abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76147106
Dat ligt in Utrecht. Die kaart die ik heb dient gewoon al een tijd te werken maar mijne is defect. Het regelen van een nieuwe is gewoon de grootste euvel. Je hebt wel een formulier voor een vervangende chipkaart, maar die is niet bedoeld voor studentenovchipkaarten werd mij verteld bij de klantenservice. Maar menig ovbedrijf in de omgeving kan mij niet helpen aan zo'n brief.
pi_76150858
Mijne zat vandaag eindelijk bij de post
You dream it, I live it.
pi_76153907
quote:
Op maandag 28 december 2009 18:57 schreef Meddo het volgende:
Mijne zat vandaag eindelijk bij de post
Gefeliciteerd
Hoop dat ik de mijne voor 5 januari kan krijgen
  maandag 28 december 2009 @ 21:32:20 #129
149961 DjRex89
Voor al uw feesten en partijen
pi_76158094
De mijne moet 31dec binnen komen, alleen heb ik er nog niet zoveel vertrouwen in

Daarna begint het volgende hoofdstuk, het activeren
Op woensdag 2 september 2009 19:28 schreef L.no het volgende:
Wat nou. :( Je bént cute. :(
Op woensdag 7 december 2016 22:05 schreef Yvie_lu het volgende:
Dus ter bevestiging. Jij bent speciaal hoor O+
pi_76162395
Dit lees ik nu op http://www.ov-chipkaart.nl/faq/

Hoe kan ik reizen vanaf 1 januari als ik mijn studentenreisproduct nog niet heb opgehaald?
Totdat je jouw studentenreisproduct voor 2010 en verder hebt opgehaald, kun je gewoon blijven reizen met het tijdelijke studentenreisproduct dat al op jouw kaart staat. Haal je studentenreisproduct voor 2010 en verder uiterlijk 31 januari 2010 op.

Waarom gaan ze er de hele tijd vanuit dat je al zo'n kaart heb? Ik heb nog geen kaart dus ook geen tijdelijk studentenreisproduct Het enige wat ik heb is mn oude vertrouwde papieren OVjaarkaart die over een paar dagen niet meer geldig is. Is er iemand die me kan vertellen hoe ik aan zo'n tijdelijke kaart kom?

-Dit lees ik nu:-

Als je voor de kerst je aanvraag hebt gedaan, dan ontvang jij sowieso vóór 1 januari 2010 een OV-chipkaart. Heb je na 27 december een aanvraag gedaan, dan ontvang je zo snel mogelijk - kort na 1 januari - een OV-chipkaart.

en
Ik heb vandaag een aanvraagformulier opgevraagd. Kan ik dan reizen per 1 januari 2010?
Je ontvangt het aanvraagformulier binnen vijf werkdagen op het aangegeven adres. Zodra jij het aanvraagformulier volledig ingevuld retour hebt gestuurd, wordt het verwerkt en ontvang je bericht wanneer jij jouw Studenten OV-chipkaart kunt verwachten. Tot die tijd kun je reizen met een tijdelijke Studenten OV-chipkaart, die je tegelijk met het aanvraagformulier ontvangt.

Eindelijk een beetje duidelijkheid! Hopelijk zijn ze ook duidelijk in wat je dan precies met dat tijdelijk ding moet doen, qua opwaarden en in-en-uitchecken.

[ Bericht 36% gewijzigd door wardm op 28-12-2009 23:06:43 ]
pi_76162450
quote:
Op maandag 28 december 2009 22:58 schreef wardm het volgende:
Dit lees ik nu op http://www.ov-chipkaart.nl/faq/

Hoe kan ik reizen vanaf 1 januari als ik mijn studentenreisproduct nog niet heb opgehaald?
Totdat je jouw studentenreisproduct voor 2010 en verder hebt opgehaald, kun je gewoon blijven reizen met het tijdelijke studentenreisproduct dat al op jouw kaart staat. Haal je studentenreisproduct voor 2010 en verder uiterlijk 31 januari 2010 op.

