abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76015739
Normaal als ik een paar schoenen via internet bestel, krijg ik er een rekening van FedEx achteraan, waarbij ik nog een euro of 6 moet bijbetalen aan btw. Valt nog overheen te komen.

Maar nu heb ik een tijdje geleden twee paar schoenen besteld, en de factuur van FedEx bedraagt nu ¤38 aan btw, en ¤10 euro aan voorschiet kosten. Het gaat om een eigenlijke bedrag van 120 euro, waarbij 1/3e ofzo verzendkosten was (betaal je normaal geen btw over, toch?). Hoe komen ze aan dat gigantisch hoge btw bedrag? Dat is bijna de helft van het bedrag vd schoenen.

Ik heb een een keer iets anders besteld waarbij het pakket zwaarder en groter was, en ook nog een duurder, en daarbij waren de kosten ook niet zo hoog, slechts ¤7,- aan btw

Iemand een idee ? (Kep FedEx al gemailt trouwens, nog niks teruggekregen)
Wanna hug it out? Let's hug it out, bitch!
pi_76015792
je betaalt btw over het bedrag wat je zou betalen in Nederland voor dat product
  donderdag 24 december 2009 @ 15:05:27 #3
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_76016090
En je betaalt belasting over het totale product wat je hebt gekocht, dus product + verzendkosten.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_76016205
Dan nog vind ik het verschil van 1 paar schoenen (7 euro btw) en 2 paar schoenen (38 euro) vrij hoog
pi_76018763
Oke, vriend van me heeft de factuur bekeken. Het bedrag van 38 euro staat wel als BTW op de factuur, maar onder het overzicht staat het op deze manier aangegeven:

Onkosten - EU BTW niet van toepassing: 37,24
Douane administratiekosten: 10,00
BTW 19%: 0,00

Waarschijnlijk is het dus geen btw, maar dan staat het op de andere pagina verkeerd aangegeven. Waarschijnlijk zijn het dan invoersrechten. Maar dat verklaart nog steeds niet de belachelijk hoge stijging van de kosten, bij 1 paar schoenen extra.
pi_76019466
Hmm.. de vorige keer is het pakketje ook door de douane onderschept?
pi_76021089
Tot nu toe alle keren ja, maar ik kan op t moment maar een factuur terugvinden. Straks eens zoeken naar de rest.
pi_76029876
Fijn he Nederland.
pi_76051707
Heeft het niet te maken met de herkomst van de schoenen? EU en niet EU?
pi_76052213
quote:
Op donderdag 24 december 2009 16:52 schreef Un-X-PecteD het volgende:
Tot nu toe alle keren ja, maar ik kan op t moment maar een factuur terugvinden. Straks eens zoeken naar de rest.
Het kan er mee te maken hebben, maar moet het voor de zekerheid gaan opzoeken. Voor dergelijke pakketen bestaat namelijk een maximale invoerbedrag. Ga je over het bedrag heen, dan betaal je over alle producten invoerrechten. Tijdje terug ook zo'n factuur gekregen, na wat reken en zoekwerk blijk ik beter af te zijn als we het in twee pakketten hadden gekregen.
pi_76052510
Invoerrechten zijn dat volgens mij
pi_76052835
Invoerrechten zijn geen onkosten. Dit zal gewoon het bedrag die FedEx rekent voor het aanmelden van je pakket bij de douane en het heffen van de invoerrechten. FedEx pakketjes en zo'n beetje elke geregistreerde zending met correcte waardeaangifte wordt "gesnapt" door de douane. Zorg dus dat je eronder zit wat de waarde betreft.
pi_76056603
BTW betaal je altijd als je pakketje boven de 22 euro is en die BTW wordt berekend over de waarde van de goederen én de verzendkosten (dat wordt gezien als een dienst die je in het buitenland het aangeschaft).
pi_76058262
Volgens de regels van de belastingdienst/douane betaal je over die 120 euro (aankoopprijs + verzendkosten) 19% btw = ¤22,80.
Daarnaast mag de vervoerder een bedrag in rekening brengen voor de administratie en voorschieten van de heffingen.
TNT vraagt iets van 12,50 euro en ik geloof DHL 17. Fedex zit daar dus mooi tussen in. Niks bijzonders dus die 38 euro, behalve dat het sneu geld is.

Extra sneu als je je realiseert dat tot een paar jaar geleden PTT en vervolgens TPG dit nog gewoon gratis deden als service. Maar concurrentie en vrije markt heeft natuurlijk zijn prijs.

Edit:
Ik begrijp nu uit je verhaal dat je naast de 38 euro ook nog eens 10 euro moet betalen, dus totaal 48.
Mijn btw verhaal wordt er niet anders van dat blijft 22,80 , dus Fedex gaat er met 25 vandoor.

[ Bericht 5% gewijzigd door quo_ op 25-12-2009 21:40:35 ]
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')