abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75965202
Hallo, na een tijdje meegelezen te hebben word het toch tijd om even te posten.

Ik heb onlangs een huurhuis toegewezen gekregen na 2 jaar op de wachtlijst te hebben gestaan ..
Nu moet ik vanmiddag komen het conctract te tekenen en gelijk de huur betalen.
Er zijn wat dingen ter overname en daar hebben we beide (vorige bewoner & ik ) netjes voor getekend.

Nu doet zich het feit voor dat er nog dingen in en om huis staan die NIET bij de overname horen.
Er staan ook nog spullen in het schuurtje die mogen in overleg eerst blijven staan in overleg met mij en de vorige bewoner , maar de schommel en de zandbak in de tuin verwacht ik met mijn 25 jaar niet meer te gebruiken.
Aangeien de bewoner 2 maand geleden als wist dat hij de 23ste de sleutel in moest leveren hadden deze al lang verwijderd kunnen worden.
Ook zitten er nog talloze gaten in de muren , dit is dus voor de vorige bewoner of voor de woningbouw zelf.

Ik moet nu dus wel gewoon huur betalen terwijl deze dingen nog niet zijn verwijderd & gerepareerd.
Zit dus nu met tientallen gaatjes in de muur die gestopt moeten worden en er moeten nog spullen verwijderd worden.

Conslusie : ik moet dus huur betalen terwijl het huis in principe nog niet klaar is voor een volgende bewoner. Kan dus niet beginnen met verven tenzij ik zelf die gaten ga stoppen . Maar aangezien dat niet mijn plicht is ...de woningbouw houd zijn poot stijf en ik ook maar ik moet wel betalen.....
Wat kan ik hier tegen doen??
pi_75965344
Als je toch alles moet verven en/of behangen zou ik zelf gewoon een pak alebastine halen en gewoon zelf die gaatjes ff vullen.

Het is misschien niet terecht, maar jij wilt toch ook verder met je huisje
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  woensdag 23 december 2009 @ 12:46:41 #3
267856 TGVkopper
HOU ME TEGEN JONGUH!!!
pi_75965438
Schriftelijk in gebreke stellen, termijn stellen om problemen op te lossen, daarna geld inhouden op de huur, indien gezeik: huurcommissie.

Sterkte
It all makes sense after the 'shrooms and the purple haze.
pi_75965441
Het is meer een principe kwestie , ik moet me aan de regels houden dus de woningbouw en de vorige bewoner ook .
Mag nog wel even voor de laatste week van dit jaar dik 100 euro betalen maar moet wel zelf extra werkzaamheden verrichten.
Heel leuk bedacht maar zo werkt het niet...
pi_75965587
Heb je de woningbouw al gebeld? Ik neem aan dat ze zo iemand langs kunnen sturen. Was denk ik makkelijker geweest dan een topic te openen
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_75965732
Ik denk dat het inhouden van de huur als eerste middel wat heftig is. Gebruikelijk is bij zoiets dat je het meldt bij de woningbouwvereniging en zij op kosten van de vorige bewoner herstelwerk doen.

Je loop een aantal dagen woongenot mis en dat kun je met de woningbouwvereniging bespreken en vragen of ze je daarin tegemoet willen komen. Ik zou niet zo hoog van de toren blazen en direct beginnen met eisen, dat zullen ze zelf ook meteen de hakken in het zand zetten.

Ik lees dat het om 100 euro huur gaat die je nu betalen moet. Ik zou een afweging maken of het de moeite waard is om er veel tijd energie in te steken.
pi_75965737
Ja dat heb ik gedaan , ze willen volgend jaar de werkzaamheden pas verrichten .
In de tussentijd moet ik gewoon huur betalen terwijl er nog onderhoud is wat niet voor mij is.

Dat geld zal me een worst zijn , het is meer het principe .
De woningbouw wil de laatste week nog even huur vangen ipv deze week de werkzaamheden even verrichten en de sleutel ipv vandaag bijv begin januari overhandigen.
Ik kan nu dus niet op sommige plaatsen klussen tenzij ik zelf de werkzaamheden ga doen.
  woensdag 23 december 2009 @ 12:55:46 #8
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_75965799
quote:
Op woensdag 23 december 2009 12:54 schreef elahkneh het volgende:
In de tussentijd moet ik gewoon huur betalen terwijl er nog onderhoud is wat niet voor mij is.
Ja logisch toch, de aannemers werken toch niet nu!!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 23 december 2009 @ 12:55:59 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_75965805
quote:
Volgend jaar, da's over iets meer dan een week! Is het nou echt zo erg om zo lang te wachten?
The love you take is equal to the love you make.
pi_75965809
quote:
Maar als het gaat om wat gaten in de muur en de tuin waar heb je het dan over? Ga gewoon lekker zelf die gaten vullen en met dit weer is de kans dat je in de tuin gaat zitten erg klein. Om heel eerlijk te zijn vind ik dat je van een mug een olifant maakt, maar dat is mijn idee
pi_75965904
quote:
In de kerstvakantie is het gebruikelijk dat onderhoudsbedrijven dicht zijn. Ze lossen dan alleen spoedgevallen als lekkage enzo op. Voor jou is het zuur omdat het nu net in deze periode valt maar de wbv kan daar denk ik niets aan doen.
pi_75965948
Ik weet niet hoe groot de gaten in de muur zijn, maar als het gaten van bescheiden formaat zijn dan komen ze waarschijnlijk voor jouw rekening.

Kleine herstelwerkzaamheden komen voor rekening van de huurder.
pi_75966363
Je kunt beter zelf die gaatjes dicht maken, want anders heeft de oude bewoner de gaatjes met tandpasta dicht gesmeerd. (Of zoals ik bij mijn zwager tegen kwam. Een prop afplakband achter een stukje afplakband met daarover een likje verf.

Dus je kan het beter zelf doen, en ben blij dat je nu al kan beginnen met klussen. Of had je liever pas over 3 jaar een woning toegewezen gekregen?
  woensdag 23 december 2009 @ 13:16:23 #14
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_75966559
quote:
Op woensdag 23 december 2009 12:46 schreef TGVkopper het volgende:
Schriftelijk in gebreke stellen, termijn stellen om problemen op te lossen, daarna geld inhouden op de huur, indien gezeik: huurcommissie.

Sterkte
DIt dus. Huurcommissie kan daar uitspraak over doen. Al lijkt me dat je niet op die gaatjes vullen wil gaan zitten wachten, maar als het een principe kwestie is doe je dat ook nog.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_75966688
Ben jij ook overeen gekomen met de verhuurder dat deze dingen aangepakt gaan worden door de verhuurder, dan wel door de vorige bewoner?
pi_75967705
Ik zou gewoon de huur betalen... zelf de gaten dichten zodat je verder kunt... bonnetjes daarvan wel bewaren en indienen bij de woningbouw... misschien wel eerst even overleggen.
Leuk dat de woningbouw de gaten zelf wil komen dichten, maarja, daar ga je natuurlijk niet tot in het nieuwe jaar op wachten. Dus dan stel je voor om het zelf te doen, en de kosten bij hun in rekening te brengen. Wat hun daar dan weer mee doen (zelf betalen, of de vorige bewoner laten betalen) zal voor jou niet uitmaken.

(geen idee trouwens of de woningbouw hiermee akkoord gaat, maar je kunt het altijd proberen).
pi_75968626
pak een zaag en klap die schommel tegen de vlakte....
I'm not the man you think I am!
pi_75983771
Vanmiddag anderhalf uur met een opzichter door het huis geweest ... dit is de te doen lijst.

* Door de hele woning spijkers , schroeven , pluggen , gaten stoppen (50 gaten?)
*Lichtschakelaar ontbreken
*Zonnescherm verwijderen (was elektrisch , bediening is weg gesloopt ) mooi gat in de muur
*Kindersluiting keukenkastjes defect (deurtjes klemmen)
* Dikke kalkranden verwijderen
*Haken in plafond
*deurkrukken reparen
*Balken van een traphekje verwijderen
*Verrot zeephoekdinges verwijderen + gaten stoppen
*Wasmachine schakelaar reparen
*Schimmel in de douche verwijderen
*Lamp boven spiegel heeft geen schakelaar
*Bijkeuken deur sluit niet
*Radiator plaatsen in bijkeuken

Welkom bij Welkom zeggen ze dan

Deze werkzaamheden moeten binnen 4 werkdagen gebeuren maar aangezien ze op dit moment andere prioriteiten hebben kan ik waarschijnlijk tot volgend jaar wachten.
Maar ondertussen wel huur betalen...
pi_75983880
quote:
Op woensdag 23 december 2009 20:10 schreef elahkneh het volgende:
Vanmiddag anderhalf uur met een opzichter door het huis geweest ... dit is de te doen lijst.

* Door de hele woning spijkers , schroeven , pluggen , gaten stoppen (50 gaten?)
*Lichtschakelaar ontbreken
*Zonnescherm verwijderen (was elektrisch , bediening is weg gesloopt ) mooi gat in de muur
*Kindersluiting keukenkastjes defect (deurtjes klemmen)
* Dikke kalkranden verwijderen
*Haken in plafond
*deurkrukken reparen
*Balken van een traphekje verwijderen
*Verrot zeephoekdinges verwijderen + gaten stoppen
*Wasmachine schakelaar reparen
*Schimmel in de douche verwijderen
*Lamp boven spiegel heeft geen schakelaar
*Bijkeuken deur sluit niet
*Radiator plaatsen in bijkeuken

Welkom bij Welkom zeggen ze dan

Deze werkzaamheden moeten binnen 4 werkdagen gebeuren maar aangezien ze op dit moment andere prioriteiten hebben kan ik waarschijnlijk tot volgend jaar wachten.
Maar ondertussen wel huur betalen...
Nou ja, de dingen die jij opnoemt maken niet dat je alvast kunt beginnen met klussen. Ik vind echt dat je je aanstelt... Dan heb je mijn huis niet gezien toen ik hier kwam wonen
Geniet gewoon van je nieuwe huis, die dingen komen echt wel!
pi_75984290
Oh er staat ook nog een konijnenhok achter het huis .. toen ik vanmiddag even onder het kleedje keek zat het konijn er nog in
pi_75984698
oeps, konijn vergeten
pi_75984988
quote:
Op woensdag 23 december 2009 20:19 schreef elahkneh het volgende:
Oh er staat ook nog een konijnenhok achter het huis .. toen ik vanmiddag even onder het kleedje keek zat het konijn er nog in
Heb je tenminste een kerstdiner
  † In Memoriam † woensdag 23 december 2009 @ 20:37:19 #23
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_75985172
quote:
Op woensdag 23 december 2009 20:12 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Nou ja, de dingen die jij opnoemt maken niet dat je alvast kunt beginnen met klussen. Ik vind echt dat je je aanstelt... Dan heb je mijn huis niet gezien toen ik hier kwam wonen
Geniet gewoon van je nieuwe huis, die dingen komen echt wel!
Als jij alle muren wilt voorzien van een andere kleur of van wat behang zijn die shitload aan spijkers/pluggen/gaten wel weer onvoorziene werkzaamheden die in orde hadden moeten zijn.
Ik weet niet op welke termijn de TS wil verhuizen, maar als ik sta te springen om aan de slag te gaan is een week wachten op klussers een week te lang.
Nou loopt het allemaal wat ongelukkig tijdens de kerst, maar misschien is er tussen kerst en de jaarwisseling iemand (buiten de woningbouw om) beschikbaar om het e.e.a te regelen, dit in overleg met de woningbouw en wie weet kan je de kosten op de woningbouw laten verhalen.

Succes TS
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_75985387
quote:
Op woensdag 23 december 2009 20:37 schreef Skaai het volgende:

[..]

Als jij alle muren wilt voorzien van een andere kleur of van wat behang zijn die shitload aan spijkers/pluggen/gaten wel weer onvoorziene werkzaamheden die in orde hadden moeten zijn.
Ik weet niet op welke termijn de TS wil verhuizen, maar als ik sta te springen om aan de slag te gaan is een week wachten op klussers een week te lang.
Nou loopt het allemaal wat ongelukkig tijdens de kerst, maar misschien is er tussen kerst en de jaarwisseling iemand (buiten de woningbouw om) beschikbaar om het e.e.a te regelen, dit in overleg met de woningbouw en wie weet kan je de kosten op de woningbouw laten verhalen.

Succes TS
Ik heb ook een week behang staan krabben om vervolgens bobbelig beton aan te treffen. Dat soort dingen kan gebeuren en spijkertjes eruit halen lijkt me niet de grootste moeite Klussen moet je toch, kan ie net zo goed dat soort kleine dingetjes zelf oppakken.

