Ach ook dat betaalt de overheid hier grotendeels voor je.quote:Op donderdag 24 december 2009 17:01 schreef LXIV het volgende:
Die kinderen moeten natuurlijk ook ooit gaan studeren, etc.

Dan doe je dat toch gewoon? In plaats van hier tegen heug en meug te blijven zitten? In veel landen is je euro 5x zoveel waard, dus die 30%? belasting die je betalen moet krijg je meer dan dubbel en dwars terug.quote:Op donderdag 24 december 2009 17:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik weet niet wat fictief binnenlands belastingplichtige is maar zolang jij onroerende goederen of een bedrijf hebt in Nederland lig je aan de ketting bij de fiscus. Ook als je in Timboektoe woont en 10 jaar niet meer terug komt
De enige manier omdat te voorkomen is door al je activa in Nederland te verkopen en af te rekenen met Robin Hood

Natuurlijk. Maar dat is geen optie als ik in de binnenlanden van Nieuw-Guinea een brug aan het bouwen ben! Ik kan ook expat worden en genoeg verdienen om ze in Nederland op kostschool te zetten, maar dat expat-wereldje is heel bekrompen en niks voor mij.quote:Op donderdag 24 december 2009 17:03 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach ook dat betaalt de overheid hier grotendeels voor je.

Dat kan je ook als je geemigreerd bent, het probleem zit vooral in de verzekering en het niet opbouwen van rechten. Achteraan sluiten voor een sociaal huurhuis ook, maar das sws voor werkschuwe paupersquote:Op donderdag 24 december 2009 17:01 schreef LXIV het volgende:
En als je er geen trek meer in hebt kun je gewoon terug naar Nederland. Dat schip zou ik nooit achter me verbranden! Waarom zou je?

ken je het verhaal van Steur op Sri Lanka? http://www.fhpholland.nl/wp/over-fhp/quote:Op donderdag 24 december 2009 17:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat mij leuk lijkt om te doen (als je verder niemand hoeft te verzorgen in Nederland en financieel ook redelijk onafhankelijk bent) is ergens deelnemen aan een ontwikkelingsproject. Daar heb ik ook naar gekeken toen ik na een tijdje buitenland weer terug in Nederland kwam. Helaas zijn bijna alle banen in die sector bureaubanen in Nederland geworden, wat voor mij dus niet hoeft. In een aantal gevallen mag je daar je handen uit de mouwen steken, maar dat wordt meestal tegen een zogenaamd "lokaal" salaris vergoed. Niet dat ik daar om zou malen, maar dat was financieel niet haalbaar met het oog op de toekomst en het gezin. Die kinderen moeten natuurlijk ook ooit gaan studeren, etc.

Wordt je nu mijn financiaal adviseur?quote:Op donderdag 24 december 2009 17:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan doe je dat toch gewoon? In plaats van hier tegen heug en meug te blijven zitten? In veel landen is je euro 5x zoveel waard, dus die 30%? belasting die je betalen moet krijg je meer dan dubbel en dwars terug.

Je kunt particulier verzekeren en zelfs je AOW-afkopen. Dan heb je voor een schijntje een vangnet waarop je altijd terug kunt vallen.quote:Op donderdag 24 december 2009 17:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat kan je ook als je geemigreerd bent, het probleem zit vooral in de verzekering en het niet opbouwen van rechten. Achteraan sluiten voor een sociaal huurhuis ook, maar das sws voor werkschuwe paupers

Ik ken je specifieke omstandigheden niet, maar ik lig bij vertrek niet aan de ketting hoor, mijn ex collega's Robin en Hood geef ik gewoon een hand, en stuur ik nog een keer een kaartjequote:Op donderdag 24 december 2009 17:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik weet niet wat fictief binnenlands belastingplichtige is maar zolang jij onroerende goederen of een bedrijf hebt in Nederland lig je aan de ketting bij de fiscus. Ook als je in Timboektoe woont en 10 jaar niet meer terug komt
De enige manier omdat te voorkomen is door al je activa in Nederland te verkopen en af te rekenen met Robin Hood

Als je dat doet kan je net zo goed ingeschreven blijven in Nederland, zeker als je ook te maken hebt met fiscale aspectenquote:Op donderdag 24 december 2009 17:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je kunt particulier verzekeren en zelfs je AOW-afkopen. Dan heb je voor een schijntje een vangnet waarop je altijd terug kunt vallen.

Probeer het eens met een bedrijf en/of onroerende goederen zou ik zeggenquote:Op donderdag 24 december 2009 17:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik ken je specifieke omstandigheden niet, maar ik lig bij vertrek niet aan de ketting hoor, mijn ex collega's Robin en Hood geef ik gewoon een hand, en stuur ik nog een keer een kaartje

eenmanszaak, geen stakingswinst geen probleemquote:Op donderdag 24 december 2009 17:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Probeer het eens met een bedrijf en/of onroerende goederen zou ik zeggen

dat is zo, was voor mij ook een reden om het simpeler te organiseren, ook al was dat misschien fiscaal in eerste instantie niet optimaal. Nu kan ik een ander land met mijn belastingcentjes blij maken. In Nederland zijn ze namelijk toch nooit blijquote:Op donderdag 24 december 2009 17:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik heb geen idee hoe het zit met een eenmanszaak maar het lijkt me dat je daar weinig moeite mee hebt om die op te heffen. Laten we het er maar op houden dat het bij de meeste andere rechtsvormen iets gecompliceerder ligt

Stuur via PM effe waarnaartoe, dan stuur ik ook wat meer info doorquote:Op donderdag 24 december 2009 17:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
dat is zo, was voor mij ook een reden om het simpeler te organiseren, ook al was dat misschien fiscaal in eerste instantie niet optimaal. Nu kan ik een ander land met mijn belastingcentjes blij maken. In Nederland zijn ze namelijk toch nooit blij

Ik moet het land nog vinden waar ik minder betaal dan in Nederlandquote:Op donderdag 24 december 2009 17:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
dat is zo, was voor mij ook een reden om het simpeler te organiseren, ook al was dat misschien fiscaal in eerste instantie niet optimaal. Nu kan ik een ander land met mijn belastingcentjes blij maken. In Nederland zijn ze namelijk toch nooit blij

Ik weet wel een land waar je geen belasting betaaltquote:Op donderdag 24 december 2009 17:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]

Rapenland?Lui-Lekkerland?quote:Op donderdag 24 december 2009 17:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik weet wel een land waar je geen belasting betaalt

Nee, het is een echt bestaand land alleen is het op wereldniveau behoorlijk onbekendquote:

Randstad is grofweg het gebied tussen Amersfoort, A'dam, Haarlem Den Haag en R'dam. De driehoek tussen Eindhoven, Den Bosch en Breda wordt meestal Zandstad genoemd.quote:Op donderdag 24 december 2009 15:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De Randstad loopt zegt maar van Utrecht naar Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Breda, Tilburg, Eindhoven, DB, Nijmegen, Arnhem en weer naar Utrecht?

quote:Op donderdag 24 december 2009 16:57 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik sta voor die keuze. Ik denk dat ik me maar laat uitschrijven hier.
quote:Op donderdag 24 december 2009 17:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Maar als Myanmar een democratie is, weet ik waar ik naartoe ga.
Zeg... wanneer is dat afscheidsfeestje eigenlijkquote:Op donderdag 24 december 2009 17:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Nu kan ik een ander land met mijn belastingcentjes blij maken. In Nederland zijn ze namelijk toch nooit blij

quote:Op donderdag 24 december 2009 17:59 schreef PietjePuk007 het volgende:
Huizenprijs blijft voorlopig dalen
quote:Stabilisatie
De prijsdaling in 2010 is minder hevig dan die in de afgelopen maanden en blijft waarschijnlijk beperkt tot ongeveer 1,5 procent. ING verwacht dat het grootste deel van de prijsdaling achter de rug is. De prijzen zullen volgens het Economisch Bureau van de bank halfverwege 2010 stabiliseren, om in 2011 weer geleidelijk te stijgen.

Zoals ik al zei, grofweg een rondjequote:Op donderdag 24 december 2009 18:06 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Randstad is grofweg het gebied tussen Amersfoort, A'dam, Haarlem Den Haag en R'dam. De driehoek tussen Eindhoven, Den Bosch en Breda wordt meestal Zandstad genoemd.
Deze is ook wel leuk van EZ (wel onscherp)
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |