Maar de S&P zal (ruim) onder de 666 moeten voor jij een keer instapt, want de laatste keer stapte je ook niet in. Iets zegt me dat we die 666 niet snel weer gaan zien... (niet op enige beurskennis gebaseerd, overigens)quote:Op vrijdag 25 december 2009 14:34 schreef SeLang het volgende:
Dat risico is er, maar als je naar de langere trends kijkt (einde creditcycle etc) dan is de kans imo niet groot dat we weer een decennium lang belachelijk hoge waarderingen gaan houden. Een paar jaar een verlies in reele termen slikken van ~2% is okee als je uiteindelijk 50% goedkoper kunt kopen. Dat is voor mij aantrekkelijker dan nu het 'greater fool' spelletje spelen tegen de odds in. Maar iedereen moet dat voor zichzelf beslissen natuurlijk.
Als ik het goed heb meegekregen, baseert Selang zijn keuzes hoofdzakelijk op de P/E schiller. Als de bedrijfwinsten groeien kan het best zo zijn dat er een lage P/E-ratio ontstaat op een hoger niveau, al acht ik dat dit gebeurd onwaarschijnlijk de komende jaren. De geschiedenis leert ons dat in turbulente tijden als deze (depressie-achtige omstandigheden) de P/E-ratio op bepaalde momenten zeer laag is (historisch gezien). Het is dus waarschijnlijk dat een stand onder de 666 er de komende jaren gaat komen.quote:Op zondag 27 december 2009 22:16 schreef Arcee het volgende:
[..]
Maar de S&P zal (ruim) onder de 666 moeten voor jij een keer instapt, want de laatste keer stapte je ook niet in. Iets zegt me dat we die 666 niet snel weer gaan zien... (niet op enige beurskennis gebaseerd, overigens)
True.quote:Op zondag 27 december 2009 22:25 schreef piepeloi55 het volgende:
Zoals ik meegekregen baseert Selang zijn keuzes hoofdzakelijk op de P/E schiller.
Bovenstaande ben ik met TS eens. Ik ben echter bang dat het bestrijden van de inflatie gaat mislukken. In ieder geval in de VS.quote:Op donderdag 24 december 2009 19:21 schreef LXIV het volgende:
Mijn inschatting: Door het overvloedige geldscheppen dreigt inflatie, waarop de centrale banken wel gedwongen zijn de rente te verhogen.
Ik verwacht dat TT wordt overgenomen door een toeleveringsbedrijf van GM voor 9 euroquote:Op woensdag 30 december 2009 17:54 schreef Stuart het volgende:
In 2010 gaat TomTom failliet dus ik adviseer om short te gaan in dat bedrijf. Het biedt al jaren lang niets nieuws meer en kan de concurrentie met Nokia, Google en Apple simpelweg niet aan. TomTom is te lang blijven hangen en stelt geen ruk meer voor
Aan de slag, zou ik zeggen. Daar wil ik wel 1 van kopen, tegen een redelijke prijs.quote:Op woensdag 30 december 2009 20:17 schreef iamcj het volgende:
We hebben een nieuwe bron van schone energie nodig om hier uit te komen.
Dat wordt altijd gezegd want veel bedrijven kunnen inderdaad inflatie gewoon doorberekenen naar klanten. Echter, zolang het geen Zimbabwe scenario wordt verwacht ikzelf dan eerder dalende koersen omdat de kapitaalmarktrente dan fors zal stijgen.quote:Op woensdag 30 december 2009 00:14 schreef jaco het volgende:
Als de inflatie inderdaad toeslaat, zullen beurskoersen omhoog gaan, niet omdat de winstmarges van bedrijven verbeteren, maar louter door de geldontwaarding.
Eigenlijk moet je dus je geld van de bank halen en inwisselen tegen Dollars, Ponds en Yens, onder je matras stoppen en hopen dat geen dief erachter komt?quote:
VS dat Iran aanvalt kan ookquote:Op woensdag 30 december 2009 20:17 schreef iamcj het volgende:
We hebben een nieuwe bron van schone energie nodig om hier uit te komen.
Tegen ponden of Yen in ieder geval niet en dollars heeft ook weinig zin gezien de rente in de VS.quote:Op donderdag 31 december 2009 20:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Eigenlijk moet je dus je geld van de bank halen en inwisselen tegen Dollars, Ponds en Yens, onder je matras stoppen en hopen dat geen dief erachter komt?
Dan gaat de olieprijs weer door het dak. Met de Irak-oorlog duurde het 5 jaar voordat de productie weer op vooroorlogs niveau kwam. En Irak had nog wel een boycot, dus een lage productie!quote:Op donderdag 31 december 2009 20:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
VS dat Iran aanvalt kan ook
Het Iraanse leger uitschakelen en de oliebronnen bezetten duurt geen 5 jaarquote:Op donderdag 31 december 2009 22:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan gaat de olieprijs weer door het dak. Met de Irak-oorlog duurde het 5 jaar voordat de productie weer op vooroorlogs niveau kwam. En Irak had nog wel een boycot, dus een lage productie!
Schouderklopje voor jezelfquote:Op donderdag 31 december 2009 21:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Tegen ponden of Yen in ieder geval niet en dollars heeft ook weinig zin gezien de rente in de VS.
Maar je hebt toch een visie nodig wil je je kapitaal zo effectief mogelijk laten renderen, niet? Vorig jaar was ik (achteraf terecht) erg bullish over de aandelenmarkten in 2009. Dat heeft me ca. 60% rendement op eigen vermogen opgeleverd.
Jij denkt toch ook wel na over wat 2010 brengen zal en waarin je het beste kunt zitten?
Landbouw heeft ook een strategisch belang, het gaat echt niet alleen om het tevreden houden van boeren maar om de Europese voedselvoorziening. Vanwege de strenge eisen die de EU stelt aan boeren moeten ze ook meer kosten maken dan bijvoorbeeld Afrikaanse boeren.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 01:07 schreef Deprater het volgende:
Tja, de "rijke" landen delen tegoedbonnen als dollars en euro's voor olie en goud uit met een inflatie van 4% aan de wereld, drukken per jaar 4% bij, en klagen dan dat we 0,8% teruggeven als ontwikkelingshulp![]()
![]()
Vervolgens houden we de importen uit die landen tegen met hoge importheffingen![]()
De eigen boeren steunen we met subsidies van 80 miljard euro per jaar en het overschot flikkeren we in Afrika over de schutting, zodat die paar boeren daar, niets meer te doen hebben![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |