abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76044284
Sinds een paar maanden schrijf ik teksten. Ik heb altijd een manier gezocht om mn creativiteit te uitten zonder dat het me al te veel moeite kost.. ik was n beetje goed in tekenen maar daar gaat al snel veel tijd in zitten, foutjes zijn moeilijk te herstellen (teveel gummen gaat er kklelijk uitzien) etc.

Al tijden luister ik hiphop, rock, britpop, etc maar sinds een paar maanden luister ik niks anders meer dan hiphop. Zo ben ik zelf ook een btje aan t schrijven gegaan en heb nog nooit zoveel passie voor een hobbie gevoeld een goeie manier om mn gedachtes kwijt te kunnen.

Maar nu heb ik dus wat teksten gemaakt en het een beetje aan de mensen in mn omgeving laten lezen en hier hoop ik nog wat meer reacties te verzamelen om zo te kijken wat ik kan verbeteren.

Dus lol-reacties enzo zijn tof en grappig enzo maar daar heb ik niets aan
quote:
Het is weer tijd, geen spijt,
geen afkeurend oog verwijt onze daden onze acties, besteding van vrij tijd,
beleving van wat is fijn, wat is goed en wat moet,
een besteding van je leven wat je goed uitgeven moet.

Het maakt niet uit, welk pad je uiteindelijk kiest,
als je voor je gevoel er maar meer uithaalt dan niets,
en het met een pen kan omzetten tot iets unieks,
dan deren kwade blikken, boze ogen je niet.

Eenvoud siert lijkt vergeten, meervoud slechts verbeterd,
steeds meer hebben willen lijkt te horen bij het dagelijks leven.
niet om panisch paniek te zaaien om de situatie
maar om het besef te creeeren voor deze generaties,

komende nieuwe naties nemen over van mij,
passen toe en leren open eerlijk te zijn,
communiceren brengt je over op één lijn,
dat is de wereld zoals ie hoort te zijn

Verbaasd over het feit dat we zijn hoe we zijn,
verbaasd over de woorden die ik gebruik in mn rijm.
Hoe kan die kant dit onderwerp aansnijden,
jullie dachten zeker dat de positieve blik zou verdwijnen.

Neenee, dat zien jullie fout, ik maak jullie koud
als ik dit onderwerp verbouw
en verander in de richting van mijn visie,
dat is mijn missie, magisch mikken met precisie

Beperking daar geloof ik niet in,
gooi mn hart en ziel erin als ik schrijf over mn ding,
als ik peins over een zin doop ik mn pen vast in de inkt,
en luister hoe klink als ik ver in gedachtes verdrink

is het moment dat ik erge gedachtes verzin
en uittuf op de beat, dit geloof je toch niet,
stoned, out van de wiet, rooie oogjes wallen op de knieën,
bijna een lijk wat je ziet maar toch zal ik moeten doorgaan, niet verliezen.

Opgeslokte vrije tijd op papier uitschrijven, kan niet weg moet blijven,
moet hoe ik denk beschrijven, moet mezelf bewijzen
aan de wachter van de deur, het is gebeurd
een sleur van chillen dag en nacht, het is de hurrrd
Bedankt voor de moeite

[ Bericht 4% gewijzigd door belsen op 25-12-2009 11:14:04 (opmaak en bah-woord weg) ]
Verkeerd verbonden
  vrijdag 25 december 2009 @ 11:13:54 #2
284665 AmericasMostBlunted
Zag 2 Beren Broodjes Smeren
pi_76044432
dat soort teksten is zo cliché

[ Bericht 33% gewijzigd door belsen op 25-12-2009 11:15:46 (Daar vraagt ie dus specifiek niet om) ]
  vrijdag 25 december 2009 @ 11:18:11 #3
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_76044526

[ Bericht 100% gewijzigd door belsen op 25-12-2009 11:25:14 (Hoeft niet) ]
Je moeder is een hamster
  vrijdag 25 december 2009 @ 11:19:26 #4
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_76044559
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 11:11 schreef Biskwie het volgende:

[..]

das pas muziek uit de echte scene! (mc wigger& dj wannabee)
In tegenstelling tot de Op waar ik me maar niet door heen kan worstelen.
Is dit wel een mooi stukje proza.
  Moderator vrijdag 25 december 2009 @ 11:24:39 #5
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_76044661
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 11:13 schreef AmericasMostBlunted het volgende:
dat soort teksten is zo cliché
Daar moet ik het mee eens zijn. Erg veel gezwets in de ruimte zonder dat het concreet wordt en juist dat concrete maakt een tekst herkenbaar, dus sterk, want dan weet je iemand te raken. Je komt nu heel vaak niet verder dan een woordassociatie.

