Heb een mooie aanbieding gekregen om via mijn werk een (collectieve) zorgverzekering af te sluiten.
Punt is nu moet ik eerst van mijn oude zorgverzekeraar af natuurlijk. ( laatse moment ik weet het

)
Dus, keurig een formulier gedownload van hun site waarop ik wijzigen opzeggingen kan melden.
2 vragen:
Vraag 1 : Mijn huidige verzekering kan ik nu meteen opzeggen zonder opzegtermijn.
Ik heb tot uiterlijk 1 februari om een andere zorgverzekeraar te vinden (die heb ik dus al gevonden maar nog niets mee afgesloten) , Ben ik dan nog wel verzekerd tot de tijd dat ik zeg maar administratief rond ben met de nieuwe verzekeraar?
Vraag 2 : Op het formulier voor opzegging moet ik invullen wat mijn nieuwe verzekeraar is en per wanneer deze ingaat.
Moet ik die vraag verplicht invullen ivm wettelijke verplichting om verzekerd te zijn ? Ik weet nog geen exacte datum en heb in principe toch de tijd tot 1 februari om er een te vinden ?
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.