abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 mei 2002 @ 14:52:42 #101
17061 mvt
blame Canada
pi_4039776
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 14:39 schreef Kaalhei het volgende:
+150 NAP, nee
Zo te lezen is de lucht daar zo ijl dat je hersenen niet helemaal meer werken : Januari 1995 Overstroming grote rivieren, half Limburg stond blank, Jaja, zelfs op +150 NAP
We were to understand there would be pie and punch?
  donderdag 2 mei 2002 @ 14:53:17 #102
16505 KP
KwaliteitsPoster
pi_4039789
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 14:43 schreef Kaalhei het volgende:
Zou je misschien kunnen onderbouwen waarom 'een samenleving zo niet functioneerd'?
Omdat een MENS niet zo functioneert.
There's a #filosofie spirit in everyone.
  donderdag 2 mei 2002 @ 14:53:37 #103
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_4039792
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 14:42 schreef Verbal het volgende:
Waarom wel?
Het feit dat dingen geregeld zouden moeten zijn, wil niet zeggen dat ALLES geregeld zou moeten zijn. Want dan zou niemand meer hoeven te werken en zou de boel ook tot stilstand komen. Maar het feit dat niet alles geregeld hoeft te zijn betekent natuurlijk niet dat er NIETS geregeld hoeft te zijn. Er moet een bepaalde bestaanszekerheid zijn, en die wordt dus gefinancierd uit algemene middelen.
Ik vind mijn dagelijks brood een belangrijkere bestaanzekerheid dan mijn onderwijs. Waarom moet de staat dit niet regelen (maar die verfoeilijke bedrijven) maar de zorg is gemonopoliseerd door de staat (je mag niet concurreren onder het mom van "Tweedeling van de samenleving") Ik snap niet waarom het ene wel en het andere niet?
quote:
Die keuze heb je voor een groot deel ook. Jij kunt je al of niet verzekeren tegen brand, diefstal, wettelijke aansprakelijkheid.Stel je voor: jij besluit dat je je niet WA verzekert, want jij gaat toch niemand aanrijden. Maar OEPS, nu rijd je iemand wel een rolstoel in, door rood, van links, terwijl je met drank op zat te bellen. Maar verzekerd ho maar.
Goh, TOCH fijn dat er zoiets bestaat als een WAO.
Nee ontzettend Klote, doordat ik gedwongen ben WAO-premie te betalen, kan ik geen betere prive-vezekering betalen. Ik had dit liever gedaan dan kan ik zelf bepalen hoeveel mijn uitkering is in het geval van arbeidsongeschiktheid (bv 50% of 99%)
quote:
Ja, en dus maar verder tornen?
En dat is JOUW mening.
Sorry, ik kan het niet anders zien dan dat je kort door de bocht gaat en vrij kortzichtig bent.
Dat mag, maar ik mag daar mijn mening over hebben.
Dat mag in een vrij land idd
quote:
Aaaaw, wat lief, een arme rolstoeler als voorbeeld
Magoed, die rolstoeler heeft ook weer bepaalde dingen die voor hem of haar zijn geregeld door mensen die zelf niet in rolstoelen zitten.
Maar waarom wordt je hiertoe gedwongen, waarom heb je geen keus.
Waarom moet ik WW betalen......ik zou het liever niet betalen, maar dan moet ik ook niet zeuren als ik werkeloos ben. Of me bv. bij Nationale Nederlanden me op een andere manier voor verzekeren. Ja, dit tweede kan wel, maar dan betaal ik dubbel
quote:
Dat zeg ik dus: een bepaalde minimale bestaanszekerheid voor eenieder, AANGEVULD met eigen verantwoordelijkheid.
De vraag is "Wat is de minimale bestaanszekerheid"
en waarom moet dit door de staat beheerst worden (in een monopolie)?
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  donderdag 2 mei 2002 @ 14:58:00 #104
16505 KP
KwaliteitsPoster
pi_4039860
Een goeie verzorgingsstaat baseert zich op het aloude linkse principe 'de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten'. Je snapt wel dat voor een grote groep (de zwakke schouders) het niet meer mogelijk zal zijn om adequate verzekeringen te bekostigen als de belastingen zouden worden afgeschaft.
  donderdag 2 mei 2002 @ 14:59:34 #105
5097 Mass
Back in town
pi_4039880
quote:
Er zijn slechts enkele dingen 'collectief'. Dit zijn voornamelijk delftstoffen of indirect toe te kennen producten bijvoorbeeld de zee (en de vissen hierin), Aardgas, Zout (in de grond), gassen in de lucht, etc.
Onder het algemeen belang valt imo: De stoep, buitenlandse zaken, een kleine defensiemacht. Waarschijnlijk vergeet ik een aantal kleine zaken (roep eens wat mensen), maar dingen als voedselvoorziening, onderwijs en zorg vind ik aspecten van de samenleving waarvan de verantwoordelijkheid bij de burger gelegd moet worden.

Ik denk dat de baten uit het collectief redelijk in balans zijn met de zaken van algemeen belang..

*even geheel in jouw gedachtentrant dan he?*

pardon? collectief me aars!! Als jij in Limburg zit moet je maar zorgen hoe je aan je delfstoffen komt, maar ik ga in Drente rijk worden aan het aardgas!
Dat hoef ik toch niet met jou te delen? Ga jij maar lekker duur naar kolen graven...of je kunt het van me kopen als je wilt!!

ik vind dat het collectief belang veel verder gaat dan die zaken...primaire zaken als onderwijs en voedsel dienen daar zeker ook onderdeel van te zijn...

[Dit bericht is gewijzigd door Mass op 02-05-2002 15:00]

Tomorrow will come,
to cancel the future,
Tomorrow's a gun,
loaded confusion.
  donderdag 2 mei 2002 @ 14:59:37 #106
17061 mvt
blame Canada
pi_4039881
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 14:53 schreef Kaalhei het volgende:
De vraag is "Wat is de minimale bestaanszekerheid"
en waarom moet dit door de staat beheerst worden (in een monopolie)?
Dat legt iedereen anders uit, verschilt enorm per land en (politieke) historie. Trouwens een monopolie van de staat(van het volk moet je dan bijna zeggen) is beter dan een monopolie van een commercieel.
  donderdag 2 mei 2002 @ 15:01:41 #107
15405 stigchel
Dit is waar!
pi_4039912
Hoe ik bij die kolder kom? Nou reken maar uit. Je eigen waterput laten slaan, je eigen bewaking huren, al je verzekeringen voor particuliere klinieken als je ziek bent, je spaarpremies voor die particuliere scholen voor je kinderen. Oh en die inentingen kosten een godsvermogen, wel eens op vakantie naar verweggistan geweest? Je lapt zo 500 piek om geen malarie en gelekoorts te krijgen. Je moet een lap grond kopen (en de grond op 150 meter boven NAP is schaars) en je eigen huis er op zetten, de hele meuk voor gas water licht moet je ook zelf aan laten leggen.

Als je alles zelf moet betalen dan moet je echt wel enorm veel meer verdienen hoor.

donderdag 2 mei 2002 @ 15:06:11 #108
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_4039961
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 14:50 schreef mvt het volgende:
Als er nu : ga je weer, geen winst geen verzekering of absurde prijzen. En zonder verplichtte verzekering heb je hier ook niks aan, want dan verzekert niemand zich
Waarom zijn dan toch zoveel mensen (bijna 100%) WA-verzekerd? geen argument dus, als mensen ergens een groot risico in lopen, verzekeren ze zich ervoor
quote:
2 woorden : Onvoorziene omstandigheden. Als je in eigen beheer geld opzij legt en er gebeurt wat ben je het kwijt.
Nee niet in eigen beheer, dat doe je bij een bedrijf. Je doet het dus collectief, maar je mag zelf kiezen bij welk collectieg
quote:
Tuurlijk niet, als je meer verdient dan dat het kost doe je het opnieuw
Nee je doet het alleen als de misdaad meer oplevert dan de straf. Dit is de taak van de wetgeving
quote:
Van een kale kip kan je niks plukken, jammer, andere oplossing graag
Je kan hem dwingen een deel van zijn toekomstige salaris aan zijn schuldeisers te geven (zoals nu ook gebeurt) en dat motiveert wel kan ik vertellen
quote:
Het antwoord op elke Missverkiezing : Wereldvrede, gaat voorlopig niet gebeuren. En dan nog, kan je niet betalenuit de collectieve goederen.
Dat ligt eraan wat je onder collectieve goederen verstaat. (de Zee, aardgas, aardolie, etc.)
quote:
Niet dus, die heeft nog steeds behoeftes en dat is meestal niet lekker als straatveger niks verdienen (immers niemand heft behoefte aan een schone straat, kost alleen maar meer).
Genoeg mensen hebben behoefte aan een schone straat, ik zelf bv. Ik ben ook bereid daar iets voor te betalen aan degene die mijn stoep schoonveegt. De crimineel haalt het wel uit zn hoofd om het nog een keer te doen want dan heeft deze echt geen cent meer te makken
quote:
ooit van staatsschuld gehoord? hoe denk je dat dat is gekomen, meer uitgeven dan dat er binnen komt en de rest lenen. Trouwens het bedrag wat je alleen op dit gebied bespaard is lager dan bij de verzekering, immer daar betaal je de winstmarge van de verzekering
Wat denk je dat er met de winst gebeurt.
quote:
En uiteindelijk betaal je vor een lose dienst. Ga er maar vanuit dat de criminaliteit niet daalt[q]
[q]Als vrijwilligers jouw brood wegpikken dan wil jij dat als commerciele jongen niet., dat bedoelt hij
Pech dan, heeft een bedrijf niets over te vertellen wat ik in mijn vrije tijd doe.
quote:
Verzekeraars verzekeren niet iedereen, kom je uit op verplichtte verzekering
Verzekeraars verzekeren per definitie iedereen (LLoyds)
quote:
en wie controleert dat , de partij die door jou betaald wordt en dus afhankelijk s van jouw geld??
Geen partij,politie (of de verzekeraar voor veiligheid)
quote:
is niet minimaal en het geld gaat al naar ander dingen.
Waarom ?
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  donderdag 2 mei 2002 @ 15:08:43 #109
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_4040004
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 14:58 schreef KP het volgende:
Een goeie verzorgingsstaat baseert zich op het aloude linkse principe 'de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten'. Je snapt wel dat voor een grote groep (de zwakke schouders) het niet meer mogelijk zal zijn om adequate verzekeringen te bekostigen als de belastingen zouden worden afgeschaft.
Is het eerlijk dat de 'zwakste schouders' en tevens de grootste groep een minderheid dwingen om het grootste gedeelte van hun inkomsten aan hun te geven?
[Doet me denken aan die democratie waar 2 schapen en 6 wolven gingen stemmen over het avondeten]
  donderdag 2 mei 2002 @ 15:10:13 #110
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_4040024
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 14:59 schreef Mass het volgende:

*even geheel in jouw gedachtentrant dan he?*
pardon? collectief me aars!! Als jij in Limburg zit moet je maar zorgen hoe je aan je delfstoffen komt, maar ik ga in Drente rijk worden aan het aardgas!
Dat hoef ik toch niet met jou te delen? Ga jij maar lekker duur naar kolen graven...of je kunt het van me kopen als je wilt!!
ik vind dat het collectief belang veel verder gaat dan die zaken...primaire zaken als onderwijs en voedsel dienen daar zeker ook onderdeel van te zijn...

Collectieve voedselvoorziening ala Sovjet-Unie dan maar...een succesverhaal zonder einde
  donderdag 2 mei 2002 @ 15:13:38 #111
5097 Mass
Back in town
pi_4040085
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 15:10 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Collectieve voedselvoorziening ala Sovjet-Unie dan maar...een succesverhaal zonder einde

met de rest van mijn argument ben je het wel eens?

Collectieve voedselvoorziening kan ook in de vorm van een uitkeringsstelsel, waarbij iedere burger altijd verzekerd is van een minimaal bedrag wat o.a. voor voedsel aangewend kan worden...

ik denk niet aan een communistisch beginsel, ik denk aan de moderne maatschappij die iets verfijnder opereert...

Tomorrow will come,
to cancel the future,
Tomorrow's a gun,
loaded confusion.
  donderdag 2 mei 2002 @ 15:17:16 #112
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_4040153
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 15:01 schreef stigchel het volgende:
Hoe ik bij die kolder kom? Nou reken maar uit. Je eigen waterput laten slaan
Een beetje intelligent mens koopt dat gewoon in bij een commercieel bedrijf. Of ga jij stigchel elke morgen zelf je brood bakken en varkens slachten?
quote:
je eigen bewaking huren
Idem
quote:
al je verzekeringen voor particuliere klinieken als je ziek bent, je spaarpremies voor die particuliere scholen voor je kinderen.
En wie denk je dat dat nu betaalt? (Het enige verschil is dat de staat inefficient is en een amtenaarenmolen)
quote:
Oh en die inentingen kosten een godsvermogen, wel eens op vakantie naar verweggistan geweest? Je lapt zo 500 piek om geen malarie en gelekoorts te krijgen.
off-topic:"Malarie en gelekoorts" heersen niet bepaald in Noordwest Europa
on-topic:We betalen dat nu toch ook. Denk je dat Zalm ergens een geldboompje heeft?
quote:
Je moet een lap grond kopen (en de grond op 150 meter boven NAP is schaars) en je eigen huis er op zetten, de hele meuk voor gas water licht moet je ook zelf aan laten leggen.
Bedrijf zie boven [Besef je wel dat electrotechniek bv ook op dit moment geen staatsmonopolie is. Dan zou het nl. inhouden dat als je geen stroom had, een staatsbedrijf moest bellen, 15 ambtenaren spreken en dan 3 dagen moest wachten op een monteur]
quote:
Als je alles zelf moet betalen dan moet je echt wel enorm veel meer verdienen hoor.
Zalmpje heeft dus echt een geldboom?
We betalen dit toch allemaal zelf!!!!
  donderdag 2 mei 2002 @ 15:20:54 #113
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_4040230
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 15:13 schreef Mass het volgende:
met de rest van mijn argument ben je het wel eens?
Ja, als dit aparte landen waren wel ja...Alhoewel grondstoffen eigenlijk van niemand en iedereen zijn, is het het beste om het aan een land toe te kennen
quote:
Collectieve voedselvoorziening kan ook in de vorm van een uitkeringsstelsel, waarbij iedere burger altijd verzekerd is van een minimaal bedrag wat o.a. voor voedsel aangewend kan worden...
Waarom moet dit onder dwang? Kan dit niet facultatief?
quote:
ik denk niet aan een communistisch beginsel, ik denk aan de moderne maatschappij die iets verfijnder opereert...
* Kaalhei uit een zucht van opluchting
  donderdag 2 mei 2002 @ 15:29:54 #114
16505 KP
KwaliteitsPoster
pi_4040382
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 15:08 schreef Kaalhei het volgende:
Is het eerlijk dat de 'zwakste schouders' en tevens de grootste groep een minderheid dwingen om het grootste gedeelte van hun inkomsten aan hun te geven?
Nee, het is overeenkomstig de menselijke natuur.

Het is trouwens vreemd dat jij over eerlijk begint, want ik geloof dat het idee achter het anarcho-kapitalisme nou juist is dat morele oordelen irrelevant zijn.

donderdag 2 mei 2002 @ 15:34:46 #115
17061 mvt
blame Canada
pi_4040464
quote:
Nee je doet het alleen als de misdaad meer oplevert dan de straf. Dit is de taak van de wetgeving
Meerderheid ontloopt straf, misdaad loont nogsteeds.
quote:
Je kan hem dwingen een deel van zijn toekomstige salaris aan zijn schuldeisers te geven (zoals nu ook gebeurt) en dat motiveert wel kan ik vertellen
Niet gepakt, geen straf, is nog vaak de waarheid. Verder, er zit een limiet aan wat je van hem kan eisen, dus op een moment valt er niet meer te plukken, dus kan hij verder stelen.
quote:
Dat ligt eraan wat je onder collectieve goederen verstaat. (de Zee, aardgas, aardolie, etc.)

Beslag leggen op alle winstgevende bronnen en daar alles van betalen, zou betekenen dat je bijvoorbeeld alle winst uit de visindustrie kan opeisen, weet wel zeker dat dit niet zal lukken, en dan, als de overheid winst maakt met de collectieve goederen wil ik mijn 1/16miljoenste deel daarvan direct op mijn rekening gestort zien. Die baten zijn te laag en betekend dat de overheid veel in handen krijgt, monopolie die jij niet wilt
quote:
Genoeg mensen hebben behoefte aan een schone straat, ik zelf bv. Ik ben ook bereid daar iets voor te betalen aan degene die mijn stoep schoonveegt. De crimineel haalt het wel uit zn hoofd om het nog een keer te doen want dan heeft deze echt geen cent meer te makken

zie boven
quote:
Wat denk je dat er met de winst gebeurt
we hebben het hier over meer uitgeven dan je hebt, niet over winst
quote:
Pech dan, heeft een bedrijf niets over te vertellen wat ik in mijn vrije tijd doe.
Je antwoord met een non argument. De stelling is : Commerciele jongens willen geen hulp van vrijwilligers omdat zij geld willen verdienen. Als jij daar als vrijwilliger staat sluiten zij het gebied af omdat zij een klus willen krijgen. Zij willen niet dat gratis diensten het ook doen, omdat zji dan weggeconcureerd worden. Jij wordt daar geweerd, of jij nou wilt of niet. Zij huren namelijk het gebied af
quote:

Verzekeraars verzekeren per definitie iedereen die in een groep valt waar gemiddeld gezien winst te halen valt. Als jij op voorhand in een groep zit die gemiddeld verlies maakt zal je of zo veel betalen dat je netzogoed niet kan verzekeren of ze zien dat zelf in en bieden geeneens een verzekering aan
quote:
resultaat : misbruik
quote:
Waarom ?
waarom niet minimaal? Concurentiepositie. Ambtenaren kunnen meer verdienen bij commercielen, immers de ambtenarenstatus wordt verminderd en vanuit de commerciele wereld wordt enorm personeel gevraagd => hogere kosten
  donderdag 2 mei 2002 @ 15:36:04 #116
5097 Mass
Back in town
pi_4040491
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 15:20 schreef Kaalhei het volgende:
Ja, als dit aparte landen waren wel ja...Alhoewel grondstoffen eigenlijk van niemand en iedereen zijn, is het het beste om het aan een land toe te kennen
hoezo? Jij weigert ook mee te betalen aan de bescherming tegen de dreiging van de zee in Zeeland...

beetje tegenstrijdig

Tomorrow will come,
to cancel the future,
Tomorrow's a gun,
loaded confusion.
  donderdag 2 mei 2002 @ 15:38:46 #117
17061 mvt
blame Canada
pi_4040535
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 15:17 schreef Kaalhei het volgende:

1)off-topic:"Malarie en gelekoorts" heersen niet bepaald in Noordwest Europa
2)on-topic:We betalen dat nu toch ook. Denk je dat Zalm ergens een geldboompje heeft?

1)Als het grootste deel van de bevolking ingeent is zal het deel dat niet ingeent is redelijk veilig zijn, immers besmettingen hebben weinig kans om een niet ingeent persoon te "vinden". Echter wie bepaald wie ingeent moet worden en wie niet, immers niet inenten is goedkoper.
2) de sterke schouders betalen hier veel van. de zwakke kunnen dit niet opbrengen
  donderdag 2 mei 2002 @ 15:43:50 #118
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_4040632
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 15:29 schreef KP het volgende:
Nee, het is overeenkomstig de menselijke natuur.
Het is dan wel heel raar dat de staat met geweld en gijzeling moet dreigen om dit te handhaven...?
Dit lijkt me een voldoende argument
  † In Memoriam † donderdag 2 mei 2002 @ 15:44:07 #119
10849 Hagelslag

pi_4040636
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 11:03 schreef Kaalhei het volgende:
Zoals ieder wel zal weten leven we in nederland in een democratie. Het belangrijkste aspect van een democratie is dat het volk regeert (demos=volk) en derhalve beslissingen over zichzelf mag nemen. ITT tot andere staatvormen de aristocratie (aristo=beste) of een autocratie (dictatuur).
Tja, dat klopt wel ongeveer.
quote:

Het lijkt me voor de hand liggen dat er in Nederland een meerderheid van de bevolking tegen belastingen in het algemeen zijn. Maar specifieker kan je ook stellen dat een meerderheid tegen belastingen op tabak, alcohol, benzine en andere 'genotsmiddelen' is.
Waarom mag het volk, in deze democratie, dan niet over zichzelf beslissen, maar moet het op politieke partijen stemmen die allemaal voor deze belastingen zijn? Het is logisch dat ze hiervoor zijn, aan belastingen ontlenen politiek partijen hun bestaansrecht. Zonder deze belastingen hebben zij geen geld om uit te geven en dus geen macht. Een politieke partij die tegen belastingen is, is dus eigenlijk een contradicto in terminis...

-Waarom mogen we zelf niet beslissen of we (specifieke) belastingen betalen ?
-Het woord democratie past dus eigenlijk bij nederland ?

Oh, maar dat mogen we wel. Natuurlijk mogen we beslissen of we de belasting willen afschaffen. Begin een partij die dat propageert, probeer de macht te krijgen en schaf de belastingen af. Is zo klaar als een klontje. Ga je gang.
Deze tekst is (c) 2001 en (c) 2002 by Hagelslag.[br]
  † In Memoriam † donderdag 2 mei 2002 @ 15:46:15 #120
10849 Hagelslag

pi_4040685
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 15:43 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Het is dan wel heel raar dat de staat met geweld en gijzeling moet dreigen om dit te handhaven...?
Dit lijkt me een voldoende argument

Nee, dat is geen argument. Wij, de meerderheid, hebben besloten dat de minderheid (de wanbetalers) opgepakt dienen te worden als ze niet betalen. Volkomen juist dus.
Deze tekst is (c) 2001 en (c) 2002 by Hagelslag.[br]
  donderdag 2 mei 2002 @ 15:48:42 #121
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_4040727
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 15:34 schreef mvt het volgende:
Beslag leggen op alle winstgevende bronnen en daar alles van betalen, zou betekenen dat je bijvoorbeeld alle winst uit de visindustrie kan opeisen, weet wel zeker dat dit niet zal lukken
De staat heeft het geweldsmonopolie dus als de staat vind dat je rose sokken aanmoet, dan trek je maar rose sokken aan
quote:
en dan, als de overheid winst maakt met de collectieve goederen wil ik mijn 1/16miljoenste deel daarvan direct op mijn rekening gestort zien. Die baten zijn te laag en betekend dat de overheid veel in handen krijgt, monopolie die jij niet wilt
Je luistert/leest niet goed. Lees het eerst nog eens, en reageer dan maar, misschien reageer ik er wel op
quote:
Je antwoord met een non argument. De stelling is : Commerciele jongens willen geen hulp van vrijwilligers omdat zij geld willen verdienen. Als jij daar als vrijwilliger staat sluiten zij het gebied af omdat zij een klus willen krijgen. Zij willen niet dat gratis diensten het ook doen, omdat zji dan weggeconcureerd worden. Jij wordt daar geweerd, of jij nou wilt of niet. Zij huren namelijk het gebied af
Ik denk dat de kosten voor het huren van een stad hoger zijn dan de opbrengst. (Economie gehad op school?)
quote:
Verzekeraars verzekeren per definitie iedereen die in een groep valt waar gemiddeld gezien winst te halen valt. Als jij op voorhand in een groep zit die gemiddeld verlies maakt zal je of zo veel betalen dat je netzogoed niet kan verzekeren of ze zien dat zelf in en bieden geeneens een verzekering aan
LLoyds in London verzekert alles in iedereen
quote:
waarom niet minimaal? Concurentiepositie. Ambtenaren kunnen meer verdienen bij commercielen, immers de ambtenarenstatus wordt verminderd en vanuit de commerciele wereld wordt enorm personeel gevraagd => hogere kosten
Wederom: heb je economie gehad op school?
  donderdag 2 mei 2002 @ 15:51:02 #122
13556 PokerFace
Soy un perdedor...
pi_4040781
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 15:06 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Waarom zijn dan toch zoveel mensen (bijna 100%) WA-verzekerd? geen argument dus, als mensen ergens een groot risico in lopen, verzekeren ze zich ervoor

Omdat als bijna iedereen verzekerd is tegen een risico het risico voor de verzekeraar omlaag gaat. Mensen die een hoog risico opleveren voor een verzekeraar (ziekte in de familie, gevaarlijke woonomgeving, eerder gefraudeerd met een verzekering) zijn nu ook niet of moeilijk te verzekeren, de overheid biedt hier een vangnet voor...
quote:
[..]
Nee niet in eigen beheer, dat doe je bij een bedrijf. Je doet het dus collectief, maar je mag zelf kiezen bij welk collectieg
En die bedrijven kunnen dus ook failliet gaan...
quote:
[..]

En het wisselgeld mogen ze houden? Beetje raar trouwens, je kan toch beter het geld aan de slachtoffers geven?
quote:
[..]

Ervaring? Maar goed, als ze dan in geldnood komen door alle verzekeringen die jij wilt, dan komen ze waarschijnlijk wel weer op het geweldige idee om nog een keertje op het verkeerde pad te gaan...
quote:
[..]

Dus het is: Ieder voor zich, behalve in de oorlog!
quote:
[..]

Ik denk dat je met al die verzekeringen als straatveger sowieso niks te makken hebt... Ik denk dat je haast wel gedwongen wordt om op andere manieren aan geld te komen...
quote:
[..]

Wat denk je dat er met de winst gebeurt.

In de zakken van de eigenaren, waarom denk je dat ze een verzekering oprichten?
quote:
Maar als je tijdens je eigenlijke baan wordt opgeroepen (branden gebeuren niet alleen van 1800h tot 800h) en je wil dan gaan werken voor een COMMERCIELE brandweer, ik denk niet dat veel bedrijven dat toestaan, wat nu bij de vrijwillige brandweer een minder groot probleem zal zijn (want het is voor de gemeenschap)
quote:
[..]

Weet je waarom je dat voorbeeld noemt? Omdat dat de enige verzekeraar is die (bijna) alles verzekert... Dus van duizenden verzekeraars over de hele wereld is dat de enige die hoge risico's durft te nemen... En weet je waarom zij het wel durven? Zij hebben een groot vermogen, dus mocht het een keer tegenzitten dan kan het opgevangen worden, en zit het niet tegen dan halen ze extreem hoge premies binnen. Want Lloyds rekent wel een flink hoger winstpercentage dan andere verzekeraars.

Als er dus iemand verzekerd moet worden die een hoog risico loopt om arbeidsongeschikt te worden, dan zal hij dat flink in zijn portemonnee voelen.

quote:
[..]

Ehmm ik weet niet of je het door hebt, maar je maakt nu van de verzekeraar een soort overheid. In plaats van dat nu mensen de overheid betalen om allerlei dingen te regelen die normaal de overheid op zich neemt. Alleen nu betalen de rijken een laag percentage van hun inkomen (zij regelen het desnoods onderling) en de armen betalen een heel hoog percentage van hun inkomen aan verzekeringen. Tenminste, zolang ze het kunnen betalen, anders is het jammer maar helaas... Verzekeringsmaatschappijen zijn namelijk opgericht om winst te maken voor de aandeelhouders, dus solidariteit is er niet (behalve als Pieter Storms met een camera langskomt)...
  donderdag 2 mei 2002 @ 15:51:49 #123
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_4040793
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 15:46 schreef Hagelslag het volgende:
Nee, dat is geen argument. Wij, de meerderheid, hebben besloten dat de minderheid (de wanbetalers) opgepakt dienen te worden als ze niet betalen. Volkomen juist dus.
offtopic:Alhoewel ik me nog zo had voorgenomen om niet op jou -hagelslag- te reageren, kan ik me helaas niet inhouden. Ik hoop niet dat je hier weer eens de boel komt verzieken met ellenlange ongefundeerde offtopic post ala GLG.
ontopic:Als er iets democratisch wordt besloten, wil dat niet zeggen dat dit ook rechtvaardig of verantwoord is. [Zoals je -hopelijk- weet is Hitler democratisch gekozen]
  donderdag 2 mei 2002 @ 15:53:44 #124
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_4040832
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 15:36 schreef Mass het volgende:
hoezo? Jij weigert ook mee te betalen aan de bescherming tegen de dreiging van de zee in Zeeland...
beetje tegenstrijdig
Waarom is dat tegenstrijdig dan...
  donderdag 2 mei 2002 @ 15:53:44 #125
16505 KP
KwaliteitsPoster
pi_4040833
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 15:43 schreef Kaalhei het volgende:
Nog raarder is dat iedereen maar toegeeft aan die dreigementen. Blijkbaar is de beschermende paraplu van de solidariteit toch te verkiezen boven het opkomen voor je eigen individualiteit.
Ik denk dat het ageren tegen overheidsdwang ontstaat door vervreemding van het doel van deze dwang. Belastingen zijn (zoals zovele andere zaken) verworden tot een abstractum waarmee geen betrokkenheid meer wordt gevoeld. Anarchokapitalisten kunnen dit wellicht niet zo goed plaatsen in hun wereldbeeld en willen uit verwarring dat wereldbeeld van de grond af weer opnieuw opbouwen. "Eerst maar eens van alle dwang af en dan zien we wel verder." Heel legitiem natuurlijk, maar je kunt er geen moreel oordeel aan koppelen.

[Dit bericht is gewijzigd door KP op 02-05-2002 15:55]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')