Waarom gaan ze er de hele tijd vanuit dat je al zo'n kaart heb? Ik heb nog geen kaart dus ook geen tijdelijk studentenreisproduct Het enige wat ik heb is mn oude vertrouwde papieren OVjaarkaart die over een paar dagen niet meer geldig is. Is er iemand die me kan vertellen hoe ik aan zo'n tijdelijke kaart kom?
Volgens mij gaat het halve topic om dit probleem waar dus nog geen oplossing voor is (terwijl iedereen over 3 dagen al zo'n kaart moet hebben.... ).
  maandag 28 december 2009 @ 23:07:35 #132
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_76162905
Wehehe. Over 3 dagen is het al zover. Wehehe, dat gekloot met de ov-chip wordt nog gekker! Wehehe 20% moet elke keer opnieuw een pasfoto en een formulier inleveren. Wehehe

Het gaat een chaos worden!
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_76163208
En ze zeiden net nog op het nieuws dat het allemaal goed is verlopen en dat 97% van de studenten al in het bezit is van een OV-chipkaart. Volgens mij hoort dit zooitje hier dan bij de gelukkige 3%
pi_76163278
quote:
Op maandag 28 december 2009 23:13 schreef wardm het volgende:
En ze zeiden net nog op het nieuws dat het allemaal goed is verlopen en dat 97% van de studenten al in het bezit is van een OV-chipkaart. Volgens mij hoort dit zooitje hier dan bij de gelukkige 3%
Tja, als je hem hebt ga je niet klagen
You dream it, I live it.
  maandag 28 december 2009 @ 23:20:50 #135
149961 DjRex89
pi_76163474
quote:
Op maandag 28 december 2009 22:59 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het halve topic om dit probleem waar dus nog geen oplossing voor is (terwijl iedereen over 3 dagen al zo'n kaart moet hebben.... ).
Nee het probleem zit hem in "studentenreisproduct" voor ov-chipkaart.nl is dat het product/abonnement wat op je chipkaart zit. Heel veel mensen verstaan onder het "studentenreisproduct" de chipkaart zelf... Dat is het grootste probleem omdat het daardoor zo onduidelijk wordt.. Je hebt namelijk een ov-chipkaart met een studentenreisproduct erop. Niet een studentenreisproduct met daarop een abonnement. Zo begrijp ik het tenminste (correct me if i'm wrong..)
pi_76163532
quote:
Op maandag 28 december 2009 23:20 schreef DjRex89 het volgende:

[..]

Nee..
Dat is geen probleem, het probleem is dat mensen dadelijk geen chipkaart hebben waarmee ze kunnen reizen. En dat de communicatie slecht is mbt het activeren van je studentenreisproduct.
  maandag 28 december 2009 @ 23:23:10 #137
149961 DjRex89
pi_76163583
quote:
Op maandag 28 december 2009 23:22 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Wat nee? Jij hebt langer de tijd om aan zo'n kaart te komen?
Ik was nog bezig met typen toen ik perongeluk op invoeren klikte
pi_76163742
quote:
Op maandag 28 december 2009 23:23 schreef DjRex89 het volgende:

[..]

Ik was nog bezig met typen toen ik perongeluk op invoeren klikte
Ik heb de mijne ook alweer aangepast Maar nogmaals, de naam van kaart doet er niet echt toe als je nog niet eens een kaart hebt
  maandag 28 december 2009 @ 23:31:38 #139
149961 DjRex89
pi_76163892
quote:
Op maandag 28 december 2009 23:27 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ik heb de mijne ook alweer aangepast Maar nogmaals, de naam van kaart doet er niet echt toe als je nog niet eens een kaart hebt
Nee dat klopt, ik heb hem ook nog niet maar ga me er niet zo druk om maken. Want er komt uiteindelijk echt wel een oplossing voor mensen die er nog geen hebben. Daar kunnen ze echt niet tegen zeggen "Jammer maar helaas" en als het voor ons (studenten) niet duidelijk is, zal het voor de conducteurs e.d. ook niet duidelijk zijn en valt er onderling wel wat te regelen/door de vingers gezien..
pi_76163937
quote:
Op maandag 28 december 2009 23:31 schreef DjRex89 het volgende:

[..]

