abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 december 2009 @ 19:12:07 #1
193875 thloreg
seni seviyorum NL & TR
pi_75935811
Dat Nederland een veelzijdig land is met een kleurrijke bevolking is al jaren
bekend. Maar dat die veelzijdigheid nu ook is opgerukt in het speelgoed is
wel heel apart.

Kortom: In Nederland vind je voor alles wat wils en dat is maar goed ook!
Slapen is geen geringe kunst: je moet er de hele dag voor wakker blijven.
pi_75935837
lawl
pi_75935878
PVV-stemmer/GroenLinks-reacties mogen hieronder
------------------------------------------------------------------------
  dinsdag 22 december 2009 @ 19:14:27 #4
269077 Lano
V van Vrouw
pi_75935902
Spuit11111
ฝัน
  dinsdag 22 december 2009 @ 19:14:30 #5
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_75935905
Is ze besneden?
pi_75935946
Zo, dat bestaat al een eeuwigheid. Althans, in andere landen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_75935953
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 19:14 schreef BasEnAad het volgende:
Is ze besneden?
Nee er zit een schattig minischaartje bij, evenals een herstelbaar maagdenvliesje
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_75935996
Zo, ook welkom in 2009
  dinsdag 22 december 2009 @ 19:16:59 #9
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_75936010
HAHA Zo midden in de winkel die hoofddoek er aftrekken!!! ZO!!! HAAAHAAAHAHAHA
pi_75936040
Het is te zot voor woorden
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_75936053
Ik hoop dat er kamervragen gesteld gaan worden, want dit kan natuurlijk niet langer zo !
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_75936059
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 19:17 schreef vosss het volgende:
Het is te zot voor woorden
Net als negerbarbies.

En GI Janes.
Allah Al Watan Al Malik
pi_75936128
zo te zien is ze wel opgemaakt
pi_75936358
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 19:20 schreef het_fokschaap het volgende:
zo te zien is ze wel opgemaakt
Troost je, binnenkort komt ook griffo-barbie op de markt met onverzorgd klitterig haar in een vlecht, natuurlijk geen make-up en een vormeloze rok en zwarte kousen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 22 december 2009 @ 19:26:53 #15
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_75936387
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 19:15 schreef Mutant01 het volgende:
Zo, dat bestaat al een eeuwigheid. Althans, in andere landen.
Ook in Nederland al jaren.
Stop the world, I want to get out.
pi_75936469
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 19:26 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Troost je, binnenkort komt ook griffo-barbie op de markt met onverzorgd klitterig haar in een vlecht, natuurlijk geen make-up en een vormeloze rok en zwarte kousen.
dat klinkt als een kado voor m'n dochter
  Moderator dinsdag 22 december 2009 @ 19:29:00 #17
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_75936485
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 19:26 schreef Lkw het volgende:

[..]

Ook in Nederland al jaren.
Daar gaan de kamervragen.

Nah ja, die luie flikkers zijn toch met vakantie "reces".
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_75936545
quote:
Moslim barbie: Nu ook in NL!
Geschreven door Moradzo op maandag, 20 april 2009 17:39

Eindelijk, Fulla is in Nederland te koop. Dat staat te lezen in een kleine advertentie op de Volkskrant-site, onder het kopje 'Islamitisch speelgoed'. Even doorklikken en je komt op de site van de Fulla Shop, waarop barbies met hoofddoeken zijn afgebeeld. Dat is Fulla, de moslimbarbie die het antwoord moet zijn op 'een perverse westerse wereld', aldus de Marokkaanse krant Le Soir.

In Marokko is Fulla al langer bekend én populair. Rond islamitische feestdagen waarop kinderen cadeaus krijgen, zoals Asjoera, liggen de schappen en de markten vol met haar. Fulla wordt geproduceerd door het bedrijf NewBoy in Dubai, dat op zijn site trots vermeldt dat de pop in de Arabische wereld een van best verkopende speelgoedartikelen is. Volgens Le Soir zijn er 2,5 miljoen exemplaren van verkocht.

De Fulla Shop prijst de gehoofddoekte barbiepop aan als een stimulans voor moslimmeisjes om te gaan studeren en zich te ontwikkelen tot sterke, hoogontwikkelde vrouwen. Maar in reclamefilmpjes is Fulla vooral te zien in haar barbiehuis: zij maakt het bed op, kookt, belt met een vriendin en gaat slapen.

De oorspronkelijke Barbie werd vijftig jaar geleden op de markt gebracht door de Amerikaanse firma Mattel en kent intussen vele klonen. Zij is westers gekleed en zij heeft minstens cup C. Fulla heeft zulke geprononceerde vormen niet. In Marokko is zij te koop als Saoedisch geklede vrouw, van top tot teen in het zwart. Voor de Europese markt zijn haar kleren kleuriger en moderner.

Volgens de Fulla Shop kan zij ook nooit helemaal naakt zijn, want onder haar kleren heeft zij een dun badpak aan. 'Als de enige pop ter wereld', schrijft de winkel. Fulla kan bovendien worden geleverd met een extra hoofddoek en een bidkleedje.

Marokkaanse sociologen zien in de komst van Fulla, in 2003, een uiting van een oorlog tussen twee culturen, de westerse en de islamitische. Maar volgens Marokkaanse winkeliers verklaart die redenering niet het verkoopsucces. Ze denken dat de populariteit eerder te danken is aan een slimme reclamestrategie.

Naast Fulla zijn er in de Arabische wereld meer artikelen op de markt die bedoeld zijn als tegenwicht tegen het Westen. Zo is in Dubai ook Mecca Cola gevestigd, dat de hegemonie van de westerse colamerken wil breken. Mecca Cola wordt niet verkocht in Marokko en oogstte hier kritiek: deze cola heeft niets te maken met de islam, alleen met geld verdienen, klonk het in de media.
  dinsdag 22 december 2009 @ 19:42:12 #19
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_75936988
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 19:30 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]
Hm, dan was ik in de war met mijn 'al jaren', het is dus meer 'al maanden'

Je kunt de pop trouwens oa hier kopen: http://www.fullashop.nl/. Moet je voor de grap eens op klikken, daar staat de reinste commerciële onzin om de pop aan de man te brengen:
quote:
Fulla Shop - De Pop Met Islamitische Normen En Waarden!

Eindelijk verkrijgbaar in Nederland: Fulla, het antwoord op Barbie. Fulla is de eerste pop voor kinderen die werd ontwikkeld vanuit een zuivere ethiek. Door zich te verdiepen in de wereld van Fulla gaan kinderen automatisch bijdragen aan een maatschappij met meer ruimte voor tolerantie en begrip. Fulla is méér dan alleen maar een pop om mee te spelen. Ze is een rolmodel dat staat voor een evenwichtig en uitgebalanceerd wereldbeeld.

In de wereld van Fulla worden jonge moslimmeisjes gestimuleerd te studeren en zich te ontwikkelen tot sterke, hoogontwikkelde vrouwen. Daardoor kunnen zij later een actieve bijdrage leveren aan de samenleving en invloed uitoefenen op de toekomst van de wereld. Fulla leert dat respect voor jezelf, vriendelijkheid, familiewaarden en de heiligheid van het leven de basis zijn voor een zinvol en succesvol leven.

Binnenshuis draag Fulla altijd de modernste kleding. Als ze naar buiten gaat, maakt ze ook daar indruk met haar verfijnde ababya en lange jas. Fulla is méér dan een Barbiepop. Fulla is een voorbeeld en een sociaal-maatschappelijk ideaal. Bovendien is het de enige pop ter wereld die, als je haar uitkleedt, niet naakt is maar dan altijd nog een dun ‘badpak’ over de huid heeft.
Die laatste zin verbaast me trouwens ook wel. Waarom al dat gedoe om enig naakt poppenvlees te verhullen? Alsof je bij een gewone barbie de genetaliën tot in detail ziet zitten.

Daarbij gaan ook moslimmeisjes naakt in bad, dus zullen ze vast niet schrikken als er onder de kleertjes slechts een plastic poppenhuidje rest.
pi_75937125
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 19:42 schreef Lkw het volgende:

[..]

Je kunt de pop trouwens oa hier kopen: http://www.fullashop.nl/. Moet je voor de grap eens op klikken, daar staat de reinste commerciële onzin om de pop aan de man te brengen:
[..]

Die laatste zin verbaast me trouwens ook wel. Waarom al dat gedoe om enig naakt poppenvlees te verhullen? Alsof je bij een gewone barbie de genetaliën tot in detail ziet zitten.

Daarbij gaan ook moslimmeisjes naakt in bad, dus zullen ze vast niet schrikken als er onder de kleertjes slechts een plastic poppenhuidje rest.
Omdat:
quote:
heeft niets te maken met de islam, alleen met geld verdienen, klonk het in de media.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 22 december 2009 @ 19:48:08 #21
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_75937220
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 19:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Omdat:
[..]
Ik vrees het ook ja..
pi_75937283
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 19:42 schreef Lkw het volgende:

[..]

[..]

"Oh mijn Rabbi, ik heb daar een gat in mijn buik zitten en eronder een kloof "
pi_75938857
Wordt Nederland onderworpen aan de moslims, of worden moslims het volgende doelwit van de nietsontziende commercie?

U mag het zeggen.
pi_75938924
Nu gaat er toch iets gruwelijk fout hier!
Op dinsdag 12 januari 2010 01:09 schreef Suusje-V het volgende:
Bosjebloemen, Pluis_Konijn, pumpkinsoup, Suusje-V, Pixie. & Rockabella 'til the end O+
pi_75939453
Er is een bedrijf wat een gat in de markt ziet en wat daar op in springt, kijk naar die de halal-hypotheken. Is toch niets mis mee?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')