Je gebruikt ook heel veel 'ik tegen de lezer/luisteraar', die wil meegenomen en niet terecht gewezen worden, als je begrijpt wat ik bedoel. Tekst als 'ik maak jullie koud, als ik dit onderwerp verbouw' vind ik daarom erg knullig overkomen.

Hetzelfde geld voor een zin als 'Beperking daar geloof ik niet in, gooi mn hart en ziel erin als ik schrijf over mn ding'. Dat is leuk voor jezelf, maar eigenlijk vertel je hiermee dat je dit voor jezelf doet en houdt. Zo neem je dus niemand mee in je trip.

Verder zijn sommige rijms redelijk tenenkrommend. Ik hou er zelf wel van om soms wat krakende turbotaal en leuke woordgrapjes toe te passen in een tekst, maar ik zou er nooit voor kiezen om een woord (?) als hurrrd te gebruiken, omdat dat toevallig rijmt op gebeurd.

Dan mis ik tenslotte ook nog een opbouw, een richting in de tekst. De tekst schiet van links naar recht, kabbelt voort en houdt dan ineens op, dat vind ik wel jammer. Er is geen sprake van verhaal, richting of climax.

Als ik het zo lees dan denk ik dat je nog heel wat te leren hebt qua tekstschrijven, waarmee ik niet wil zeggen dat je ermee moet stoppen, want je krijgt al meer, en beter, dingen op papier dan menigeen.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_76044772
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 11:24 schreef belsen het volgende:

[..]

Daar moet ik het mee eens zijn. Erg veel gezwets in de ruimte zonder dat het concreet wordt en juist dat concrete maakt een tekst herkenbaar, dus sterk, want dan weet je iemand te raken. Je komt nu heel vaak niet verder dan een woordassociatie.

Je gebruikt ook heel veel 'ik tegen de lezer/luisteraar', die wil meegenomen en niet terecht gewezen worden, als je begrijpt wat ik bedoel. Tekst als 'ik maak jullie koud, als ik dit onderwerp verbouw' vind ik daarom erg knullig overkomen.

Hetzelfde geld voor een zin als 'Beperking daar geloof ik niet in, gooi mn hart en ziel erin als ik schrijf over mn ding'. Dat is leuk voor jezelf, maar eigenlijk vertel je hiermee dat je dit voor jezelf doet en houdt. Zo neem je dus niemand mee in je trip.

Verder zijn sommige rijms redelijk tenenkrommend. Ik hou er zelf wel van om soms wat krakende turbotaal en leuke woordgrapjes toe te passen in een tekst, maar ik zou er nooit voor kiezen om een woord (?) als hurrrd te gebruiken, omdat dat toevallig rijmt op gebeurd.

Dan mis ik tenslotte ook nog een opbouw, een richting in de tekst. De tekst schiet van links naar recht, kabbelt voort en houdt dan ineens op, dat vind ik wel jammer. Er is geen sprake van verhaal, richting of climax.

Als ik het zo lees dan denk ik dat je nog heel wat te leren hebt qua tekstschrijven, waarmee ik niet wil zeggen dat je ermee moet stoppen, want je krijgt al meer, en beter, dingen op papier dan menigeen.
Kijk, hier kan ik wat mee. Het is ook één van mn eerste (waardige) teksten.

Het is zo dat ik op t moment nog met echt 4367564786574364879 verschillende gedachtes, meningen, opvattingen etc loop. Vandaar ook dat de tekst zo ''schokt'' maar dat vind ik zelf wel een mooie manier van rijmen, het over het 1 hebben dan doorschieten naar iets gerelateerds en weer terug naar het ander onderwerp en weer door, maar ik moet het zeker nog beter onder de knie krijgen.

(verder is ''de hurrrd'' onze naam tot nu toe )

En stoppen zal ik zeker niet, het is tot dusver veel te leuk en als ik de muziek die in mn hoofd zit ooit leer uit te werken hoor je zeker meer van mij
Verkeerd verbonden
pi_76044808
quote:
'Beperking daar geloof ik niet in, gooi mn hart en ziel erin als ik schrijf over mn ding'
Dat is idd zo vaak gebruikt en verkracht dat het je niets meer doet, hetzelfde met :

'Muziek is mijn lust en mijn leven...' vul maar verder aan.
  vrijdag 25 december 2009 @ 11:34:35 #8
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_76044869
Zolang je die Snoop ava hebt, heb ik geen hoop voor je. De tekst is dan van iemand van dat niveau die dan beter z'n best doet dan al die artiesten, maar uiteindelijk er toch niet in slaat. Een beetje zoals het verplichte serieuze nummer op een album vol met bitches en auto's.

De tekst mag dan anders zijn, de inhoud komt neer op het cliche dat je jezelf moet zijn (het is waar, maar het is een cliche), en dan slaat het over in een brag-rap over jezelf.

Uiteindelijk komt het neer op "ik ben mezelf, doe m'n best voor dit", en dan slaat het over naar "ik ben hier goed in, je kan me niks vertellen, want ik doe m'n eigen ding!". (hint, alle jongeren willen uniek zijn, zichzelf zijn en opvallen)
When all else fails, you always have delusion.
pi_76045078
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 11:34 schreef Mirel het volgende:
Zolang je die Snoop ava hebt, heb ik geen hoop voor je. De tekst is dan van iemand van dat niveau die dan beter z'n best doet dan al die artiesten, maar uiteindelijk er toch niet in slaat. Een beetje zoals het verplichte serieuze nummer op een album vol met bitches en auto's.

De tekst mag dan anders zijn, de inhoud komt neer op het cliche dat je jezelf moet zijn (het is waar, maar het is een cliche), en dan slaat het over in een brag-rap over jezelf.

Uiteindelijk komt het neer op "ik ben mezelf, doe m'n best voor dit", en dan slaat het over naar "ik ben hier goed in, je kan me niks vertellen, want ik doe m'n eigen ding!". (hint, alle jongeren willen uniek zijn, zichzelf zijn en opvallen)
Nee, geen zorgen. Ik ben er heilig van overtuigd dat mijn idee niet anders is, maar simpelweg nog niet ontdekt is.
Voor mezelf heb ik al helemaal op een rijtje hoe ik het wil brengen en uit wil werken etc, alleen heb ik nog niet de kennis en skills opgedaan in ervaring dus lukt me dat nog niet, en dat is natuurlijk nog niet met deze tekst..hoewel bepaalde stukken er wel in voor zullen komen.

En of dat hele idee overkomt zal vast niet aan mn Fok! snoop-ava liggen snoopdoggiskkbaasbtw

[ Bericht 3% gewijzigd door Skaff-a op 25-12-2009 11:49:02 ]
Verkeerd verbonden
  vrijdag 25 december 2009 @ 11:53:13 #10
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_76045292
De snoop ava zegt heel veel, vind ik

En je hebt de kennis en skills om woorden creatief te rijmen zeker wel, het gaat me meer om de inhoud. Durf je ook echt creatief en open te zijn met je gevoelens? Of met bepaalde maatschappelijke problemen oid?
When all else fails, you always have delusion.
pi_76045503
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 11:53 schreef Mirel het volgende:
De snoop ava zegt heel veel, vind ik

En je hebt de kennis en skills om woorden creatief te rijmen zeker wel, het gaat me meer om de inhoud. Durf je ook echt creatief en open te zijn met je gevoelens? Of met bepaalde maatschappelijke problemen oid?
Ja, alleen de manier waarop ik dat ga doen moet ik nog ontdekken. Ik word nog veel te veel gestuurd door mn eigen gedachtes:P Maar ik heb zo mn voorbeelden en ideeen, en ik ga gewoon alles proberen en doen en zoveel mogelijk tekst, beats etc te maken. en dan ga ik wil schuiven en passen naar wat het best bij mij en mijn overtuiging past
Verkeerd verbonden
pi_76049588
Vraag het anders ff aan MC Martin!!
If I don't make it in heaven I'll run shit in Hades
pi_76094414
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 14:19 schreef ik_jij_en_jou het volgende:
Vraag het anders ff aan MC Martin!!
ja he!
Verkeerd verbonden
  zondag 27 december 2009 @ 05:29:05 #14
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_76094701
-edit-

[ Bericht 49% gewijzigd door Schenkstroop op 27-12-2009 05:47:41 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')