Nee dat klopt, ik heb hem ook nog niet maar ga me er niet zo druk om maken. Want er komt uiteindelijk echt wel een oplossing voor mensen die er nog geen hebben. Daar kunnen ze echt niet tegen zeggen "Jammer maar helaas" en als het voor ons (studenten) niet duidelijk is, zal het voor de conducteurs e.d. ook niet duidelijk zijn en valt er onderling wel wat te regelen/door de vingers gezien..
Ik hoop het echt voor je, maar feit is wel dat je de metro bijvoorbeeld niet inkomt zonder zo'n kaart. En het is natuurlijk ronduit belachelijk dat 3 dagen voor het verstrijken van de termijn nog niet iedereen een kaart heeft of dat er een oplossing is gevonden.
  Moderator maandag 28 december 2009 @ 23:36:14 #141
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_76164070
Ach, wanneer ze die kutkaart nog niet hebben kost het me 3 euro per dag dat ik met de bus naar college ga...
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 28 december 2009 @ 23:37:14 #142
149961 DjRex89
pi_76164118
quote:
Op maandag 28 december 2009 23:33 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ik hoop het echt voor je, maar feit is wel dat je de metro bijvoorbeeld niet inkomt zonder zo'n kaart. En het is natuurlijk ronduit belachelijk dat 3 dagen voor het verstrijken van de termijn nog niet iedereen een kaart heeft of dat er een oplossing is gevonden.
Ik geef je daarin ook groot gelijk. Nu staan dergelijke instanties ook niet bepaald bekend omdat ze zo goed kunnen communiceren Persoonlijk heb ik alleen maar te maken met de bus en heel misschien de trein dus dat scheelt. Maar op alle plekken waar de metro rijdt kun je toch bij de infobalie een tijdelijke kaart krijgen? Ik heb me hier niet in verdiept dus kan het ook fout hebben.

Het is idd wel weer een goed voorbeeld van een instantie die faalt omdat er niet goed gecommuniceerd wordt..
pi_76164182
quote:
Op maandag 28 december 2009 23:37 schreef DjRex89 het volgende:

[..]

Ik geef je daarin ook groot gelijk. Nu staan dergelijke instanties ook niet bepaald bekend omdat ze zo goed kunnen communiceren Persoonlijk heb ik alleen maar te maken met de bus en heel misschien de trein dus dat scheelt. Maar op alle plekken waar de metro rijdt kun je toch bij de infobalie een tijdelijke kaart krijgen? Ik heb me hier niet in verdiept dus kan het ook fout hebben.

Het is idd wel weer een goed voorbeeld van een instantie die faalt omdat er niet goed gecommuniceerd wordt..
Ja dat kon tot nu toe wel, maar of dat in 2010 nog zo gaat werken is dus nog onbekend. En het probleem is dat het niet 1 instantie is, maar minimaal 3 instanties die volledig langs elkaar heen werken en tegenstrijdige informatie leveren.
pi_76164558
De oplossing van studentenov-chipkaart.nl. Bespaar me aub de & gezichtjes. Het is namelijk geen oplossing. Ze willen maar wat graag dat je de volle mep gaat betalen
Wat ik dus sowieso niet ga doen. Ik had mijn zaakjes op tijd voor mekaar.
Als ik geluk heb komt mijn kaart op tijd binnen, maar dat zie ik niet positief in.
quote:
Hoe kom ik door de poortjes als ik mijn Studenten OV-chipkaart vergeten ben, of als ik ‘m nog niet ontvangen heb?
Je bent zelf verantwoordelijk voor het kunnen tonen van een geldig vervoerbewijs. Als je je Studenten OV-chipkaart niet bij je hebt, kun je niet aantonen dat je recht hebt op vrij reizen, of – in de kortingsuren – op reizen tegen reductietarief. In dat geval moet je dus een vol tarief betalen. Je kunt een anonieme OV-chipkaart kopen bij een verkoop- of oplaadautomaat en daar saldo op zetten, of – in het geval dat nog mogelijk is – een papieren trein-/strippenkaart kopen zonder korting.

Heb je je Studenten OV-chipkaart al wel aangevraagd, maar na 3 weken nog niet ontvangen? Bel dan met de Klantenservice Studenten OV-chipkaart: 0900-6655444 (¤0,10 p.m.). Zij helpen je verder.
pi_76165097
Ik heb in ieder geval het idee dat er nu wel duidelijkheid is hoe het allemaal zal gaan werken... het enige probleem is denk ik nog dat mensen de kaart nog niet ontvangen hebben, maar verder denk ik dat het allemaal wel goed geregeld is op zich... maar als je je kaart pas op 1 februari activeert bij wijze van spreken.. dat scheelt je dan toch een maandje OV-schuld terwijl je er wel een maand mee hebt kunnen reizen?
pi_76165227
quote:
Op maandag 28 december 2009 23:59 schreef Hugo__Boss het volgende:
Ik heb in ieder geval het idee dat er nu wel duidelijkheid is hoe het allemaal zal gaan werken... het enige probleem is denk ik nog dat mensen de kaart nog niet ontvangen hebben, maar verder denk ik dat het allemaal wel goed geregeld is op zich... maar als je je kaart pas op 1 februari activeert bij wijze van spreken.. dat scheelt je dan toch een maandje OV-schuld terwijl je er wel een maand mee hebt kunnen reizen?
Nou, ook daar ben ik nog niet van overtuigd, de laatste week op school heb ik het er over gehad met met een aantal medestudenten en die wisten allemaal van niets, of hadden vaag wat gehoord. De communicatie zal dus echt nog even wat beter moeten de komende weken.
  dinsdag 29 december 2009 @ 00:03:04 #147
201459 DanielSmith
Tavern on the green
pi_76165241
Tijdens het lezen van dit topic gisteravond dacht ik; "ik heb maar mazzel met mijn kaartje".

Tot vandaag.

Mijn kaart reageert niet meer, op geen van de poortjes / automaten. Geen rood lampje of een foutmelding, gewoon helemaal geen reactie. Iemand die weet of dat nog te fixxen is bij een GVB-loketje, of beland ik nu ook in bovenstaande molen?
pi_76165283
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 00:02 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Nou, ook daar ben ik nog niet van overtuigd, de laatste week op school heb ik het er over gehad met met een aantal medestudenten en die wisten allemaal van niets, of hadden vaag wat gehoord. De communicatie zal dus echt nog even wat beter moeten de komende weken.
Heb jij trouwens iets te maken met de hele invoering van de OV-chipkaart voor studenten als ik vragen mag? Jij reageert zo ontzettend fanatiek op alle vragen mbt dit onderwerp.. puur uit interesse hoor
pi_76165285
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 00:03 schreef DanielSmith het volgende:
Tijdens het lezen van dit topic gisteravond dacht ik; "ik heb maar mazzel met mijn kaartje".

Tot vandaag.

Mijn kaart reageert niet meer, op geen van de poortjes / automaten. Geen rood lampje of een foutmelding, gewoon helemaal geen reactie. Iemand die weet of dat nog te fixxen is bij een GVB-loketje, of beland ik nu ook in bovenstaande molen?
Even langs een loket of morgen nog een keer proberen. Ik had het van de week ook in Rotterdam dat mijn kaart weigerde, de volgende dag deed hij het gewoon weer.
pi_76165326
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 00:04 schreef Hugo__Boss het volgende:

[..]

Heb jij trouwens iets te maken met de hele invoering van de OV-chipkaart voor studenten als ik vragen mag? Jij reageert zo ontzettend fanatiek op alle vragen mbt dit onderwerp.. puur uit interesse hoor
Nee, maar ik ben schijnbaar wel één van de weinige die weet hoe het in elkaar zit Plus, een beetje hulp voor je medefokker kan geen kwaad
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')