abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76032063
Nou dat was me het dagje wel weer...

Eerst vanmorgen naar de huisarts, die zelf dacht dat er "niks" met Lars aan de hand was, behalve dat hij erg prikkelbaar zou zijn, maar omdat ze mijn wanhoop zag vond ze dat er wel verder gekeken moest worden, en ze zou de kinderarts bellen.
Daar konden we vanmiddag nog terecht.
De kinderarts heeft Lars onderzocht, ze kon niks lichamelijks vinden wat niet goed zou zijn. Ze heeft de botjes allemaal bevoeld, en geen afwijkingen.
Er is wel urine afgetapt voor onderzoek, en daar krijgen we maandag de uitslag van. Verder krijgt Lars een maagzuurremmer (Losec).
Ze heeft ons een techniek aangeleerd om Lars zijn huilen te stoppen, en ze gaf al aan dat er filmpjes van op YouTube staan, voor wie nieuwsgierig is...
Ze gaf aan dat sommige kindjes die eerste 3-4 maanden nog heel erg moeten wennen, het maag-darmstelsel kan het allemaal nog niet aan, en dat is ws wat er bij Lars aan de hand is.
Lars reageerde heel goed op de kalmeer-techniek die ze demonstreerde.
Ze heeft goed te tijd genomen om Lars te onderzoeken, totaal 45 min bezig geweest.

En toen we even moesten wachten totdat Lars ging plassen dacht Lars: laat ik om de tijd te doden maar een trucje doen, en hij rolde ineens op zijn buik! Gek jonkie!

We moeten nu dus wachten op het urineonderzoek, en hebben voor begin jan. weer een afspraak bij de kinderarts om te kijken hoe het dan gaat. Mocht het eerder nodig zijn moesten we maar bellen.
Fijn, alleen al om het achter de hand te hebben!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_76032549
@ Karin, fijn dat lars gelijk terecht kon en dat hij onderzocht is.
Had hij nog niets tegen maagzuur?
Heb het filmpje snel even bekeken, moet je dat dan ook zo hard doen?
Wel bijzonder, ga ik ook eens proberen.

Hier is Tijn een heel stuk rustiger sinds de zantac (ook tegen maagzuur) hij huilt nu vaak nog ff als hij in slaap moet komen (lukt nog niet heel erg goed, ben er vanmi. bij blijven zitten tot hij sliep met een boek haha) of met wakker worden of soms nog wel tussendoor maar gelukkig niet meer bijna uren achter elkaar.
Haha, goed dat hij zijn kunsten heeft vertoond.

Kun je met kerst een beetje bijtanken?

@ Twinkly, bah dat klinkt niet fijn zeg.
volgende week gelijk naar de ha?
En slecht van het cb.
pi_76032711
Karin wat fijn dat jullie vandaag nog terecht konden! En dus kleine Lars ook aan de maagzuurremmers. Ik hoop echt dat dit DE oplossing is! Bij ons bracht dat beetje bij beetje en na 2 weken echt een verschil van dag en nacht! Ondanks dat niemand daarvoor echt van reflux uitging. En wat fijn dat het troosten zo goed werkt!
Ik vind die man met die blauwe bloes in het filmpje eigenlijk wel een beetje een engerd maar herken wel wat van zijn troostmanieren. Esmee wordt ook stil van shhhhhhhh en ritmische bewegingen. Dat werkt echt heel goed bij haar

En gewoon ook nog zomaar even omrollen! Hopelijk komt Lars zo helemaal tot rust en hebben jullie hele fijne kerstdagen!
pi_76032813
quote:
Op donderdag 24 december 2009 21:29 schreef het-is-mij het volgende:
@ Karin, fijn dat lars gelijk terecht kon en dat hij onderzocht is.
Had hij nog niets tegen maagzuur?
Heb het filmpje snel even bekeken, moet je dat dan ook zo hard doen?
Wel bijzonder, ga ik ook eens proberen.

Hier is Tijn een heel stuk rustiger sinds de zantac (ook tegen maagzuur) hij huilt nu vaak nog ff als hij in slaap moet komen (lukt nog niet heel erg goed, ben er vanmi. bij blijven zitten tot hij sliep met een boek haha) of met wakker worden of soms nog wel tussendoor maar gelukkig niet meer bijna uren achter elkaar.
Haha, goed dat hij zijn kunsten heeft vertoond.

Kun je met kerst een beetje bijtanken?

@ Twinkly, bah dat klinkt niet fijn zeg.
volgende week gelijk naar de ha?
En slecht van het cb.
ja het moet ook zo hard, en dat ssssssssssh geluid erbij. Het is het nabootsen van de baarmoeder, het schudden ervan en het geluid.
Ik vond het heel apart om te zien dat Lars na 10 min helemaal van de wereld was.
Goed dat de Zantac Tijn goed helpt, is dat ongeveer hetzelfde als Losec?
Wij hadden nog geen maagzuurremmer. Hopen dat het hem gaat helpen.

Met kerst zijn we bij onze beide ouders, morgen is een vrij rustige dag, 2e KD is het wel drukker (aanwezigheid van neefje en nichtje...druktemakers), en hebben we besloten dan mijn vriend Lars en mij na een klein poosje weer naar huis brengt, om zo veel mogelijk de rust voor Lars te behouden. Familie gaat het niet waarderen, maar er komen nog kerstdagen genoeg, en ons mannetje is belangrijker dan kerstmis.

De kinderarts noemde heel specifiek dat ze kon zien dat ik er persoonlijk helemaal doorheen zit, en dat maakt dat mijn vriend nu oa thee voor me aan het maken is, en superlief doet, zijn ogen zijn ook geopend...komt toch anders aan als een ander het zegt blijkbaar.
pi_76032960
Karin, dat klinkt alsof er goed naar je is geluisterd en je echt iets aan je bezoeken hebt (gehad).

En ontzettend bedankt voor het filmpje! Ik heb de beste man ooit bij Dr Phil gezien en heb mezelf toen ingeprent dat ik de techniek moest onthouden voor als ik ooit moeder zou worden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_76033376
Tan wat een knapperd zeg

Jochem beterschap

BJ Beterschap...

Sorry ik ben niet echt bijgelezen verder, druk druk druk
#geen
pi_76033569
Ik vind het een beetje lijken op een soort shock therapie. Als Lente huilt en ik doe heel hard 'brrrrrrrr!' dan kijkt ze net zo en is ook stil.
pi_76033631
Ssserpente hahaha

Als wij in bed liggen en Esmee begint te huilen, wordt ze vaak weer stil als we allebei zachtjes "shhhhhh shhhhhhhh shhhhhhhh" zeggen (tip: niet ondertussen naar elkaar kijken want dan krijg je de slappe lach en dan is ze weer wakker )
  donderdag 24 december 2009 @ 22:05:04 #99
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_76033702
Karin, wat goed allemaal zeg! Ben blij voor je dat je meteen terecht kon en dat de arts de tijd nam voor jullie! En thnx voor het filmpje, interessant!!

Ssserpente, ik PM je morgen wel even over die luiers, ok? Leuk dat jullie dat ook willen gaan doen!

Stef is ondertussen lekker aan het drinken
3!
pi_76033732
Het ziet er niet uit, maar het werkt!
Toen ze er vanmiddag mee begon dacht ik echt: bij wat voor zweefkees zijn we nu weer beland? (ze waarschuwde ons vantevoren al trouwens!)
Maar hey, het helpt!
  donderdag 24 december 2009 @ 22:09:08 #101
95408 Incantrix
pi_76033840
Als het helpt ben je daar snel overheen ja Blij voor je! Ook voor Lars trouwens, voor hem is het vast ook fijner zo
3!
pi_76033846
Ja als het werkt moet je het ook gewoon doen, maar ik schrok best toen ik die man ineens met die baby zag schudden. Misschien ook omdat ik het filmpje keek zonder geluid. Anders had ik misschien een intro ofzo gehad zeg maar.
pi_76033997
Mijn vriend vroeg vanmiddag of hij zo niet het shaken-baby-syndroom kon oplopen!
Kon niet als je het koppie maar goed vasthoudt
  vrijdag 25 december 2009 @ 06:43:06 #104
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76042657
goedemorgen dames

ik ben dr vroeg bij vandaag en wilde jullie vast allemaal een hele fijne kerst toewensen

Speciaal even extra beterschap voor Xenia en Troel.. en voor wie ik vergeet ook een dikke , want mijn geheugen is echt een vergiet...

@Huup; wat een schitterend kerstgebakje heb jij! om op te eten zo mooi!

@Claudia; is dat niet normaal dan? dat rollen op de zijn? dat doe Evie nu ook al namelijk.. en hoofdje ophouden; wanneer doen ze dat normaal? als we Evie laten boeren; houdt ze zelf soms haar hoofdje al helemaal omhoog...
(uhhh dit beebje had nog ruim een week in mijn buik moeten zitten...)
uh ff vanaf internet:

Rollen van ruglig naar buiklig en terug
Vanaf de leeftijd van 4-5 maanden zal je kind zich op zijn zij leren rollen. Na enkele weken kan je kind zich helemaal van ruglig naar buiklig rollen. De meeste baby’s leren eerst van rug naar buik te rollen en daarna van buik naar rug. Maar er zijn ook gezonde kinderen die deze ontwikkeling in de omgekeerde volgorde doormaken. Sommige kinderen kunnen rollen vanaf de leeftijd van 3 maanden, andere leren het pas op 6 maanden.

Wanneer je kind in staat is om zich van ruglig naar buiklig te rollen, ligt het niet zo vaak meer op zijn rug. De buikligging heeft namelijk het voordeel dat je baby zich kan leren verplaatsen.

uhhhhh snap niet zo goed hoe ons meisje dit dan voor mekaar krijgt...

en ik ga ff verder met kolven; de zere borst moet nog ...
gelukkig doet de antibiotica goed zijn werk en knap ik wel op... voel me al veel beter en heb gelukkig geen koorts meer
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_76042839
Xenia dat van zij naar buik/rug of van buik/rug naar zij is makkelijker dan van buik naar rug en rug naar buik. Op de eerste manier hebben ze de grootste hindernis (de schoudertjes) niet meer te nemen
pi_76043079
Iedere hele fijne witte kerstdagen
pi_76043199
Ik wil jullie ook allemaal fijne kerstdagen wensen!

Enne martine, wit?
Hier regent het....
en nnu sneeuw, het weer weet niet goed wat hij wil.

@ Bj, fijn dat je je beter voelt.
Hoofdje optillen deed Tijn zo ong. direct na de geboorte, vlgs de chiropractor was dat nog niet de bedoeling en vaak een compensatie van verkeerde houding, hoe of wat ben ik vergeten (Dat vertelde hij me 2wkn na de geboorte ofzo en toen was ik op zijn zachtst gezegd totaal niet bij de les)
En dat rollen van zij naar buik is idd niet zo moeilijk want dat is een beetje zwaartekracht en hoppa, wat stiemie zegt dus

Trouwens, vinden jullie kindjes de wipstoel ook zo leuk?
Vind hij nog haast leuker dan in de box onder de muziekmobiel haha.

[ Bericht 12% gewijzigd door het-is-mij op 25-12-2009 10:01:04 (weersverandering) ]
pi_76043232
Oeh vergeet ik helemaal iedereen hele fijne (al dan niet witte) kerstdagen te wensen! Hier vallen nu grote witte vlokken
pi_76043365
Karin, hopelijk helpen de maagzuurremmers bij je kleine vent! En ff rollen, hahaha knapperd!
Filmpje heb ik nog niet gekeken.

Allemaal fijne dagen!
Fake it till you make it...
pi_76043410
Nijna, hoe is het daar?
pi_76043657
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 06:43 schreef Beessie-Jen het volgende:

@Claudia; is dat niet normaal dan? dat rollen op de zijn? dat doe Evie nu ook al namelijk.. en hoofdje ophouden; wanneer doen ze dat normaal? als we Evie laten boeren; houdt ze zelf soms haar hoofdje al helemaal omhoog...
(uhhh dit beebje had nog ruim een week in mijn buik moeten zitten...)
Het hoofd ophouden deed Ivan ook meteen na zijn geboorte. Ik heb er nog naar gevraagd in het ziekenhuis omdat ik me afvroeg of het normaal was en of hij het wel mocht doen. Volgens de verpleegkundigen was het niets abnormaals (al is Ivan al vanaf het begin een sterke baby met veel kracht in z'n lijf en ledematen; van Evie vind ik al die capriolen véél knapper!).

Hoe dat met rollen zi weet ik niet. Driekus van Merfke kon het dus al meteen maar is er weer mee gestopt. Bij Ivan is het duidelijk iets nieuws - hij gaat van rug naar zij - en lijkt het ook samen te hangen met weer een ontwikkelingssprongetje. Hij ligt ineens met zijn hoofd tegen de bovenkant van zijn wieg, hij 'rolt' en hij schatert. Nou ja, het valt te bezien hoe dit zich verder ontwikkelt.

Fijn dat het alweer beter gaat!
pi_76043759
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 09:41 schreef het-is-mij het volgende:

Trouwens, vinden jullie kindjes de wipstoel ook zo leuk?
Vind hij nog haast leuker dan in de box onder de muziekmobiel haha.
Ivan vindt de wipstoel geweldig! Gister heb ik toevallig deze serie gemaakt terwijl hij onder zijn muziekmobiel lag, maar de eerste keer dat ik lachen vast heb weten te leggen was toen hij in zijn wipstoel zat. Gister heb ik hem voor het eerst horen schateren - ik dacht dat hij moest huilen! - en dat was toen hij in zijn wipstoel zat. Er hangen 3 figuurtjes boven en hij vindt ze geweldig! Het echte wippen doet hij nog niet (in ieder geval niet intentioneel).
pi_76043933
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 10:03 schreef het-is-mij het volgende:
Nijna, hoe is het daar?
Kleine doet het best wel goed, we hebben de verwarming op haar kamer een beetje open gezet en dat lijkt toch wel te helpen wat betreft het slapen. Wellicht heeft ze het gewoon koud gehad.

Ik ben zelf niet fit, maar dat hoort meer in het andere topic...
Fake it till you make it...
pi_76044063
Nog even over het ophouden van het hoofdje: in het ziekenhuis is niet alleen gezegd dat het normaal was dat Ivan dat deed, maar er is ook bij gezegd dat het goed is omdat daarmee de nekspieren getraind worden. Het CB heeft geadviseerd om meermalen per dag kort te oefenen met op de buik liggen en hoofd ophouden. Je kunt je kind daarmee helpen door zijn kontje naar beneden gedrukt te houden (dan is het makkelijker om het hoofd op te tillen, anders gaat bijna alle energie naar het opdrukken van het onderlijf).

As we speak ligt Ivan met zijn buik op mijn buik, houdt hij zijn hoofd overeind, zit hij te brabbelen en schatert hij als ik opkijk.
  vrijdag 25 december 2009 @ 11:28:48 #115
95408 Incantrix
pi_76044733
Goedemorgen! Fijne kerstdagen allemaal, ik hoop dat jullie er allemaal van zullen genieten Knuffel van mij en Stef!

Over koppie ophouden: Stef deed dat ook meteen inderdaad, zijn koppie optillen en ik vind het er altijd super-eng uitzien, maar op het CB en in het ziekenhuis zei men dat dat ok was. Maar Evie is nog maar een klein popje, best heel knap dus!

Nijna

Stef heeft net lekker tussen ons ingelegen in het grote bed en nu gaan lief en ik lekker ontbijten terwijl Stef naar de kerstlampjes ligt te kijken. Stef vind lampen echt helemaal de bom
3!
pi_76044981
Hallo meiden alhier! Ik kom me/ons maar eens melden.. (mag ook in de OP? Minke, dochter van mij, geboren op 23-12-2009)

helaas zijn we nog niet thuis, zal de post vanuit Z&G hieronder crossen, daarin staat alles....

Hopelijk snel een goed bericht en een post (met foto) vanuit huis! Zal vanaf nu ook proberen hier wat meer te reageren ipv eigen spul alleen posten
quote:
Hier flinke teleurstelling... We mogen nog niet naar huis, mevrouw heeft voor de 2e nacht op rij liggen spoken ipv slapen en veel voeding lopen spugen. Dat was reden voor een onderzoekje door de kinderarts waarbij bleek dat ze erg geel zag ook nog dus toen moest er bloed geprikt gaan worden en afwachten... (niet heel tof als je in 72 uur slechts 2 uur hebt geslapen, dat moment was het bij mij ook gedaan met de stoerigheid...) toch waren de suikerwaardes goed dus krijgt ze wel genoeg binnen n ook geen infecties, maar der geel-waardes (moeilijk woord voor wt ik vergeten ben) lag 1 puntje onder de waarde waarbij ze moet worden opgenomen dus moeten we zo on 13.00 uur weer prikken en wordt dan bepaald of we naar huis mogen of dat Minke wordt opgenomen en onder de blauwe lamp moet...

Nu afwachten dus, maar gelukkig hoeft ze niet meer zo te spugen (mini-jompeltje voor wt het waard is)..
pi_76045770
Goedemorgen!!
Eerste Eerste Kerstdag met jullie kindjes en ook nog eens wit!!

Lijnloos gefeliciteerd met Minke! Wat een leuke stoere naam!! Jammer dat jullie niet naar huis mogen zeg, sneu dat ze zo misselijk was vannacht

Evie jij bent sterk zeg
Niels houdt ook al vanaf zijn geboorte zijn hoofd omhoog maar die is met 38 weken geboren.

Claudia wat leuk dat Ivan ineens zoveel meer kan! Ik ben benieuwd wanneer Niels daarmee begint, hij schatert nog niet maar hij kraait soms wel tijdens een brede lach.

Karin wat super dat de kinderarts zo goed naar Lars gekeken heeft en wat fijn dat de troosttechniek werkt! Die ga ik ook proberen dankjewel voor het filmpje. We wiebelen hem al wel en zeggen ook shhh in zijn oor maar we wikkelen hem nog niet in een deken.

Icantrix wat fijn dat de luiers zo goed bevallen *gaat aan lief vertellen* Was je ze samen met de andere bonte was? En hoe warm?
Niels heeft bij gebrek aan maat 2 luiers nu maat 3 luiers aan (wel de New Born nog) en ze passen ook nog

Gisteravond heeft Niels het nog een keer gehad op het speelkleed. Mijn lief dacht dat hij dan misschien overprikkeld is door het spelen waardoor hij zo schrikt, we zullen er eens op letten. Op zich komen we bijna nooit aan spelen toe omdat hij zolang voedt is hij alweer zo moe dat hij moet slapen (in de doek anders is het huilen).
Het CB geef ik nu niet de schuld hoor, ze verwezen me door naar de huisarts omdat zij het ook niet wisten. Maar de huisarts deed heel cynisch, alsof wij overbezorgd zijn. Maandag ga ik de vervangende huisarts bellen en wil ik een afspraak met de kinderarts, ik vermoed dat hij ook last van zuurbranden heeft, hij heeft wel alle symptomen.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  vrijdag 25 december 2009 @ 12:21:39 #118
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_76046020
Tan, wat een prachtventje

Lijnloos bevallen? Helemaal gemist joh, gefeliciteerd met de geboorte van Minke
Balen dat jullie nog in het ziekenhuis moesten blijven, hopelijk zijn d'r waardes goed en mogen jullie gauw naar huis! Enne, er zullen nog vele, vele kerstdagen volgen waarop jullie lekker thuis zullen zijn, maar kan me voorstellen dat het nu toch even slikken is voor je
.... met gevoel voor drama....
  vrijdag 25 december 2009 @ 12:39:00 #119
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76046506
Minke en lijnloos, jullie staan erbij!

Ik moest bij dat filmpje meteen denken aan hoe Roy van Bar altijd rustig wordt van de afzuigkap.
En hoeveel kindjes vallen er niet snel in slaap als je met de kinderwagen aan het wandelen bent etc. etc.
Ik ben sowieso heel erg van het wiegen en dat Shhhh shhhhh doe ik idd ook (doet elke moeder dat niet? ) alleen niet zo hard. Maar goed Oscar wordt al rustig van zachtjes sh-en.

Fijn dat het jullie helpt Karin en ook van dat spul trouwens, hopelijk wordt Lars er snel rustiger van.
pi_76047552
Fijne kerst dames
Lijnloos en Minke, welkom! Hoop dat jullie gauw naar huis mogen
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 12:39 schreef Brighteyes het volgende:
En hoeveel kindjes vallen er niet snel in slaap als je met de kinderwagen aan het wandelen bent etc. etc.
Als ik hier wil dat ze gaat slapen, moet ik juist níet gaan lopen met haar.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')