quote:Ik *Hallo, er wordt bij mij ingebroken...*
Op donderdag 02 mei 2002 11:18 schreef Jarno het volgende:[..]
Kun je dan ook pinnen?
.
[Dit bericht is gewijzigd door Refragmental op 02-05-2002 11:23]
quote:Of je sluit een verzekering af die dat voor je betaald ,zoals je verzekering nu ook voor de Ambulance/Brandweer betaald.
Op donderdag 02 mei 2002 11:22 schreef Refragmental het volgende:[..]
Ik *Hallo, er wordt bij mij ingebroken...*
Operator *Ok meneer, wat is uw bankrekening nummer*
Ik *123.45.678*
Operator *Met spoed kost 25% extra*
Ik *Ok doe maar*
Operator *Ok meneer, we komen eraan*
Ik *Bedankt, tot ziens*
quote:En de politie hoeft onverzekerde mensen niet te helpen?
Op donderdag 02 mei 2002 11:23 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Of je sluit een verzekering af die dat voor je betaald ,zoals je verzekering nu ook voor de Ambulance/Brandweer betaald.
quote:Met verzekering
Op donderdag 02 mei 2002 11:23 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Of je sluit een verzekering af die dat voor je betaald ,zoals je verzekering nu ook voor de Ambulance/Brandweer betaald.
112-Operator *Ok meneer, wat is uw verzekeringsnummer*
Ik *123.45.678*
112-Operator *U heeft een premie plus pakket?*
Ik *ja*
112-Operator *Ok er worden 2 wagens gestuurd met spoed*
Ik *Bedankt, tot ziens*
Zonder verzekering
112-Operator *Ok meneer, wat is uw verzekeringsnummer*
Ik *Ik heb geen verzekering*
112-Operator *tuut-tuut-tuut*
Ik *Hallo?!? Halloooo?!?!!*
[Dit bericht is gewijzigd door Refragmental op 02-05-2002 11:26]
quote:wie zegt dat ik niet bij de domme meerderheid hoor?
Op donderdag 02 mei 2002 11:19 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Je hebt wel een heel negatief (dom) beeld van je medemens,of een heel positief (slim) beeld van jezelf.
Mag ik je stelling samenvatten met:"Het volk is te dom om voor zichzelf te zorgen,
Dus hebben we eigenlijk een kruising tussen een aristo- en een democratie, en dat is maar goed ook?
en ja, ik denk inderdaad dat veel nederlanders niet voor zichzelf zouden kunnen zorgen in de zin van de juiste beslissingen nemen die veel verder reiken dan hun persoonlijke levenssfeer...
Het is geen aristocratie...het parlement kun je nauwelijks een stelletje aristocraten noemen...wij bepalen immers wie ons mag vertegenwoordigen...
daar hoef je geen nieuw woord voor uit te vinden: dat heet parlementaire democratie en is al een tijdje heel gangbaar in bijna alle geciviliseerde landen
quote:Wat doet de brandweer nu dan...? (even nadenken aub...)
Op donderdag 02 mei 2002 11:24 schreef Dave het volgende:
En de politie hoeft onverzekerde mensen niet te helpen?
quote:De brandweer helpt iedereen.
Op donderdag 02 mei 2002 11:26 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Wat doet de brandweer nu dan...? (even nadenken aub...)
quote:Dat zeg ik ook nergens
Op donderdag 02 mei 2002 11:26 schreef Mass het volgende:
Het is geen aristocratie...het parlement kun je nauwelijks een stelletje aristocraten noemen
quote:Deze keuze is uiteraard wel beperkt. We mogen maar op een beperkte lijst stemmen. Het argument wat ik eerder al gebruikte -een politieke partij tegen belasting is tegenstrijdig (ik zal er nu maar eens een NL-woord voor gebruiken, dan zullen een aantal mensen het misschien wel bergijpen)
wij bepalen immers wie ons mag vertegenwoordigen
quote:
daar hoef je geen nieuw woord voor uit te vinden: dat heet parlementaire democratie en is al een tijdje heel gangbaar in bijna alle geciviliseerde landen
quote:Goed hoor!! En iedereen krijgt later de rekening in de bus...ben je verzekerd dan stuur je deze naar je verzekering.
Op donderdag 02 mei 2002 11:27 schreef Refragmental het volgende:
De brandweer helpt iedereen.
quote:Idd, mensen met meer geld verzekeren zich dan met een "Platinum extreem super plus pakket" en krijgen dan topprioriteit wanneer er wagens enzo worden uitgezonden.
Op donderdag 02 mei 2002 11:30 schreef PokerFace het volgende:
Wat een 3e-wereldsysteem man... Je maakt de rijke mensen rijker, en de armen armer, geweldig!
quote:Werkelijk schandalig idd. Zelf kunnen beslissen over je eigen toekomst en jezelf...nee in die goede oude Sovjet-Unie hadden ze het een stuk beter bekeken.
Op donderdag 02 mei 2002 11:30 schreef PokerFace het volgende:
Wat een 3e-wereldsysteem man... Je maakt de rijke mensen rijker, en de armen armer, geweldig!
quote:Maar iedereen heeft het recht om zelf een partij op te richten. Dus je kiest alleen de mensen die de rest _willen_ vertegenwoordigen. Heel democratisch lijkt me
Op donderdag 02 mei 2002 11:31 schreef Kaalhei het volgende:Deze keuze is uiteraard wel beperkt. We mogen maar op een beperkte lijst stemmen. Het argument wat ik eerder al gebruikte -een politieke partij tegen belasting is tegenstrijdig (ik zal er nu maar eens een NL-woord voor gebruiken, dan zullen een aantal mensen het misschien wel bergijpen)
quote:jij vindt het een zwakte, ik vind het juist een sterk punt van een systeem dat we niet de kans hebben alle populistische zaken er zomaar doorheen te drukken zonder oog op de gevolgen...
zullen we er geen dikke-van-dale-discussie van gaan maken. Dat dit het systeem is weet ik ook wel, ik wijs alleen op haar zwakke punten...
quote:Zonder "belstingen" zou het nog duurder zijn.
Op donderdag 02 mei 2002 11:32 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Goed hoor!! En iedereen krijgt later de rekening in de bus...ben je verzekerd dan stuur je deze naar je verzekering.
quote:Wat voor de een onzin is is dat voor de ander niet.
Op donderdag 02 mei 2002 11:16 schreef Kaalhei het volgende:Het zal je verbazen hoeveel geld je overhoudt als je niet voor allemaal onzin (Staatsballet bv) hoeft te dokken
quote:Het barst van de zware industrie in Liechtenstein en Monaco
Die zal er zeer sterk onder verbeteren. Hoeveel bedrijven zullen zich vestigen in een land waar ze bijna geen belastingen hoeven te betalen?
Als we nu eerst de belastingen een aantal jaren hoog houden en bijvoorbeeld de staatsschuld aflossen scheelt dat 10 miljard euro op jaarbasis. Selectieve belastingen zijn er vooral voor het milieu, oftewel "afschrikbelasting" en geldmelken
Er zijn partijen die via bepaalde constructies de belastingen omlaag willen krijgen (VVD) maar afschaffen lukt niet. Als je dan over contracten gaat denken kom je weer op een verkapte vorm van belastingen.
Ook de enige echte Atheense democratie was een facade (alleen stemrecht voor blanke mannen, vergoeding voor geleden onkosten wegens niet werken was vooral handig voor rijken met een bedrijf die zo extra konden verdienen (immers een ander kon zijn werk doen). Ook dit moest bekostigd worden => belastingen
quote:Zielige stemmingmakerij...waarom zou iemand dit willen. Kijk trouwens even naar het argument "Brandweer"...volgens mij zie je het wel, maar wil je het niet begrijpen.
Op donderdag 02 mei 2002 11:34 schreef Refragmental het volgende:
Idd, mensen met meer geld verzekeren zich dan met een "Platinum extreem super plus pakket" en krijgen dan topprioriteit wanneer er wagens enzo worden uitgezonden.
quote:Mensen die rijk zijn hebben er meestal hard voor gewerkt. Het woord "lamzak" past beter bij een persoon met een uitkering
Niet echt de maatschappij waarin ik zou willen leven hoor, wanneer ik moet wachten op een agent omdat 1 of andere rijke lamzak een hogere prioriteit heeft.
quote:Who ho ho! Dus omdat iemand wat harder werkt dan de ander heeft -ie dan ook maar gelijk meer rechten als een ander?
Op donderdag 02 mei 2002 11:36 schreef Kaalhei het volgende:Mensen die rijk zijn hebben er meestal hard voor gewerkt. Het woord "lamzak" past beter bij een persoon met een uitkering
quote:Was het niet 30 miljard?
Op donderdag 02 mei 2002 11:36 schreef mvt het volgende:[..]
Als we nu eerst de belastingen een aantal jaren hoog houden en bijvoorbeeld de staatsschuld aflossen scheelt dat 10 miljard euro op jaarbasis.
quote:Was dat niet 25 miljard GULDEN ??
Op donderdag 02 mei 2002 11:41 schreef Refragmental het volgende:[..]
Was het niet 30 miljard?
quote:Idd
Op donderdag 02 mei 2002 11:42 schreef mvt het volgende:[..]
Was dat niet 25 miljard GULDEN ??
quote:of geen lieve oudertjes met een mooie bankrekening...
Op donderdag 02 mei 2002 11:38 schreef KP het volgende:[..]
Dus als je geen kapitale villa hebt met zes auto's voor de deur werk je niet hard genoeg?
quote:En dus moet iedereen er maar voor betalen?
Op donderdag 02 mei 2002 11:36 schreef mvt het volgende:
Wat voor de een onzin is is dat voor de ander niet.
quote:Deze landen doen dit (lage belastingen) omdat dit ze anders totaal geen bedrijfigheid zouden hebben. Dus drogreden
Het barst van de zware industrie in Liechtenstein en Monaco
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 11:38 schreef Jarno het volgende:
Who ho ho! Dus omdat iemand wat harder werkt dan de ander heeft -ie dan ook maar gelijk meer rechten als een ander?
Als voorbeeld nemen we Ruanda...als er daar een democratie geweest zou zijn, dan zou er een partij geweest zijn die voorsteld om alle tutsi's maar gezellig op te eten. Aangezien 80% van de bevolking Hutu is, zou dit een groot succes zijn geweest....LEVE DE DEMOCRATIE!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |