Dan lossen we meteen het AOW probleem op!quote:Op donderdag 24 december 2009 13:53 schreef bijdehand het volgende:
Gewoon de armoedegrens ff naar beneden stellen
Uit de OP:quote:Op donderdag 24 december 2009 13:43 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Waarom dan wel? Dat is mij dan niet geheel duidelijk. Hebben we het over mensen met een uitkering en geen opleiding? Of zijn mensen met een MBO opleiding tegenwoordig ook al laaggeschoold, zoals de TS aangeeft?
Omdat ook mensen met een laag inkomen tegenwoordig genoeg geld hebben drank, tabak en ongezonde troep te kopen?quote:Op donderdag 24 december 2009 14:11 schreef Klopkoek het volgende:
Het is niet geheel onterecht om er op te wijzen dat dit soort mensen vaak zelf schuld hebben aan hun eigen situatie, maar tegelijkertijd mag je ook de vraag stellen waarom dit probleem steeds meer toe neemt. Waarom de correlatie tussen ongezond gedrag en lage inkomens steeds sterker wordt.
Aantoonbaar onjuist: de koopkracht voor de lage inkomensgrens is sinds de jaren 80 gedaald en zoals je weet is tabak en drank steeds duurder geworden dankzij vele accijnzen. Ligt niet voor de hand.quote:Op donderdag 24 december 2009 14:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Omdat ook mensen met een laag inkomen tegenwoordig genoeg geld hebben drank, tabak en ongezonde troep te kopen
Dank aan de voedselbank, hoeven ze geen geld aan eten uit te geven.quote:Op donderdag 24 december 2009 14:16 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Aantoonbaar onjuist: de koopkracht voor de lage inkomensgrens is sinds de jaren 80 gedaald en zoals je weet is tabak en drank steeds duurder geworden dankzij vele accijnzen. Ligt niet voor de hand.
Ik keur dat ook niet goed maar voor hun is dat blijkbaar misschien een manier om de realiteit even te ontduiken. Want misschien roken en drinken ze wel om uit wanhoopsdaad om die stress even te vergeten?quote:Op donderdag 24 december 2009 14:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Omdat ook mensen met een laag inkomen tegenwoordig genoeg geld hebben drank, tabak en ongezonde troep te kopen
boe fucking hoe, welke stress, dat ze te laat zijn opgestaan om voor sluitingstijd nog bier te halen bij de jumbo?quote:Op donderdag 24 december 2009 14:19 schreef fokjunk het volgende:
[..]
Ik keur dat ook niet goed maar voor hun is dat blijkbaar misschien een manier om de realiteit even te ontduiken. Want misschien roken en drinken ze wel om uit wanhoopsdaad om die stress even te vergeten?
Zoals ik al eerder zei, zolang mensen nog kunnen roken zijn ze niet arm. Als je moet kiezen tussen tabak of eten lijkt mij de keuze zo gemaakt. En ik heb gerookt, dus weet wat ik zeg.quote:Op donderdag 24 december 2009 14:19 schreef fokjunk het volgende:
[..]
Ik keur dat ook niet goed maar voor hun is dat blijkbaar misschien een manier om de realiteit even te ontduiken. Want misschien roken en drinken ze wel om uit wanhoopsdaad om die stress even te vergeten?
Criteria van de voedselbank zijn zo streng dat je daar geen geld meer voor over hebt. De voedselbank kijkt namelijk naar wat je over hebt na aftrek van de vaste lasten.quote:Op donderdag 24 december 2009 14:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dank aan de voedselbank, hoeven ze geen geld aan eten uit te geven.
Bron? Volgens mij roep jij maar wat uit onderbuikgevoelens.quote:Op donderdag 24 december 2009 14:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
boe fucking hoe, welke stress, dat ze te laat zijn opgestaan om voor sluitingstijd nog bier te halen bij de jumbo?
Kom je daar nu pas achterquote:Op donderdag 24 december 2009 14:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Bron? Volgens mij roep jij maar wat uit onderbuikgevoelens.
Krijgen we dat weer... Als het aan velen ligt mogen armen niet eens meer hun muur een verfje geven, een bloemetje kopen, een auto bezitten, een pc bezitten of een televisie hebben... Als het aan die mensen ligt worden mensen dusdanig opgesloten dat ze niets meer verkeerds en fouts kunnen doen maar ook niks meer leuks en goeds.... Zoiets werkt natuurlijk alleen maar averechts... Mensen raken nog meer geisoleerd, nog dommer en nog machtelozer waardoor ze nog meer een speelbal van de hogere machten worden..quote:Op donderdag 24 december 2009 14:21 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei, zolang mensen nog kunnen roken zijn ze niet arm. Als je moet kiezen tussen tabak of eten lijkt mij de keuze zo gemaakt. En ik heb gerookt, dus weet wat ik zeg.
En de realiteit ontsnappen dmv drugs (tabak en alcohol vallen daar imho ook onder) lijkt me sowieso niet een handige keuze
Laten we het persoonlijke observatie noemen.quote:Op donderdag 24 december 2009 14:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Bron? Volgens mij roep jij maar wat uit onderbuikgevoelens.
Ah, dat klinkt als een deugdelijk wetenschappelijk onderzoek...quote:Op donderdag 24 december 2009 14:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Laten we het persoonlijke observatie noemen.
Sure, noem me een trol, alles liever als de waarheid onder ogen zien, niet?quote:Op donderdag 24 december 2009 14:25 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Kom je daar nu pas achterObvious troll is obvious
Door een bril van stuitende onwetendheid.quote:Op donderdag 24 december 2009 14:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Laten we het persoonlijke observatie noemen.
Zover ik weet zijn het wel allemaal A-merken die de voedselbank levert.quote:Op donderdag 24 december 2009 14:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Criteria van de voedselbank zijn zo streng dat je daar geen geld meer voor over hebt. De voedselbank kijkt namelijk naar wat je over hebt na aftrek van de vaste lasten.
Daar komt dan nog eens bij dat er weldegelijk wat schort aan het eten van de voedselbank. Wie weet is dat ook een kleine component in een achteruitgaande gezondheid.
Nou moet je eens heel goed luisteren, sinds wanneer draagt roken bij aan het welzijn? Het is een VERSLAVING die zelfs stress veroorzaakt. Dus wat jij nu allemaal roept is pure kul! Een tv mogen ze zeker hebben van mij, maar niet een gloednieuwe plasma op kosten van de staat, een tweedehands beeldbuis volstaat prima. Isolement? Er zijn allerlei gesubsidieerde zaken voor minima.quote:Op donderdag 24 december 2009 14:26 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Krijgen we dat weer... Als het aan velen ligt mogen armen niet eens meer hun muur een verfje geven, een bloemetje kopen, een auto bezitten, een pc bezitten of een televisie hebben... Als het aan die mensen ligt worden mensen dusdanig opgesloten dat ze niets meer verkeerds en fouts kunnen doen maar ook niks meer leuks en goeds.... Zoiets werkt natuurlijk alleen maar averechts... Mensen raken nog meer geisoleerd, nog dommer en nog machtelozer waardoor ze nog meer een speelbal van de hogere machten worden..
Heb al die sociale wetenschappers nog nooit een fuck zien veranderen aan de gedragingen van het White Trash.quote:Op donderdag 24 december 2009 14:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah, dat klinkt als een deugdelijk wetenschappelijk onderzoek...
De voedselbank levert wat ze geschonken krijgt van producenten en winkelketens e.d. Zij kopen dat niet zelf in of zo.quote:Op donderdag 24 december 2009 14:28 schreef fokjunk het volgende:
[..]
Zover ik weet zijn het wel allemaal A-merken die de voedselbank levert.
Sinds wanneer is er 1 waarheid en heb jij alle wijsheid in pacht? Wat mij betreft doe je je username eer aanquote:Op donderdag 24 december 2009 14:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Sure, noem me een trol, alles liever als de waarheid onder ogen zien, niet?
Sinds wanneer is dat de taak van een sociaal wetenschapper?quote:Op donderdag 24 december 2009 14:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb al die sociale wetenschappers nog nooit een fuck zien veranderen aan de gedragingen van het White Trash.
LOLquote:Op donderdag 24 december 2009 14:28 schreef Disana het volgende:
[..]
Door een bril van stuitende onwetendheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |