan komen. Maar overheden moeten zich realiseren dat een bailout geen oplossing is. Het enige dat helpt is nationaliseren, marginaliseren en eventueel ontmantelen. Daarbij dienen de verantwoordelijke bankiers financieel helemaal te worden uitgekleed en vervolgens achter slot en grendel te worden geplaatst. Maar dat besef komt nog wel een keer. Het grote graaien ten koste van de maatschappelijke cohesie dient tot staan te worden gebracht, als we tenminste niet willen dat er vroeg of laat grote maatschappelijke onrust uitbreekt.quote:Op vrijdag 25 december 2009 15:31 schreef sarah199 het volgende:
ja maar omdat iedere zichzelf respecterende bank m,et miljoenen aan bonussen strooid om zo de concurentie aan te gaan met banken die nog hogere bonussen geven, zal er geen eind komen aan de bonuscultuur, het graaien en gokken zal nog veel heviger worden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |