abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76067775
Ik ga het zeker even doornemen, maar wel na de kerst. Vriendin heeft ook niet zo'n zin tijdens de kerst hier iets aan te doen, vandaar. Maar ik laat het weten.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_76074499
@ Fokski: Dat gedeelte wat je aanhaalt van de site van het vrom gaat over het reparen, controleren en vervangen van de rookkanalen etc. het deel wat achter de kachel in de muur zit. Alle andere dingen die jij aanhaalt, slaan dan ook niet op de kachel maar op de installatie erachter. De kachel zelf, is echt voor rekening van de huurder.

Hoewel ik dit heel zeker weet, weet jij ook zeker dat het niet zo is. Voor TS hoop ik dat mag blijken dat jij gelijk hebt. Net als voor alle anderen die gewoon zelf moeten betalen voor hun kachel. Helaas en dan spreek ik uit mijn eigen ervaring, ben ik bang dat zij toch echt zelf voor de kosten opdraait.
pi_76076755
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 13:25 schreef lirpA het volgende:
@ Fokski: Dat gedeelte wat je aanhaalt van de site van het vrom gaat over het reparen, controleren en vervangen van de rookkanalen etc. het deel wat achter de kachel in de muur zit. Alle andere dingen die jij aanhaalt, slaan dan ook niet op de kachel maar op de installatie erachter. De kachel zelf, is echt voor rekening van de huurder.

Hoewel ik dit heel zeker weet, weet jij ook zeker dat het niet zo is. Voor TS hoop ik dat mag blijken dat jij gelijk hebt. Net als voor alle anderen die gewoon zelf moeten betalen voor hun kachel. Helaas en dan spreek ik uit mijn eigen ervaring, ben ik bang dat zij toch echt zelf voor de kosten opdraait.
Het enige wat hier speelt en waar ik niet genoeg van weet is de leegstandswet maar bij reguliere huur dient de verhuurder een verwarmingsinstallatie te onderhouden en te vervangen wanneer nodig. Een cv-installatie is meer dan een rookkanaal. Het enige wat de huurder moet doen staat in het Besluit kleine herstellingen. Al het andere dient de verhuurder te doen. Zonder verwarmen kan je gewoon niet wonen. Ik heb het ook een keer gehad in hartje winter en toen had ik geen elektrische noodkacheltje. Het enige wat je dan kan doen is in bed liggen met twee dekens en wachten tot het verholpen wordt. Ja, de verhuurder zal misschien moeilijk kunnen doen en het toch nog via een monteur proberen ipv tot een dure vervanging overgaan maar net als alles moet je soms moeite doen om je recht te halen.

Willekeurige google vondjes mbt de praktijk want in de wettekst staat het in algemene vorm::
quote:
Wij houden 20 jaar aan voor een moederhaard en 16 jaar voor een CV-ketel.
Maar als een wijk/straat weinig storingen geeft houden we ook wel langer aan. Ligt er ook aan wat er met de straat gaat gebeuren in de toekomst.
=====================
Onze vorige verhuurder wilde uiteindelijk de ketel pas vervangen toen wij aankondigden onze rechtsbijstandverzekering in te schakelen. Ketel was 20 jaar oud, voortdurend lekkages en de temperatuur van het water fluctueerde enorm. Lekker douchen met kleine kinderen. De hele straat had er last van, de monteurs maakten hier overuren. Maar nee, niet willen vervangen.
http://forum.viva.nl/forum/list_message/4498535
quote:
Centrale verwarming en combi-ketel:

Verhuurder:
Buitengewoon onderhoud en reparaties cv-installaties en combi-ketel bij normaal gebruik.

Huurder:
Bedienen, onderhoud, bijvullen en ontluchten van de cv-installatie en combi-ketel, alsmede
onderhoud aan resp. vervangen van vulslangen, wartels, sleutels, schade door verkeerde
bedie-ning of bevriezing. Let op, indien uw woning geen eigen CV heeft zijn de
onderhoudskosten voor rekening van de verhuurder.
http://www.wooncompany.nl(...)urder-verhuurder.pdf

Dit zie ik bij bijna elke verhuurder naar voren komen.
  zaterdag 26 december 2009 @ 16:50:09 #29
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_76080239
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 13:25 schreef lirpA het volgende:

Jij haalt jouw eigen situatie aan waar in de huurovereenkomst stond dat verwarming ed compleet voor eigen rekening zijn tot aan de muur (aanwezige installatie dus voor de verhuurder). Hier is echter al menigmaal aangegeven dat de verwarming bij de huur inbegrepen zit. Dat jij voor het gemak dit feit blijft negeren ontkracht in deze dus helemaal niets.
pi_76116445
Er wordt hier telkens gesproken over cv-installaties, maar ik zie in de stukken die worden aangehaald nergens expliciet (gas)kachels voorkomen.
Ik ben benieuwd naar de uitkomst hiervan, succes TS.
pi_76763581
Even een update, al is er niet zoveel veranderd.

Er is nog een paar keer een monteur langs geweest, ook omdat er een gaslucht te ruiken was. Er was inderdaad een gaslek, deze is gerepareerd. De kachel is inmiddels wel weer aan te krijgen. Het kost alleen veel moeite en tijd en een hele waslijst van specifieke handelingen. Hij valt vaak uit en kan alleen op de laagste standen aan. De monteur vertelde dat ze wekelijks in ons flatgebouw komen voor reparaties. Niet zo vreemd, alle moederhaarden en geisers zijn minstens 25 jaar oud.

Omdat er de verhuurder vrij weigerachtig is hebben we besloten verder voorlopig geen actie te ondernemen. Vriendin zegt dat ze er wel mee kan leven zo. Ze heeft nogal veel aan haar hoofd en heeft geen zin in een hoop gesteggel hierover. We zijn beiden al een tijd op zoek naar een andere woning en gaan daar onze energie in steken.
  woensdag 13 januari 2010 @ 17:57:41 #32
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_76771041
Je vriendin beseft ook dat wanneer ze er nu niets aan doet ze in de toekomst niets meer te klagen/vragen heeft?
pi_76771405
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:57 schreef TheThirdMark het volgende:
Je vriendin beseft ook dat wanneer ze er nu niets aan doet ze in de toekomst niets meer te klagen/vragen heeft?
Ja nja, het gebrek is in theorie ''verholpen''; de kachel doet het weer (sort of) en het vriest niet meer in huis. Ik ga er dus min of meer vanuit dat wanneer hij het helemaal begeeft de termijn van 6 maanden opnieuw ingaat. Maar goed, ook al is dat niet het geval, ze wil toch zo snel mogelijk verhuizen.
pi_81878616
Oke, mijn eigen verwarming is nu stuk en hij kan niet meer gerepareerd worden. Het onderdeel wat stuk is wordt niet meer gemaakt namelijk. Blij dat het wat warmer is nu!

Ik heb een mail gestuurd naar het antikraakbureau en gevraagd om vervanging. Ik heb artikel 18 van de algemene huurvoorwaarden genoemd en Burgelijk Wetboek Boek 7 Artikel 204 lid 2.
pi_82040377
Oke, ik weet niet of er mensen zijn die dit volgen, als blijkt van niet ga ik geen verdere updates meer neerzetten.

Anyhoe: ik heb een mail gehad van het antikraakbureau, ze gaan overleggen en ik hoor volgende week wat ze besloten hebben.

In mijn ogen zijn er 2 opties: mij een andere moederhaard geven (ben benieuwd hoe ze daaraan willen komen ) of ik kan om een redelijk bedrag qua huurverlaging vragen. Maar ja, wat is een redelijk bedrag aan huurverlaging als je geen verwarming hebt?
pi_82049698
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 21:39 schreef Sinceria het volgende:
Oke, ik weet niet of er mensen zijn die dit volgen, als blijkt van niet ga ik geen verdere updates meer neerzetten.

Anyhoe: ik heb een mail gehad van het antikraakbureau, ze gaan overleggen en ik hoor volgende week wat ze besloten hebben.

In mijn ogen zijn er 2 opties: mij een andere moederhaard geven (ben benieuwd hoe ze daaraan willen komen ) of ik kan om een redelijk bedrag qua huurverlaging vragen. Maar ja, wat is een redelijk bedrag aan huurverlaging als je geen verwarming hebt?
Huurcommissie al gevraagd?
dag
pi_82053894
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 00:45 schreef Peter het volgende:

[..]

Huurcommissie bij antikraak wonen?
  zaterdag 29 mei 2010 @ 09:45:22 #38
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_82054018
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 09:35 schreef exlurker het volgende:

[..]

Huurcommissie bij antikraak wonen?
Ja.
pi_82054342
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 00:45 schreef Peter het volgende:

[..]

Ik heb het de huurcommissie niet gevraagd nee, maar dat is wel een goed idee. Ik zie dat die inderdaad uitspraken kunnen doen wanneer er sprake is van tijdelijke verhuur.

Ik wacht eerst even af waar het antikraakbureau mee komt, misschien komen ze wel met een acceptabele oplossing.
pi_82076347
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 10:05 schreef Sinceria het volgende:

[..]

Ik heb het de huurcommissie niet gevraagd nee, maar dat is wel een goed idee. Ik zie dat die inderdaad uitspraken kunnen doen wanneer er sprake is van tijdelijke verhuur.

Ik wacht eerst even af waar het antikraakbureau mee komt, misschien komen ze wel met een acceptabele oplossing.
Ze hebben ook een site: http://www.huurcommissie.nl/?pag=34
dag
  zondag 30 mei 2010 @ 01:15:33 #41
204633 Fred2
Kritisch
pi_82087656
Als ze moeilijk doen moet je op koude dagen gewoon bij dat bedrijf op kantoor gaan zetten: "ik betaal voor een woning met verwarming, en als julllie die niet willen fixen kom ik mezelf hier maar opwarmen."
So we just called him Fred too
pi_82109306
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 21:48 schreef Peter het volgende:

[..]

Ze hebben ook een site: http://www.huurcommissie.nl/?pag=34
Thnx.
quote:
Op zondag 30 mei 2010 01:15 schreef Cothen het volgende:
Als ze moeilijk doen moet je op koude dagen gewoon bij dat bedrijf op kantoor gaan zetten: "ik betaal voor een woning met verwarming, en als julllie die niet willen fixen kom ik mezelf hier maar opwarmen."
Neem ik een spandoek mee en ga ik in de hoek zitten mokken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')