abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75964147
Heb een mooie aanbieding gekregen om via mijn werk een (collectieve) zorgverzekering af te sluiten.
Punt is nu moet ik eerst van mijn oude zorgverzekeraar af natuurlijk. ( laatse moment ik weet het )
Dus, keurig een formulier gedownload van hun site waarop ik wijzigen opzeggingen kan melden.

2 vragen:

Vraag 1 : Mijn huidige verzekering kan ik nu meteen opzeggen zonder opzegtermijn.
Ik heb tot uiterlijk 1 februari om een andere zorgverzekeraar te vinden (die heb ik dus al gevonden maar nog niets mee afgesloten) , Ben ik dan nog wel verzekerd tot de tijd dat ik zeg maar administratief rond ben met de nieuwe verzekeraar?

Vraag 2 : Op het formulier voor opzegging moet ik invullen wat mijn nieuwe verzekeraar is en per wanneer deze ingaat.
Moet ik die vraag verplicht invullen ivm wettelijke verplichting om verzekerd te zijn ? Ik weet nog geen exacte datum en heb in principe toch de tijd tot 1 februari om er een te vinden ?
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
  woensdag 23 december 2009 @ 12:19:21 #2
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_75964224
Normaal gesproken gaat de een probleemloos over in de ander. Zij weten ook wel dat die data nooit exact zijn. Je zet er gewoon een ruime datum op en als je meer weet bel je ze op om het precies door te geven.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 23 december 2009 @ 12:22:03 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_75964338
Zegt de nieuwe verzekering niet automatisch de oude op?
pi_75964364
quote:
Op woensdag 23 december 2009 12:19 schreef karr-1 het volgende:
Normaal gesproken gaat de een probleemloos over in de ander. Zij weten ook wel dat die data nooit exact zijn. Je zet er gewoon een ruime datum op en als je meer weet bel je ze op om het precies door te geven.
Ik kan bijvoorbeeld invullen 14 januari . Dan is het zeker rond . Misschien al eerder maar feestdagen etc voor de deur....
Hoe ben ik dan die 14 dagen verzekerd ? Of loop je dan gewoon onverzekerd rond ?
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_75964418
quote:
Op woensdag 23 december 2009 12:22 schreef BasEnAad het volgende:
Zegt de nieuwe verzekering niet automatisch de oude op?
Het gaat via mijn werkgever . Het aanmelden is niet zo'n probleem dat regelen ze wel , maar ik moet zelf zorgen dat ik mijn huidige verzekering opzeg.
  woensdag 23 december 2009 @ 12:25:28 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_75964499
Als je via je werk gaat verzekeren, dan weet je toch al bij wie je gaat verzekeren? Gewoon invullen dat je per 1 januari 2010 een andere verzekeraar hebt. En als je voor de nieuwe verzekering via je werk aanmeldt, dan komt dat ook goed. De polis krijg je vast pas in januari, maar je bent gewoon verzekerd vanaf 1 januari.
The love you take is equal to the love you make.
pi_75964703
quote:
Op woensdag 23 december 2009 12:25 schreef Lienekien het volgende:
Als je via je werk gaat verzekeren, dan weet je toch al bij wie je gaat verzekeren? Gewoon invullen dat je per 1 januari 2010 een andere verzekeraar hebt. En als je voor de nieuwe verzekering via je werk aanmeldt, dan komt dat ook goed. De polis krijg je vast pas in januari, maar je bent gewoon verzekerd vanaf 1 januari.
Weet ook welke maar niet exact wanneer . Ben afhankelijk van hun administratieafdeling.
Is het trouwens handig zo'n forumulier aangetekend te verzenden omdat het kort dag is ? Of maakt dat niets uit?
  woensdag 23 december 2009 @ 12:31:16 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_75964730
quote:
Op woensdag 23 december 2009 12:30 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Weet ook welke maar niet exact wanneer . Ben afhankelijk van hun administratieafdeling.
Is het trouwens handig zo'n forumulier aangetekend te verzenden omdat het kort dag is ? Of maakt dat niets uit?
Die nieuwe verzekering laat je toch per 1-1-2010 ingaan? Dan maakt het niet uit dat het administratief niet voor die datum is verwerkt.

Aangetekend is misschien handig. Ik zou er even over bellen.
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')