Maar dat konijn vergeten is een beetje jammer!
pi_75999419
Als ze mij nou gewoon begin januari de sleutel hadden gegeven en van te voren gewoon even deze werkzaamheden hadden verricht had je mij niet gehoord.
Maar nee de woningbouw wil nog graag de laatste week van het jaar huur vangen .. nja dan moet je ook maar voor de consequenties in staan.

Ik zal dan wel een mierenneuker zijn maar ieder zijn eigen.
  donderdag 24 december 2009 @ 01:44:32 #26
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_76000546
Ik zou de klus zelf maar gaan klaren en de woningbouw hiervoor om een vergoeding vragen van materiaal en een (klein) bedrag aan arbeid.

Zijn zij ervan af en kun jij aan de slag. Principe van kan ik wel begrijpen, maar hiermee snij je jezelf te ver in de vinger....
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_76003114
Je kunt er nu niet meer onderuit dat je de sleutel al hebt?
Stel anders voor dat je er pas in januari in wilt... als hun klaar zijn met de werkzaamheden. Hoe sneller hun klaar zijn, hoe sneller jij huur gaat betalen.

Of kan dit voor jou ook niet, omdat je bijvoorbeeld uit je oude huis moet?

Het is in ieder geval erg frustrerend al die dingetjes. Had het zelf ook na de renovatie (ondertussen wel gewoon blijven wonen). Klachtenbrief gestuurd. Brief terug dat ik bij iemand anders moest zijn. Diegene gebeld, brief gemaild en erbij gezet dat ik binnen 2 weken toch wel reactie wil (het liefst voor kerst, aangezien ze eind okt, begin nov gerenoveerd hebben). Toen werd ik wel gebeld dat ze er zeker wat mee gaan doen. Maarja, wanneer?? Ik denk volgend jaar.
  Moderator donderdag 24 december 2009 @ 06:55:38 #28
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_76003136
TS reageert inderdaad wat overdreven.

De verhuurder wil het oplossen, maar door de periode zal dit volgende week zijn.
Vervelend voor TS maar geen enkele reden om te gaan eisen of huur inhouden.
pi_76003145
quote:
Op woensdag 23 december 2009 12:59 schreef Maharbal het volgende:
Ik weet niet hoe groot de gaten in de muur zijn, maar als het gaten van bescheiden formaat zijn dan komen ze waarschijnlijk voor jouw rekening.

Kleine herstelwerkzaamheden komen voor rekening van de huurder.
Voor rekening huurder ja, maar dan wel de vertrekkende huurder. Die moet de woning netjes achterlaten. Daar hoort ook bij dat de muren niet op een gatenkaas moeten lijken. Het hoort niet voor rekening van de nieuwe huurder (TS) te komen.
  Moderator donderdag 24 december 2009 @ 07:01:16 #30
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_76003154
quote:
Op donderdag 24 december 2009 06:58 schreef Light het volgende:

[..]

Voor rekening huurder ja, maar dan wel de vertrekkende huurder. Die moet de woning netjes achterlaten. Daar hoort ook bij dat de muren niet op een gatenkaas moeten lijken. Het hoort niet voor rekening van de nieuwe huurder (TS) te komen.
Maar dat komt het toch ook niet? De verhuurder gaat het repareren en verrekend dit met de vertrekkende huurder.
TS moet gewoon blij zijn met zijn nieuwe huisje en een weekje geduld hebben. Niet onoverkomelijk lijkt me.
pi_76004151
quote:
Op donderdag 24 december 2009 06:58 schreef Light het volgende:

[..]

De vertrekkende huurder moet het gewoon opleveren conform het contract. Als er gaten in de muren zaten, dan zaten er gaten in de muren. Nogmaals, mensen moeten klein onderhoud niet verwarren met de echte gebreken, waar de verhuurder wel aansprakelijk voor is.

Waaruit jij kunt opmaken dat de muur een gatenkaas is is mij dan ook niet helemaal duidelijk, want op die manier heeft de TS het volgens mij ook weer niet gezegd.
pi_76004580
De tijd dat de TS met dit topic is bezig geweest zou deze alle gaten in zijn huis al gevuld kunnen hebben.

Dan kan hij tenminste met de muren beginnen en kan de WBV ondertussen de rest van de gebreken oplossen.

En kan de TS in week 2 in een compleet nieuw huisje intrekken.

TS kan antuurlijk ook wel gaan zitten zeuren en wachten totdat de WBV iets gedaan heeft maar dan kan deze pas in week 4 tot 5 in zijn huisje trekken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')