Je bent pas onderhuurder als jij huurt van iemand die het gehuurde zelf al huurt. Aangezien het hier gaat om een koopwoning zou TS dan "gewone huurder" worden. Alle huurbeschermingsartikelen zijn (na 9 maanden in verband met hospita-verhuur) gewoon van toepassing.quote:Op woensdag 23 december 2009 18:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Als jij het bedrag wat ie vraagt redelijk vindt om als huur te betalen, waarom niet? Alleen ben je wel onderhuurder en je hebt natuurlijk niet de rechten die een normale huurder heeft.
Ho hoquote:Op vrijdag 25 december 2009 21:07 schreef Fokski het volgende:
Wat ok is bepaal je zelf. Verhuur gebeurd buiten de sociale huur doorgaans niet tegen de kostprijs en zeker niet bij een gemeubileerd huis dus je zit met de helft van de hypotheek vrij goedkoop. Echter zonder huurcontract heb je veel minder rechten. Dat je meebetaalt aan de hypotheek verleent jou geen rechten als je niet als het niet ook jouw hypotheek en huis is. Dat is ook logisch, als je overwaarde zou kunnen claimen zou je ook bij onderwaarde geld moeten neerleggen.
Dat bedoelde ik eigenlijk met "minder" rechten hebben omdat je niets op papier hebt en zeker als er contant wordt betaald dan kan je bij een dispuut veel meer moeite gaan doen. Dat je feitelijk net zo veel rechten hebt betekent nog niet dat je dat recht zonder contract even snel kan halen. De eigenaar neemt de sleutels in of vervangt de sloten en als je zelf daar nog wil blijven wonen zal je een hoop werk hebben. Als de eigenaar niet spreekt van een huurovereenkomst en dat hij zijn vriend toe liet in zijn huis en dat zijn vriend enkel zo af en toe geld gaf voor de boodschappen dan zit de TS in de kou totdat hij gelijk kan krijgen van de rechter. De politie zie ik mij niet ten gunste van TS handelen zodat hij het huis kan betreden.quote:Op zaterdag 26 december 2009 08:54 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Ho ho
Als TS maandelijks en bedrag betaald om ergens te wonen is TS gewoon huurder, met dezelfde rechten die huurders genieten. Dat er verder geen huurcontract is zegt niets, dat maakt het alleen lastiger omdat bepaalde zaken niet vastgelegd zijn. Echter dat doet niets af aan de rechten van TS als huurder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |