abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 december 2009 @ 14:51:03 #226
35189 Troel
scherp en bot
pi_76141448
amaranta, wat verschrikkelijk. Ik kan me voorstellen dat het huilen je nader staat dan het lachen! En inderdaad Karin, als het echt niet gaat, dan moet je je gewoon ziek melden!
Niels ook al zijn eerste prikjes! Jochem had ze dus vorige week. Soms voel ik me echt wel een knurft dat ik maandag me heb laten afschepen bij die huisartsenpost, Jochem was toen al zo benauwd en ik heb me gewoon naar huis laten sturen Toch denk ik dat Jochem van de prikjes nauwelijks last had, ik hoop dat dat bij Niels ook zo is!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_76141875
Hè amaranta logisch dat je daar tranen van hebt! Hopelijk verdwijnt het snel weer en kun je weer mee genieten met je mannetje!

Troel wat een verschil... duidelijk dat het een heel stuk beter met hem gaat

vlindur wat een leuke foto van jou en Rienk <3 lekker samen op de bank!

Karin, hele dikke ook voor jou en Lars! Onzekerheid en onwetendheid is vaak erger dan hetgene zelf maar dan kun je er tenminste wat mee!

Hier gaat het super vandaag! Heb net zelf in badje mogen doen en de voedingen gaan ook fantastisch, weinig terugspugen meer... En ik ben ook verlost (viel me best mee eigenlijk, geen pijn en niet teveel krampen) Nu hopen dat het zo blijft... Alle ongemakken en pijntjes verdwijnen hier in het winterzonnetje
  maandag 28 december 2009 @ 15:08:13 #228
229476 Libell
Mama v Aiken,Iben,Junah,Marten
pi_76142105
Tan, wat een geweldige foto van je prachtige gezinnetje!! Geniet ervan!

Troel, wat goed dat het beter gaat met Jochem! Zieke kindjes hebben is helemaal niet leuk!
pi_76142516
O ja, Incantrix, die gekke verhouding heeft Lars ook, shirts maat 62 (dat wordt nu al krap bij sommige shirts) en broekjes 56. Zijn totale lengte is 62 cm.

Vlindur, leuke foto, had ik stiekem al gezien op Hyves.
En ritme.....tja, bv is op verzoek he. Dan krijg je denk ik wat lastiger een ritme?
Hoewel ik toen ik nog bv gaf Lars om de 3 uur aanlegde.

En hier ook regelmatig verschonen, helaas niet zo vaak van poep, maar hij plast zich wel helemaal een ongeluk. Als hij poept verschoon ik hem meteen, anders zit het in zijn haar.

Amaranta, klote van die Ischias, geen idee hoe het voelt, maar ik geloof dat het erg $^$^ moet zijn, sterkte!

Tja, ziekmelden is ook weer zo wat, misschien moet ik het maar gewoon proberen en dan maar zien hoe het gaat.
Ik heb mijn rooster gekregen voor volgende week, 1 ding scheelt, ik hoef niet met die vervelende collega te werken. Daarentegen mag ik 2 hele dagen ALLEEN werken. Van 7.30 uur tot 17.30 uur.....
Welcome back.....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_76145881
O ja Vlindur, SheWolf had nog een puckababy in de kleinste maat.
Ik zoek er zelf nog eentje in de maat mini
  maandag 28 december 2009 @ 17:12:38 #231
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76147004
he bah ik lees nu pas het bericht van amaranta... wat ontzettend balen dat je zo'n last van je rug hebt...
en kraamtranen zijn idd niet leuk... ik hoop dat je je snel wat beter gaat voelen...

Hier gaat het nog steeds goed, de 1e dag alleen; ik heb me verder ingehouden hoor... ga mezelf nog niet te druk maken. Misschien morgen alleen ff mijn kledingkast opnieuw indelen..
positiekleding eruit en gewone kleren weer vooraan...

en ik denk dat ik ook nog ff een keertje met Evie in de wagen naar buiten wil deze week.. ff een uurtje centrum ofzo... wel spannend zo de eerste keer..en dan ook nog alleen... maar lijkt me ook wel weer erg gezellig...

vanmiddag nog ff de borst aangeboden aan Evie; ze heeft wel een poosje gezogen; maar had niet het idee dat ze veel binnen heeft gekregen; aangezien ze erna zo nog 90 ml opdronk... maar zal het de komende dagen af en toe nog eens proberen..
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_76149261
Amaranta dat klinkt totaal niet fijn Ischias! Is er iets tegen te doen of een kwestie van uitzitten? Beterschap!

Troel wat een evrschil zeg die foto's! Gelukkig ziet hij er weer een stuk vrolijker uit nu!

Lijnloos fijn dat je zelf ook verlost bent! Is maar iets wat je maar beter gehad kan hebben!

Vlindur wat een lieve foto van jou en jullie mannetje Volgens mij hebben de meeste babies niet echt een ritme in het begin, bij Esmee was het in ieder geval ver te zoeken ... nog steeds eigenlijk wel

Pff Karin en Mefke geniet nog even van jullie weekje! Ik ben nog vrij tot eind januari, maar daar staat tegenover dat ik daarna wel werkeloos ben Ben sinds 2 weken wel op zoek naar wat nieuws en heb wat dingetjes uitstaan. Vanaf 8 januari gaat Esmee wennen bij de opvang. Ben benieuwd hoe dat gaat!

Karin kan me dat dubbele gevoel heel goed voorstellen. Tuurlijk wil je niet dat er iets met je mannetje is, maar je wilt toch graag weten wat er met hem is Lukt het inmiddels met de korrels? Doe je het zoals ik beschreven had of heb je een andere manier? Ik sta namelijk nog erg open voor nieuwe tips over het toedienen van die $#%#$%-dingen. En wat een lange dagen meteen zo alleen zeg!

BJ klinkt als een heerlijk dagje alleen zo! En wat fijn dat Evie de borst nog wel goed kan aanhappen. Wie weet gaat het drinken straks ook wel weer helemaal oke!

Weet iemand of er rond 19/20 weken een sprongetje is? Esmee slaapt vandaag amper en wil alleen maar huilen, huilen en had ik al huilen gezegd Zo'n mega-verschil met gisteren. Verder is er niks met haar aan de hand dus ik denk aan een sprongetje, maar kan niet vinden of het zo is.
  maandag 28 december 2009 @ 18:42:21 #233
64438 Bucko
##Prison Break##
pi_76150291
Hier ook even een update!

Met onze Evi gaat het prima, drinkt goed, poept en plast goed en het huilen valt mee. Ze slaapt 's nachts 4 uur en meldt zich dan. Overdag meldt ze zich na 2,5 uur 3 uur alweer.

Ik ben gelukkig ook weer op de been...ik vond de eerste week na de bevalling erg zwaar. Heel moe van bloedarmoede en last van hechtingen en tevens niet kunnen poepen . Na wat roosvice lactose en flink wat zonnebloemolie is het gelukt. Mss dat je er wat aan hebt Lijnloos.
Oh en de kraamtranen heb ik ook gehad Amaranta. Dat was ook apart! Herkende mezelf niet meer.

Verder heb ik een vraagje voor de kersverse moeders...wat doen jullie om een plat hoofd te voorkomen? Of zijn jullie daar niet zo mee bezig? Evi ligt bij ons 's nachts op haar rug en meestal schuin naar één kant kijkend. We leggen haar overdag nu vaker op een zij als ze in de box ligt. OP de buik ligt ze niet zo graag.
pi_76150474
Stiemie, maar Esmee is toch nog geen 19/20 weken? Volgens oei ik groei is er idd een sprongetje bij 19 weken. Klik.
Volgens mij had Willow er van de week last van, maar is moeilijk te zeggen want 't gejengel-om-sprongetje ging regelrecht over in zielig-want-ziek 't arme meiske is snipverkouden en ligt maar te kuchen en te niezen en te jengelen... Zielepietje

Amaranta

Haai Bucko Wat opvallend, al die Evi(s)'s hier
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_76151519
ik heb me een maand vergist met tellen Ze is nu 15 weken En ik kan niet eens het excuus gebruiken dat het komt doordat ik moest rekenen enzo met uitgerekende datum, want ze is op de uitgerekende datum geboren

Dan is mijn kind vandaag gewoon lastig en dwars

Beterschap voor Willow!
pi_76155349
Wat een leuke gezinsfoto Tan, en wat is je oudste al groooot

Welkom thuis Jochem! Hij lijkt wel wat op Ruben, maar die was meer tenger of niet?

aah wat een lieve foto van jou met Rienk,Vlindur. Wolf maait ook zo met zn handjes, vaak zo hard dat zn speen eruit valt, en boos dat ie dan is

BJ, klinkt als een heerlijk meisje die Evie! Lekker dat het goed gaat

Amaranta, dat moet vast erg pijnlijk zijn. Is er medicatie voor zoiets, of misschien fysio of iets wat de pijn wat dragelijker maakt?

ah beterschap Willow, verkouden zijn is zo zielig bij die kleintjes

Esmee met dr nepsprongetje gauw weer vrolijk worden hoor!

Hier verschoon ik na iedere voeding, eergisteren heeft ie me ondergeplast, echt ik wist niet dat er al zo veel uit zo'n klein piemeltje kon komen en dat jongetjes dus echt in een boogje omhoog plassen weet ik ook nu
Vandaag had hij een megapoep luier, echt net tot de rand vol iew
Alles gaat zo heerlijk hier, meneer vindt alles best. Het valt me zo 100% mee, ik heb al voor de grap gezegd dat ik nog wel 6 van deze exemplaren wil. (nee hoor, de eerste jaren is 1 genoeg)
Hij meldt zich 's nachts 1x en verder om de 3 uur voor een flesje.
Morgen effe shoppen en lunchen in een grotere stad, hopelijk vindt hij dat ook ok.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  maandag 28 december 2009 @ 20:33:40 #237
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_76155357
Jemig, Amaranta, dat is goed balen zeg Bluh, naar, bij mij was het echt weg na de bevalling, ik hoop dat jij het ook weer snel kwijt bent joh Sterkte ermee..

Lijnloos, jeuj! Da's toch wel fijn zullen we maar zeggen!

Karin, heel begrijpelijk dat het een dubbel gevoel geeft. Ik hoop met dat soort dingen eigenlijk altijd dat er wel íets uitkomt, bij voorkeur iets kleins dat heel simpel op te lossen valt, maar helaas.. Dikke:* voor jou, ik vind het echt heel naar zo voor jou En ow, da's dus niet raar begrijp ik, ik dacht al, heeft hij gewoon korte pootjes ofzo? Nouja, het zal wel goed wezen dan

Claudia, wij verschonen hem vaak wel als we merken dat hij gepoept heeft, maar soms horen we wel eens een ratel en dan nemen we maar aan dat het een 'windje zonder consumptie' betreft zeg maar Hij heeft door zijn krampjes nogal veel donderslagen in de broek en als we bij elk geluid moeten gaan verschonen blijven we bezig, maar hij is nu zelf op het punt gekomen dat als zijn poepbroek hem dwars zit, hij het vanzelf wel laat weten en dan krijgt hij natuurlijk een schone luier, net als voor elke voeding.. Ow, en je post over je geluk met Ivan: ! Wat fijn om te lezen!!

Stef en ik hebben vandaag een lui dagje gehad, lekker samen getukt en veel geknuffeld Ik kan nu iets beter op de bank zitten, dus na elke voeding kan hij nog even bij me dutten, zo heerlijk
3!
  maandag 28 december 2009 @ 20:35:45 #238
95408 Incantrix
pi_76155467
quote:
Op maandag 28 december 2009 20:33 schreef Poppejans het volgende:

Hier verschoon ik na iedere voeding, eergisteren heeft ie me ondergeplast, echt ik wist niet dat er al zo veel uit zo'n klein piemeltje kon komen en dat jongetjes dus echt in een boogje omhoog plassen weet ik ook nu
Vandaag had hij een megapoep luier, echt net tot de rand vol iew
Alles gaat zo heerlijk hier, meneer vindt alles best. Het valt me zo 100% mee, ik heb al voor de grap gezegd dat ik nog wel 6 van deze exemplaren wil. (nee hoor, de eerste jaren is 1 genoeg)
Hij meldt zich 's nachts 1x en verder om de 3 uur voor een flesje.
Morgen effe shoppen en lunchen in een grotere stad, hopelijk vindt hij dat ook ok.

Jij ook al zo happy, wat leuk! Ennuhm, haha, Wolf is dus niet zo'n exhibitionistje? Stef deed in het begin bijna elke keer als zijn luier af ging met een grote boog over íedereen die in de buurt stond heenplassen
3!
pi_76155544
quote:
Op maandag 28 december 2009 20:33 schreef Incantrix het volgende:
veel donderslagen in de broek en als we bij elk geluid moeten gaan verschonen blijven we bezig,
Herkenbaar!! En die hoofden zie ze erbij trekken soms he, Wolf stopt helemaal met drinken om even te persen, en soms erna heel verbaasd te kijken van ''deed ik dat?"
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  maandag 28 december 2009 @ 20:38:39 #240
95408 Incantrix
pi_76155632
quote:
Op maandag 28 december 2009 20:37 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Herkenbaar!! En die hoofden zie ze erbij trekken soms he, Wolf stopt helemaal met drinken om even te persen, en soms erna heel verbaasd te kijken van ''deed ik dat?"
Whaha, geweldig inderdaad Het leukst is dat Stef soms echt bevríjd kijkt na zo'n scheurend geluid uit zijn luier, dan trekt hij echt een Mona Lisa-koppie terwijl je ondertussen de meest bizarre geluiden uit zijn broek hoort komen En daarna weer vrolijk verderdrinken
3!
pi_76157967
Hoe vaak poepen is "normaal" als ze flesvoeding krijgen?
Want Iris doet zo'n 2 volle poepluiers per dag en dan nog een stuk of wat met een beetje op het moment... We zijn het niet gewend, grote zus had wat meer moeite met de ontlasting
Fake it till you make it...
pi_76158095
quote:
Op maandag 28 december 2009 20:38 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Whaha, geweldig inderdaad Het leukst is dat Stef soms echt bevríjd kijkt na zo'n scheurend geluid uit zijn luier, dan trekt hij echt een Mona Lisa-koppie terwijl je ondertussen de meest bizarre geluiden uit zijn broek hoort komen En daarna weer vrolijk verderdrinken
dat ja
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_76159938
Zooo loop ik effe een boel achter. Eens kijken wat ik nog weet..
Nijna, poepluiers wisselen hier nogal, maar zeker 1 goede per dag en dan soms een nog wat kleinere er bij in de avond. En dat is dan nu op volledige standaard flesvoeding (dus juh, geen groene hypoallergeen derrie meer). En ik las over een vrolijk plassende Wolf, ik ben gelukkig meestal net op tijd met de luier terugduwen als ik wat zie komen.
Esmee, ben je boos? Sprongetje is inderdaad pas later maar ik heb toevallig gisteren zitten lezen en het sprongetje wat er nu aankomt kondigt zich wel langer van te voren aan. Maar goed, dat zou dan wel erg vroeg zijn.
Karin, tuurlijk is het niet leuk als je zo weer moet gaan werken, zeker nou je niet wat er met Lars is. Wanneer mag je naar de kinderarts? Heb je al een verwijzing? Op zich heb ik wel zin in werken, maar of ik ook zo'n zin heb in deze baan is maar de vraag. Ach we doen het er maar even mee, ik heb geen andere keus. En van die placentarest, kan je niet effe om een echo vragen via de huisarts ofzo? Kun je maar beter snel genoeg weten toch?
Troel, dat verschil! Ze worden wel lekker snel beter die kleintjes. Fijn dat ie weer thuis is.
Amaranta, krijg je nog extra thuiszorg of kraamzorg? Lijkt me zo irritant met een ischias, tis zonder al zwaar genoeg.
Vlindur, wat klink je heerlijk gelukkig. En zo'n speciale dag waarop je uk dat geboren is, is heel leuk. Ik heb nog jaren moeten horen dat de weg spek- en spekglad was op mijn geboortedag en mijn ouders hebben de eerste week nauwelijks bezoek gehad omdat je letterlijk kon schaatsen over de weg.
Lijnloos, veel vezels eten, veel drinken, elke dag een groene appel en een pruim en zorgen dat het soepel blijft. Dat is echt de enige manier om er zonder al te veel pijn van verlost te raken. En dat bloedverlies, dat houd je nog wel even. Hier ging het ook harder als ik wat druk zette of wat meer ging doen. Komt uiteindelijk goed hoor!
Verschonen doen we hier niet op vaste tijden. Meestal ruik ik wel dat het nodig is, maar nu met die nieuwe voeding ruik je het minder en moet ik dus meer 'kijken'. Als het echt mis is gaat Driekus vanzelf huilen, dus dat is handig.

Ik heb net maar eens geprobeerd of Driekus wel in de draagdoek wil als ik em op een andere manier draag en nou was het gelukkig geen probleem. Ik heb em vanaf mijn zusje naar huis gedragen, van die fietsledjes voor en achter zodat ik nog zichtbaar was en wandelen maar. Heerlijk. En Driekus heeft vandaag ontdekt dat ie voetjes heeft, zo'n grappig gezicht. En maar kijken en kijken en vastpakken.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_76161853
quote:
Op maandag 28 december 2009 20:38 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Ja, hierzo ook precies hahaha

Nijna, Hier ook meerdere keren poepluiers per dag met flesvoeding, maar hij is dan wel een stuk jonger dan Iris is.
Kraamhulp zei dat dat normaal is, maar dat het ook zomaar kan dat ze meerdere dagen achter elkaar niet poepen, soms wel een week lang niet.
  maandag 28 december 2009 @ 23:04:46 #245
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_76162750
Troel, wat heerlijk dat je kleine ventje weer thuis is, gezond en wel

Tan, wat een mooie foto van je kroost
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 29 december 2009 @ 05:16:04 #246
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76168971
goedemorgen weer bezig met een kolfsessie.. bizar zo midden in de nacht...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  dinsdag 29 december 2009 @ 07:18:12 #247
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_76169243
Goedemorgen! Het is voor het goede doel BJ maar het is wel vroeg inderdaad!
pi_76169442
En ook vanaf hier een goeiemorgen allemaal! Waardeloze nacht gehad, kleine was tot 3.45 wakker maar paps was zo moe dat ik dus ook de hele tijd wakker was. Nu ben ik echt wel op... Zo maar weer even verder slapen als lief onder de douche uit is!
  dinsdag 29 december 2009 @ 10:47:02 #249
95408 Incantrix
pi_76172001
Lijnloos Vandaag goed rusten hoor! Dat heb je echt nodig na zo'n nacht, anders wil je niet weten hoe de nachtvoedingen van komende nacht gaan voelen meis..

En haha, BJ, op dat tijdstip was ik ook net klaar met kolven! (Om een voorraadje op te bouwen kolf ik de voeding nadat Stef heeft doorgeslapen de tweede borst leeg, dan kan ik én slapen zonder stuwing en heb ik binnen een mum van tijd een cc of 70-80 erbij in de vriezer )

En dus een goedemorgen aan allen! Vraagje: Stef is vandaag precies 5 weken oud en sinds 1e kerstdag wil hij echt váák eten! Niet zo vaak als toen hij echt zijn regeldagen had (toen was hij iets van 16 dagen oud), maar zo eens in de 2 a 2,5 uur komt hij nu, terwijl hij voorheen zo'n 3 a 3,5 uur tussen voedingen liet. Is dit dan ook het regeldagen-gebeuren? En kunnen die ook langer aanhouden als een dag of 2 a 3? Hij slaapt 's-nachts overigens nog wel zijn 6 uurtjes door (thank God ), maar de rest van de dag is hij zo hongerig.. Zou hij niet voldoende eten krijgen? Ik ben zo bang dat ik niet meer genoeg voeding heb ofzo, met kolven lukt het ook al niet meer om 100 cc uit één borst te kolven zoals eerst, daar moet ik nu echt twee borsten voor kolven en dan lukt het nog maar nét Maar dat schijnt dan ook weer een schoolvoorbeeld te zijn van hoe je je kunt voelen bij regeldagen, alleen is vandaag al de 5e dag dan
3!
pi_76173489
Incantrix, ik zou toegeven aan zijn honger. Gelukkig gaan de nachten nog wel goed.
Schijnt toch dat je voeding zich aanpast, dus dan zou hij niet te weinig krijgen.
Je kunt misschien wel even gaan wegen op het inloopspreekuur bij het cb.
Dan kun je zien of Stef wel lekker groeit.

Mefke, fijn dat het goed ging met de draagdoek, lekker is dat he, je kleine mannetje zo dichtbij je! Wij zijn al met Lars bij de kinderarts geweest (zelfde dag nog!) en ze kon niks vinden. Hij krijgt nu medicijnen tegen maagzuur om te proberen of dat hem helpt.

Nijna, Lars poept meestal 1 keer per dag, en dan meteen veel.... (maar hij krijgt Pepti, en volgens de kinderarts poepen ze daar niet zo geweldig vaak van)

Stiemie, ik heb nog geen goede manier gevonden om die korrels naar binnen te krijgen, Lars is natuurlijk ook niet anders als vloeibaar gewend, dus die stikt zowat in die korrels. En dan heb ik alles in zijn mondje uiteindelijk (nadat ik er een hele zooi uit zijn romper heb gevist) en zie ik na de fles nog allemaal korreltjes in zijn mondje zitten....
De huisarts belt me straks ivm die vermoedelijke placentarest, en dan vraag ik meteen even om een alternatief voor die korreltjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')