Ik ben niet getrouwd en mijn auto staat nog netjes op de opritquote:
wellicht omdat het op prive erf staat van de man? en ook al is de auto haar eigendom, is het toch diefstal van een prive erf toch?quote:Op vrijdag 25 december 2009 12:29 schreef Lurf het volgende:
Ik stel ongetwijfeld een domme vraag, maar wat houdt haar tegen om de auto mee te nemen als ze weet waar hij staat en ze een sleutel heeft?
Gehuwd = gehuwd. Als haar echtgenoot om die reden de auto kan inpikken kan zij hem om dezelfde reden ook weer meenemen. Als het toch zo is dat de sleutel ontbreekt en de auto op haar naam staat zou ik de garage eens bellen wat je in zo'n geval (sleutel kwijt) kunt doen.quote:Op vrijdag 25 december 2009 12:32 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
wellicht omdat het op prive erf staat van de man? en ook al is de auto haar eigendom, is het toch diefstal van een prive erf toch?
Dan is er niets prive aan, dan is dat net zoveel van haar als van hem.quote:Op vrijdag 25 december 2009 12:32 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
wellicht omdat het op prive erf staat van de man? en ook al is de auto haar eigendom, is het toch diefstal van een prive erf toch?
Ook niet als het haar eigendom is conform de huwelijkse voorwaarden? Dan kan het m.i. namelijk wel.quote:Op vrijdag 25 december 2009 12:32 schreef mrPanerai het volgende:
Een getrouwd echtpaar kan niet stelen van elkaar.
Nee dat is dus niet waar. Ik ben getrouwd (in gemeenschap van goederen). De auto van mijn vrouw staat op haar naam. Als ik hem meeneem kan ze er niets tegen doen omdat het ook mijn eigendom is (immers getrouwd in gemeenschap van goederen).quote:Op vrijdag 25 december 2009 12:30 schreef vosss het volgende:
Als die auto op haar naam staat mag ik toch aannemen dat ze gewoon aangifte kan doen?
Daar heb je een punt, maar wellicht staat er een hek voorquote:Op vrijdag 25 december 2009 12:36 schreef Kajalevi het volgende:
[..]
Dan is er niets prive aan, dan is dat net zoveel van haar als van hem.
huwelijkse voorwaarden zit dat anders toch?quote:Op vrijdag 25 december 2009 12:36 schreef Kajalevi het volgende:
[..]
Dan is er niets prive aan, dan is dat net zoveel van haar als van hem.
Ligt er aan of het expliciet in de voorwaarden is uitgeslotenquote:Op vrijdag 25 december 2009 13:55 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
huwelijkse voorwaarden zit dat anders toch?
Misschien is dat huis er pas gekomen na de breuk? Dat lijkt me veel aannemelijker.quote:Op vrijdag 25 december 2009 14:08 schreef _evenstar_ het volgende:
true, maar die auto stata speciofiek op haar naam, en ik ga er ( geakshalve) vanuit dat het huis waar de man nu woont op zijn naam staat en ook in de voorwaarde wel een vermelding over staat ?
Nee zij is verhuisd in dit geval.quote:Op vrijdag 25 december 2009 14:13 schreef sanger het volgende:
[..]
Misschien is dat huis er pas gekomen na de breuk? Dat lijkt me veel aannemelijker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |